Praca wspomagania, klimatyzacja, układ chłodzenia
Witam
od kilku dni jestem właścicielem mazdy 2 z silnikiem 1.3 84 KM, nalot 135 tys. rok 2011. Dotychczas miałem do czynienia wyłącznie z oplami stąd kilka pytań odnośnie rozwiązań stosowanych w maździe.
1.Wspomaganie chodzi lekko ale zarówno na postoju jak i manewrach na małej prędkości (przy dużym zakresie ruchu kierownicy) wyczuwalne są delikatne drgania (na kierownicy) co mniej więcej pół obrotu kierownicy. Tak ma być ? Chyba nie...
2. Czy praca klimatyzacji (automatyczna) jest jednoznaczna z nieustannym włączaniem się wentylatora chłodnicy – co kilkadziesiąt sekund (sprawdzałem dziś na zimnym silniku na postoju). Dopiero wyłączenie klimy nie włącza tego wentylatora
3. Na jakiej zasadzie działa ten zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego (w oplach jest ciśnieniowy). Niestety nie sprawdziłem stanu płynu, bo zbiorniczek odbarwił się na zielono, więc uznałem, że płyn jest bez zaglądania do środka. Dziś zajrzałem i się zdziwiłem – był pusty. Kontrolka temperatury przez te kilka dni nie zaświeciła mi się na czerwono, więc mam nadzieję, że się nie przegrzał. Dolałem prestona do płynu F22...
4. Czy jak odkręcicie korek wlewu oleju na wolnych obrotach to z niego dmucha? Z rurki bagnetu nie dmucha.
5. Akumulator 60Ah jest chyba za duży. Jaki powinien być nominalnie? Auto użytkowane będzie tylko w mieście
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi
od kilku dni jestem właścicielem mazdy 2 z silnikiem 1.3 84 KM, nalot 135 tys. rok 2011. Dotychczas miałem do czynienia wyłącznie z oplami stąd kilka pytań odnośnie rozwiązań stosowanych w maździe.
1.Wspomaganie chodzi lekko ale zarówno na postoju jak i manewrach na małej prędkości (przy dużym zakresie ruchu kierownicy) wyczuwalne są delikatne drgania (na kierownicy) co mniej więcej pół obrotu kierownicy. Tak ma być ? Chyba nie...
2. Czy praca klimatyzacji (automatyczna) jest jednoznaczna z nieustannym włączaniem się wentylatora chłodnicy – co kilkadziesiąt sekund (sprawdzałem dziś na zimnym silniku na postoju). Dopiero wyłączenie klimy nie włącza tego wentylatora
3. Na jakiej zasadzie działa ten zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego (w oplach jest ciśnieniowy). Niestety nie sprawdziłem stanu płynu, bo zbiorniczek odbarwił się na zielono, więc uznałem, że płyn jest bez zaglądania do środka. Dziś zajrzałem i się zdziwiłem – był pusty. Kontrolka temperatury przez te kilka dni nie zaświeciła mi się na czerwono, więc mam nadzieję, że się nie przegrzał. Dolałem prestona do płynu F22...
4. Czy jak odkręcicie korek wlewu oleju na wolnych obrotach to z niego dmucha? Z rurki bagnetu nie dmucha.
5. Akumulator 60Ah jest chyba za duży. Jaki powinien być nominalnie? Auto użytkowane będzie tylko w mieście
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi