Strona 1 z 1
Diagnostyka i różnice w silnikach

Napisane:
20 sty 2012, 00:00
przez siewcu
Witam,
2 pytanka.
1) Czy jest jakiś ogólnodostępny interfejs który zdiagnozuje Mazdę 2 1.3 75PS z 2007r? Czy tylko ASO zostaje?
2) Jakie są różnice między słabszym a mocniejszym 1.3?
Pozdrawiam

Napisane:
20 sty 2012, 11:24
przez Marek 161BD081
siewcu napisał(a):Czy jest jakiś ogólnodostępny interfejs który zdiagnozuje Mazdę
Spróbuj podjechać do pierwszego lepszego zakładu i powinno się udać.
To auto przecież powinno mieć normalne złącze typu OBD-II więc nie powinno być z tym kłopotów.
Re: Diagnostyka i różnice w silnikach

Napisane:
21 sty 2012, 00:43
przez januszek1
Podpinałem OBD II do Mazdy2 2008 1,5 MZR i chodzi przynajmniej na silniku.
Dobra strona o M2 niemiecka w tłumaczeniu z automatu
http://translate.google.com/translate?h ... %3Dimvnsfd

Napisane:
25 sty 2012, 14:45
przez siewcu
Marek 161BD081 napisał(a):siewcu napisał(a):Czy jest jakiś ogólnodostępny interfejs który zdiagnozuje Mazdę
Spróbuj podjechać do pierwszego lepszego zakładu i powinno się udać.
To auto przecież powinno mieć normalne złącze typu OBD-II więc nie powinno być z tym kłopotów.
No tak, złącze OBD2, ale diagnostyka jest już raczej po linii CAN, tak?

Napisane:
25 sty 2012, 15:15
przez Marek 161BD081
W złączu OBDII masz też piny linii CAN

Napisane:
25 sty 2012, 17:35
przez siewcu
Nie do końca o to chodziło. Interfejsem KKL nie zdiagnozuję auta, zgadza się? Mogę podejść ze zwykłym, działającym po linii K czy jakimś na CAN?
Re: Diagnostyka i różnice w silnikach

Napisane:
25 sty 2012, 18:02
przez Marek 161BD081
Użyj popularnego ELM327 i powinno hulać.

Napisane:
25 sty 2012, 22:24
przez siewcu
Nie będę kupował specjalnie kolejnego interfejsu, szczególnie, że ELM327 to nie jest sprzęt najwyższych lotów i wolałbym dołożyć do czegoś sensownego. No ale dzięki w każdym razie za informację(a w sumie jej brak).

Napisane:
26 sty 2012, 07:32
przez Marek 161BD081
Jak nie chcesz kupować (notabene nie jest już on aż taki drogi) to przynajmniej wypożycz od kogoś do testów.
Ale sam interface bez właściwego softu niestety nic mądrego nie zrobi.
Re: Diagnostyka i różnice w silnikach

Napisane:
3 lut 2012, 10:42
przez dylan88
Witam,
Mam Mazdę 2 1.4 Diesel 2008 rok i ostatnio podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka takie żółte koło zębate z wykrzyknikiem w środku. Co oznacza ta kontrolka?
Ponadto auto zachowuje się jakby wchodziło w tryb awaryjny, osiąga maksymalnie 2000 obrotów i 40 km/h a silnik brzmi jakby nie palił na jeden gar :/
Co to wszystko może oznaczać?
Jak coś to mam zdjęcie kontrolki ale nie wiem jak je tu wkleić :/
Proszę o wyrozumiałość jestem tu świeży.
Re: Diagnostyka i różnice w silnikach

Napisane:
3 lut 2012, 11:19
przez Waterlive
Witamy na forum

Według instrukcji jest to
"Lampka sygnalizacyjna zespołu napędowego (silnik Diesla)"
Niestety jest tylko informacja, że należy się zgłosić do serwisu, prawdopodobnie w celu podpięcia komputera.
Jest dział ogólny diesla na forum, może tam poszukaj?
Uzupełnij profil

Re: Diagnostyka i różnice w silnikach

Napisane:
3 lut 2012, 13:04
przez dylan88
Najlepsze, że po pierwszym zgaszeniu auta obiawy były takie same. Dopiero po mozolnym dostaniu się na elektrodiagnostyle (niestety okazało się, że mechanikowi brakuje sterowników do silnika :/) obiawy zniknęły i wszystko jest ok. Stresuje mnie to i muszę to zidentyfikować

, mam nadzieję, że komputer zapamiętał ostatni błąd i po odczytaniu dowiem się co go zabolało.
Dziękuję bardzo za pomoc!!!
Pozdrawiam!!!
Re: Diagnostyka i różnice w silnikach

Napisane:
3 lut 2012, 13:53
przez januszek1
Co to znaczy "mechanikowi brakuje sterowników" ?
Re: Diagnostyka i różnice w silnikach

Napisane:
9 lut 2012, 09:38
przez dylan88
Niestety nie wiem. Nie znam się na tym :/ Po podłączeniu komputerka pod auto i kilku próbach połączenia powiedział: "brakuje mi sterowników od silnika tego modelu i nie chce się połączyć".
Wszystko na razie śmiga i problem jak na razie nie powrócił

gorzej jak powróci w najmniej oczekiwanej chwili :/

Napisane:
9 lut 2012, 18:14
przez dekster
dylan88 napisał(a):Niestety nie wiem. Nie znam się na tym :/ Po podłączeniu komputerka pod auto i kilku próbach połączenia powiedział: "brakuje mi sterowników od silnika tego modelu i nie chce się połączyć".
Wszystko na razie śmiga i problem jak na razie nie powrócił

gorzej jak powróci w najmniej oczekiwanej chwili :/
Dobry mechanik to on w sobie nie ma sterownika, czy w programie

Re: Diagnostyka i różnice w silnikach

Napisane:
23 sie 2013, 17:45
przez ansi51
Dzien Dobry
Ja w dniu wczorajszym miałam ten sam problem co dylan 88 , zpaliła mi się lampka sygnalizacyjna zespołu napędowego, samochód jechał max 40/godz ,jak by chciał a nie mógł.Tak pzrejechałam ze 3km, potem go zgasiałam , odpaliłam i wszystko było w porządku.
Na diagnostykę mogę pojechać dopiero za 2 dni, a przedemną około 300 km.CZy mogę jechać spokojnr, co to mogło być.
Re: Diagnostyka i różnice w silnikach

Napisane:
18 maja 2015, 08:49
przez pawel.mck
Witam,
Mazda 2008 1,4 diesel, przebieg 70 000 km, ten sam problem. Po przejechaniu ok 100km włącza się tryb awaryjny, max 2000 tys obrotów. Samochód po kilku godzinach wraca do normy. Podłączenie pod komputer nie pokazało żadnych błędów. Czy komuś udało się znaleźć przyczynę.