Wibracje na biegu jalowym
Strona 1 z 1
Mam pytaie do uzytkownikow 2-ki z silnikiem benzynowym 1.3. Gdy na swiatlach wrzucam bieg jalowy pojawiaja sie wyrazne wibracje silnika (czuc na kierownicy i siedzeniu), trwaja one ok. 7-8 sek. , po czym ustaja na kilka sekund i znowu od nowa. Czy jest to problem czy ten silnik tak po prostu ma?
mam to samo, rozwiązałeś swój problem??
- Od: 6 lis 2011, 23:14
- Posty: 109 (0/1)
- Skąd: Mława
- Auto: Mazda 2 DE 1349ccm 86KM '08
mam tak samo , widac ten typ tak ma 
Nie chcę zakładać kolejnego tematu, a mam podobny problem, bo obroty falują. Najczęściej jak dojeżdżam do skrzyżowania na jałowym lub sprzęgle. Czasami zdarza się na postoju 
- Od: 6 lis 2011, 23:14
- Posty: 109 (0/1)
- Skąd: Mława
- Auto: Mazda 2 DE 1349ccm 86KM '08
Cykliczne zawahania obrotów silnika w Mazdach są spowodowane włączającym się kompresorem klimatyzacji... Sprawdź to również... 
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Z całym szacunkiem ale klimatyzacja jest wyłączona a obroty nadal falują
- Od: 6 lis 2011, 23:14
- Posty: 109 (0/1)
- Skąd: Mława
- Auto: Mazda 2 DE 1349ccm 86KM '08
Po kilku miesiącach od zakupu zauważyłem coś identycznego. Pojechałem z tym do ASO, uprzejmy pan postanowił, że spróbuje mnie odesłać z kwitkiem, próbował więc np. załączać klimatyzację żeby podnieść obroty – wtedy nie trzęsło itp. Wkurzony złapałem mechanika, który akurat przechodził i powiedział, że faktycznie coś jest. Przeczyścili coś tam, bo podobno był nagar ale problem pozostał. Pojeździłem tym trochę, bo żona jeździła wcześniej, a że mam ciężką nogę to ogólnie auta nie zamulałem i muszę powiedzieć, że problem zniknął, pojawia się sporadycznie na zimnym silniku. Do dziś nie wiem co to było, ale z tego co czytam to problem jest znany użytkownikom Mazd z tym silnikiem. 

- Od: 16 kwi 2015, 09:44
- Posty: 6
- Skąd: Wrocław
- Auto: • Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD (140KM) 2008
• Mazda 2 DE 1.3 MZR (84KM) 2008
Dokładnie taki przypadek znam, ale nie z mazdy a z poprzedniego auta- audi a4 b5. Falujące obroty mogą wystąpić z kilku powodów. Z najbardziej popularnych to przepustnica, w której zbiera się nagar, odma (np. zatkana albo uszkodzona) lub silniczek krokowy. Ja w Audi miałem problem z przepustnicą (zawalona nagarem) oraz odmą(popękana/dziurawa), silniczek krokowy był ok. W większości przypadków czyszczenie przepustnicy pomaga. Nie wiem jak w mazdzie ale w audiku nie był to jakiś skomplikowany zabieg- dało się wykonać samemu. Czasem konieczna wymiana elementu. Odma dawała też falujące obroty, ale oprócz tego smród spalin dostawał się w czasie postoju np. na światłach do kabiny. Kiedy włączasz klimatyzację komputer zmienia sobie ustawienia, podbija obroty z powodu dodatkowego obciążenia klimą i dlatego zazwyczaj na klimie obroty nie falują lub falują mniej. Problemem w audi była tzw adaptacja przepustnicy by nowy element (albo wyczyszczony) działał poprawnie. trzeba było wykonać pewną sekwencję- coś w stylu przekręć kluczyk do zapalenia się kontrolek, odczekaj 2 min., odpal samochód, wszystko ma być robione, gdy zostanie osiągnięta temp. robocza silnika. Drugim sposobem było podpięcie pod kompa i adaptacja poprzez VAGA, a trzecią- i tu potwierdziłoby się to co pisze khad- ludzie pisali, że po przejechaniu xxx km (jedni pisali ze 100 drudzy ze 50) adaptacja nastąpi samoczynnie. Ja zawsze wykonywałem adaptację manualną i skutkowało. Troche przydługo, ale może pomoże 
Pozdr.
Pozdr.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości