Wymiana klocków hamulcowych przednich

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tomeq83 » 3 kwi 2014, 09:23

Ostatnio (od jakichś dwóch miesięcy) na początku jazdy samochodem przy hamowaniu słyszę piski. Później podczas jazdy te piski już ustają.

Tak się zastanawiam czy klocki już nie są wytarte bo właśnie stuknęło mi 60tys, chociaż na przeglądzie przy około 50tys serwisant mówił mi, że zostało z 30% i dojeżdżę do następnego przeglądu tj. ok 70tys.

Sytuacja przedstawia się tak:

Obrazek

W serwisie wymiana klocków to koszt 400zł

Same klocki kosztują 150zł lub ceramiczne z 250zł.

Wymieniał ktoś na własną rękę? Albo jest gdzieś jakiś manual.

Na internecie znalazłem tylko poradnik do mps bk http://mps.drfugazi.eu.org/pl/dshv/wymi ... e-zaciskow
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 17:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez mysiak » 3 kwi 2014, 22:25

wymiana poza ASO na klocki ATE przy przebiegu około 80 tyś km koszt około 330 PLN
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez ZOOMik » 3 kwi 2014, 22:26

Minimalna dopuszczalna grubość okładziny klocków to 2mm. Mając tę wiedzę sam oceń (zmierz) czy już się kwalifikują do wymiany, bo ze zdjęcia ciężko to ocenić. Fotorelacji dla BL nie spotkałem, ale możesz skorzystać z poniższego filmiku (BK), bo to prawie to samo ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez e-tomek » 12 paź 2015, 19:52

Widzicie na pierwszym zdjęciu w tym temacie takie wgłębienie w klocku?
Może tutaj będzie lepiej widać – taki rowek:
http://images46.fotosik.pl/355/a31fe765283f7795med.jpg
(zdjęcie z internetu)
Mam coś takiego u siebie, co to może być? Z tego co pamiętam to tarcza jest równomiernie "ścierana", zawsze też po weekendzie (samochód stoi w weekend) w poniedziałek ze 2-3 razy depnę ostro na hamulec, żeby go trochę rozruszać, przeczyścić (tył także), ale ten rowek dziwny.
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2012, 16:03
Posty: 1213 (2/27)
Auto: Mazda 6 2018

Postprzez oldwin » 13 paź 2015, 11:41

bo taka budowa klocków.. moje nowe na przód:
Załączniki
klocki.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2013, 14:55
Posty: 136 (1/5)
Skąd: Białystok
Auto: Subaru Legacy VI 2.5 H4 2017 CVT+LPG (Qbox Plus, AC R01 Red, AC W03)
Mazda 3BL (sedan) US 2.0 AT 2010+LPG (QBox, Zavoli N, Barracudy pojedyncze)
gdyby wymieniać co było to by strony nie starczyło

Postprzez KMBak » 13 paź 2015, 14:23

Norma. Dla ciekawostki – ja ostatnio na przeglądzie się dowiedziałem, że mam jeszcze 70% klocków na przodzie i 90% na tyle. Prawie 33 tys. km. Ponad połowa tego dystansu to Wrocław... Lekki szok... Już myślałem, że będzie trzeba zmieniać.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3818 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez e-tomek » 13 paź 2015, 14:54

aaa ... czyli tak to wygląda, dzięki za info.
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2012, 16:03
Posty: 1213 (2/27)
Auto: Mazda 6 2018

Postprzez tomeq83 » 1 lis 2015, 09:10

Polecam te klocuszki ceramiczne, są o ok 100zł droższe ale znikł denerwujący problem zapylonych i brudnych felg z przodu.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 17:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez Norreca » 1 lis 2015, 21:53

Polecam:
TARCZE HAMULCOWE ZIMMERMANN SPORT CoatZ
KLOCKI HAMULCOWE EBC GREEN STUFF

ogólnie 8k km zrobione i zero problemów.... pylenie prawie niezauważalne ! REWELACJA!
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez mitsuga » 17 paź 2016, 13:39

Zaciski odkręca się kluczem imbusowym czy "gwiazdką" ?
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2010, 20:42
Posty: 47 (1/0)
Auto: ...było 2,5 BP 4x4 aut. a jest M2 6MT

Postprzez tomeq83 » 18 paź 2016, 07:49

Ja nie wymieniałem w końcu klocuszków sam, tylko zawiozłem do Pana Mariana więc Ci nie podpowiem :(
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 17:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez Ksylo » 6 maja 2017, 14:39

Panowie jakie są Wasze opinie na temat wyboru najlepszych jakościowo tarcz do naszych trójek?
ATE standard czy Zimmermann standard czy TRW bądź Bosch???
https://hamulcesklep.pl/o/0%20986%20479%20179
https://hamulcesklep.pl/o/DF4384
https://hamulcesklep.pl/o/370.3076.20
http://www.brakes.pl/product_info.php/t ... 6792_46793

do tego chciałem klocki ATE ceramic

jaka konfiguracja będzie najlepsza?

podobno do klocków ceramicznych nie stosuje sie tarcz nawiercanych?!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2008, 15:05
Posty: 280 (29/1)
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Pożegnał Mazda 626 99r.
Powitał Mazda 3 KIREI+ 11r.

Postprzez sonykemot » 1 gru 2017, 21:14

Podłączę się pod temat.
Jakie klocki na przód polecacie? Najlepiej jak najmniej pylące.
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2014, 20:57
Posty: 83 (0/3)
Auto: Mazda 3

Postprzez Ksylo » 1 gru 2017, 21:17

zwykle ate, na razie sie sprawdzają....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2008, 15:05
Posty: 280 (29/1)
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Pożegnał Mazda 626 99r.
Powitał Mazda 3 KIREI+ 11r.

Postprzez tomeq83 » 2 gru 2017, 10:25

Tylko ATE Ceramic i zapomnisz o czarnych alufelgach.

U mnie przejechane narazie na nich ok 50 000 km <spoko>
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 17:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez Ksylo » 2 gru 2017, 22:27

kilku mechaników mówiło mi, że ceramic potrafią piszczeć i nie działają tak dobrze w każdej temperaturze jak standardowe....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2008, 15:05
Posty: 280 (29/1)
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Pożegnał Mazda 626 99r.
Powitał Mazda 3 KIREI+ 11r.

Postprzez tomeq83 » 3 gru 2017, 20:38

Przejechałem narazie na tych klockach 50 000km i ani razu nie zapiszczały. Co do hamowania to nie widziałem różnicy względem tego co fabryka dawała. Ogólnie w końcu felg nie trzeba co tydzień szorować.

Oczywiście może moje były wyjątkowe (czyt. były odstępstwem od reguły) a kilku mechaników ma rację :)
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 17:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez sonykemot » 28 gru 2017, 14:23

Ate ceramic założone :)
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2014, 20:57
Posty: 83 (0/3)
Auto: Mazda 3

Postprzez tomeq83 » 29 gru 2017, 11:42

Będziesz zadowolony <spoko>

Normalnie miałbyś felgi brudne po kilku dniach od umycia, a tak wytrzymają do następnego mycia auta ;)
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 17:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323