Mazda2 – montaż świateł do jazdy dziennej.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez piotrl » 18 paź 2011, 20:17

Panie i Panowie – pytanie? Czy ktoś montował w waszych Mazdach (oczywiście DE) światła do jazdy dziennej np. LED?
Mam taki problem, że zamontowałem i ... Montaż samych lamp i kabli spoko, zamontowałem w miejscu halogenów. Problem jednak w tym, że sterownik tych świateł (oraz zdecydowana większość innych dostępnych na rynku) potrzebuje do ich prawidłowego działania +12V po "stacyjce" czyli z takiego obwodu, który jest załączany po przekręceniu stacyjki lub zapaleniu silnika. Problem w tym, że pod maską takiego obwodu nie znalazłem.
Może ktoś już to ćwiczył, albo dysponuje schematami w wersji elektronicznej?
Liczę na pomoc.
Początkujący
 
Od: 16 mar 2011, 20:28
Posty: 11
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 2 1.3 75KM 2007
Citroen C4 1.6 110 KM 2008

Postprzez Corr » 9 lut 2012, 18:38

Wiatam
mam problem, otóż w mojej dwójce nie da się wyłączyć świateł(na pozycji off świecą mijania). Podejrzewam, że ma to związek z przeróbką automatu do świateł do polskich przepisów(również "uszkodzony", ponieważ w tym trybie zawsze świecą mijania).
W serwisie zbyto mnie mówiąc, że to ma tak być żeby nikt nie zapomniał o włączeniu świateł <glupek2>.
Czy w waszych mazdach z polskich salonów też tak działają światła? No i jak walczyć z serwisem?, na razie planuje uzyskać od nich na piśmie opinie, że odmawiają naprawy ponieważ tak ma być i przesłać ją wyżej, może to zadziała :D
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 18:25
Posty: 50
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 2 1.5 sport 11'

Postprzez Waterlive » 9 lut 2012, 18:48

Też podejrzewam polską przeróbkę :/

Ja nie mam auta z Polski i u mnie działa (działał) prawidłowo czujnik zmierzchowy.

Natomiast sam dokonałem prostej modyfikacji i teraz wygląda to następująco:
w położeniu OFF światłą wyłączone
w położeniu postojowe – wiadomo
w położeniu AUTO – światła załączają się po przekręceniu kluczyka
w położeniu świateł mijania – wiadomo

Poproś, aby przywrócili ci fabryczną funkcjonalność, a ja wstawię tutoriala jak samemu zrobić tak jak ja mam. Jeden minus to brak automatycznego sterowani podświetlaniem zegarów.
Ostatnio edytowano 9 lut 2012, 18:51 przez Waterlive, łącznie edytowano 1 raz
Dziękuję za kolejne zakopanie ważnego tematu.
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 23:04
Posty: 766 (38/29)
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Berlingo II 2.0 HDI 03'

Postprzez Paweł » 9 lut 2012, 18:50

Właśnie w ten sposób działają światła dzienne Mazdy na rynek polski, a wyłączyć je może tylko warsztat wyposażony w komputer serwisowy. W trybie "AUTO" (jeśli jest dostępny) czujnik światła reguluje podświetlenie zegarów. Jedyny sposób na wyłączenie świateł mijania po włączeniu silnika, to wybranie pokrętłem świateł pozycyjnych.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Waterlive » 9 lut 2012, 18:52

i wtedy nie świecą pozycyjne?
to jak zostawić auto na pozycjach?
Dziękuję za kolejne zakopanie ważnego tematu.
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 23:04
Posty: 766 (38/29)
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Berlingo II 2.0 HDI 03'

Postprzez Corr » 9 lut 2012, 18:55

Pozycyjne działają prawidłowo(przynajmniej u mnie). O ile rozumiem przeróbke automatu, bo faktycznie u nas tracą sens to niedziałanie funkcji "off" to już przesada...
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 18:25
Posty: 50
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 2 1.5 sport 11'

Postprzez Paweł » 9 lut 2012, 18:58

Paweł napisał(a):wyłączyć je może tylko warsztat wyposażony w komputer serwisowy

P.S. Ewentualnie ta opcja nie jest dostępna przez komputer, a została zrealizowana poprzez zamontowanie innego modułu automatycznych świateł mijania i żeby na manetce pozycja "OFF" różniła się od "ON" trzeba ten moduł wymienić. Zagadnienie do sprawdzenia i potwierdzenia.

