Stuki przy odpalaniu silnika

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Mario mazda3 » 30 lis 2016, 16:43

Witam!

Czy u kogoś podczas uruchamiania silnika (1.6MZR Pb – 2011r) słychać głuche stuki z okolic pedałów, kierownicy? Wymieniłem tylną oraz lewą (tą pod akumulatorem) poduszkę skrzyni biegów licząc, że to któraś z nich, niestety nie trafiłem <nie> , chociaż tylna poduszka zastosowana od focusa wytłumiła te stuki. Na próbę odkręciłem tylną poduszkę i uruchomiłem silnik bez niej – cisza, po założeniu znowu słychać. Macie jakieś pomysły albo doświadczenia. Może półosie przenoszą te stuki na poduchę <co?> !

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2015, 10:27
Posty: 60 (0/8)
Auto: Mazda3, benzyna 1.6MZR, 2011

Postprzez Mario mazda3 » 28 lut 2017, 13:26

Problem rozwiązany! Postanowiłem wymienić prawą poduszkę silnika i lewą skrzyni biegów na nowe(przedtem używana z mazdy o podobno małym przebiegu <glupek2> ).
Efekt: nic już nie stuka przy odpalaniu silnika, ale odczuwam większe drgania na karoserii to pewnie do czasu aż poduszki się ułożą, bo guma była zdecydowanie twardsza niż w tych starych.

Pozdrawiam <piwo>
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2015, 10:27
Posty: 60 (0/8)
Auto: Mazda3, benzyna 1.6MZR, 2011

Postprzez Adam23 » 18 mar 2017, 13:48

Mógłbyś napisać numery OE tych poduszek, które wymieniłeś i ich cenę?

U mnie też coś stuka przy gaszeniu/odpalaniu silnika i kieruję się w kierunku poduszek
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2017, 12:16
Posty: 60
Skąd: Krosno/ Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 3 BL, 2011, 1.6 Pb+LPG

Postprzez Mario mazda3 » 20 mar 2017, 10:24

Numery OE poduszek:
– tylna BP4K-39-040D w serwisie 250zł, założyłem Lemforder LMI35394 za 130zł;
– lewa BBP3-39-070B lub BBM5-39-070B(od mazdy5) w serwisie 630zł, założyłem Febest MZM-CWLH za 270zł;
– prawa B38M-39-060B w serwisie 820zł, założyłem Febest MZM-BLRH za 300zł.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2015, 10:27
Posty: 60 (0/8)
Auto: Mazda3, benzyna 1.6MZR, 2011

Postprzez Adam23 » 20 mar 2017, 11:56

Dzięki Mario,

powiedz mi, jak sprawują się te poduszki po kilku miesiącach od montażu?

Ceny w porównaniu do oryginałów są kuszące, ale jak z ich trwałością/jakością?
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2017, 12:16
Posty: 60
Skąd: Krosno/ Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 3 BL, 2011, 1.6 Pb+LPG

Postprzez Mario mazda3 » 20 mar 2017, 14:05

Sprawują się tak jak pisałem wyżej, jakościowo wykonanie OK idealnie pasowały, co do trwałości to co można powiedzieć po miesiącu użytkowania <co?> , mam nadzieję, że wytrzymają przynajmniej tyle samo co oryginalne czyli u mnie ok 50000km hahaha !!
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2015, 10:27
Posty: 60 (0/8)
Auto: Mazda3, benzyna 1.6MZR, 2011

Postprzez Adam23 » 20 mar 2017, 14:34

Ok, dzięki. Pewnie podjadę do Tadziola, bo nie mam daleko i zobaczę, co mi zaproponuje.

Do ASO trochę żal portfela :)
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2017, 12:16
Posty: 60
Skąd: Krosno/ Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 3 BL, 2011, 1.6 Pb+LPG

Postprzez Ths » 24 mar 2017, 07:44

Mario mazda3,
W mojej BL 1.6 benzyna 2011 stuki występują przy odpalaniu silnika a przy gaszeniu nie. Stuki pojawiają się także podczas redukcji biegów z 3 na 2 a już bardzo głośne przy redukcji z 2 na 1 (wszystko podczas jazdy). Dodatkowo występują też przy zmianach biegów 1-2 przy niskich prędkościach obrotowych silnika jeśli puszę sprzęgło dość szybko.

Czy opisane przeze mnie objawy mogą być spowodowane przez zużyte poduszki silnika/skrzyni biegów?

Mój przebieg to 70 tys. Auto mam od nowości. Stuki słyszę już od jakiś 50 tys km, ale nie zwracałem na to szczególnej uwagi. Wydaje mi się że od tego czasu pukanie/stukanie nasila się.

Pozdrawiam
Ths
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2012, 20:24
Posty: 56 (3/2)
Skąd: Polska
Auto: Mazda 3 BL

Postprzez Mario mazda3 » 24 mar 2017, 22:45

Na 99% to poduszka skrzyni biegów ta pod akumulatorem. Objawy miałem dokładnie takie jak opisujesz, przy odpalaniu i zmianie biegów stukanie, przy gaszeniu cisza.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2015, 10:27
Posty: 60 (0/8)
Auto: Mazda3, benzyna 1.6MZR, 2011

Postprzez jfk » 25 mar 2017, 19:17

U mnie wczoraj spec od Mazd zdiagnozował – wymiana poduszki skrzyni biegów. Ale od początku. Moje objawy to jedynie takie "wstrząśnięcie" silnikiem przy odpalaniu. Nic innego nie obserwuję.
Poduszkę sprawdził i mam werdykt. O pytanie jaką, stwierdził, że tylko oryginał, bo zamienniki są słabe.
W Mazda Jaremko Wrocław ta poducha kosztuje 960 zł sic! + 60 zł śruba + 311 zł wymiana.
Obecnie czekam na decyzję, bo ponoć do 1.6 pasuje podszka z silnika 2.0, która jest bardziej wytrzymała.

Mimo wszystko, poznam Wasze opinie, czy polecacie jakieś zamienniki, jak je oceniacie, no i czy ktoś próbował już założyć tą z 2.0 do 1.6? Podajcie porszę numerki części.

Wydaje mi się, że tą poduszkę Mazda wymieniała na gwarancji bo jest kłopotliwa. Może ktoś ćwiczył wyminę po gwarancji z jakimś upustem? Moja Mazda ma 6.5 roku i 80 tys.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2016, 21:16
Posty: 65 (3/3)
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZR 105KM / Z6-VE Exclusive+ 2010
Mazda 6 GL 2.0 165KM SkyPassion 2018

Postprzez Adam23 » 26 mar 2017, 17:59

Chodzi Ci o poduszkę o numerze BPP3-39-070?
Powyżej kilka postów masz napisane o zamiennikach:
Mario mazda3 napisał(a):lewa BBP3-39-070B lub BBM5-39-070B(od mazdy5) w serwisie 630zł, założyłem Febest MZM-CWLH za 270zł


A co do wymiany tej poduszki po gwarancji to chętnie posłucham, może ktoś coś wie więcej :)
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2017, 12:16
Posty: 60
Skąd: Krosno/ Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 3 BL, 2011, 1.6 Pb+LPG

Postprzez Ths » 1 lip 2017, 15:18

Niestety, ale u mnie podejrzana poduszka silnika od strony skrzyni biegów okazała się dobra. Po zamontowaniu nowej cały czas te same stuki przy odpaleniu i redukcjach biegów. <płacze>

Możliwe, że niesprawna jest centralna poduszka.

Jeśli ktoś potrzebuje nowej oryginalnej BPP3-39-070 (poduszka silnika pod akumulatorem) to chętnie sprzedam. Data na naklejce (domniemam że produkcji) to 04.05.2017. Możliwość odbioru osobistego we Wrocławiu.

Więcej na PW.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2012, 20:24
Posty: 56 (3/2)
Skąd: Polska
Auto: Mazda 3 BL

Postprzez jfk » 3 lip 2017, 08:53

Tak jak pisałem wcześniej, zdiagnozowano u mnie do wymiany poduszkę skrzyni biegów (pod aku). Zakupiłem nową, oryginalną – taniej niż w ASO, ale i tak dużo kosztowała.
Po dostaniu się do "problematycznej" poduszki okazało się, że jest nieuszkodzona. Jednakże, że kupionej nie mogłem już zwrócić, wymianiłem.
U mnie objawy były takie, że tylko przy odpalaniu, samochodem wstrząsało. Zero stuków.
Po wymianie, niestety, nadal są wstrząsy, jednakże na wyczucie 50% mniejsze, i wydaje się, że z każdym przejechanym kilometrem mniejsze. Pewnie się układa... Pozostałe poduszki – sprawdzenie mechaniczne, ponoć są OK.
Mechanik stwierdził, że rozwiązaniem byłoby wymienić tą poduszkę, na model do silnika benzyna 2.0 (jest ponoć sztywniejsza). To samo doradzali w ASO, jednakże nie udało mi się ustalić numeru tej poduszki z 2.0. W katalogu ASO jest kilka numerów i nie mieli pewności, która będzie pasować do 1.6.

