Dzisiaj znalazłem trochę czasu i wymieniłem olej w skrzyni biegów. Oto mała fotorelacja
Co potrzebujemy:
-olej do skrzyni biegów 2,9 litra, według książki serwisowej 75W80 GL-4 (KMBak: 75W-90 był stosowany w poprzedniej generacji trójki) trochę poszperałem i się dokształciłem

. Na alledrogo kupiłem VALVOLINE GEAR OIL 75W80 GL-4 (pełny syntetyk). Koszt to około 90zł za 3 litry
-z uwagi, że korek wlewu znajduje się z boku skrzyni potrzebny jest kawałek rurki gumowej i lejek
(rurkę kupiłem w castoramie za parę złotych 50cm wystarczy, średnica jej zewnętrznych ścianek nie może przekraczać 8-9mm- do tego w sklepie z artykułami domowymi dobrałem lejek za 5zł. (zestaw jak na zdjęciu)
-klucz nasadowy 23mm i 10mm

- trochę mi zdjęcie ucięło przy obrabianiu i już nie mogłem odzyskać
1. najpierw podnosimy auto od strony kierowcy (wcześniej można odpalić i parę minut rozgrzać żeby olej lepiej spływał)
2. odkręcamy plastikową osłonę od dołu jak na filmiku
https://www.youtube.com/watch?v=IWGU3mJbUE0(można odkręcić tylko z jednej strony-od kierowcy + 3 śruby od przodu)
3.najpierw odkręcamy kluczem nasadowym 23mm korek wlewu (ten zaznaczony na zdjęciu na zielono), uwaga aby nie zgubić aluminiowej podkładki
-następnie podstawiamy pojemnik na olej i odkręcamy (kluczem 23mm) z dołu korek spustowy (zaznaczony na czerwono), również uważając aby nie zgubić podkładki
-olej spuszczamy jakieś 15 minut, można opuścić auto aby się wszystko wylało
4.po spuszczeniu oleju zakręcamy (z czuciem aby nie przeciągnąć gwintu) korek spustowy z nakładką
5.Teraz bierzemy nasz lejek i wkładamy rurę do otworu wlewu i uzupełniamy olej (2,9l)
6.Zakręcamy korek wlewowy z nakładką i składamy osłonę plastikową.
7.Cieszymy się wymianą oleju i oszczędnością w porównaniu do usługi w ASO o jakieś 200zł.