Hałasujący wentylator czujnika temperatury w kabinie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Diaderny » 7 paź 2015, 07:51

Witam serdecznie.
Mam denerwujący dźwięk wydobywający się z pod kokpitu po prawej strony kierownicy. Jest to dźwięk podobny do dźwięku pracującego wentylatora.
Po włożeniu kluczyka do stacyjki i zapaleniu się kontrolek dźwięk zaczyna się pojawiać, nawiew jest wyłączony jak odpalę silnik też dalej ten dźwięk jest i to coś nadal pracuje. Jak zasłonię ręką to cichnie.
Może ktoś jest zorientowany co to może być i miał podobny przypadek?
Zanim zacznę pruć kokpit to wolę zapytać :)
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2015, 16:09
Posty: 43 (2/2)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda3 skayaktive 2.0
120 KM rok 2014
Mazda 2 ,1,3
86 KM rok 2009

Postprzez Diaderny » 8 paź 2015, 17:54

W dniu dzisiejszym znalazłem miejsce, z którego dochodzi ten dźwięk.
Po zdjęciu plastiku z zatrzasków pojawił się jakiś mały wentylatorek w kwadratowej obudowie.
Dzwoniłem do serwisów w Szczecinie, ale nie wiedzą, co tam się znajduje, bo jak tłumaczą bardzo rzadko
a raczej w ogóle mazdy 2 do nich nie trafiają.
Za dwa tygodnie wracam i wykonam sesję zdjęciową.
Załączniki
Mazda 2.jpg
To jest to miejsce
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2015, 16:09
Posty: 43 (2/2)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda3 skayaktive 2.0
120 KM rok 2014
Mazda 2 ,1,3
86 KM rok 2009

Postprzez Ulver » 8 paź 2015, 18:37

Masz automatyczną klimatyzację więc prawdopodobnie ten mały wentylator wymusza obieg powietrza do czujnika temperatury we wnętrzu auta.
 
Od: 15 sty 2015, 16:53
Posty: 33 (0/3)
Auto: Mazda 2 DE 1349ccm 86KM '08

Postprzez Diaderny » 9 paź 2015, 11:16

Dziękuję za podpowiedź.
I tak muszę go rozebrać bo bardzo głośno pracuje, nawet przy pracującym silniku go słychać.
Może pomoże samo czyszczenie.
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2015, 16:09
Posty: 43 (2/2)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda3 skayaktive 2.0
120 KM rok 2014
Mazda 2 ,1,3
86 KM rok 2009

Postprzez Diaderny » 25 paź 2015, 13:28

Temat znalazłem na tym forum dość obszernie opisany tu viewtopic.php?t=64196
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2015, 16:09
Posty: 43 (2/2)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda3 skayaktive 2.0
120 KM rok 2014
Mazda 2 ,1,3
86 KM rok 2009

Postprzez Wojtek » 25 paź 2015, 13:59

Masz jakieś fotki z naprawy?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Diaderny » 25 paź 2015, 14:06

Jak tylko wezmę się za naprawę to zrobię sesję zdjęciową.
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2015, 16:09
Posty: 43 (2/2)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda3 skayaktive 2.0
120 KM rok 2014
Mazda 2 ,1,3
86 KM rok 2009

Postprzez Wojtek » 25 paź 2015, 14:16

Będzie super! Do tego opis co i jak... Przyda się innym w potrzebie... <spoko>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Diaderny » 26 paź 2015, 20:51

To zaczynamy rozbiórkę.

