Strona 1 z 1

Wibracje na pedale sprzęgła

PostNapisane: 15 wrz 2012, 02:59
przez Sada
Witam
Nie dawno kupiłem mazde 3 1.6d z 2011 z dość sporym przebiegiem 75000km(przynajmniej wiem że licznik nie cofany :)
Otóż nie zwróciłem uwagi na wibracje pedału sprzęgła przy pełnym wciśnięciu jak i lekkim, natężenie wzrasta z obrotami silnika przy zmianie biegów też odczuwam spadek obrotów na pedale. Coś w rodzaju lekkiego pulsowania, drżenia. Innych objawów nie zaobserwowałem aczkolwiek ciężko mi powiedzieć bo wcześniej dieslem nie jeździłem. Nic nie stuka puka i wydaje się że pracuje równo
jedynie przy gaszeniu silnika zatrzęsie przy ostatnich 2 obrotach co może wskazywać na poduszki już na tym forum opisywane ale pewności nie mam może diesle się tak zachowują?.
Pojechałem do dilera mazdy na sprawdzenie i tak jak przypuszczałem po prostu mnie zbyli mówiąc że diesle tak mają. Jeden drgania odczuwa bardziej inny mniej. Zasugerowałem koło dwumasowe bo wiele takich przypadków opisywanych online pasujących do tych wibracji to powiedział że w tym modelu nie ma.
Mam tylko jechać na wymianę napinacza paska bo piszczy na zimnym silniku przez jakieś 2min
I tak się zastanawiam czy drążyć ten temat bardziej szczególnie że jeszcze 25000km zostało.
Może ktoś miał podobny przypadek w nowszych modelach trójki bez dwumasu?
Na co mógł bym mechanika nakierować? z doświadczenia wiem że jak palcem nie pokaże to mi na pewno nie zrobią szczególnie jak na gwarancji i pieniędzy nie wezmą.
Pozdrowionka

Re: Wibracje na pedale sprzęgła

PostNapisane: 15 wrz 2012, 14:22
przez maestro
U mnie w silniku 2.2 też pojawia trzęsienie silnika przy wyłączaniu, więc chyba to jest normalny objaw diesla ?
Ja mam przejechane 62 tys km.

PostNapisane: 15 wrz 2012, 20:05
przez ZOOMik
Witaj,
Sada napisał(a):Pojechałem do dilera mazdy na sprawdzenie i tak jak przypuszczałem po prostu mnie zbyli mówiąc że diesle tak mają.

Nie zbyli Cię...mieli rację, Diesle tak mają :)

PostNapisane: 17 wrz 2012, 11:30
przez Tytan
Ja mam 3 z dieslem 1,6 pierwszej generacji z dwumasem i żadnego drgania na sprzęgle nie odczuwam a co do wyłączania silnika to owszem czasami zadrży ale do objawów zużytych poduszek bynajmniej tego porównać nie można. Myśle, że diesel to taki silnik że jak coś się psuje to napewno objawy są tak intensywne, że nie ma wątpliwości czy coś jest sprawne czy nie. Zapewniam, że zarówno żużyte poduszki jak i dwumas dają bardzo w kość i napewno w serwisie nie byliby w stanie ściemniać, że ten model tak ma. Co do przebiegu rzędu 75 000 km to jak na diesla pierwsza młodość i nic nie powinno się dziać zwłaszcza, że takie przebiegi w rocznym aucie sugerują na latanie po autostradach i to pewnie jeszcze zagranicznych więc nie ma się czego nadmiernie bać.
Oczywiście do diesla trzeba się przyzwyczaić ale jak się człowiek z nim zaprzyjaźni i nic się w nim nie psuje to nie chcę już nigdy zmieniać na benzyne. Ja tak osobiście mam :)

Zyczę szerokości i wielu bezawaryjnych kilometrów :)

Re: Wibracje na pedale sprzęgła

PostNapisane: 17 wrz 2012, 18:53
przez Sada
Witam
Byłem dziś u znajomego mechanika przed ponownym pojawieniem się u dealera.
Sprawdził i stwierdził że wibracje są i sprzęgło wysoko łapie ale jeszcze przez jakiś czas pojeżdżę bo się nie ślizga co jest ostatecznym znakiem jego śmierci. Sprzęgło nie jest na gwarancji więc tylko zapytam ile kosztuje wymiana i jak się nie przerażę to może wymienię a jak będzie drogo to odłożę w czasie do momętu poważniejszych z nim problemów.
Dzięki za odpowiedzi.

Re: Wibracje na pedale sprzęgła

PostNapisane: 17 wrz 2012, 22:36
przez ZOOMik
A ja podejrzewam, że nic temu sprzęgłu nie dolega – wibracje na pedale mniejsze lub większe są spotykane w autach z silnikami Diesla, zaś to "wysokie branie" jest specyficzną cechą sprzęgła w „trójce” i nawet znajdziesz w tym dziale osobny wątek temu poświęcony. Jak wymienisz na nowe to przekonasz się, że niewiele lub wręcz nic się nie zmieniło.

PostNapisane: 10 paź 2012, 20:30
przez Andrzej414
Nie wiem jak jest w trójce ale wydaje mi się że jest tam po prostu koło dwumasowe i to ono redukuje drgania i wibracje na skrzyni biegów a co za tym idzie drgania mogą się przenieść dalej. Ja nie spotkałem się w ogóle z dieselem w którym pedał sprzęgła by drżał.