zaintrygowała mnie ta regulacja zaworów

, gdzieś na forum znalazłem coś takiego jak poniżej , fakt , że dotyczy innego silnika w maździe

.
"Postprzez RobertPi » 22 sty 2009, 21:10
Z zaworami jest tak. Nie ma hydrauliki, nie ma płytek ani śrub. Jako element pośredni pomiędzy popychaczem a trzonkiem zaworu jest tzw szklanka. Rozwiązanie podobno sprawdzone i działające bardzo dobrze w niektórych silnikach Mondeo i Fiesta/Fusion -1.25l. Zdaje się, żę ten silnik był stosowany również w M2. Konstrukcja jest tak pomyslana, że ewentualne powstające luzy pomiędzy zaworem a gniazdem i pomiędzy szklanką i popychaczem mają się w pewnym stopniu kompensować. Generalnie rozwiązanie ma być bezobsługowe, w normalnych warunkach klawiatura ma wytrzymać cały żywot samochodu i dlatego zalecane jest jedynie osłuchanie silnika po 120kkm. W razie czego wymienia się szklanki o odpowiednim nadwymiarze."