20151026071.jpg
Lekko podważamy zapinkę i wyciągamy całą zatyczkę.
Następnie wyciągamy osłonę, która jest na trzech zaczaskach.
20151026072.jpg
Pojawia się widoczna jedna śrubka, którą należy odkręcić bo trzyma kolejną osłonę
20151026073.jpg
Wykręcamy
20151026074.jpg
Delikatnie podważamy osłonę drążka zmiany biegów jest na kilku zatrzaskach i lekko schodzi.
20151026075.jpg
Odpinamy z zatrzasków główny element, na którym nam najbardziej zależy aby dostać się do naszego czujnika. Nie ściągamy jej do końca chyba że ktoś ma ochotę demontować osłony z dwóch stron.
20151026076.jpg
Aby dostać się do czujnika bezproblemowo należy zdjąć panel radia i pokręteł ale po kilku próbach zrezygnowałem.
20151026077.jpg
Jak wspominałem odchylamy osłony odkręcamy śrubki mocujące wentylatorek z czujnikiem. Do śruby po prawej stronie jest felerny dostęp ale pod kątem można ją odkręcić. Chyba, że ktoś podejmie się próby demontażu panelu radia to będzie miał łatwiej. Wypinamy wentylatorek z kostki, która jest jednym zaczasku z lewej strony, wyczuwalnym pod palcem.
20151026079.jpg
I mamy naszego kolegę na półce.
20151026080.jpg
To jego tylna część, demontujemy ją prze delikatne podważenie zatrzasku w przedniej części oraz dwóch wewnętrznych.
20151026081.jpg
Mamy na wierzchu elektronikę. Tu uwaga aby ją wyjąć wraz z wentylatorkiem musimy odkleić delikatnie dystans (uszczelkę) z gąbki. Następnie odginamy czujnik temperatury i wyciągamy elektronikę wraz z wirnikiem.
20151026083.jpg
Mamy na wierzchu.
20151026084.jpg
Wyciągamy wirnik. Wszystko dokładnie czyścimy. Ja miałem bardzo zabrudzony. Składamy wszystko.
20151026089.jpg
Dodałem widoczne dystanse z miękkiej gumki od świetlików na ryby :) takie miałem pod ręką. Złożyłem wszystko do kupy i chodzi niby ciszej ale to nie to. Rozbieram ponownie.
20151026087.jpg
Smaruję wazeliną techniczną trzpień wirnika tylko proszę uważać aby nie posmarować magnesu dookoła trzpienia.
20151026084.jpg
Posmarowałem też te miejsca oraz obudowę w środku ale obudowę delikatnie, cienką warstwą. Składam do kupy bez żadnych podkładek i dystansów bo to nic nie daje i nie od tego głośno chodził wirnik. Cały czujnik trzyma się na dwóch śrubkach oraz znajdujących się pod nimi prowadnicach (kołeczki prowadzące plastikowe). Ja zakręciłem czujnik jedynie na lewej śrubce, ponieważ i tak jest dociskany przez osłonę kokpitu, która dociska do tej osłony z gąbki.
I co i nie mogę uwierzyć, cisza taka, że aż świecę latarkę do środka czy po przekręceniu kluczyka i włączeniu zapłonu pracuje wirniczek. Pracuje i banan na twarzy.
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2015, 16:09
Posty: 43 (2/2)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda3 skayaktive 2.0
120 KM rok 2014
Mazda 2 ,1,3
86 KM rok 2009

Postprzez Wojtek » 26 paź 2015, 23:14

<serduszka>
Świetna fotorelacja! Gratulacje! <spoko>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Hyper » 10 lis 2015, 09:38

Widzę kolega ze Szczecina, może miałby ochotę drugi raz podjąć się tej naprawy, bo coś żona mi wspominała, że u niej również jest taki dźwięk, jakby wentylator o coś obcierał, wczoraj się przejechałem i mam wrażenie, że to będzie to, co opisałeś powyżej. :)

Edit:
Chociaż z drugiej strony napisałeś:
Diaderny napisał(a):Po włożeniu kluczyka do stacyjki i zapaleniu się kontrolek dźwięk zaczyna się pojawiać, nawiew jest wyłączony jak odpalę silnik też dalej ten dźwięk jest i to coś nadal pracuje.

U nas dźwięk ustaje, jak nawiew jest wyłączony, czyli to chyba jednak nie to...
Początkujący
 
Od: 28 sty 2015, 11:59
Posty: 29
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 2 DE '08, 1.5 103 KM

Postprzez Diaderny » 10 lis 2015, 14:39

Bo nawiew zagłusza pracę czujnika.
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2015, 16:09
Posty: 43 (2/2)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda3 skayaktive 2.0
120 KM rok 2014
Mazda 2 ,1,3
86 KM rok 2009

Postprzez Ulver » 10 lis 2015, 15:42

Hyper napisał(a):U nas dźwięk ustaje, jak nawiew jest wyłączony, czyli to chyba jednak nie to...


Bardziej wygląda jakby liście wpadły do dmuchawy nawiewu. Wyjmij filtr kabinowy i zobacz czy coś tam nie wpadło.
 
Od: 15 sty 2015, 16:53
Posty: 33 (0/3)
Auto: Mazda 2 DE 1349ccm 86KM '08

Postprzez Hyper » 26 lis 2015, 16:08

Chyba faktycznie to był liść, w każdym razie samo z siebie przestało brzęczeć.
Początkujący
 
Od: 28 sty 2015, 11:59
Posty: 29
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 2 DE '08, 1.5 103 KM

Postprzez blount » 27 gru 2021, 12:13

Wie ktoś, jaki to symbol części? (chciałbym wiedzieć, gdzie to kupić, zanim zabiorę się za własnoręczną naprawę -- w razie, gdybym to jeszcze bardziej popsuł). U mnie ten dźwięk jest stały, niezależnie od siły działania dmuchawy, a wyłącza się po przekręceniu wiatraka na 0.
Początkujący
 
Od: 16 cze 2016, 20:39
Posty: 19 (4/1)
Skąd: KRK
Auto: mazda 2 DE 1.5 sport, 2009/2010

Postprzez blount » 30 gru 2021, 11:23

ok, znalazłem tutaj: https://www.catrapum.com/pt/catalogo-pe ... 32t--29550 -- K7570B32T 7-i, ciekawe, czy w razie czego wersja 4-K albo 4-G albo 4-L (z mazdy 3) też by pasowała (na zdjęciach tutaj jest 9-e)
Początkujący
 
Od: 16 cze 2016, 20:39
Posty: 19 (4/1)
Skąd: KRK
Auto: mazda 2 DE 1.5 sport, 2009/2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 2 / 121