Felgi – jakie wchodzą bez problemu do BL – dobór ET i rozmiaru opon (fabryczne i odpowiedniki)
O, dzięki za fotę, nie mogłem znaleźć tego modelu na samochodzie.
Wiadomo, że można 15, ale wygląd nie ten
Jednak w Polsce opony zimowe zakłada się średnio na przełomie października / listopada do marzec / kwiecień, więc dosyć długo trzeba na nich jeździć.
Chyba przymierzę się do zestawu: alu + opony 205/55/16. Muszę tylko zdecydować się na felgi
Dzięki!
Wiadomo, że można 15, ale wygląd nie ten
Jednak w Polsce opony zimowe zakłada się średnio na przełomie października / listopada do marzec / kwiecień, więc dosyć długo trzeba na nich jeździć.
Chyba przymierzę się do zestawu: alu + opony 205/55/16. Muszę tylko zdecydować się na felgi
Dzięki!
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Ja mam fabryczne 16-stki [BBR1-V3-810] na zimę i własnie opony 205/55 R16. Wiadomo, że felga mogłaby być większa dla oka. Ale profil opony 55 na 16-stce jest zgodny z homologacją.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
U Ciebie też to ładnie wygląda. Nie jestem zagorzałym fanem jak największej opony kosztem komfortu
Szukam tylko po prostu ładnych felg a te z 3 BM mi się podobają
Szukam tylko po prostu ładnych felg a te z 3 BM mi się podobają
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Może trochę przegnę, ale czy do M3 BL 1.6 da się założyć 225/40/18?
Byłem przekonany, że kupuję Madzie na 16" trochę porysowanych alusach , jak się okazało mam tam 205/50/17 – mogę się jeszcze zmobilizować i kupić jej takie same kozaki, ale patrząc na ceny to na lato taniej wyjdzie kupować 225/40/18, lub 205/55/16 ale mniejsze felgi już by mnie w oczy kuły.
Dopisano 6 sty 2016, o 00:28:
Czy ktoś jest mi w stanie wyjaśnić, a najlepiej dodać do FAQ, lub chociaż na początek tego wątku o co chodzi z tymi homologowanymi rozmiarami opon?
Rozmiar 205/50/17 jest tak nietypowy, ze ciężko coś znaleźć. Rozmiar 225/45/17 jest bardzo popularny, i różni się o kilka milimetrów. Co mi grozi za zastosowanie takiej opony – poza utratą gwarancji (której i tak już nie mam)?
Byłem przekonany, że kupuję Madzie na 16" trochę porysowanych alusach , jak się okazało mam tam 205/50/17 – mogę się jeszcze zmobilizować i kupić jej takie same kozaki, ale patrząc na ceny to na lato taniej wyjdzie kupować 225/40/18, lub 205/55/16 ale mniejsze felgi już by mnie w oczy kuły.
Dopisano 6 sty 2016, o 00:28:
Czy ktoś jest mi w stanie wyjaśnić, a najlepiej dodać do FAQ, lub chociaż na początek tego wątku o co chodzi z tymi homologowanymi rozmiarami opon?
Rozmiar 205/50/17 jest tak nietypowy, ze ciężko coś znaleźć. Rozmiar 225/45/17 jest bardzo popularny, i różni się o kilka milimetrów. Co mi grozi za zastosowanie takiej opony – poza utratą gwarancji (której i tak już nie mam)?
- Od: 24 sie 2015, 08:40
- Posty: 73
- Skąd: Łódź/Nekla
- Auto: Hyundai Ioniq Electric '16
Mazda 3 BL Y6 '09
Mazda CX3 '19
jbrodecki napisał(a):Może trochę przegnę, ale czy do M3 BL 1.6 da się założyć 225/40/18?
Byłem przekonany, że kupuję Madzie na 16" trochę porysowanych alusach , jak się okazało mam tam 205/50/17 – mogę się jeszcze zmobilizować i kupić jej takie same kozaki, ale patrząc na ceny to na lato taniej wyjdzie kupować 225/40/18, lub 205/55/16 ale mniejsze felgi już by mnie w oczy kuły.
Hmm ... trochę nie rozumiem, masz teraz felgi 17", tak? – a konfig letni to także nowe felgi? Bo piszesz, że możesz kupić 205/50/17 – to byś zarzucał na obecne? ... ale wspominasz także o innych rozmiarach, a do tego potrzeba by nowych felg.
Ja mam 16", mazdowskie, i powiem Tobie, że jest ok, jeśli chodzi o wygląd (jeśli nie jesteś maniakiem rozmiarów), komfort i właściwości jezdne – dają radę, ale to najniższy rozmiar, jeśli chodzi o alufelgi do BL-ki, który można by brać, 15" mają zbyt duży profil.
15" (jako opcja najtańsza) ... to tylko na stalówkach, bez kołpaków (ja tak zawsze lubiłem) ... całość się zlewa i nie widać tak efektu bąbla, jeśli spory profil.
Oczywiście możesz dać 18-stki. MPS fabrycznie ma takie: 7,5J x 18", odsadzenie: 52.5 mm, rozmiar opony: 225/40R18.
17-stki powinny być 7J x 17", odsadzenie: 52.5 mm, rozmiar opony: 205/50R17, a 16-stki 6,5J x 16", odsadzenie: 50 mm, rozmiar opony: 205/55R16.
Homologowane tzn. takie, które nie mają wpływu na parametry trakcyjne oraz wskazania wskaźników.
Opon na 17-stki jest dużo – nie bardzo rozumiem czemu mówisz, że jest mały wybór z profilem 50?!?!
Na zimę: http://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/ ... 205-50-r17
I lato: http://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/ ... 205-50-r17
Cała masa gum.
17-stki powinny być 7J x 17", odsadzenie: 52.5 mm, rozmiar opony: 205/50R17, a 16-stki 6,5J x 16", odsadzenie: 50 mm, rozmiar opony: 205/55R16.
Homologowane tzn. takie, które nie mają wpływu na parametry trakcyjne oraz wskazania wskaźników.
Opon na 17-stki jest dużo – nie bardzo rozumiem czemu mówisz, że jest mały wybór z profilem 50?!?!
Na zimę: http://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/ ... 205-50-r17
I lato: http://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/ ... 205-50-r17
Cała masa gum.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
No ja też z tymi 205/50/17 nie rozumiem, bo towaru sporo.
Homologowane (rozmiary) ... ja bym na to praktycznie nie zwracał uwagi, tak samo jak odsadzenie – ET, to są jakieś zalecenia – wytyczne, jak i dane fabrycznych, pokombinować (oczywiście z głową) zawsze można, jeśli ktoś lubi. Oczywiście trzeba mieć na uwadze "referencyjną", ale później bez problemu można popatrzeć co i jak.
Mnie osobiście fabryczne do BL-ki odpowiadają, no i zamienniki są dobrane idealnie. Chociaż z ET, w przypadku customowych felg, można by trochę pokombinować.
Średnica 215/45/17 jest o 1,2cm mniejsza niż koła 205/50/17, przez co 215/45 będzie zawyżała wskazania prędkościomierza, tzn. realnie jak pojedziesz 100km/h to prędkościomierz będzie pokazywał większą prędkość (normalnie też pokazuje większą, ale jeśli średnica mniejsza, to licznik zawyża).
Tutaj przydatne narzędzie:
http://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienni ... Calculator
Homologowane (rozmiary) ... ja bym na to praktycznie nie zwracał uwagi, tak samo jak odsadzenie – ET, to są jakieś zalecenia – wytyczne, jak i dane fabrycznych, pokombinować (oczywiście z głową) zawsze można, jeśli ktoś lubi. Oczywiście trzeba mieć na uwadze "referencyjną", ale później bez problemu można popatrzeć co i jak.
Mnie osobiście fabryczne do BL-ki odpowiadają, no i zamienniki są dobrane idealnie. Chociaż z ET, w przypadku customowych felg, można by trochę pokombinować.
Średnica 215/45/17 jest o 1,2cm mniejsza niż koła 205/50/17, przez co 215/45 będzie zawyżała wskazania prędkościomierza, tzn. realnie jak pojedziesz 100km/h to prędkościomierz będzie pokazywał większą prędkość (normalnie też pokazuje większą, ale jeśli średnica mniejsza, to licznik zawyża).
Tutaj przydatne narzędzie:
http://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienni ... Calculator
A tu jeszcze lepsze. Wbijasz parametry oryginalnych felg/opon i tych co Cie interesują. I porównujesz.
http://www.rimsntires.com/specspro.jsp
http://www.rimsntires.com/specspro.jsp
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
jbrodecki napisał(a):Czy ktoś jest mi w stanie wyjaśnić, a najlepiej dodać do FAQ, lub chociaż na początek tego wątku o co chodzi z tymi homologowanymi rozmiarami opon?
Rozmiar 205/50/17 jest tak nietypowy, ze ciężko coś znaleźć. Rozmiar 225/45/17 jest bardzo popularny, i różni się o kilka milimetrów. Co mi grozi za zastosowanie takiej opony – poza utratą gwarancji (której i tak już nie mam)?
Nic Ci nie grozi, ale przy bardzo czarnym scenariuszu każde odstępstwo od rozmiarów fabrycznych potencjalnie może być wykorzystane przeciwko Tobie, np. w razie wypadku. Homologowane rozmiary, czyli formalnie „zatwierdzone” przez producenta do danego auta (zawsze wymienione są w instrukcji obsługi).
Niby tak ZOOMik, ale wyobraź sobie taką sytuację, że powołujesz specjalistę, który ma orzec, czy założenie 215/45/17 zamiast 205/50/17 miało wpływ na ten czarny scenariusz ... myślę, że wnioski są oczywiste (zresztą jak ktoś spowoduje wypadek, to i tak wina tej osoby, a z jakiego powodu ... no to już każdy bierze na siebie odpowiedzialność za to, co robi, i czy to coś się tam do czegoś przyczyni, czy też nie).
Ale pewnie – wszystko trzeba z głową, bo w przypadku niektórych konfigów to takie oczywiste być nie musi, a i ktoś pisał – poruszał temat, że producent mógłby się doczepić, żeby nie uznać gwarancji, w przypadku jakiegoś odstępstwa, ale jak po gwarancji ... to można trochę pokombinować.
U mnie w instrukcji jest takie coś:
"Opony są dobrane optymalnie do samochodu. Mazda zaleca, by przy zmianie opon stosować te, które były zamontowane fabrycznie. By dowiedzieć się o innych konfiguracjach, należy skontaktować się z ekspertem, zalecamy autoryzowany serwis Mazdy" ... nie wiem, ale ja tutaj widzę bardziej zalecenia, niż nakazy.
Ale pewnie – wszystko trzeba z głową, bo w przypadku niektórych konfigów to takie oczywiste być nie musi, a i ktoś pisał – poruszał temat, że producent mógłby się doczepić, żeby nie uznać gwarancji, w przypadku jakiegoś odstępstwa, ale jak po gwarancji ... to można trochę pokombinować.
U mnie w instrukcji jest takie coś:
"Opony są dobrane optymalnie do samochodu. Mazda zaleca, by przy zmianie opon stosować te, które były zamontowane fabrycznie. By dowiedzieć się o innych konfiguracjach, należy skontaktować się z ekspertem, zalecamy autoryzowany serwis Mazdy" ... nie wiem, ale ja tutaj widzę bardziej zalecenia, niż nakazy.
Ostatnio edytowano 6 sty 2016, 10:29 przez KMBak, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie cytujemy postów bezpośrednio poprzedzających
Powód: Nie cytujemy postów bezpośrednio poprzedzających
ZOOMik – to jest onet
Z oponami to pewnie chodziło głównie o to, by nie wystawały poza zarys, co jest niezgodne z prawem (potwierdzone zakazami).
Jeszcze trochę to ludzie będą się bać o to, czy mają zalecany poziom ciśnienia w oponach
(ja sprawdzam co 2 tyg., to jestem bezpieczny).
A tak osobiście, to ja popieram standaryzację, trzymanie się reguł, wytycznych, ale nie lubię różnorodnych, bezsensownych, zakazów i nakazów.
Z oponami to pewnie chodziło głównie o to, by nie wystawały poza zarys, co jest niezgodne z prawem (potwierdzone zakazami).
Jeszcze trochę to ludzie będą się bać o to, czy mają zalecany poziom ciśnienia w oponach
(ja sprawdzam co 2 tyg., to jestem bezpieczny).
A tak osobiście, to ja popieram standaryzację, trzymanie się reguł, wytycznych, ale nie lubię różnorodnych, bezsensownych, zakazów i nakazów.
Wszystko fajnie, tylko:
Niestety mimo szczerych chęci nie znalazłem przepisu mówiącego o homologacji opon.
Jest sobie ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)
gdzie możemy przeczytać:
Pomijam już pkt. 4), bardziej istotne jest sformułowanie "związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska", bowiem załącznik 3 do w/w rozporządzenia, zatytułowany "WYKAZ PRZEDMIOTÓW WYPOSAŻENIA I CZĘŚCI ZWIĄZANYCH Z BEZPIECZEŃSTWEM UŻYTKOWANIA POJAZDU I OCHRONĄ ŚRODOWISKA", jedynie w pierwszym punkcie wspomina o układzie jezdnym:
Reasumując, felgi powinny być homologowane (żeby było zabawniej, nakrętki również), ale nie ma słowa o oponach, polecam zapoznać się z całym dokumentem, bo jest tam kilka ciekawych kwestii.
Przy okazji przypomniała mi się jedna opowieść o sytuacji w trakcie rutynowej kontroli trzeźwości kierowców (którą akurat uważam za słuszną i potrzebną).
W trakcie kontroli (prawnik), odmówił dmuchnięcia "w pałkę", jednocześnie zapewniając że jest trzeźwy. Następnie zadał funkcjonariuszowi pytanie "Proszę o wskazanie podstaw prawnych tejże kontroli", funkcjonariusz wziął go na bok, zapytał "z jakich jest służb", a następnie odpowiedział wprost – "nie mamy żadnych podstaw prawnych".
Wiem, że zrobił się mały OT – ale dla ciekawych polecam m.in. artykuł – http://prawonadrodze.org.pl/rutynowe-kontrole-stanu-trzezwosci-kierowcow-sa-bezprawne/
– W myśl litery prawa pojazd można wyposażyć wyłącznie w koła, które zostały homologowane do danej wersji silnikowej i nadwoziowej – przypominają policjanci z drogówki.
Niestety mimo szczerych chęci nie znalazłem przepisu mówiącego o homologacji opon.
Jest sobie ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)
gdzie możemy przeczytać:
§ 10.1.Przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków:
1)oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – "E" lub Unii Europejskiej – "e";
2)oznakowane są cechami producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;
3)oznakowane są cechami dostawcy producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;
4)oznakowane są znakiem zgodności zgodnie z przepisami o systemie oceny zgodności i akredytacji; przepisu nie stosuje się do przedmiotów wyposażenia i części oznakowanych znakiem bezpieczeństwa na podstawie dotychczasowych przepisów o badaniach i certyfikacji;
5)tablice rejestracyjne mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli oznakowane są znakiem producenta zgodnie z przepisami o rejestracji i oznaczaniu pojazdów.
