Wymiana klocków hamulcowych przednich
Strona 1 z 1
Ostatnio (od jakichś dwóch miesięcy) na początku jazdy samochodem przy hamowaniu słyszę piski. Później podczas jazdy te piski już ustają.
Tak się zastanawiam czy klocki już nie są wytarte bo właśnie stuknęło mi 60tys, chociaż na przeglądzie przy około 50tys serwisant mówił mi, że zostało z 30% i dojeżdżę do następnego przeglądu tj. ok 70tys.
Sytuacja przedstawia się tak:
W serwisie wymiana klocków to koszt 400zł
Same klocki kosztują 150zł lub ceramiczne z 250zł.
Wymieniał ktoś na własną rękę? Albo jest gdzieś jakiś manual.
Na internecie znalazłem tylko poradnik do mps bk http://mps.drfugazi.eu.org/pl/dshv/wymi ... e-zaciskow
Tak się zastanawiam czy klocki już nie są wytarte bo właśnie stuknęło mi 60tys, chociaż na przeglądzie przy około 50tys serwisant mówił mi, że zostało z 30% i dojeżdżę do następnego przeglądu tj. ok 70tys.
Sytuacja przedstawia się tak:
W serwisie wymiana klocków to koszt 400zł
Same klocki kosztują 150zł lub ceramiczne z 250zł.
Wymieniał ktoś na własną rękę? Albo jest gdzieś jakiś manual.
Na internecie znalazłem tylko poradnik do mps bk http://mps.drfugazi.eu.org/pl/dshv/wymi ... e-zaciskow
Minimalna dopuszczalna grubość okładziny klocków to 2mm. Mając tę wiedzę sam oceń (zmierz) czy już się kwalifikują do wymiany, bo ze zdjęcia ciężko to ocenić. Fotorelacji dla BL nie spotkałem, ale możesz skorzystać z poniższego filmiku (BK), bo to prawie to samo
Widzicie na pierwszym zdjęciu w tym temacie takie wgłębienie w klocku?
Może tutaj będzie lepiej widać – taki rowek:
http://images46.fotosik.pl/355/a31fe765283f7795med.jpg
(zdjęcie z internetu)
Mam coś takiego u siebie, co to może być? Z tego co pamiętam to tarcza jest równomiernie "ścierana", zawsze też po weekendzie (samochód stoi w weekend) w poniedziałek ze 2-3 razy depnę ostro na hamulec, żeby go trochę rozruszać, przeczyścić (tył także), ale ten rowek dziwny.
Może tutaj będzie lepiej widać – taki rowek:
http://images46.fotosik.pl/355/a31fe765283f7795med.jpg
(zdjęcie z internetu)
Mam coś takiego u siebie, co to może być? Z tego co pamiętam to tarcza jest równomiernie "ścierana", zawsze też po weekendzie (samochód stoi w weekend) w poniedziałek ze 2-3 razy depnę ostro na hamulec, żeby go trochę rozruszać, przeczyścić (tył także), ale ten rowek dziwny.
Norma. Dla ciekawostki – ja ostatnio na przeglądzie się dowiedziałem, że mam jeszcze 70% klocków na przodzie i 90% na tyle. Prawie 33 tys. km. Ponad połowa tego dystansu to Wrocław... Lekki szok... Już myślałem, że będzie trzeba zmieniać.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 13:36
- Posty: 3818 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Polecam te klocuszki ceramiczne, są o ok 100zł droższe ale znikł denerwujący problem zapylonych i brudnych felg z przodu.
Polecam:
TARCZE HAMULCOWE ZIMMERMANN SPORT CoatZ
KLOCKI HAMULCOWE EBC GREEN STUFF
ogólnie 8k km zrobione i zero problemów.... pylenie prawie niezauważalne ! REWELACJA!
TARCZE HAMULCOWE ZIMMERMANN SPORT CoatZ
KLOCKI HAMULCOWE EBC GREEN STUFF
ogólnie 8k km zrobione i zero problemów.... pylenie prawie niezauważalne ! REWELACJA!
- Od: 10 sty 2013, 12:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Panowie jakie są Wasze opinie na temat wyboru najlepszych jakościowo tarcz do naszych trójek?
ATE standard czy Zimmermann standard czy TRW bądź Bosch???
https://hamulcesklep.pl/o/0%20986%20479%20179
https://hamulcesklep.pl/o/DF4384
https://hamulcesklep.pl/o/370.3076.20
http://www.brakes.pl/product_info.php/t ... 6792_46793
do tego chciałem klocki ATE ceramic
jaka konfiguracja będzie najlepsza?
podobno do klocków ceramicznych nie stosuje sie tarcz nawiercanych?!
ATE standard czy Zimmermann standard czy TRW bądź Bosch???
https://hamulcesklep.pl/o/0%20986%20479%20179
https://hamulcesklep.pl/o/DF4384
https://hamulcesklep.pl/o/370.3076.20
http://www.brakes.pl/product_info.php/t ... 6792_46793
do tego chciałem klocki ATE ceramic
jaka konfiguracja będzie najlepsza?
podobno do klocków ceramicznych nie stosuje sie tarcz nawiercanych?!
- Od: 5 kwi 2008, 15:05
- Posty: 280 (29/1)
- Skąd: Warszawa/Lublin
- Auto: Pożegnał Mazda 626 99r.
Powitał Mazda 3 KIREI+ 11r.
Przejechałem narazie na tych klockach 50 000km i ani razu nie zapiszczały. Co do hamowania to nie widziałem różnicy względem tego co fabryka dawała. Ogólnie w końcu felg nie trzeba co tydzień szorować.
Oczywiście może moje były wyjątkowe (czyt. były odstępstwem od reguły) a kilku mechaników ma rację
Oczywiście może moje były wyjątkowe (czyt. były odstępstwem od reguły) a kilku mechaników ma rację
Będziesz zadowolony
Normalnie miałbyś felgi brudne po kilku dniach od umycia, a tak wytrzymają do następnego mycia auta
Normalnie miałbyś felgi brudne po kilku dniach od umycia, a tak wytrzymają do następnego mycia auta
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość