Strona 1 z 1

Olej wspomagania kierownicy

PostNapisane: 25 mar 2017, 22:48
przez luk225
Ktoś wie jaki lejemy olej do wspomagania w naszych BL ? Z tego co widziałem jest koloru mocno czerwonego

Re: Olej wspomagania kierownicy

PostNapisane: 27 mar 2017, 12:18
przez tomeq83
Instrukcja podaje: ATF M-III, M-V lub zamiennik (np.Dextron II), natomiast nie podaje ilości jaka jest potrzebna np.do wymiany.

Koszt 1l w ASO to około 50zł.

Re: Olej wspomagania kierownicy

PostNapisane: 20 cze 2017, 00:21
przez kriskros52
Każdy Mercon V będzie dobry.

PostNapisane: 14 mar 2018, 09:17
przez tomeq83
Właśnie wymieniłem sobie olej od wspomagania kierownicy. Przebieg 125 000km. Był już poniżej minimum.

Trochę posiłkowałem się filmikiem https://www.youtube.com/watch?v=bU0dvOdJ-Jw

Olej zakupiony w ASO 1litr – 38zł olej mazdowski Dexella (M-III).

Przy spuszczaniu oleju jak i jego uzupełnianiu, na chwilę włączałem silnik przy kręceniu kierownicą wtedy lepiej płyn pluło/ssało. Trzeba to robić w dwójkę.

Re: Olej wspomagania kierownicy

PostNapisane: 23 maja 2019, 17:36
przez marfa
tomeq83 napisał(a):Właśnie wymieniłem sobie olej od wspomagania kierownicy. Przebieg 125 000km. Był już poniżej minimum.


Wymieniałeś płucząc dokładnie, czy metodą uproszczoną (zostawiając sporą resztkę starego)? Ile Ci go weszło? Przymierzam się do wymiany ale nigdzie nikt nie pisze, ile go wchodzi.


Drugie pytanie. Moją mazde kupiłem niedawno, na informacjach od poprzedniego właściciela wolę nie polegać. Wiem, jaki płyn powinien być wlany, kupiłem febi 08971 – czerwony, ale mój zbiorniczek ma zabarwienie zielonawe. Załóżmy, że był wlany jakis inny, niewłaściwy olej, czy wypłukanie go przy pomocy uniwersalnego Prestona i następnie zalanie na czysto tego febi to dobry pomysł? Czy zmieszanie 3-ch różnych płynów (przy czym stary zielony (tak naprawde już czarny) i przeźroczysty Prestone będa w ilościach resztkowych)??

Uprzedzając pytania – tak – pompa rzęzi, ale wspomaganie działa jak dotąd świetnie.

Re: Olej wspomagania kierownicy

PostNapisane: 25 maja 2019, 14:11
przez marfa
Jak pomyślałem, tak zrobiłem.
Wydaje mi się, że chyba ciszej chodzi pompa.

Zauważyłem jednak co innego. Po dojechaniu kierownica do skrajnych położeń słychać, że pompa dostaje po tyłku. Czy to oznacza, że z moją przekładnią kierowniczą jest coś nie tak, np. wyłamane ograniczniki?
Chodzi o odgłos słyszany na filmie w czasie 0:18 – 0:22
https://drive.google.com/open?id=13S_JPDLJYJEIOwZVTDOxaq4CIDIATdM5