Witam!
Chcę kupić opony letnie do mojej madzi 1.6MZR benzyna w rozmiarze 205/50/R17. Moje pytanie czy mogę założyć opony z indeksem prędkości niższym niż 89W (270km/h), który jest na obecnych oponach TOYO Proxes R32. Dodam, że w instrukcji (niemieckiej) i na nalepce ciśnień przy drzwiach jest podany rozmiar 205/50/R17 89W. Wydaje mi się, że ten indeks prędkości jest za wysoki i chętnie zastosowałbym opony chociażby 89V, co o tym myślicie?
Jaki indeks prędkości opon letnich?
Strona 1 z 1
Poddział podwozie. Proszę starajcie się trzymać zasad.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 13:36
- Posty: 3818 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Ostatnio w serwisie oponiarskim Pan mi powiedział, że im wyższy index prędkości tym opony cichsze... Nie wiem ile w tym prawdy. Ale może i rzeczywiście
Mam pytanie do KMBak, bo widzę że jeździ 1.6MZR na jakim indeksie prędkości jeździsz na 17 calach?
Jajć... Nie wiem – to oryginalne opony jakie były założone. Rzucę dziś okiem w garażu jak nie zapomnę.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 13:36
- Posty: 3818 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
To czekam na info co do tego indeksu i jeszcze prośba o skan instrukcji z ciśnieniem w oponach do 1.6MZR. Dzięki pozdrawiam.
Wczoraj zapomniałem zerknąć.
Co do ciśnienia. Na 17-stkach wszędzie 2.3 na 16-stkach przód 2.4 tył 2.3.
Co do ciśnienia. Na 17-stkach wszędzie 2.3 na 16-stkach przód 2.4 tył 2.3.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 13:36
- Posty: 3818 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
89W
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 13:36
- Posty: 3818 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Dzięki piękne mam takie same od nowości i przyszła pora na zmianę. Nie będę kombinował tylko założę z indeksem 89W jak fabrycznie. Pozdrawiam.
Mario mazda3 napisał(a):Nie będę kombinował tylko założę z indeksem 89W jak fabrycznie.
Mario, ale co to za kombinowanie?
Indeks prędkości to – jak sama nazwa wskazuje – dopuszczalna prędkość, z którą można się poruszać na danej oponie, po co Tobie W – 270km/h?
Może te same opony są w 2.0 150 koni, dlatego mogli uwzględniać również mocniejsze wersje przy "indeksowaniu".
Może i są stosowane w innych wersjach, mnie interesuje 1.6MZR, a jak pisałem na początku na nalepce ciśnień i w instrukcji jest 89W, nigdzie nie ma wzmianki, że mogą być z niższym oprócz opon zimowych. Czepiam się tego, bo płacę AC i w razie roszczeń ubezpieczyciela nie będzie obchodzić czy jeżdżę z taką czy inną prędkością tylko stwierdzi niezgodność z zaleceniami producenta i koniec. Zostaje mi chyba jeszcze zapytać w serwisie jak to jest. Pozdrawiam
Mario ... to nie jest fizyka kwantowa, indeks dobierasz do "swojej prędkości", ja bym mógł mieć z indeksem T, bo nie przekraczam 160-170 km/h – a to tylko na chwilę, normalnie jeżdżę z prędkościami max. 130-145 km/h ... to po co opona, która wytrzyma 270 km/h?
Poza tym możesz sprawdzić w instrukcji, u mnie na stronie 10-12 jest tabelka z indeksami i adnotacja:
"Wybierz odpowiednią oponę do swojego samochodu przy pomocy poniższej tabelki" ... a tam tabelka z indeksami prędkości.
Problem mógłby być gdyby Cię radar chwycił na prędkości 180 km/h, a miałbyś opony z indeksem 160 km/h (w kontekście jakiegoś tam wypadku – tfu, odpukać, i sprzeczności z ubezpieczycielem) ... ale myślę, że pewnie i tak byś brał indeks H – 210, albo V – 240, a to indeksy (prędkości) naprawdę wystarczające.
A z innymi wersjami to chodziło mi o to, że jak te same opony wrzucali do różnych wersji silnikowych, to się zabezpieczali na wypadek najmocniejszej wersji, dlatego masz indeks W, który może uwzględniać mocniejsze wersje silnikowe, a wiadomo, że dla 1.6 indeks W – 270 km/h jest z kosmosu wzięty.
Poza tym możesz sprawdzić w instrukcji, u mnie na stronie 10-12 jest tabelka z indeksami i adnotacja:
"Wybierz odpowiednią oponę do swojego samochodu przy pomocy poniższej tabelki" ... a tam tabelka z indeksami prędkości.
Problem mógłby być gdyby Cię radar chwycił na prędkości 180 km/h, a miałbyś opony z indeksem 160 km/h (w kontekście jakiegoś tam wypadku – tfu, odpukać, i sprzeczności z ubezpieczycielem) ... ale myślę, że pewnie i tak byś brał indeks H – 210, albo V – 240, a to indeksy (prędkości) naprawdę wystarczające.
A z innymi wersjami to chodziło mi o to, że jak te same opony wrzucali do różnych wersji silnikowych, to się zabezpieczali na wypadek najmocniejszej wersji, dlatego masz indeks W, który może uwzględniać mocniejsze wersje silnikowe, a wiadomo, że dla 1.6 indeks W – 270 km/h jest z kosmosu wzięty.
Zgadzam się z tobą e-tomek, też na logikę uważam, że indeksy H lub V są w zupełności wystarczające do tej pojemności i mocy ale w tej niemieckiej instrukcji nie doczytałem "Wybierz odpowiednią oponę do swojego samochodu przy pomocy poniższej tabelki", bo indeksy prędkości owszem są. Jest dużo racji w tym co piszesz ale skonsultuje jeszcze temat z serwisem dla rozwiania coraz mniejszych wątpliwości .
Dzięki pozdrawiam.
Dzięki pozdrawiam.
Wszystkie wątpliwości rozwiane, mianowicie można zastosować opony letnie w tym rozmiarze z indeksem H,V,W ja założyłem indeks V i jest super. Pozdro
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości