urwana osłona termiczna tłumika / rury wydechowej

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez redhotek » 27 sty 2016, 20:46

Witam,
Jak w temacie, nie żebym się strasznie przejął, bo to głupota, którą naprawię przy pomocy trzech podkładek, ale ciekawi mnie czy komuś też się oberwała. Wygląda na to, że w miejscach mocowania dziurki w tej osłonie "wyrabiają" się z czasem i osłona lubi sobie opaść na tłumik.
Avatar użytkownika
 
Od: 28 kwi 2015, 23:18
Posty: 53 (1/3)
Auto: Mazda 2 DE
1.3 benz.
2008

Postprzez Ulver » 28 sty 2016, 20:03

U mnie była ta sama sytuacja. Też naprawione za pomocą kilku podkładek.
Zastanawiam się czy to normalne. Czy to przypadłość Mazdy? W poprzednim samochodzie (Honda Civic), starszym blisko dwa razy osłony były całe.
 
Od: 15 sty 2015, 17:53
Posty: 33 (0/3)
Auto: Mazda 2 DE 1349ccm 86KM '08

Postprzez redhotek » 28 sty 2016, 22:25

No zobaczymy jaki będzie odzew, ale skoro nie jestem sam, to wszystko wskazuje na to, że widocznie ten typ tak ma. Mocowania tej osłony cienkie jak sik pająka- trzyma się toto na 3 nakrętkach bez żadnych podkładek właściwie. Z drugiej strony głupoty, które idzie naprawić w 10 minut mnie nie martwią. Grunt, że nic poważnego się nie dzieje :)
A z deka offtopując- osobiście preferujesz hondę czy mazdę? tak ogólnie rzecz jasna bez zagłębiania się w temat :)
Avatar użytkownika
 
Od: 28 kwi 2015, 23:18
Posty: 53 (1/3)
Auto: Mazda 2 DE
1.3 benz.
2008

Postprzez Ulver » 29 sty 2016, 22:02

Hondę bardzo miło wspominam – nigdy nie zawiodła. Po dobrych doświadczeniach szukałem Japończyka a wybrałem Mazdę bo trafił się zadbany egzemplarz.
Póki co oberwane osłony termiczne to największy problem z którym musiałem się uporać :)
 
Od: 15 sty 2015, 17:53
Posty: 33 (0/3)
Auto: Mazda 2 DE 1349ccm 86KM '08

Postprzez bedibet » 17 lut 2016, 00:37

U mnie pod koniec roku coś zaczęło hałasować w podwoziu. Okazało się, że ta osłona termiczna oderwała się (przebiła) na mocowaniach z jednej strony i trochę telepie. Mechanik ją jakoś przymocował, ale po paru tygodniach chyba znów słyszę to samo stukanie na nierównościach :|
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2013, 22:21
Posty: 32
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 2 DE 2008 1.3 75KM

Postprzez redhotek » 5 cze 2016, 16:13

Z tymi osłonami bieda straszna. Niedawno robiłem tył (tam przy końcówce wydechu) teraz mniej więcej po środku auta. Osłony przykręcone na badziewnych nakrętkach bez żadnych podkładek, obrywają się, bo chyba fabrycznie nawiercone dziury są za duże. Przy okazji urywam te gwintowane bolce na których siedzą te nieszczęsne nakrętki przy próbie ich odkręcenia z racji korozji. Nawet odrdzewiacze nie pomagają za bardzo bo gwint zjedzony przez rdzę. Z deka padaka z tymi osłonami.
Avatar użytkownika
 
Od: 28 kwi 2015, 23:18
Posty: 53 (1/3)
Auto: Mazda 2 DE
1.3 benz.
2008

Postprzez Wojtek » 5 cze 2016, 22:43

Zwykłe kapselki od butelek również dają radę...

viewtopic.php?f=395&t=140593

Obrazek
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Ulver » 6 cze 2016, 13:47

redhotek napisał(a):... Przy okazji urywam te gwintowane bolce na których siedzą te nieszczęsne nakrętki przy próbie ich odkręcenia z racji korozji. Nawet odrdzewiacze nie pomagają za bardzo bo gwint zjedzony przez rdzę. Z deka padaka z tymi osłonami.


Nakrętki można odkręcić niczego nie urywając. Przed przystąpieniem do odkręcania trzeba oczyścić gwint śrub szczotką drucianą a następnie spryskać odrdzewiaczem i odczekać. Im dłużej tym lepszy efekt.
Potem z wyczuciem odkręcamy nakrętkę ale nie cały obrót tylko trochę luzujemy, następnie odrobinę dokręcamy i tak pomału kręcąc lewo/prawo odkręcamy nakrętkę. W miedzy czasie spryskujemy odrdzewiaczem w celu wypłukania rdzawych zanieczyszczeń, możemy sobie tez pomóc szczotką drucianą.
Sposób wielokrotnie przetestowany i bardzo skuteczny. Wymaga jednak cierpliwości :)
 
Od: 15 sty 2015, 17:53
Posty: 33 (0/3)
Auto: Mazda 2 DE 1349ccm 86KM '08

Postprzez redhotek » 6 cze 2016, 16:07

Wojtek- pomysł super a i stajl oryginalny :D

Ulver- widocznie cierpliwości mi brak :) Zapewne jak się chce, to wszystko można, szkoda tylko, że gwinty przeżarte tak, że w niektórych miejscach już zanikły. Fabryka mogła to rozwiązać w prostszy i bezproblemowy sposób lub chociaż postarać się nieco z zabezpieczeniem antykorozyjnym samochodu. Ot taka mała rysa na wizerunku Mazdy :D
Avatar użytkownika
 
Od: 28 kwi 2015, 23:18
Posty: 53 (1/3)
Auto: Mazda 2 DE
1.3 benz.
2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121