Strona 1 z 1

Olej do M2 z silnikiem Y6

PostNapisane: 11 lut 2013, 17:14
przez phan
Witam! kupiłem Mazde 2 z 2010 roku z rzadko spotykanym silnikiem 1.6D 90KM (w Polskich salonach nie ma diesli) czy wie ktoś jaki olej powinienem kupić ? czy info szukać na forum Fiesty MK7?

PostNapisane: 11 lut 2013, 22:23
przez CezaR83
phan napisał(a):rzadko spotykanym silnikiem 1.6D 90KM

Hmmmm to na pewno jest Y6 ? :| W sumie sam nie wiem jakie w 2 klekotki wkładali <glupek2>
Myślałem że tylko:
Pojemność skokowa: 1399 cm³
Moc: 68 KM (50 kW),

Re: Wymiana oleju – jaki i ile?

PostNapisane: 12 lut 2013, 13:42
przez phan
Tak na pewno 1.6D :–) tylko nie wiem czy Y6 bo widzę że w 3 ma 245Nm a ja mam 212Nm ale koni tyle samo. Rozumiem zdziwienie bo jest ich bardzo mało. Sam nie wiedziałem o jego istnieniu a szukałem tej Mazdy od miesiąca. Szukałem 1.3 86KM lecz chciałem dieselka ale 1.4D dla mnie za słaby i jak moim oczom ukazał się ten 1.6D 90KM zaraz po niego pojechałem w Polskę :) (teraz widzę że są 3 sztuki na alle....pl)

http://www.v10.pl/Mazda,2,z,nowym,1,6li ... 30646.html

http://www.motofakty.pl/samochody/dane- ... -manualna/


Pojemność 1560cm3, 66KW, 90KM silnik tak jak i ten 1.4 diesel pochodzi z Forda Fiesty MK7.

I nie wiem jaki olej kupić <co?> znalazłem coś takiego http://www.motodiesel.pl/index.php?option=com_sobipro&pid=211&sid=2476:Mazda-2-II-16-CD-90-KM-od-2007&Itemid=102

Re: Wymiana oleju – jaki i ile?

PostNapisane: 12 lut 2013, 18:49
przez akostarek
Raczej na pewno olej ten sam co do wszystkich innych odmian Y6, SAE 5w30, co do klas jakości, to może być różnie – nie jestem pewien, poniewaz wersje 90KM spełniały normę Euro4 bez FAPa, twój silnik może już spełniać Euro5, czy dalej nie ma fapa ? nie wiem.
Myślę że bez problemu możesz kierować się zaleceniami fordów czy francuzów z tym silnikiem (1.6 HDi)

PostNapisane: 14 lut 2013, 10:30
przez phan
Wyczytałem tutaj:

http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/si ... 6-HDI.html

"90-konny diesel może być wyposażony w turbinę o zmiennej geometrii TGV (DV6TED4 – 9HV, dwumasowe koło zamachowe), lub turbinę ze stałą geometrią TGF z zaworem upustowym west gate (DV6ATED4 – 9HX, jednomasowe koło zamachowe)"

a stronę dalej:

"warte polecenia są najprostsze wersje o mocy 90 KM, w których niema turbosprężarki ze zmienną geometrią, dwumasowego koła zamachowego czy filtra cząstek stałych FAP"


i już zgłupiałem
:|

Re: Wymiana oleju – jaki i ile?

PostNapisane: 10 mar 2013, 19:23
przez widmo82
Skoro masz nowy samochod o ktorym malo wiesz to dobrym rozwiazaniem bedzie przeczytanie watka o olejach. Jak już lać to ten bez słowa DPF. Ja ostatnio 5l płaciłem 125zł. Musisz uważać, jest sporo podrobek na rynku. Na forum są osoby które mocno to odczuły. Filtry OE kupowałem po 30zł. Czyli spokojnie z robocizna powinienes się zmieścić z kwotą 200zł i jeszcze zostanie Ci ponad litr na następną zmiane. Oczywiście pod rozwagę możesz wziąć inne oleje, np Elfa, Motula itd.


Czynnik katalityczny wg ASO uzupełnia się (do przelania) co 60tyś, ale u mnie komputer poprosił o dolewke coś koło 80tyś. Oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy. Zwróć więc uwage kiedy miałeś uzupełniany. Jeśli go zabraknie, powiadomi Cię o tym kontrolka na desce. Możesz przejechać jeszcze 3pełne baki zanim włączy się tryb serwisowy i później tylko laweta.

Filtr paliwa powinno wymieniać się wg. ASO co 60tyś.,ale nikt o zdrowych zmysłach nie czeka aż tak długo. Kiedyś myślalem, żeby to zrobić przy max 50tyś. Skończyło się na wymianie po 43tyś i uwierz mi nastepny wymienie chyba po 30tyś. Jeszcze 3-4lata temu kosztowały ok 250zł, teraz kupisz za 170 ( od forda też pasuje). Kupując pamiętaj, że jest metalowy a nie plastikowy jak poprzednie modele w wersjach przed liftem. Jest o tym wątek na forum.