Jak ktoś wymieniał w benzynie 1.6 (105 KM) poduszkę skrzyni biegów na tą z benzyny 2.0, proszę o info.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2016, 21:16
Posty: 65 (3/3)
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZR 105KM / Z6-VE Exclusive+ 2010
Mazda 6 GL 2.0 165KM SkyPassion 2018

Postprzez Ths » 4 lip 2017, 09:25

Poduszka nad skrzynią biegów u mnie jest w stanie idealnym. Nie miała żadnych pęknięć. Nawet jeśli byłaby popękana to nie ma bata żeby słychać było metaliczny dźwięk przy odpalaniu, bo na około jest pełno gumy amortyzującej uderzenia.
Ciekawostką jest to, że po wymianie na nową i powrót do fabrycznej pojawiły się metaliczne stuki na wolnych obrotach. Wg mnie poduszka silnika od strony skrzyni biegów nie ma z tym nic wspólnego. Możliwe że wpływ na to miało podparcie / lekkie podniesienie skrzyni od dołu podnośnikiem co pogłębiło wcześniejsze uszkodzenie.

Poduszka tylna (pod ścianą grodziową) też ma dużo gumy i nawet wyrobiona nie ma bata żeby waliła metal o metal – szczególnie na postoju.

Wg mnie opcje są dwie. Opcja 1- uszkodzona jest poduszka po stronie pasażera. Na youtube jest trochę filmików jak się to objawia – specyficzne uderzenia metal o metal z wysokimi częstotliwościami. U mnie jednak nie jest to aż tak odczuwalne – możliwe że to początek końca. Opcja 2 – uszkodzone / luźne gniazdo / mocowanie poduszki środkowej (spotkałem się z opiniami na forach zagranicznych że może się wyrabiać mocowanie tej poduszki i dlatego takie stuki)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2012, 20:24
Posty: 56 (3/2)
Skąd: Polska
Auto: Mazda 3 BL

Postprzez Mario mazda3 » 26 mar 2018, 09:37

Witam. Po roku użytkowania zamontowanych poduszek muszę z przykrością stwierdzić, że wcześniej opisywane objawy powróciły, drgania karoserii jeszcze można zaobserwować na zimnym silniku później spoko. Może tylko faktycznie oryginały mogą tu pomóc. Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2015, 10:27
Posty: 60 (0/8)
Auto: Mazda3, benzyna 1.6MZR, 2011

Postprzez Ths » 26 mar 2018, 11:47

Mario mazda3,
mam jeszcze na sprzedaż oryginalną poduszkę silnika (poduszka od strony skrzyni biegów, pod akumulatorem).
Zainteresowany?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2012, 20:24
Posty: 56 (3/2)
Skąd: Polska
Auto: Mazda 3 BL

Postprzez Mario mazda3 » 26 mar 2018, 17:14

Ths,
Nie dziękuje, przecież sam piszesz że jej wymiana nic nie dała <nie> . Jeśli jeszcze cokolwiek będę robił z tym problemem to pójdę w kierunku ori poduszki od mazdy 5.
Pozdro
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2015, 10:27
Posty: 60 (0/8)
Auto: Mazda3, benzyna 1.6MZR, 2011

Postprzez tomsu » 10 cze 2018, 13:12

U mnie wymiana poduszki wyeliminowała wszelkie stuki mimo że po wyjęciu starej nie było widać naocznie oznak zużycia i nawet sam mechanik zadzwonił do mnie pytać czy na pewno wymieniać bo on nic złego w tej nie widzi :)

Auto: mazda 5 CW poduszka skrzyni biegów górna: BBM5-39-070B

Zapłaciłem 402 PLN za OE mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2017, 11:26
Posty: 44 (2/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 5 II CW 2012 Sport 2.0 150KM

Postprzez Mario mazda3 » 9 lip 2019, 09:17

Wymieniłem poduszkę pod akumulatorem na tą z mazdy 5 (BBM5-39-070B), pasuje idealnie, a różni się tym że posiada dodatkową ramkę z gumy przy mocowaniu do łapy skrzyni biegów, efekt? hmm... żaden jak stukało tak stuka <płacze> . Jak ktoś się upora z tym problemem to dajcie rozwiązanie. Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2015, 10:27
Posty: 60 (0/8)
Auto: Mazda3, benzyna 1.6MZR, 2011

Postprzez Mario mazda3 » 8 wrz 2019, 16:28

Hej, rozwiązałem problem ze stukami przy odpalaniu silnika <jupi>
Winowajcą nie są poduszki silnika jak się okazuje tylko nieszczęsny wąż, który obijał się o plastikowy uchwyt na grodzi silnika, został podklejony kawałkiem gąbki i teraz jest cisza. U mnie zadziałało, więc jak ktoś jeszcze ma problem z tym tematem to sprawdźcie ten element, bo koszt "żaden" a satysfakcja bezcenna. Załączam zdjęcia dla zobrazowania <spoko>
Załączniki
PhotoEditor_20190908_165946451.jpg
PhotoEditor_20190908_170033875.jpg
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2015, 10:27
Posty: 60 (0/8)
Auto: Mazda3, benzyna 1.6MZR, 2011

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323