przebiegi Mazdy 2

Postprzez lampa naftowa » 31 sty 2017, 15:34

jak tam u Was z przebiegiem :) ?. U mnie już prawie 165 tys. i w tym ponad 40 tys. na LPG – jak na razie bez problemów.
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2014, 18:41
Posty: 57 (0/2)
Auto: Mazda 1.3 86 km

Postprzez redhotek » 27 kwi 2017, 22:46

127 tys km, w tym moje 50 tys. W moich rękach od trzech lat. Przez ten czas żadnych większych zmartwień: wymienione klocki z przodu, bębny z tyłu wyczyszczone, na czas olej i filtry, kilka razy czyszczony kołowrotek dmuchawy, do którego dostają się liście i szeleszczą, wymieniony jeden Sworzeń. z małymi mankamentami mazdy się pogodziłem. brała trochę oleju- około dwie dolewki (do poziomu max) między planowanymi wymianami. Przy czym przebiegi robiła głównie autostradowe z prędkościami 80-120 km/h. Super autko, zmieniłem ostatnio niestety na większe, ale zawsze będę miło wspominał.
Avatar użytkownika
 
Od: 28 kwi 2015, 22:18
Posty: 53 (1/3)
Auto: Mazda 2 DE
1.3 benz.
2008

Postprzez oluska » 16 gru 2017, 11:28

lampa naftowa napisał(a): ponad 40 tys. na LPG

Profilaktycznie warto byloby wybrac sie na regulacje luzów zaworowych żeby tak pozostało <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2017, 19:57
Posty: 91 (1/2)
Skąd: LKR
Auto: Mazda 2
HB 2015
PB 1.5 90KM

Postprzez lampa naftowa » 3 mar 2019, 17:10

na liczniku już 200 tys. km w tym 80 tys. na LPG. Bez problemów z silnikiem . Ciekawe ile jeszcze wytrzyma ?. Do wymiany poszedł kompresor klimatyzacji – dziwnie terkotał ... pojawiało się to losowo, zakupiłem nowy NRF – terkotanie ustało ale za to hałas jak bym jeździł tramwajem – taki poświst. Oddany do reklamacji i na szczęście uznano. Problem rozwiązany poprzez zakup używanego oryginalnego kompresora – udało się kupić z przebiegiem 18 tys.

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2014, 18:41
Posty: 57 (0/2)
Auto: Mazda 1.3 86 km

Postprzez brzeszczot_92 » 2 wrz 2019, 08:14

Cześć,

Przy spalaniu :( mojej Mazdy 2 DE 1.3 86km i przebiegach jakie kręcę bardzo mocno skłaniam się w kierunku instalacji LPG <oczy>

Polecany w moim regionie gazownik zaproponował mi instalację na podzespołach:

    Sterownik STAG Q-Box
    Reduktor STAG AC-R02
    Wtryskiwacze Barracuda montowane pojedynczo
    Filtr gazu ALEX Ultra 360
    zbiornik 34-44 litry w miejsce koła zapasowego
    wlew pod klapką obok wlewu benzyny

Ogółem zestawu raczej nie ma się co czepiać, ale chodzi mi bardziej o pytanie jak to chodzi w Waszych Mazdach. Jest to silnik ze zmiennymi fazami rozrządu, czy potrzebuje jakiejś lubryfikacji lub dotrysku benzyny? Gazownik zaproponował mi dotrysk benzyny 20% powyżej 4000rpm, ale tak szczerze pytam czy to potrzebne. Czy ktoś z Was ma coś takiego (lub nie ma) i jak zachowuje się silnik z taką instalacją.
Początkujący
 
Od: 20 mar 2019, 18:37
Posty: 16 (1/0)
Auto: Mazda 2 DE 2008 1.3 86KM

Postprzez Andrzej414 » 3 wrz 2019, 04:25

Prawidłowo że zaproponował dotrysk. Nie zbiedniejesz od tego. Co do smarowania to doleać dodatki do zbiornika z benzyną. Jest kilka specyfików na rynku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez brzeszczot_92 » 3 wrz 2019, 06:56

Andrzej414 napisał(a):Prawidłowo że zaproponował dotrysk. Nie zbiedniejesz od tego.

Mam rozumieć, że to jest powszechna praktyka w tym silniku?
Ciekawi mnie jak wygląda instalacja u:
lampa naftowa napisał(a):na liczniku już 200 tys. km w tym 80 tys. na LPG. Bez problemów z silnikiem

I jak wyglądają luzy zaworowe w tym konkretnym?

Andrzej414 napisał(a):Co do smarowania to doleać dodatki do zbiornika z benzyną. Jest kilka specyfików na rynku.

Te silniki są aż tak wrażliwe na LPG?
Ostatnio edytowano 3 wrz 2019, 09:43 przez brzeszczot_92, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 20 mar 2019, 18:37
Posty: 16 (1/0)
Auto: Mazda 2 DE 2008 1.3 86KM

Postprzez Andrzej414 » 3 wrz 2019, 09:25

No teraz są te stopy miękkie. To już nie to co kiedyś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez kedzior9 » 20 lut 2022, 01:31

U mnie niedawno wybiło 240k km, i jak na razie nie licząc czynności serwisowych w tym wymiana rozrządu i ustawienie luzów bez większych przygód.
Jedyna uwaga to felgi – zmiana z 16" na 15" to nie tylko wyższy komfort, ale i znacznie większa żywotność elementów zawieszenia.
Początkujący
 
Od: 20 lut 2022, 01:11
Posty: 27 (0/6)
Auto: Mazda 2 DE, 1,5
Mazda 2 DJ, SA-G

Postprzez mazdaTrójkątJazda » 12 kwi 2022, 15:58

184k stuknęło niedawno i ciągle rośnie pomimo cen paliwa :D
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2021, 15:21
Posty: 33 (8/1)
Auto: Mazda 2 DE
1.5 benzyna
2007
manual

Postprzez Borusik » 24 kwi 2022, 13:25

Rocznik: 2010 (w moich rękach od 2012 roku)
Przebieg: 161 tys.
Jazda mieszana, trochę tras, trochę miasta.
Średnie spalanie: 6,6 litra (żeby mieć mniejsze, to naprawdę trzeba jeździć ostrożnie.
Większych usterek nie było (do dziś).
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2022, 12:52
Posty: 2
Auto: Mazda 2, 1.3 Zj, 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 2 / 121