kontrolka -zębate koło z wykrzyknikiem ?

Postprzez jarba » 26 sie 2012, 18:22

Witam !
Mam pytanie do znawców mazdy . Posiadam mazdę 2 ,1400 diesel model 2008 , w czasie podroży z Polski do Grecji podczas jazdy ok 120km/godz nagle zapaliła sie kontrolka na dołączonym zdjęciu i samochód zaczął tracić moc i się "dławic". Oczywiście musialam się zatrzymać .Wyłączyłam silnik i wszystko wroclo do normy , ale później przy prędkości ponad 120 km czuć było jakby spadaly lekko obroty. Instrukcje mam w języku fr , może posiada ktoś instrukcje w języku pol lub ang , bo nie wiem co oznacza ta kontrolka . Na dniach pojadę do serwisu ale może macie jakieś pomysły co się mogło stać?
Załączniki
IMG176.jpg
Ostatnio edytowano 27 sie 2012, 15:54 przez jarba, łącznie edytowano 1 raz
jarba
 

Postprzez ukash_tychy » 26 sie 2012, 19:24

na forum forda piszą, że:

Koło zębate pojawia się, gdy auto nie ma funkcji wyświetlania komunikatów na zegarach. Oznacza to nic innego jak komunikat: USTERKA UKŁADU SILNIKA i może w zasadzie oznaczać wszystko.

na Naszym forum:

viewtopic.php?f=108&t=130378

znalazłem też informację, że w autach z automatyczną skrzynią może to oznaczać problemy właśnie z nią – masz manual, czy automat?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2009, 21:28
Posty: 174 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: jest: KF PE-VPS, 165KM, 2020, SkyPassion, Polymetal Grey;
była: GL PE-VPS, 165KM, 2017, SkyPassion, Soul Red;
DW B3, 72KM, 1999;
był: LA NFU VTR, 110KM, 2007

Postprzez jarba » 26 sie 2012, 19:47

Mam wersje manual.
jarba
 

Postprzez People_Hate_Me » 27 sie 2012, 11:04

Prosze o poprawe nazwy tematu
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 14:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez somir » 2 kwi 2017, 11:22

W mojej dwójce mam takie same objawy. Jutro wybieram się do mechanika. Co było przyczyną?
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2017, 10:55
Posty: 3
Auto: Mazda 2 1,4 diesel 2008 r.

Postprzez somir » 7 kwi 2017, 08:14

Auto po przenocowaniu w garażu nie zgłosiło żadnych problemów. Ale skoro weszło dwa razy w tryb awaryjny pojechałem do mechanika. Wczoraj odebrałem samochód z serwisu. Po podłączeniu do komputera okazało się że jest jakiś błąd na wtrysku pierwszego cylindra. Mechanik wykonał jazdę testową. Żadnych niepokojących objawów, w tym szarpania, nierównej pracy i przejścia w tryb awaryjny. Błąd został skasowany a ja odesłany z radą aby sprawdził to elektronik samochodowy, gdyż ich zdaniem przyczyna może leżeć po stronie układu elektronicznego pierwszego wtryskiwacza. Do tego elektronika mam się zgłosić najlepiej podczas kolejnego wejścia auta w tryb awaryjny. Dodam tylko, że problem wrócił dokładnie po roku eksploatacji samochodu. Ostatnio, opisane objawy miały miejsce w kwietniu 2016 r. Wtedy także rozpoznano błąd trysku pierwszego cylindra. Wymieniono zawór ciśnienia przy CR (nie wiem czy potrzebnie) i auto "działało" aż do tej pory. Trochę to irytujące, że człowiek nie zna dnia ani godziny kiedy znowu zostanie zaskoczony odmówieniem posłuszeństwa przez jego autko.
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2017, 10:55
Posty: 3
Auto: Mazda 2 1,4 diesel 2008 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 2 / 121