M2 1.4 diesel 2008, nie odpala, serwis ma trudność z diagnozą
Strona 1 z 1
Cześć...
Mam problem może będziecie mi w stanie pomóc...
Ok 1,5 m-ca temu samochód nie chciał mi zapalić – tzn odpalił i po 2 sekundach zgasł i potem już nie chciał zapalić. Zholowałem madzię na lawecie do Jaksy i po zjeździe z lawety po raz ostatni spróbowałem ją odpalić...o dziwo odpaliła i potem odpalała za każdym razem. U Jaksy podpięli ją do kompa i wywaliło błąd: wydajność regulatora paliwa. Błąd został wykasowany ale panowie z serwisu poradzili aby udać się z tą usterką na Sokratesa 15 – tam są specjaliści od elektroniki w dieslach...
Pojeździłem mazdą aż do ub. tygodnia, kiedy to znów odmówiła posłuszeństwa w taki sam sposób... Auto zaciągnąłem od razu na Sokratesa, gdzie stoi od wtorku 24.01 i do tej pory nie udało się im go odpalić. Wymienili już czujnik położenia wału korbowego, bo ponoć też mu coś się stało, ale pomimo tego nadal coś jest nie tak.
Macie może jeszcze jakieś pomysły co można jeszcze sprawdzić? W serwisie są pewni, że to nic mechanicznego tylko elektronika.
pls help
Mam problem może będziecie mi w stanie pomóc...
Ok 1,5 m-ca temu samochód nie chciał mi zapalić – tzn odpalił i po 2 sekundach zgasł i potem już nie chciał zapalić. Zholowałem madzię na lawecie do Jaksy i po zjeździe z lawety po raz ostatni spróbowałem ją odpalić...o dziwo odpaliła i potem odpalała za każdym razem. U Jaksy podpięli ją do kompa i wywaliło błąd: wydajność regulatora paliwa. Błąd został wykasowany ale panowie z serwisu poradzili aby udać się z tą usterką na Sokratesa 15 – tam są specjaliści od elektroniki w dieslach...
Pojeździłem mazdą aż do ub. tygodnia, kiedy to znów odmówiła posłuszeństwa w taki sam sposób... Auto zaciągnąłem od razu na Sokratesa, gdzie stoi od wtorku 24.01 i do tej pory nie udało się im go odpalić. Wymienili już czujnik położenia wału korbowego, bo ponoć też mu coś się stało, ale pomimo tego nadal coś jest nie tak.
Macie może jeszcze jakieś pomysły co można jeszcze sprawdzić? W serwisie są pewni, że to nic mechanicznego tylko elektronika.
pls help
- Od: 24 sie 2011, 08:25
- Posty: 26
- Skąd: W-wa
- Auto: M2 DE 1.4 CD 2008r.
to jest ten sam silnik co TDCi HDI ? w PL go chyba nawet w ofercie nie ma ?
silnik jest pewnie na CR, więc przydałby się nr błędu. Mogę się tylko domyślać, że chodzi tutaj o zawór dozujący na pompie wysokiego ciśnienia, był sprawdzany ? sprawdzali jakie ciśnienie jest na listwie przy próbie odpalania ? może po prostu zawór wariuje i jest zbyt niskie ciśnienie
Jeśli oznaczenia błędów DTC są te same, to w dieslu 1.6 byłby to błąd P0252 (najprawdopodobniej) lub P0251 P0253, P0254
rezystancja zaworu dla 1.6 TDCI powinna wynosić około 3,2 Oma, w 1.4 HDI jest inny zawór, i rezystancja ~0,5 oma.
kwazaar napisał(a):błąd: wydajność regulatora paliwa
silnik jest pewnie na CR, więc przydałby się nr błędu. Mogę się tylko domyślać, że chodzi tutaj o zawór dozujący na pompie wysokiego ciśnienia, był sprawdzany ? sprawdzali jakie ciśnienie jest na listwie przy próbie odpalania ? może po prostu zawór wariuje i jest zbyt niskie ciśnienie
Jeśli oznaczenia błędów DTC są te same, to w dieslu 1.6 byłby to błąd P0252 (najprawdopodobniej) lub P0251 P0253, P0254
rezystancja zaworu dla 1.6 TDCI powinna wynosić około 3,2 Oma, w 1.4 HDI jest inny zawór, i rezystancja ~0,5 oma.
akostarek napisał(a):to jest ten sam silnik co TDCi HDI ? w PL go chyba nawet w ofercie nie ma ?
eee chyba jest w PL ale autko sprowadzone z Belgii
ale tak to ten sam silnik montowany m.in w nowych fiestach
Jaksa zczytał mi tylko powyższy błąd... niestety nie mam jego kodu...