EDIT: Wygląda na to, że w DE światła dzienne włączane są przez interfejs diagnostyczny. Natomiast w ER, GG i GH konieczna jest wymiana wspomnianego modułu.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez siewcu » 13 lut 2012, 11:30

Paweł, widzę, że masz wiedzę w temacie. Jaki komputer do Mazdy 2? Czy komunikacja jest po linii K czy po szynie CAN?
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2011, 14:27
Posty: 60
Skąd: Wrocław

Postprzez Paweł » 13 lut 2012, 19:03

Jeśli myślisz o programowaniu modułów, to niestety nie zgłębiłem tej wiedzy, może ktoś pomoże?

Sądzę, że jedyny sposób komunikacji z systemem Mazdy jest po CAN'ie. Żeby cokolwiek zmienić w samochodzie niektóre modele mazd wymagają specjalnego interfejsu podającego dodatkowe napięcie podczas programowania. Poza tym jest potrzebny soft – Mazda Modular Diagnostic System (M-MDS), który jak zgaduję ma w sobie zapisane potrzebne adresy, komendy, algorytmy, PID'y itp. Wątpię, czy bez oryginalnego IDS'u i oprogramowania jest jakakolwiek szansa nawet na tak prostą ingerencję, jak wyłączenie automatycznych świateł.

Swoją drogą ciekawe, czy CX-5 nadal bazuje na interfejsie Forda, który z punktu widzenia końcowego użytkownika należy chyba do tych najmniej dostępnych/rozpracowanych.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Mallik » 11 lut 2013, 12:09

Mam podobny problem.

Mam mazdę 2, rocznik 2009...
Chciałbym zamontować światła do jazdy dziennej... Mam moduł automatycznego włączania tych świateł. Mogę je zamontować, pytanie jak wyłączyć światła "postojowe/mijania", ktore wlaczaja sie automatycznie po dostarczeniu zaplonu i które swiecą się non stop... Macie jakies pomysly? Czy trzeba to na komputerze przestawiac czy moze da sie ogarnac u elektryka?
Początkujący
 
Od: 25 mar 2009, 13:18
Posty: 10

Postprzez HARPAGAN » 12 gru 2013, 23:22

Koledzy pomóżcie, mam ten sam problem. Nie mogę wyłączyć w żaden sposób świateł. Kto wie gdzie można to zrobić? Czy jakiś serwis może przywrócić opcję off? Chcę zamontować światła do jazdy dziennej i tu jest problem. Moje auto jest kupione w salonie w Danii i widzę, że to samo co w PL zrobili.
Początkujący
 
Od: 7 lis 2013, 23:23
Posty: 7
Auto: Mazda 2DE 1.5sport

Postprzez ogrzego » 5 sty 2015, 11:48

po przekręceniu stacyjki +12v znajduje się w gnieździe zapalniczki. trzeba przewód pociągnąć przez kabinę do gniazda zapalniczki tam jest + po przekręceniu stacyjki
Początkujący
 
Od: 4 sty 2015, 21:48
Posty: 5
Auto: Mazda 2 DE 2010 r silnik 1.3 benzyna (75km)

Postprzez Hyper » 12 lut 2015, 12:20

Do tej pory mieliśmy Peugeota, gdzie wystarczyło podłączyć się komputerem, włączyć PeugeotPlanet2000 i w konfiguracji przestawić jeden przycisk, aby światła mijania włączały się razem z uruchomieniem silnika. W związku z powyższym moja żona wiecznie jeździ bez świateł, bo zapomina je włączyć. Przez ostatnich kilka lat była przyzwyczajona, że nie musiała tego robić, a teraz w akcie desperacji chce sobie przykleić karteczkę z napisem "włącz światła" na desce rozdzielczej. <oczy>

Wstępnie rozmawiałem z Mariankiem na ten temat i wywnioskowaliśmy, że w Maździe 2 nie jest to takie proste, bo wiąże się z wymianą sterownika, który rzekomo tani nie jest. Zmiana pozycji na manetce na auto też nic nie daje, bo w dzień i tak czujnik świateł nie zapala, dopiero jak się ściemni lub wjedzie np. pod wiadukt kolejowy.

