Regulacja luzów zaworowych

Postprzez kedzior9 » 27 sty 2024, 20:25

W przypadku luzów zaworowych w naszych mazdach najlepiej:
a) sprawdzanie co 120k zgodnie z książką
b) czekać aż zaczną dzwonić
c) inny interwał (jaki?)
O ile pierwszą regulacje moja 2 DE przeszła dokładnie przy 120k, obecnie ma 275k i nie wiem czy czekać aż zacznie stukać czy jednak wysłać do mechanika?
Druga sprawa warto wymienić w niej profilaktycznie łańcuch rozrządu (oczywiście komplet razem z kołami i ślizgami :) )? Czy może lepiej nie ryzykować (niższa jakość zamiennika)?
Początkujący
 
Od: 20 lut 2022, 02:11
Posty: 27 (0/6)
Auto: Mazda 2 DE, 1,5
Mazda 2 DJ, SA-G

Postprzez RobertPi » 28 sty 2024, 21:54

Ja co prawda miałem miałem 1,6 ale auto po 256 kkm miało oryginalne szklanki i łańcuch.
Na zimnym silniku był delikatnie głośny ale tak było nawet przy 60 kkm.
Wiem, że następca też nic nie wymieniał a założył gaz.
Coś się dzieje, że chcesz dłubać?
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez kedzior9 » 11 lut 2024, 16:22

RobertPi napisał(a):Ja co prawda miałem miałem 1,6 ale auto po 256 kkm miało oryginalne szklanki i łańcuch.
Na zimnym silniku był delikatnie głośny ale tak było nawet przy 60 kkm.
Wiem, że następca też nic nie wymieniał a założył gaz.
Coś się dzieje, że chcesz dłubać?


Nie nic się nie dzieje, co więcej jak dokładniej sprawdziłem to przy 120k km była jedynie kontrola luzów, w takim razie czekam aż zacznie stukać na zimnym lub jak dobije do 300k sam ściągnę pokrywę i sprawdzę w jakim stanie jest rozrząd oraz wałek ze szklankami oraz wyżej wymienione luzy :)
Początkujący
 
Od: 20 lut 2022, 02:11
Posty: 27 (0/6)
Auto: Mazda 2 DE, 1,5
Mazda 2 DJ, SA-G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121