Olej wspomagania kierownicy
Strona 1 z 1
Instrukcja podaje: ATF M-III, M-V lub zamiennik (np.Dextron II), natomiast nie podaje ilości jaka jest potrzebna np.do wymiany.
Koszt 1l w ASO to około 50zł.
Koszt 1l w ASO to około 50zł.
Właśnie wymieniłem sobie olej od wspomagania kierownicy. Przebieg 125 000km. Był już poniżej minimum.
Trochę posiłkowałem się filmikiem https://www.youtube.com/watch?v=bU0dvOdJ-Jw
Olej zakupiony w ASO 1litr – 38zł olej mazdowski Dexella (M-III).
Przy spuszczaniu oleju jak i jego uzupełnianiu, na chwilę włączałem silnik przy kręceniu kierownicą wtedy lepiej płyn pluło/ssało. Trzeba to robić w dwójkę.
Trochę posiłkowałem się filmikiem https://www.youtube.com/watch?v=bU0dvOdJ-Jw
Olej zakupiony w ASO 1litr – 38zł olej mazdowski Dexella (M-III).
Przy spuszczaniu oleju jak i jego uzupełnianiu, na chwilę włączałem silnik przy kręceniu kierownicą wtedy lepiej płyn pluło/ssało. Trzeba to robić w dwójkę.
tomeq83 napisał(a):Właśnie wymieniłem sobie olej od wspomagania kierownicy. Przebieg 125 000km. Był już poniżej minimum.
Wymieniałeś płucząc dokładnie, czy metodą uproszczoną (zostawiając sporą resztkę starego)? Ile Ci go weszło? Przymierzam się do wymiany ale nigdzie nikt nie pisze, ile go wchodzi.
Drugie pytanie. Moją mazde kupiłem niedawno, na informacjach od poprzedniego właściciela wolę nie polegać. Wiem, jaki płyn powinien być wlany, kupiłem febi 08971 – czerwony, ale mój zbiorniczek ma zabarwienie zielonawe. Załóżmy, że był wlany jakis inny, niewłaściwy olej, czy wypłukanie go przy pomocy uniwersalnego Prestona i następnie zalanie na czysto tego febi to dobry pomysł? Czy zmieszanie 3-ch różnych płynów (przy czym stary zielony (tak naprawde już czarny) i przeźroczysty Prestone będa w ilościach resztkowych)??
Uprzedzając pytania – tak – pompa rzęzi, ale wspomaganie działa jak dotąd świetnie.
Jak pomyślałem, tak zrobiłem.
Wydaje mi się, że chyba ciszej chodzi pompa.
Zauważyłem jednak co innego. Po dojechaniu kierownica do skrajnych położeń słychać, że pompa dostaje po tyłku. Czy to oznacza, że z moją przekładnią kierowniczą jest coś nie tak, np. wyłamane ograniczniki?
Chodzi o odgłos słyszany na filmie w czasie 0:18 – 0:22
https://drive.google.com/open?id=13S_JPDLJYJEIOwZVTDOxaq4CIDIATdM5
Wydaje mi się, że chyba ciszej chodzi pompa.
Zauważyłem jednak co innego. Po dojechaniu kierownica do skrajnych położeń słychać, że pompa dostaje po tyłku. Czy to oznacza, że z moją przekładnią kierowniczą jest coś nie tak, np. wyłamane ograniczniki?
Chodzi o odgłos słyszany na filmie w czasie 0:18 – 0:22
https://drive.google.com/open?id=13S_JPDLJYJEIOwZVTDOxaq4CIDIATdM5
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości