Koło zamachowe: Y603 11 500, cena ~ 400 zł, więc na pewno nie jest to dwumasa
Turbina: Y605 13 700D, cena ~ 1500 zł, po czym wnioskuję, że jest z waste gatem (VNT kosztuje 2200 u dystrybutora)
Twoje turbo to 49173-07502 (Mitsubishi ?)
http://catalog.altoturbo.com/AdvancedWe ... WEBID=1928widać, że to stała geometria
Jest mały intercooler
Co do filtra cząstek stałych, to jest mała zmyłka, ale wg mnie na 95% Twoj samochód ma filtr cząstek stałych, dlaczego:
1. W katalogu są czujniki temp spalin i czujnik różnicowy ciśnień – typowe do kontroli wypalania filtra
2. Sama obudowa z katalizatorem nazwana jest przetwornik (y613 20 50xb) i kosztuje 6000 zł, a to trochę za dużo na sam katalizator
Niestety przy baku nie znalazlem typowego dla filtr cząstek stalych FAP zbiornika na plyn katalityczny EOLYS, zacząłem węszyć i proszę:
Będąc na rocznym przeglądzie w ASO spytałem miłego pana z obsługi jakie będą koszty przeglądów w przyszłych latach i przy jakim przebiegu przewidziano dla mojego auta dolewkę płynu EOLYS. Pan poklikał, poklikał w komputerze i stwierdził, że u mnie zamontowany jest filtr nie wymagający dodatku. W tym momencie trochę skrzywiłem się trochę i zapytałem się czy jest tego pewny ? Przecież w focusach są filtry "fap" z płynem. On odpowiedział, że nie we wszystkich i w moim akurat nie ma. Pomyślałem, że jeśli tak stwierdził no to ok.
Ale ta myśl nie dawała mi spokoju i zacząłem drążyć temat. A to co znalazłem:
– w katalogu z salonu kiedy kupowałem auto było napisane, że auto ma silnik z filtrem cDPF. Ważna jest ta literka "c".
– w necie w artykułach sprzed 2 lat znalazłem info, że : "Ford przygotował nowe silniki zgodne z Euro V wyposażone w filtry cząstek stałych z powłoką katalityczną (cDPF)"
– dalej znalazłem w niektórych publikacjach bardziej "fachowych" sposób oznaczania filtrów aDPF i cDPF. aDPF (filtr mokry z dodatkiem katalitycznym). cDPF (filtr suchy z powłoką katalityczną).
– na etis.ford.com po wybraniu modelu 1.6tdci focusa i wybraniu przeglądu przy 60'000 km podawana jest informacja o uzupełnieniu płynu jeśli jest norma Euro IV. Nic nie ma słowa o normie Euro V – czyli tak, jakby nie trzeba by tego robić.
Wniosek:
Z informacji które uzbierałem wynika, że Ford zaczął stosować filtry suche w silnikach z EURO V.
@
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=162429 W skrócie: turbo z waste gate (stała geometria), brak dwumasowego koła zamachowego, filtr cząstek stałych cDPF ("suchy" z powłoką katalityczną).
Pozdro.