Zawieszenie – czy faktycznie takie dobre?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez radzi89 » 2 sty 2012, 13:48

Dunlopy to tez slaby wybor moim zdaniem :) Mialem je chwile w MPSie i w ogole nie ogarnialy :P ContiSportContact3 robia dobra robote <faja>
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez Jericho » 2 sty 2012, 15:12

radzi89 napisał(a):ContiSportContact3 robia dobra robote <faja>

Polecam też Nokiany H, u mnie spisują się rewelacyjnie, a w połączeniu z krótszymi sprężynami w ostre zakręty po prostu wchodzę z bananem na ustach i gazem wciśniętym w podłogę :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 09:17
Posty: 454 (0/2)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR

Postprzez ZOOMik » 7 sty 2012, 00:47

b0rderline napisał(a):Pytanie do Was: czy czujecie się pewnie w waszych trójkach na krętej, szybkiej drodze przy dużych prędkościach (150 km/h i więcej).

Wracając przez Niemcy, jadąc na Legnicę jest taki odcinek krętej drogi i choć bardzo chciałem, to zabrakło mi odwagi, by się trzymać w peletonie za audi A4 i (sic!) skodą Yeti! Miałem po prostu wrażenie, że jestem już na granicy i auto zaraz wyleci z drogi. Pytanie do Was, czy macie podobne odczucia?

Umiejętności kierowcy, indywidualna granica bezpieczeństwa to jedno a rzeczywiste możliwości trakcyjne, przyczepność auta to drugie. Ty akurat mogłeś poczuć się niepewnie, ale ktoś inny być może pojechał by w tych zakrętach „trójką” szybciej i doszedł tamtych. Jest to tym bardziej prawdopodobne, że nie wspominasz słowem o ewentualnych uślizgach kół, konieczności interwencji DSC, bo że z drogi nie wypadłeś to wiemy a dopiero takie „przygody” świadczyć mogłyby, że faktycznie to „trójka nie zdanżała” a nie kierowca ;) Tak na marginesie to „granicę przyczepności” da się obiektywnie ocenić poprzez stosowne pomiary podczas prób torowych a konkretnie przyspieszenia bocznego – nie chce mi się szukać, ale o ile mnie pamięć nie myli to M3 nie odstaje na tym polu od "konkurentów", więc stawiałbym, że przyczyna tkwi bardziej "w głowie" niż w aucie czy oponach, które swoją drogą takie znów ostatnie nie są, nie przesadzajcie. Osobiście czuję się bezpiecznie w tym aucie, ale też zachowuję zdrowy rozsądek, co nie znaczy, że jestem zawalidrogą :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez linisko » 14 mar 2012, 12:20

Witam. Przeczytałem temat o zawieszeniu w BL i generalnie, jest chwalone. Jednak chciałbym je ''zmiękczyć''. W poprzednim aucie (Honda Civic Executive) zawieszenie było ''pływające''. Jak to zrobić?. Może sprężyny, profil opon, felgi. Mazda na kołach 205/50 R17.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 11:11
Posty: 42
Auto: MAZDA 5 2.3 manual

Postprzez radzi89 » 14 mar 2012, 13:13

Zmień koła na 16'' nic więcej nie możesz zrobić aby to było wciąż bezpieczne dla prowadzenia.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez linisko » 14 mar 2012, 18:23

radzi89 napisał(a):Zmień koła na 16'' nic więcej nie możesz zrobić aby to było wciąż bezpieczne dla prowadzenia.