Czy ktoś z was ma pomysł bądź sugestie na poniższe punkty:
1) na pozycji manetki "0" albo "auto" zrobić, aby światła mijania zapalały się wraz z włączeniem silnika/przekręceniem stacyjki na 1/2?
2) na pozycji manetki "auto" zrobić tak, aby zainstalować na samochodzie światła do jazdy dziennej LED, które świeciłyby się dopóty, dopóki czujnik nie przełączy ich na światła mijania, wówczas LED'y by się wyłączyły.

Wszelkie pomysły mile widziane.

EDIT:
Znalazłem właśnie ten tutorial: viewtopic.php?f=480&t=126080 – faktycznie sprytne, muszę wypróbować.
Początkujący
 
Od: 28 sty 2015, 11:59
Posty: 29
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 2 DE '08, 1.5 103 KM

Postprzez Corr » 13 lut 2015, 00:03

Ewentualnie możesz spytać w aso ile by kosztowało przeprogramowanie świateł, gdy ja miałem problem z tą kwestią, ale od drugiej strony ;P koledzy sugerowali, że nie trzeba wymieniać modułu/sterownika, tutaj temat: viewtopic.php?f=480&t=131501

Ps ja w końcu nigdy nie poruszałem tej kwestii w serwisie, więc niestety nie wiem czy rzeczywiście jest to kwestia ustawień a nie innego sterownika...
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 18:25
Posty: 50
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 2 1.5 sport 11'

Postprzez lampa naftowa » 13 lut 2015, 20:27

jeżeli masz czujnik zmierzchu do go zaślep i po sprawie – 3 minuty i masz na stałe włączone światła :).
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2014, 18:41
Posty: 57 (0/2)
Auto: Mazda 1.3 86 km

Postprzez Wojtek » 17 lut 2015, 17:21

Hyper napisał(a):Czy ktoś z was ma pomysł bądź sugestie na poniższe punkty...

Sprawa bardzo prosta...
Kup sobie światła dzienne z automatycznym włącznikiem... Schemat jest prosty...
Zwykły uniwersalny sterownik ma 3 kable:
– masa
– zasilanie 12 V "po stacyjce"
– kabel sterujący podłączany do zasilania świateł postojowych

Sposób działania:
Po włączeniu stacyjki światła się włączają, a po wyłączeniu stacyjki gasną. Kiedy włączysz światła postojowe, wtedy światła dzienne gasną.

Rozwiązanie banalne i 100% sprawdzone ;)
Największym problemem będzie dobranie świateł dziennych :P
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Hyper » 22 lut 2015, 17:16

Zaślepiłem czujnik zmierzchu i po sprawie.
Początkujący
 
Od: 28 sty 2015, 11:59
Posty: 29
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 2 DE '08, 1.5 103 KM

Postprzez Wojtek » 23 lut 2015, 06:17

Czyli zrobiłeś running lights... też jest to rozwiązanie i napewno niskonakładowe ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez arti.sa » 17 lip 2016, 21:07

Tak jest u mnie:
off=off
auto = steruje mi czujnik zmierzchowy, jest ciemno mijania świecą, jasno to gasną

Nie jest to przystosowane do pl, czy mam wymienić moduł czy da się przeprogramować by w dzień i w nocy świeciły. Tylko funkcjonalność zegarów chciałbym zostawić.

Jak to u Was dostosowaliście?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2007, 12:47
Posty: 271 (2/0)
Skąd: wschód
Auto: 9-5 aero 260hp, M2 DE 86hp

Postprzez Wojtek » 17 lip 2016, 23:47

arti.sa napisał(a):Jak to u Was dostosowaliście?

Zamontuj światła dzienne i po kłopocie... :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 2 / 121