Strona 1 z 1

Lekkie drżenie kierownicy

PostNapisane: 9 lut 2013, 10:46
przez b0rderline
hej,

od kilku miesięcy wyczuwam delikatne wibracje na kole kierownicy. Kilkukrotnie wyważałem koła, więc to nie jest powód. Byłem też w serwisie i mechanik po przejażdżce stwierdził, że to nic takiego, ale drżenie jest wyczuwalne i narasta równomiernie wraz ze wzrostem prędkości i nie jest związane z hamowaniem.

Miał ktoś z Was podobną przypadłość? A jeśli tak, to jak udało się ją usunąć? Co powodowało to drżenie kierownicy?

PostNapisane: 11 lut 2013, 00:37
przez maestro
Może to wina nierównej drogi:D ?

Re: lekkie drżenie kierownicy

PostNapisane: 11 lut 2013, 08:33
przez Tomek79
Bąble na oponie... ?? Zamień przednie koła z tylnymi.
Jak znajdziesz to daj znać co było.

PostNapisane: 11 lut 2013, 10:16
przez a.gadula
po "diagnozie" na odległość również wydaje mi się, że to wina opon, zamień je tak jak pisał kolega powyżej póki co. Czy poza drżeniem kierownicy nie odczuwasz zwiększonego hałasu podczas jazdy? może są poząbkowane?

PostNapisane: 11 lut 2013, 16:11
przez radzi89
Moim zdaniem będzie to wina tarcz hamulcowych. Nie oznacza to, że podczas hamowania drgania się nasilą, wręcz przeciwnie nawet mogą zniknąć. Skąd wiesz, że to nie kwestia układu hamulcowego ? Sprawdzaliście tarcze hamulcowe ? Serwisy mają do tego specjalny przyrząd.

Na początek jednak zamień koła z przodu na tył. Wyważanie to jedno, a felgi są proste ?

Re: lekkie drżenie kierownicy

PostNapisane: 12 lut 2013, 14:37
przez b0rderline
Hej,

drżenie mam od dłuższego czasu (zaczęło się jeszcze na letnich oponach, które też wyważałem 2 razy). Teraz jeżdżę na zimówkach i jest to samo, dlatego zakładam, że to nie jest wina ani wyważenia ani samych opon.

Tarcze nie były sprawdzane – założyłem, że jeśli to nie jest przy hamowaniu to tarcze nie są winne. Ale pójdę tym tropem, bo innego pomysłu już nie mam.

A tak z ciekawości, w waszych trójkach wyczuwacie jakiekolwiek drganie koła kierownicy?

PostNapisane: 12 lut 2013, 14:49
przez radzi89
Miałem tak w mojej BK, winne były tarcze, lekko pokrzywiły się pewnie przy wjechaniu w kałużę. Jeśli są jeszcze wystarczająco grube to można je przetoczyć i będzie idealnie :)

Re: lekkie drżenie kierownicy

PostNapisane: 30 cze 2013, 22:48
przez Kretford
Hej
Zauważyłem podobny problem u siebie, wibracje na kierownicy pojawiające się dość często przy różnych prędkościach! Jestem na świeżo po trasie i zauważyłem, że na wyższych prędkościach objaw się nasila, ale też nie występuje bez przerwy ! Nie zauważyłem związku z hamowaniem....

Ktoś doszedł do tego co to ma być
Dzięki

Re: lekkie drżenie kierownicy

PostNapisane: 1 lip 2013, 22:23
przez ZOOMik
Możliwych przyczyn drgania kierownicy może być dużo, ale źródła usterki odpowiedzialnej za to można podzielić na trzy obszary: koła/opony, zawieszenie/układ kierowniczy, hamulce. Musisz po kolei je sprawdzić, ale oczywiście sam tego nie zrobisz – polecam odwiedzić dobry serwis :)

PostNapisane: 10 sty 2014, 14:19
przez mkrasz
Odgrzewam trochę temat bo jestem ciekaw, czy kolega rozwiązał swój problem.

Ja zwrócę uwagę kolegom na inną kwestię – a nuż komuś się takie info przyda ew. coś podpowie.

Otóż ja również borykałem się z drżeniem kierownicy, ale powyżej 110-120km/h.
Zmieniając opony na zimowe (na te same felgi) postanowiłem rozwiązać problem.
Powiem tak:
– opony zimowe Yokohama W-drive – może nie jest to cud, ale takie dostałem od poprzednika
– felgi proste
– opony wyważone 3 razy – różne warsztaty

Nadal bije. Tak więc:
– geometria – nic – autko trzyma fabryczne ustawienia
– hamulce – wszystko OK.

W drodze rozpaczy skorzystałem z firmy oferującej usługę doważania koła na samochodzie. Jakież było moje zdziwienie, kiedy na kołach brakowało od 10 do 20 gramów!!! Teraz jest już wszystko OK :)

Ciekawostki i wątpliwości, które mogą mieć wpływa na taką sytuację:
– źle odlane tarcze hamulcowe
– źle odlana piasta
– felga po odkręceniu kół prawie sama spada z piasty – jet na niej luz. źle odlana felga??

Co sądzicie?

Re: lekkie drżenie kierownicy

PostNapisane: 10 sty 2014, 23:56
przez ZOOMik
Czasami przyczyna może być tak prozaiczna jak zanieczyszczenie na styku felgi z piastą – dobre warsztaty wiedzą, że należy to sprawdzić i ewentualnie oczyścić.