Strona 1 z 1

Drgania silnika na biegu jałowym i kilka pytań

PostNapisane: 30 kwi 2016, 23:57
przez likaon
Witam panowie,czy też tak macie iż jak silnik jest rozgrzany, i pracuje na wolnych obrotach to czuć drgania silnika delikatne ale zauważalne? podpowiem że mam inną benzynę i chodzi bezszelestnie a tu czuć drgania na kierownicy i na budzie nie duże ale są ,oczywiście klima światła itd wyłączone czy też to zaobserwowaliście?,czy silnik 1.3 benzyna rocznik 2010 r 86KM posiada dwu masę?? , czy mazda 2 z 2010r występowała w kierownicy z tempomatem ?? i z kluczykiem golcem bez pilota??

Jeszcze ważna rzecz jaką mam wersje auta?czytam na forum i dla mnie to czarna magia jak to rozpoznać??? czym się kierować nr vin? czym???????

PostNapisane: 1 maja 2016, 00:21
przez Mr_Bartek
Proszę o poprawę nazwy tematu. Nazwa ma odzwierciedlać treść zawartą w pierwszym poście.

Re: Drgania silnika na biegu jałowym i kilka pytań

PostNapisane: 8 maja 2016, 00:53
przez likaon
Koledzy nikt nic nie wie!!! aż tak lenistwo opanowało te forum!...

Re: Drgania silnika na biegu jałowym i kilka pytań

PostNapisane: 11 maja 2016, 22:07
przez redhotek
Kolego to nie koniecznie lenistwo, a może brak pomysłów forumowiczów.
Zakładając jeden temat z wieloma pytaniami odnośnie różnych aspektów/ wątków robi się mało przejrzyście i wychodzi kaszanka.
1. Drgania- rzecz bardzo subiektywna; ja też mam drgania, ale w mojej ocenie nie są one niepokojące. Ciężko stwierdzić jak jest u Ciebie bez fizycznej weryfikacji. Z postu wynika, że na zimnym silniku jest inaczej niż na rozgrzanym? Drgania są mniejsze na zimnym? Jeśli faktycznie coś by miało być na rzeczy zacząłbym chyba od sprawdzenia poduszek pod silnikiem czy nie są wybite, potem może zerknąć ogólnie na pracę silnika czy chodzi równo (ale jeśli problem leżałby po stronie tłoków/ cylindrów, to byś to raczej odczuł podczas jazdy jako nierówna praca motoru). Zapytaj przy pierwszej lepszej okazji mechaniora, jeśli nie daje Ci to spokoju.
2. Jestem pewien na 99%, że dwumasy nie ma. Może ktoś to jeszcze potwierdzi, żeby dodać ten jeden procent? :) Dwumasę montuje się w ropniakach (też nie wszystkich) i mocnych benzynach pokroju GTI, gdzie te drgania są znaczniejsze i niekorzystnie wpływają na skrzynię.
3. Tak, są wersje Mazdy z tempomatem z 2010 r, ale chyba tylko SPORT. Kluczyki powinny być dwa- jeden z nich na pewno może być goły bez bajerów (ja mam scyzoryk z pilotem + jeden tradycyjny golas).
Weź pod uwagę fakt, że różne wersje wyposażenia w różnych konfiguracjach sprzedawane były na różnych rynkach, więc ważne na jaki rynek przeznaczona była twoja Mazda.
4. Wersja auta na pewno zakodowana jest w numerze VIN (adresy stron do dekoderów można znaleźć na forum, ale nie gwarantuję, że działają). Sprawdzą Ci to też w salonie Mazdy nawet telefonicznie po numerze VIN właśnie. Nie pamiętam jak jest w Polsce, ale w IRL mam wpisaną wersję w dowodzie rejestracyjnym.
Pozdrawiam.

Re: Drgania silnika na biegu jałowym i kilka pytań

PostNapisane: 22 lis 2016, 12:00
przez jan987456321
Witam kolegow.
Kto pyta nie błądzi :
– już trzy razy odkreciła mi sie śruba(ta głowna) poduszki silnika ta przy rozrządzie o czym to moze swiadczyc ?
– tak wogole to ile poduszek podtrzymuje silnik i skrzynie w tym modelu mazda 2 de 1,5 2011r ?
Za odpowiedzi z gory dziekuje. :)

Re: Drgania silnika na biegu jałowym i kilka pytań

PostNapisane: 26 kwi 2017, 19:45
przez dudus1978
Witam mam taki sam problem auto po rozgrzaniu drży na jałowym po lekkim dodaniu gazu jest ok. Może lekko zwiększyć obroty na jałowym ? Świece wymieniałem, poduszka pod silnikiem 1szt była lekko popękana wymieniłem i nic nie poprawiło. Mazda 2 De 1.5 benzyna 2008. Może ktoś miał taki problem i uleczył. papa