Regulacja luzów zaworowych

W przypadku luzów zaworowych w naszych mazdach najlepiej:
a) sprawdzanie co 120k zgodnie z książką
b) czekać aż zaczną dzwonić
c) inny interwał (jaki?)
O ile pierwszą regulacje moja 2 DE przeszła dokładnie przy 120k, obecnie ma 275k i nie wiem czy czekać aż zacznie stukać czy jednak wysłać do mechanika?
Druga sprawa warto wymienić w niej profilaktycznie łańcuch rozrządu (oczywiście komplet razem z kołami i ślizgami
)? Czy może lepiej nie ryzykować (niższa jakość zamiennika)?
a) sprawdzanie co 120k zgodnie z książką
b) czekać aż zaczną dzwonić
c) inny interwał (jaki?)
O ile pierwszą regulacje moja 2 DE przeszła dokładnie przy 120k, obecnie ma 275k i nie wiem czy czekać aż zacznie stukać czy jednak wysłać do mechanika?
Druga sprawa warto wymienić w niej profilaktycznie łańcuch rozrządu (oczywiście komplet razem z kołami i ślizgami