Z kolei na Sokratesa mówią, że komp w tej chwili nie wywala żadnych błędów...
w każdym razie podrzucę im jutro te kody błędów, o których wspomniałeś... niech sprawdzą... dzięki akostarek
- Od: 24 sie 2011, 08:25
- Posty: 26
- Skąd: W-wa
- Auto: M2 DE 1.4 CD 2008r.
nmzc, to tylko moje przypuszczenia, specem nie jestem, jak CR nie odpala to przeważnie jest za niskie ciśnienie, oby to tylko nie była pompa
podane przez akostarek kody błędów zostały sprawdzone... niestety... to nie to...
pompa ponoć też w porządku...
w serwisie powiedzieli że gdzieś w elektronice jest jakieś przekłamanie... – cokolwiek by to miało znaczyć, bo specem w temacie aut nie jestem
powiedziałem im żeby również sprawdzili sitko w zbiorniku, bo wyczytałem o tym gdzieś na forum
czytałem też o tym zaworze SCV... ale nawet nie wiem czy w moim silniku takowy występuje...
jest powietrze, jest paliwo, jest sprężanie – wygląda że wszystko jest w porządku... a zapłonu nie ma
naprawdę kończą mi się już pomysły co można by było jeszcze sprawdzić
ech...
pompa ponoć też w porządku...
w serwisie powiedzieli że gdzieś w elektronice jest jakieś przekłamanie... – cokolwiek by to miało znaczyć, bo specem w temacie aut nie jestem
powiedziałem im żeby również sprawdzili sitko w zbiorniku, bo wyczytałem o tym gdzieś na forum
czytałem też o tym zaworze SCV... ale nawet nie wiem czy w moim silniku takowy występuje...
jest powietrze, jest paliwo, jest sprężanie – wygląda że wszystko jest w porządku... a zapłonu nie ma
naprawdę kończą mi się już pomysły co można by było jeszcze sprawdzić
ech...
- Od: 24 sie 2011, 08:25
- Posty: 26
- Skąd: W-wa
- Auto: M2 DE 1.4 CD 2008r.
akostarek napisał(a):zawór dozujący na pompie wysokiego ciśnienia
to jest zawór SCV, na pewno go masz. Moje przypuszczenia z poprzedniego postu oparłem wyłącznie na opisie błędu.
kwazaar napisał(a):jest powietrze, jest paliwo, jest sprężanie – wygląda że wszystko jest w porządku... a zapłonu nie ma
sprawdzali ciśnienie paliwa na zasobniku przy rozruchu (można przez eobd, ale pewniej będzie wkręcić manometr) ? jak nie będzie ~300 barów to ciśnienie paliwa jest zbyt małe (możliwy problem po stronie niskiego ciśnienia, ew pompa lub sterowanie ciśnieniem – czujnik i zawór regulujący scv)
Gaśnie Ci kontrolka immobilizera ? w 1.6 czasem to płata figle.
oczywiście zgłosiłem wasze podpowiedzi do mechanika...
wszystko to było sprawdzane... i czujnik SCV też, ciśnienie jest pow 300 barów...
ostatnie ich podejrzenie to jednak immobiliser, pomimo tego że kontrolka gaśnie...
mają zawieźć auto do ASO mazdy, żeby przeprogramować immobiliser komputerowo
wszystko to było sprawdzane... i czujnik SCV też, ciśnienie jest pow 300 barów...
ostatnie ich podejrzenie to jednak immobiliser, pomimo tego że kontrolka gaśnie...
mają zawieźć auto do ASO mazdy, żeby przeprogramować immobiliser komputerowo
- Od: 24 sie 2011, 08:25
- Posty: 26
- Skąd: W-wa
- Auto: M2 DE 1.4 CD 2008r.
no i drodzy koledzy wiem, że nic nie wiem nadal... :/
Auto 3.02.2012 zostało zawiezione przez chłopaków z serwisu na Sokratesa do aso mazdy w wa-wie i nie mam póki co od nich również żadnych informacji co mogłoby być nie tak. Znakiem tego w maździe też mają problemy ze zdiagnozowaniem...
1,5 tyg w jednym serwisie, 4 dni gdzieś w ASO mazdy w wa-wie (nie wiem dokładnie w którym)... wyeliminowali wszystkie możliwe błędy mechaniczne i elektroniczne...twierdzą, że auto powinno odpalać... a nie odpala....
Już mi ręce opadają i nie wiem co robić...
może sprzedać... tylko kto to kupi... ech...
Auto 3.02.2012 zostało zawiezione przez chłopaków z serwisu na Sokratesa do aso mazdy w wa-wie i nie mam póki co od nich również żadnych informacji co mogłoby być nie tak. Znakiem tego w maździe też mają problemy ze zdiagnozowaniem...
1,5 tyg w jednym serwisie, 4 dni gdzieś w ASO mazdy w wa-wie (nie wiem dokładnie w którym)... wyeliminowali wszystkie możliwe błędy mechaniczne i elektroniczne...twierdzą, że auto powinno odpalać... a nie odpala....
Już mi ręce opadają i nie wiem co robić...
może sprzedać... tylko kto to kupi... ech...
- Od: 24 sie 2011, 08:25
- Posty: 26
- Skąd: W-wa
- Auto: M2 DE 1.4 CD 2008r.
Nie jestem mechanikiem, wiec mogę tylko po przemyśleniu rzucić 2 pomysły:
skoro jest ciśnienie na szynie CR (i czujnik ciśnienia jest OK), silnik ciągnie powietrze i wał się kręci, to zostaje sterowanie wtryskami / same wtryski
jak z powietrzem ? jest w tym silniku jakaś przepustnica ? może się zablokowała i nie ma dopływu powietrza ? ale to by wywaliło chyba błąd ? Może sam komputer wariuje
skoro jest ciśnienie na szynie CR (i czujnik ciśnienia jest OK), silnik ciągnie powietrze i wał się kręci, to zostaje sterowanie wtryskami / same wtryski
jak z powietrzem ? jest w tym silniku jakaś przepustnica ? może się zablokowała i nie ma dopływu powietrza ? ale to by wywaliło chyba błąd ? Może sam komputer wariuje
no to auto odebrane... i sprawne – wreszcie ... po 3-ch tygodniach
Winnym całego zamieszania był zapowietrzony układ paliwowy oraz instalacja elektryczna przy czujniku położenia wałka oraz sam czujnik położenia wałka (który nomen omen zepsuł się przez tą instalację elektryczną – podobno ).
Zatem wymieniono czujnik, odpowietrzono układ paliwowy, założono nowy filtr...
Naprawa ca. 1300 PLN i autko śmiga...
... tylko mam nadzieję, że na dłuższy czas...
Winnym całego zamieszania był zapowietrzony układ paliwowy oraz instalacja elektryczna przy czujniku położenia wałka oraz sam czujnik położenia wałka (który nomen omen zepsuł się przez tą instalację elektryczną – podobno ).
Zatem wymieniono czujnik, odpowietrzono układ paliwowy, założono nowy filtr...
Naprawa ca. 1300 PLN i autko śmiga...
... tylko mam nadzieję, że na dłuższy czas...
- Od: 24 sie 2011, 08:25
- Posty: 26
- Skąd: W-wa
- Auto: M2 DE 1.4 CD 2008r.
Witam serdecznie!
Jestem tu nowa, jestem kobietą i kompletnym laikiem jeśli chodzi o samochody Problem – postaram się krótko...
1,5 m-ca temu miałam drobną stłuczkę (przód). Auto samoczynnie nie zgasło ale po zgaszeniu silnika już nie odpaliło. Blacha naprawiona, przyjechał fachowiec skasować błąd...niestety bez efektu. Auto już jest w trzecim warsztacie. Wymieniono soft w sterowniku komputera, czujnik temperatury, sprawdzono rozrząd. Auto nie pokazuje już żadnych błędów (wcześniej błędy wyskakiwały) ale nadal nie da się odpalić, tzn. odpala ale po ok. 5 sek gaśnie ....i mechanicy rozkładają ręce szukając od miesiąca po omacku przyczyny... Proszę o pomoc !! Bardzo proszę !!
Jestem tu nowa, jestem kobietą i kompletnym laikiem jeśli chodzi o samochody Problem – postaram się krótko...
1,5 m-ca temu miałam drobną stłuczkę (przód). Auto samoczynnie nie zgasło ale po zgaszeniu silnika już nie odpaliło. Blacha naprawiona, przyjechał fachowiec skasować błąd...niestety bez efektu. Auto już jest w trzecim warsztacie. Wymieniono soft w sterowniku komputera, czujnik temperatury, sprawdzono rozrząd. Auto nie pokazuje już żadnych błędów (wcześniej błędy wyskakiwały) ale nadal nie da się odpalić, tzn. odpala ale po ok. 5 sek gaśnie ....i mechanicy rozkładają ręce szukając od miesiąca po omacku przyczyny... Proszę o pomoc !! Bardzo proszę !!
-
agnieszka.danwik
Witam. Mam ten sam problem lecz przy niskiej ilości paliwa(2-3 kreski). Auto odpala po 2 sekundach gaśnie i się zapowietrza. Nigdy mi się to nie zdarzyło przy pełnym baku.
Mam świeżo wymieniony filtr paliwa, powietrza, oleju jak i rozrząd. Wymieniony został również pływak w baku paliwa.
Co jest przyczyną? Wczoraj rano się zapowietrzył, zamontowałem pompkę do króćca przelewowego filtra paliwa i odpowietrzyłem spuszczając paliwo do kanistra plastikowego, gdy na wężyku przezroczystym (okolice rozrządu) nie było pęcherza powietrza odpalił. Odpowietrzenie odbyło się koło 14.00 następnie poruszałem się autem i od 17-23 stało. Po ponownej próbie odpalenia problem znów się pojawił.
Silnik 1,4 Diesel.
Mam świeżo wymieniony filtr paliwa, powietrza, oleju jak i rozrząd. Wymieniony został również pływak w baku paliwa.
Co jest przyczyną? Wczoraj rano się zapowietrzył, zamontowałem pompkę do króćca przelewowego filtra paliwa i odpowietrzyłem spuszczając paliwo do kanistra plastikowego, gdy na wężyku przezroczystym (okolice rozrządu) nie było pęcherza powietrza odpalił. Odpowietrzenie odbyło się koło 14.00 następnie poruszałem się autem i od 17-23 stało. Po ponownej próbie odpalenia problem znów się pojawił.
Silnik 1,4 Diesel.
- Od: 4 gru 2016, 16:00
- Posty: 5
- Auto: Mazda 2 DE 2008 1,4 Diesel
Drugi problem auto nie odpala na ciepłym silniku.
Zdarza się to po regeneracji 2 wtrysków.
Podczas jazdy na ciepłym silniku i zmianie biegów (wciśnięte sprzęgło), wskazówka obrotów jak i prędkości spada do 0 i silnik gaśnie. Po tym auto musi się schłodzić by w ogóle odpaliło.
Wymieniony jest czujnik wału korbowego, lecz nie dało do pozytywnego rezultatu.
Zdarza się to po regeneracji 2 wtrysków.
Podczas jazdy na ciepłym silniku i zmianie biegów (wciśnięte sprzęgło), wskazówka obrotów jak i prędkości spada do 0 i silnik gaśnie. Po tym auto musi się schłodzić by w ogóle odpaliło.
Wymieniony jest czujnik wału korbowego, lecz nie dało do pozytywnego rezultatu.
- Od: 4 gru 2016, 16:00
- Posty: 5
- Auto: Mazda 2 DE 2008 1,4 Diesel
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość