Strona 1 z 1

Problem z "zapięciem" biegów (1 i 2)

PostNapisane: 10 mar 2013, 16:21
przez zawias
Witam
Posiadam m3 1.6 diesel mam problem ze skrzynią biegów a dokładniej z przełączeniem biegów wyższych na niższe np 3 na 1 i 2 . Biegi bardzo opornie wchodzą a szczególnie 1 tocząc się np 10 km/h nam problem ze wbiciem za pierwszym razem . Czy to normalna przypadłość czy może warto się udać do aso na przegląd poduszek silnika , sprzęgła idt.. dodam ze autko ma przejechane 44000 km

Re: zmiana biegów

PostNapisane: 15 mar 2013, 11:24
przez KMBak
Nikt Ci nie odpisuje... Ja ze swojego doświadczenia z moim autem (1.6 benz.) mogę stwierdzić, że czasem faktycznie jedynka ma opór – zwłaszcza jak się auto toczy i chce się ją z luzu wbić – nie znam się na technicznych sprawach – ale to chyba może mieć związek z synchronizatorami (?!).

Re: zmiana biegów

PostNapisane: 27 kwi 2013, 14:55
przez zawias
Panowie czy może ktoś miał podobny problem . Czy warto wymienić olej w skrzyni czy coś pomoże, jeszcze jedno przychodzi mi do głowy – regulacja linek zmiany biegów – co wy na to ?

PostNapisane: 27 kwi 2013, 22:56
przez bigboy177
Ja u siebie z jedynką przy 10km/h też raczej mam problem, wejdzie, bo wejdzie, ale z nieco większym oporem. Tak samo mam w Fordzie i u ojca w Zafirze podobnie. Sądzę, że tym nie bardzo jest się co przejmować. Jedynkę raczej powinno się wbijać na stojącym aucie, albo jadącym naprawdę bardzo wolno. Z dwójką nie mam natomiast żadnych problemów. A przynajmniej z takowymi się nie spotkałem.

W jakiej sytuacji ta dwójka Ci nie chce wskoczyć?

Re: Problem z "zapięciem" biegów (1 i 2)

PostNapisane: 23 mar 2015, 15:56
przez bandi20
witam, z tym samym problemem zgłosiłem się do ASO w Warszawie.. stwierdzili, że linki są bez regulacji.. a koszt nowych to 1000 netto.. a zamienników brak <płacze>

na allegro znalazłem używki w cenie do 250 zl.. ale ostatnio jakoś tak bezproblemowo biegi wchodzą wiec temat odłożyłem

powodzenia


kwiecień 2016 – jeszcze raz zdecydowałem się wstawić auto do ASO z problematycznym wbijaniem biegów (1-3)... ale chyba sam naprawiłem defekt... "UWAGA opis LAIKA"coś mnie tknęło i zajrzałem pod maskę.. i poziom zbiorniczka do płynu hamulcowego był poniżej minimum (taki z oznaczeniem DOT3) o dziwo po przejechaniu już 100 metrów problemy ustały całkowicie... biegi wchodzą bez problemów.. jak się okazało w instrukcji obsługi jest to zbiornik płynu hamulcowego oraz zespołu sterowania sprzęgłem.... :)

a teraz smutna część... wcześniej w ASO w Warszawie.. oglądali auto, robili jazdy próbne i stwierdzili, że potrzebna jest wymiana linki.. za 1000 zł + robocizna...

Re: Problem z "zapięciem" biegów (1 i 2)

PostNapisane: 28 mar 2015, 21:09
przez rafek5
mam pytanie czy skrzynia automatyczna w mazda 3 2012 2,0 150 przebieg 70 tys wersja europa to dobry wybór ???

Re: Problem z "zapięciem" biegów (1 i 2)

PostNapisane: 29 mar 2015, 18:30
przez ZOOMik
Poniżej krótki artykuł opisujący wrażenia z jazdy „dwulitrówką w automacie”. Jednak najlepiej gdybyś go sam przetestował, ponieważ to Ty będziesz tym autem podróżował i Tobie ma odpowiadać.
http://www.gp24.pl/apps/pbcs.dll/articl ... /931282108

Re: Problem z "zapięciem" biegów (1 i 2)

PostNapisane: 16 lip 2016, 17:20
przez alafu
.

Re: Problem z "zapięciem" biegów (1 i 2)

PostNapisane: 16 lip 2016, 19:07
przez e-tomek
U mnie bardziej wsteczny po nocy, puszczam sprzęgło, wciskam jeszcze raz i wchodzi.
A z dwójką po nocy robię tak, że nie wrzucam bezpośrednio z 1 ... tylko zapinam poprzez luz, wtedy wchodzi gładko.
A po chwili już wszystko ok.
Z jedynką problemu nie zaobserwowałem.

Re: Problem z "zapięciem" biegów (1 i 2)

PostNapisane: 17 lip 2016, 09:47
przez tomeq83
U mnie nie występują i nigdy nie występowały wyżej opisane problemy. Być może bardzo sporadycznie skoro nie kojarzę żebym jakiegoś biegu nie mógł wbić.

Jedyne to w zimie przy dużych mrozach rano cała skrzynia chodzi topornie do rozgrzania auta.

Ostatnio przy przebiegu 100k jak zaleca manual wymieniłem sobie olej w skrzyni biegów.