Zawieszenie – czy faktycznie takie dobre?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez linisko » 23 kwi 2012, 21:00

Witam, ponownie mam problem z twardym zawieszeniem, po wymianie na letnie 17" (fabryczne Toyo) odczuwam każdy dołek. W M5 zawieszenie jest o niebo miększe (może dlatego, że wersja USA). Mam zamiar wymienić na 16" i opony, no właśnie jakie polecacie? Muszą choć trochę " zmiękczyć" M3.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:11
Posty: 42
Auto: MAZDA 5 2.3 manual

Postprzez radzi89 » 23 kwi 2012, 21:05

Istnieje multum tematów o oponach. Proszę poszukaj ich ( nie tylko w działach modelowych ) i tam się dopisz z ewentualnym pytaniem jeśli same informacje z tematów nie rozwieją Twoich wątpliwości :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 10:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez ZOOMik » 24 kwi 2012, 22:09

linisko napisał(a):Witam, ponownie mam problem z twardym zawieszeniem, po wymianie na letnie 17" (fabryczne Toyo) odczuwam każdy dołek. W M5 zawieszenie jest o niebo miększe (może dlatego, że wersja USA). Mam zamiar wymienić na 16" i opony, no właśnie jakie polecacie? Muszą choć trochę " zmiękczyć" M3.

Wymiana na 16 cali pomoże a już to jaką markę opony założysz będzie miało na poprawę komfortu wtórne znaczenie – przy wyborze konkretnych "gum" sugeruję skupić się na ich jak najlepszej przyczepności na suchym i mokrym bo to ważniejsze. Propozycje godnych nabycia produktów znajdziesz m.in TUTAJ :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez barnaba200 » 27 kwi 2012, 11:20

Jak pisałam wcześniej, nie podobało mi się "falowanie" mazdy na prostej drodze, o co podejrzewałam miękkie zimówki. Nosiłam się z zamiarem zmiany na niższy profil (fabrycznie 50), ale ostatecznie wybrałam ten sam na twardej oponie. Są to potenzy re050a. Bujanie stało się mniej odczuwalne, aczkolwiek nadal istnieje. Mimo wszystko jest o niebo lepiej :) Mazda stała się bardziej przewidywalna, opona bardzo precyzyjna, choć dla niektórych może być za twarda – teraz czuję drogę każdą komórką ciała <rotfl> Na razie mi wystarczy, nie ma co oczekiwać mega sztywności od cywilnego auta kompaktowego :) Niedługo teścik torowy <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2012, 15:31
Posty: 41
Skąd: DW
Auto: Mazda 3, 2.0 Activematic

PostTen post został usunięty przez radzi89 27 kwi 2012, 14:48.
Powód: Off Topic

PostTen post został usunięty przez radzi89 27 kwi 2012, 14:48.
Powód: Off Topic

PostTen post został usunięty przez radzi89 27 kwi 2012, 14:48.
Powód: Off Topic

PostTen post został usunięty przez radzi89 27 kwi 2012, 14:47.
Powód: Off Topic

Postprzez ZOOMik » 1 maja 2012, 23:04

barnaba200 napisał(a):Na razie mi wystarczy, nie ma co oczekiwać mega sztywności od cywilnego auta kompaktowego :)

Otóż to...chyba trochę szukałaś dziury w całym ;)
Potenza, spoko opona. Fabryczne Toyo też są twarde. Czekam(y) na relację z toru :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez marfa » 28 gru 2019, 14:17

radzi89 napisał(a):Zmień koła na 16'' nic więcej nie możesz zrobić aby to było wciąż bezpieczne dla prowadzenia.


Czyli wymiana sprężyn na takie jak ma np. mój brat w volvo s40 nie wchodzi w grę? Jesli tak, to dlaczego?
Obaj w mijającym roku serwisowaliśmy swoje tylne zawieszenia. Obaj wymienialiśmy większość wahaczy i nawet zamawialiśmy te same. Zawieszenia te same, ale jednak volvo znacznie fajniej tłumi nierówności, a ja z kolei nie jeżdżę sportowo i chętnie bym swoje nieco zmiękczył. Dodatkowo wóz mi lekko ściąga na prawo i ściągał już po zakupie. Pomimo zrobionej geometrii nadal ściąga, a wczoraj przy wymianie łączników stabilizatora z tyłu zauważyłem, ze prawa sprężyna jest co najmniej o 1 cm bardziej ugnieciona i tutaj dostrzegam problem. Fakt, że bak jest przesunięty bardziej w prawo, ale jest obecnie zalany do połowy i nie wydaje mi się, żeby sam bak powodował tak spore różnice w ugnieceniu sprężyn (miałem je w łapach przy wymianie wahaczy i osobiście subiektywnie sprawdziłem, jak bardzo są twarde).
W związku z powyższym, jeśli okaże się, że sprężyny nadają się do wymiany, czy mogę założyć miękkszą wersję? Zaznaczam, że nie jeżdżę zbyt brawurowo, a po dziurach dość sporo.
Czy wpłynie to znacząco na właściwości jezdne? Czy wymieniać musiałbym od razu tył i przód, czy mogę sam tył?
Co do opon obecnie mam zimowe Nokiany WR D4 205/55 R16, a na lato 205/55 R17.
Początkujący
 
Od: 11 maja 2019, 09:58
Posty: 28 (0/1)
Auto: Mazda 3 BL sedan
1,6l; 105 KM; benz.
rok 2009

Postprzez marfa » 14 cze 2020, 08:32

Odgrzewam kotleta.
Wczoraj wymieniłem tylne sprężyny na KYB i problem 2cm różnicy w ich długości pozostał. Jaka może być przyczyna?
Odrzucam opcję bicia/spawania, bo widziałem podwozie bardzo dokładnie – żadnych śladów ingerencji.
Jak jest u Was?
Początkujący
 
Od: 11 maja 2019, 09:58
Posty: 28 (0/1)
Auto: Mazda 3 BL sedan
1,6l; 105 KM; benz.
rok 2009

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323