Olej do M2 z silnikiem Y6

Postprzez phan » 11 lut 2013, 17:14

Witam! kupiłem Mazde 2 z 2010 roku z rzadko spotykanym silnikiem 1.6D 90KM (w Polskich salonach nie ma diesli) czy wie ktoś jaki olej powinienem kupić ? czy info szukać na forum Fiesty MK7?
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lut 2013, 16:21
Posty: 22
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 2 (DE) SPORT 1.6 MZ-CD 90KM 2010r.

Postprzez CezaR83 » 11 lut 2013, 22:23

phan napisał(a):rzadko spotykanym silnikiem 1.6D 90KM

Hmmmm to na pewno jest Y6 ? :| W sumie sam nie wiem jakie w 2 klekotki wkładali <glupek2>
Myślałem że tylko:
Pojemność skokowa: 1399 cm³
Moc: 68 KM (50 kW),
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2104 (47/10)
Skąd: 100lica
Auto: Jest: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez phan » 12 lut 2013, 13:42

Tak na pewno 1.6D :–) tylko nie wiem czy Y6 bo widzę że w 3 ma 245Nm a ja mam 212Nm ale koni tyle samo. Rozumiem zdziwienie bo jest ich bardzo mało. Sam nie wiedziałem o jego istnieniu a szukałem tej Mazdy od miesiąca. Szukałem 1.3 86KM lecz chciałem dieselka ale 1.4D dla mnie za słaby i jak moim oczom ukazał się ten 1.6D 90KM zaraz po niego pojechałem w Polskę :) (teraz widzę że są 3 sztuki na alle....pl)

http://www.v10.pl/Mazda,2,z,nowym,1,6li ... 30646.html

http://www.motofakty.pl/samochody/dane- ... -manualna/


Pojemność 1560cm3, 66KW, 90KM silnik tak jak i ten 1.4 diesel pochodzi z Forda Fiesty MK7.

I nie wiem jaki olej kupić <co?> znalazłem coś takiego http://www.motodiesel.pl/index.php?option=com_sobipro&pid=211&sid=2476:Mazda-2-II-16-CD-90-KM-od-2007&Itemid=102
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lut 2013, 16:21
Posty: 22
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 2 (DE) SPORT 1.6 MZ-CD 90KM 2010r.

Postprzez akostarek » 12 lut 2013, 18:49

Raczej na pewno olej ten sam co do wszystkich innych odmian Y6, SAE 5w30, co do klas jakości, to może być różnie – nie jestem pewien, poniewaz wersje 90KM spełniały normę Euro4 bez FAPa, twój silnik może już spełniać Euro5, czy dalej nie ma fapa ? nie wiem.
Myślę że bez problemu możesz kierować się zaleceniami fordów czy francuzów z tym silnikiem (1.6 HDi)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez phan » 14 lut 2013, 10:30

Wyczytałem tutaj:

http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/si ... 6-HDI.html

"90-konny diesel może być wyposażony w turbinę o zmiennej geometrii TGV (DV6TED4 – 9HV, dwumasowe koło zamachowe), lub turbinę ze stałą geometrią TGF z zaworem upustowym west gate (DV6ATED4 – 9HX, jednomasowe koło zamachowe)"

a stronę dalej:

"warte polecenia są najprostsze wersje o mocy 90 KM, w których niema turbosprężarki ze zmienną geometrią, dwumasowego koła zamachowego czy filtra cząstek stałych FAP"


i już zgłupiałem
:|
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lut 2013, 16:21
Posty: 22
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 2 (DE) SPORT 1.6 MZ-CD 90KM 2010r.

Postprzez widmo82 » 10 mar 2013, 19:23

Skoro masz nowy samochod o ktorym malo wiesz to dobrym rozwiazaniem bedzie przeczytanie watka o olejach. Jak już lać to ten bez słowa DPF. Ja ostatnio 5l płaciłem 125zł. Musisz uważać, jest sporo podrobek na rynku. Na forum są osoby które mocno to odczuły. Filtry OE kupowałem po 30zł. Czyli spokojnie z robocizna powinienes się zmieścić z kwotą 200zł i jeszcze zostanie Ci ponad litr na następną zmiane. Oczywiście pod rozwagę możesz wziąć inne oleje, np Elfa, Motula itd.


Czynnik katalityczny wg ASO uzupełnia się (do przelania) co 60tyś, ale u mnie komputer poprosił o dolewke coś koło 80tyś. Oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy. Zwróć więc uwage kiedy miałeś uzupełniany. Jeśli go zabraknie, powiadomi Cię o tym kontrolka na desce. Możesz przejechać jeszcze 3pełne baki zanim włączy się tryb serwisowy i później tylko laweta.

Filtr paliwa powinno wymieniać się wg. ASO co 60tyś.,ale nikt o zdrowych zmysłach nie czeka aż tak długo. Kiedyś myślalem, żeby to zrobić przy max 50tyś. Skończyło się na wymianie po 43tyś i uwierz mi nastepny wymienie chyba po 30tyś. Jeszcze 3-4lata temu kosztowały ok 250zł, teraz kupisz za 170 ( od forda też pasuje). Kupując pamiętaj, że jest metalowy a nie plastikowy jak poprzednie modele w wersjach przed liftem. Jest o tym wątek na forum.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 2 / 121