A jaki profil opony byłby najlepszy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 11:11
Posty: 42
Auto: MAZDA 5 2.3 manual

Postprzez radzi89 » 14 mar 2012, 18:51

205/55/16 standardowy rozmiar dla takiej felgi :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez ic3man1982 » 22 mar 2012, 16:18

Ostatnio założyłem w mojej maździe nowe letnie opony na felgi 17". Nowe opony to NOKIAN ZG2 i muszę powiedzieć, że w porównaniu do fabrycznych TOYO to niebo a ziemia jeśli chodzi o komfort prowadzenia, są jakby bardziej miękkie i mniej gwałtowne w tłumieniu nierówności. Zmian w przyczepności nie zaobserwowałem. Podsumowując, wszelkie niedostatki o których pisał autor tematu moim zdaniem wynikają ze średniej jakości fabrycznego ogumienia. Wydaje mi się, że Mazda na TOYO dobrze trzyma się drogi, ale brak jej subtelności w tłumieniu nierówności która jest dostępna przy użyciu innego ogumienia.
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 15:12
Posty: 45
Skąd: Genewa
Auto: 2009 Mazda 3 2.0 MZR DISI
przebieg: 65000km

Postprzez ZOOMik » 23 mar 2012, 01:28

Fabryczne TOYO to bardziej sztywna, twarda opona, dlatego lepiej się spisuje na równych nawierzchniach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez b0rderline » 25 mar 2012, 09:44

heja,

zmieniłem wczoraj koła na letnie i od razu pojechałem do Wyrazowa koło Czestochowy, gdzie jest mały tor wyścigowy. Tor lekko zniszczony, ale nie trzeba nic płacić, po prostu wjeżdżasz i się bawisz. A zabawa przednia! Zrobiłem zaledwie kilkanaście kółek, ale dzięki temu wiem znacznie więcej o zawieszeniu naszych trójek. Przede wszystkim zaskoczyła mnie skala podsterowności. Przód ucieka mocno, szczególnie na wyjściu z zakrętu, gdy solidnie dodajesz gazu. Ale z drugiej strony, ta podsterowność jest bardzo przewidywalna. Doskonale wiesz, co się dzieje i wystarczy trochę ująć gazu, by auto zaczęło podążać zadanym kierunkiem jazdy. Za to przy szybkiej sekwencji lewy-prawy zakręt tył nie zarzucał i raczej posłusznie trzymał się drogi. Pod koniec na dłuższym łuku opony już nie dawały rady (zbyt rozgrzane) i auto zaczynało sunąć bokiem, ale znowu wszystko było przewidywalne. Ogólnie po tej zabawie mam wrażenie, że trójka jednak nie jest mistrzem szybkich zakrętów, ale nie robi nic, co by kierowcę zaskoczyło i daje nawet trochę frajdy. Nie mogę tego jednak powiedzieć o fotelach, które na torze dopełniły swojego nędznego obrazu. Wiadomo, że nie są to sportowe kubełki, ale przy braku ogólnej wygody i komfortu, mogłyby chociaż odrobinę trzymania zapewnić, a tu nic. Latałem z lewa na prawo opierając się na szybach. Ale i tak świetnie się bawiłem i polecam każdemu taki wypadzik na tor, by lepiej poznać auto :–)
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 17:41
Posty: 113 (0/1)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0, rocznik 2011

Postprzez ZOOMik » 27 mar 2012, 00:54

b0rderline napisał(a):Ogólnie po tej zabawie mam wrażenie, że trójka jednak nie jest mistrzem szybkich zakrętów

...bo i nie jest autem sportowym do jazdy na torze, natomiast poruszający się nią po publicznych drogach, myślę, będą z właściwości jezdnych, przyczepności więcej niż usatysfakcjonowani :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez bigboy177 » 27 mar 2012, 12:42

Myślę też, że zupełnie inaczej zachowuje się MPS z obniżonym i utwardzonym zawieszeniem. Nie sposób porównywać auta sportowego, do cywilnego. 99.99% Mazd nawet nie stanie w pobliżu toru wyścigowego, jaki jest więc sens robić z niego auta do szybkiego pokonywania zakrętów? Ma być wygodnie, bezpiecznie i przewidywalnie – tak właśnie jest. W porównaniu z Oplem Zafirą II, Astrą IV czy Renault Megane III, Mazda 3 wręcz klei się drogi! Wiem z własnego doświadczenia.
MiastoGier.pl – Moja Praca :D
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 22:17
Posty: 129
Skąd: Skawina
Auto: Mazda 3 2011 1.6 MZR
Aluminium Metalic
MOMO Corse

Postprzez ZOOMik » 28 mar 2012, 08:02

Mps to również auto cywilne tyle, że mocny silnik rzecz jasna niejako wymaga zwieszenia, które mu „dotrzyma kroku” no i dzięki temu oczywiście prowadzi się lepiej w zakrętach niż „zwykła” BL.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez radzi89 » 28 mar 2012, 09:15

MPS z tego co wiem ma cały system wzmocnień i rozpórek. Dlatego jego prowadzenie znacznie odbiega od cywilnej wersji :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez ZOOMik » 30 mar 2012, 23:01

Tak, to też i..."kapcie" ma szersze ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez barnaba200 » 3 kwi 2012, 16:40

Z ciekawości zapytam jakie letnie toyki dają przy zakupie? Też zauważyłam bujanie madzi ale na równej drodze przy większych prędkościach, niepokojące wrażenie. Ja obarczam o to b.miękkie zimówki (nokiany hakkapelity 205/50/17). Na nierównościach jest za to dobrze. Wyjaśni się jak zmienię na letnie o niższym profilu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2012, 16:31
Posty: 41
Skąd: DW
Auto: Mazda 3, 2.0 Activematic

Postprzez ic3man1982 » 3 kwi 2012, 20:35

Prawda taka, że bujanie może być spowodowane wieloma czynnikami. Ja ostatnio zauważyłem, że odkąd sam przykręcam swoje koła własnym kluczem dynamometrycznym na zimówkach mogę jeździć szybciej bez bujania. Zaznaczam, że przetestowałem to na tym samym wyważeniu, tzn. warsztat wyważył koła i przykręcił (max speed bez bujania i drgań to było ok 140km/h) potem na następną zimę, bez ponownego wyważania założyłem zimówki przykręcając je sam z siłą jak w instrukcji (jechałem 160km/h drgań nie zaobserwowałem).
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 15:12
Posty: 45
Skąd: Genewa
Auto: 2009 Mazda 3 2.0 MZR DISI
przebieg: 65000km

Postprzez ZOOMik » 3 kwi 2012, 23:15

barnaba200 napisał(a):Z ciekawości zapytam jakie letnie toyki dają przy zakupie? Też zauważyłam bujanie madzi ale na równej drodze przy większych prędkościach, niepokojące wrażenie. Ja obarczam o to b.miękkie zimówki (nokiany hakkapelity 205/50/17). Na nierównościach jest za to dobrze. Wyjaśni się jak zmienię na letnie o niższym profilu :)

U mnie nie ma żadnego bujania na równej drodze ani na oponach letnich (fabrycznie idą Toyo Proxes R32 w rozmiarze 205/50 R17) ani na zimówkach a tak jak Ty, mam Nokian Hakkapeliitta (rozmiar ten sam co letnich) – tak na marginesie to bym ich nie kupił, ale że dostałem gratis to jak to mówią „darowanemu koniowi…” ;) Moim zdaniem nie ma sensu zmiana na niższy profil, bo tylko komfort jazdy ucierpi a i tak nie jest najwyższy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez barnaba200 » 4 kwi 2012, 09:54

Moim zdaniem nie ma sensu zmiana na niższy profil, bo tylko komfort jazdy ucierpi a i tak nie jest najwyższy.

Myślałam o niższym profilu ale równie miękkiej oponie (uniroyal rainsport/toyo t1r) :)
Nie mam innej teorii na temat tego "bujania". Chyba mam złe (torowe) porównanie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2012, 16:31
Posty: 41
Skąd: DW
Auto: Mazda 3, 2.0 Activematic

Postprzez ZOOMik » 5 kwi 2012, 00:16

No, co kto lubi – eskperymentuj zatem i opisz tu później swoje doświadczenia ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron