Strona 1 z 1

Korozja tarczy hamulcowej

PostNapisane: 12 mar 2013, 14:49
przez maestro
Obrazek
Jak się nazywa takie "koło" które jest odrazu za felgą ? Zaznaczone czerwoną strzałką.
Czy u was ten element pokryła rdza ? Bo u mnie na jednym kole rdza dopadła ten element...

Czy to jest – PIASTA KOŁA ?

Re: Szybkie pytania nt. modelu Mazda3 BL

PostNapisane: 12 mar 2013, 15:07
przez KMBak
To zawsze koroduje...

Tutaj kiedyś robiliśmy porządek z tym elementem w 2-letnim Focusie kolegi:
Obrazek

Obrazek

Nie wiem czy u mnie zardzewiało już, czy jeszcze nie... Ale sprawdzę. :>

PostNapisane: 12 mar 2013, 15:20
przez maestro
KMBak napisał(a):To zawsze koroduje...

Tutaj kiedyś robiliśmy porządek z tym elementem w 2-letnim Focusie kolegi:
Obrazek

Obrazek

Nie wiem czy u mnie zardzewiało już, czy jeszcze nie... Ale sprawdzę. :>

Jak to się nazywa ? :-D I czym/jak można ten element ładnie przywrócić do porządku ?

Re: Szybkie pytania nt. modelu Mazda3 BL

PostNapisane: 12 mar 2013, 15:23
przez KMBak
To jest tarcza hamulcowa. Ja to czyściłem szczotą drucianą na wiertarce i Hammerite... :–)

PostNapisane: 13 mar 2013, 00:12
przez bigboy177
Ten strasznie skorodowany element to nie tarcza hamulcowa, tylko piasta – tak mi się przynajmniej wydaje, że o to pyta maestro. Warto ją przy wymianie kół posmarować smarem miedziowym, szczególnie w przypadku alufelg – nie będzie się zapiekać.

PostNapisane: 13 mar 2013, 00:41
przez maestro
bigboy177 napisał(a):Ten strasznie skorodowany element to nie tarcza hamulcowa, tylko piasta – tak mi się przynajmniej wydaje, że o to pyta maestro. Warto ją przy wymianie kół posmarować smarem miedziowym, szczególnie w przypadku alufelg – nie będzie się zapiekać.


Czy u Ciebie też coś skorodowało ?

Obrazek
Chodzi mi o to cos czarne gdzie sa te niebieskie śrubki :-D

PostNapisane: 13 mar 2013, 10:31
przez bigboy177
Póki co nie zauważyłem korozji. Ale na liczniku jak na razie mam około 9kkm, auto sporo w garażu, więc może dlatego. Jak u Ciebie dużo korozji, to przed wymianą kół na letnie przeczyść szczotką drucianą/papierem i pomaluj. W moim Fordzie Escorcie robiłem z piastami z przodu w zeszłym roku – szybko poszło.

I zgadza się, nazywa się to piasta – to to z niebieskimi śrubkami :P

Dobrze jest na nią wspomniany przeze mnie smar nakładać, przy każdej wymianie kół – szczególnie w przypadku alusów, choć zapewne przy stalówkach też nie zaszkodzi.

Tarcza – temp

PostNapisane: 13 mar 2013, 10:39
przez KMBak
Jak piasta?! Przecież to jest element tarczy hamulcowej! Tarcza hamulcowa to nie tylko obręcz, którą trą klocki! Piasta to jest to co w środku (wystaje przez małą dziurę – nie widać tego jak jest założona felga – chyba, że korek wyjmiemy) Na to nakładamy tarczę. Zwróćcie uwagę na załączony obrazek – grafika przedstawia właśnie tarczę hamulcową. I to duże koło to jest jej część, a nie piasty.

Śruby wystają z piasty (której ostatecznie nie widać) i przechodzą przez tarcze hamulcową.

Na pierwszym rysunku 6 – to tarcza hamulcowa. Elementy piasty 3, 4, 5. <czytaj>
Na drugim rysunku nie ma już samej tarczy, a elementy piasty są od 16 do 19.

Oczywiście rysunki pochodzą z zupełnie innego auta, ale zasada ta sama...

PostNapisane: 13 mar 2013, 12:01
przez bigboy177
KMBak ma faktycznie rację – nie wymieniałem tarczy w mojej Madzi, myślałem, że element mocowania felgi, faktycznie jest piastą. W sumie nawet lepiej, że jest to tarcza hamulcowa – mniej problemów, aby przeczyścić, można zdjąć :)