Wibracje na biegu jalowym

Postprzez corky1 » 11 paź 2012, 17:03

Mam pytaie do uzytkownikow 2-ki z silnikiem benzynowym 1.3. Gdy na swiatlach wrzucam bieg jalowy pojawiaja sie wyrazne wibracje silnika (czuc na kierownicy i siedzeniu), trwaja one ok. 7-8 sek. , po czym ustaja na kilka sekund i znowu od nowa. Czy jest to problem czy ten silnik tak po prostu ma?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez Paweł » 11 paź 2012, 18:07

Czy to nie jest kompresor klimatyzacji?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez corky1 » 12 paź 2012, 12:25

Paweł napisał(a):Czy to nie jest kompresor klimatyzacji?


Raczej nie. Objawy wystepuja niezaleznie od tego czy jest wlaczona klimatyzacja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez marcinx260494 » 13 paź 2013, 14:40

mam to samo, rozwiązałeś swój problem??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 23:14
Posty: 109 (0/1)
Skąd: Mława
Auto: Mazda 2 DE 1349ccm 86KM '08

Postprzez k0rnik » 22 mar 2014, 13:06

Czy któremuś z kolegów udało się problem rozwiązać?
Początkujący
 
Od: 3 mar 2014, 21:49
Posty: 5

Postprzez ssn » 26 maja 2014, 15:41

Wg mnie ma to związek z włączaniem się wentylatora chłodnicy. Czy to samo dzieje się na zimnym silniku?
Początkujący
 
Od: 22 maja 2013, 19:57
Posty: 11
Auto: Mazda 2 DE '2008

Postprzez k0rnik » 10 cze 2014, 18:04

W moim przypadku to nie wentylator chłodnicy. Sprawdzone.
Początkujący
 
Od: 3 mar 2014, 21:49
Posty: 5

Postprzez LosAmigos » 24 lis 2014, 23:48

U mnie również wsytępują takie drgania – byliście z tym w aso?
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2013, 20:34
Posty: 78 (1/1)
Skąd: Lublin - Wawa
Auto: Mazda 2 DE
Silnik 1,3 84KM
Trend & Fun
Rok: 2014

Mazda CX-7 ER
Silnik: 2,3
Rok: 2008

Postprzez lampa naftowa » 30 lis 2014, 14:11

mam tak samo , widac ten typ tak ma :)
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2014, 19:41
Posty: 57 (0/2)
Auto: Mazda 1.3 86 km

Postprzez marcinx260494 » 20 sty 2015, 01:20

Nie chcę zakładać kolejnego tematu, a mam podobny problem, bo obroty falują. Najczęściej jak dojeżdżam do skrzyżowania na jałowym lub sprzęgle. Czasami zdarza się na postoju :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 23:14
Posty: 109 (0/1)
Skąd: Mława
Auto: Mazda 2 DE 1349ccm 86KM '08

Postprzez Wojtek » 20 sty 2015, 09:45

Cykliczne zawahania obrotów silnika w Mazdach są spowodowane włączającym się kompresorem klimatyzacji... Sprawdź to również... :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez marcinx260494 » 9 lut 2015, 12:20

Z całym szacunkiem ale klimatyzacja jest wyłączona a obroty nadal falują
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 23:14
Posty: 109 (0/1)
Skąd: Mława
Auto: Mazda 2 DE 1349ccm 86KM '08

Postprzez khad » 26 kwi 2015, 20:06

Po kilku miesiącach od zakupu zauważyłem coś identycznego. Pojechałem z tym do ASO, uprzejmy pan postanowił, że spróbuje mnie odesłać z kwitkiem, próbował więc np. załączać klimatyzację żeby podnieść obroty – wtedy nie trzęsło itp. Wkurzony złapałem mechanika, który akurat przechodził i powiedział, że faktycznie coś jest. Przeczyścili coś tam, bo podobno był nagar ale problem pozostał. Pojeździłem tym trochę, bo żona jeździła wcześniej, a że mam ciężką nogę to ogólnie auta nie zamulałem i muszę powiedzieć, że problem zniknął, pojawia się sporadycznie na zimnym silniku. Do dziś nie wiem co to było, ale z tego co czytam to problem jest znany użytkownikom Mazd z tym silnikiem. <głaszcze>
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2015, 09:44
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Auto: • Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD (140KM) 2008
• Mazda 2 DE 1.3 MZR (84KM) 2008

Postprzez redhotek » 30 kwi 2015, 23:42

Dokładnie taki przypadek znam, ale nie z mazdy a z poprzedniego auta- audi a4 b5. Falujące obroty mogą wystąpić z kilku powodów. Z najbardziej popularnych to przepustnica, w której zbiera się nagar, odma (np. zatkana albo uszkodzona) lub silniczek krokowy. Ja w Audi miałem problem z przepustnicą (zawalona nagarem) oraz odmą(popękana/dziurawa), silniczek krokowy był ok. W większości przypadków czyszczenie przepustnicy pomaga. Nie wiem jak w mazdzie ale w audiku nie był to jakiś skomplikowany zabieg- dało się wykonać samemu. Czasem konieczna wymiana elementu. Odma dawała też falujące obroty, ale oprócz tego smród spalin dostawał się w czasie postoju np. na światłach do kabiny. Kiedy włączasz klimatyzację komputer zmienia sobie ustawienia, podbija obroty z powodu dodatkowego obciążenia klimą i dlatego zazwyczaj na klimie obroty nie falują lub falują mniej. Problemem w audi była tzw adaptacja przepustnicy by nowy element (albo wyczyszczony) działał poprawnie. trzeba było wykonać pewną sekwencję- coś w stylu przekręć kluczyk do zapalenia się kontrolek, odczekaj 2 min., odpal samochód, wszystko ma być robione, gdy zostanie osiągnięta temp. robocza silnika. Drugim sposobem było podpięcie pod kompa i adaptacja poprzez VAGA, a trzecią- i tu potwierdziłoby się to co pisze khad- ludzie pisali, że po przejechaniu xxx km (jedni pisali ze 100 drudzy ze 50) adaptacja nastąpi samoczynnie. Ja zawsze wykonywałem adaptację manualną i skutkowało. Troche przydługo, ale może pomoże ;)
Pozdr.
Avatar użytkownika
 
Od: 28 kwi 2015, 23:18
Posty: 53 (1/3)
Auto: Mazda 2 DE
1.3 benz.
2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121