Pomijam już pkt. 4), bardziej istotne jest sformułowanie "związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska", bowiem załącznik 3 do w/w rozporządzenia, zatytułowany "WYKAZ PRZEDMIOTÓW WYPOSAŻENIA I CZĘŚCI ZWIĄZANYCH Z BEZPIECZEŃSTWEM UŻYTKOWANIA POJAZDU I OCHRONĄ ŚRODOWISKA", jedynie w pierwszym punkcie wspomina o układzie jezdnym:
.Tarcze kół jezdnych oraz śruby i nakrętki do ich mocowania
Reasumując, felgi powinny być homologowane (żeby było zabawniej, nakrętki również), ale nie ma słowa o oponach, polecam zapoznać się z całym dokumentem, bo jest tam kilka ciekawych kwestii.
Przy okazji przypomniała mi się jedna opowieść o sytuacji w trakcie rutynowej kontroli trzeźwości kierowców (którą akurat uważam za słuszną i potrzebną).
W trakcie kontroli (prawnik), odmówił dmuchnięcia "w pałkę", jednocześnie zapewniając że jest trzeźwy. Następnie zadał funkcjonariuszowi pytanie "Proszę o wskazanie podstaw prawnych tejże kontroli", funkcjonariusz wziął go na bok, zapytał "z jakich jest służb", a następnie odpowiedział wprost – "nie mamy żadnych podstaw prawnych".
Wiem, że zrobił się mały OT – ale dla ciekawych polecam m.in. artykuł – http://prawonadrodze.org.pl/rutynowe-kontrole-stanu-trzezwosci-kierowcow-sa-bezprawne/
- Od: 24 sie 2015, 08:40
- Posty: 73
- Skąd: Łódź/Nekla
- Auto: Hyundai Ioniq Electric '16
Mazda 3 BL Y6 '09
Mazda CX3 '19
e-tomek napisał(a):ZOOMik – to jest onet
Aaaaa to przepraszam
I żeby nie było, to nie jest moje jedyne źródło wiedzy?
e-tomek napisał(a):Z oponami to pewnie chodziło głównie o to, by nie wystawały poza zarys, co jest niezgodne z prawem (potwierdzone zakazami).
Nie tylko o to chodzi.
e-tomek napisał(a):Jeszcze trochę to ludzie będą się bać o to, czy mają zalecany poziom ciśnienia w oponach
(ja sprawdzam co 2 tyg., to jestem bezpieczny).
A tak osobiście, to ja popieram standaryzację, trzymanie się reguł, wytycznych, ale nie lubię różnorodnych, bezsensownych, zakazów i nakazów.
Wszystko zależy od tego czego dane uregulowania dotyczą. Wiesz, nikt Ci nie będzie nakazywał jaki masz lać płyn do spryskiwaczy czy jaki zapach wieszać na lusterku, ale takie rzeczy jak opony – elementy bezpośrednio związane z bezpieczeństwem to nie jest coś, co powinno być przedmiotem samowolki.
jbrodecki napisał(a):Niestety mimo szczerych chęci nie znalazłem przepisu mówiącego o homologacji opon.
Jak będę miał czas to postaram się znaleźć paragrafy – homologacja danego auta obejmuje również opony, gdzie producent określa ich parametry, jak m.in. rozmiary, nośność, indeks prędkości, itd.
To ja znów z pytankiem o koła i opony
Mam koła z MPSa i nadszedł czas na zmianę opon.
W moim wątku toczyła się dyskusja o tym czy obniżać zawieszenie. Na razie nie dojrzałem do tej zmiany jak KMBak w swojej 6 Pomyślałem sobie jednak o tym, że majstrując trochę przy rozmiarze opony mógłbym zmniejszyć dziurę w nadkolu i troszkę zwiększyć komfort jazdy po łódzkich, dziurawych drogach.
Obecny zestaw – 7,5Jx18 / ET52,5 / 5x114,3 / 67,1 => rozmiar opony: 225/40R18 (fabrycznie w wersji MPS)
Rozważałem takie opcje:
– 235/40/18 – raczej odpadają, za szerokie
– 215/45/18 – (+13,5mm, 2,07%) drogie opony jak nie powiem co
– 225/45/18 – (+22,5 mm, 3,41%)
Chciałbym poznać Waszą opinię własnie na temat ostatniego rozmiaru. Mam na uwadze też fakt, że jest to więcej niż założone +-3% i obawiam się np. o ubezpieczyciela w przypadku wypadku.
Mam koła z MPSa i nadszedł czas na zmianę opon.
W moim wątku toczyła się dyskusja o tym czy obniżać zawieszenie. Na razie nie dojrzałem do tej zmiany jak KMBak w swojej 6 Pomyślałem sobie jednak o tym, że majstrując trochę przy rozmiarze opony mógłbym zmniejszyć dziurę w nadkolu i troszkę zwiększyć komfort jazdy po łódzkich, dziurawych drogach.
Obecny zestaw – 7,5Jx18 / ET52,5 / 5x114,3 / 67,1 => rozmiar opony: 225/40R18 (fabrycznie w wersji MPS)
Rozważałem takie opcje:
– 235/40/18 – raczej odpadają, za szerokie
– 215/45/18 – (+13,5mm, 2,07%) drogie opony jak nie powiem co
– 225/45/18 – (+22,5 mm, 3,41%)
Chciałbym poznać Waszą opinię własnie na temat ostatniego rozmiaru. Mam na uwadze też fakt, że jest to więcej niż założone +-3% i obawiam się np. o ubezpieczyciela w przypadku wypadku.
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Na upartego: 225/45/18.
Przy porównywalnych prędkościach auta koło będzie kręcić się wolniej. Zatem zniwelujesz fabryczny błąd prędkościomierza. Trzeć nigdzie nic nie powinno.
Co do ubezpieczyciela... Raczej nikt się nie przyczepi.
Ale ja i tak uważam, że lepiej zrobisz jak dasz sprężynki.
Przy porównywalnych prędkościach auta koło będzie kręcić się wolniej. Zatem zniwelujesz fabryczny błąd prędkościomierza. Trzeć nigdzie nic nie powinno.
Co do ubezpieczyciela... Raczej nikt się nie przyczepi.
Ale ja i tak uważam, że lepiej zrobisz jak dasz sprężynki.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
KMBak napisał(a):Ale ja i tak uważam, że lepiej zrobisz jak dasz sprężynki.
Czekałem na to
Szukałem gdzieś jakiegoś zdjęcia BLki z tymi felgami i oponami 225/45/18 (ale żeby to nie było MPS) i
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Kombinujesz.
Fabryczne opony. Sprężyna i jest git.
Pewnie nawet taniej wyjdzie, niż zakup opon.
Fabryczne opony. Sprężyna i jest git.
Pewnie nawet taniej wyjdzie, niż zakup opon.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Jedno to polepszenie wyglądu poprzez zniwelowanie dziury w nadkolu a drugie (na czym bardziej mi zależy) to zwiększenie komfortu trochę
Tak jak na ostatnim zdjęciu masz podjazd – wspominałem w swoim wątku, rok temu robili mi podjazd na podwórko i teraz mam 2 cm luzu. Nie mogę obniżyć niestety... A nie będę kombinował z deskami
Pierwszy etap wykonany: opony seria Fulda Sport Control 2. Jakaś nowość, etykietę ma super za te pieniądze, zobaczymy jak się sprawdzi.
Tak jak na ostatnim zdjęciu masz podjazd – wspominałem w swoim wątku, rok temu robili mi podjazd na podwórko i teraz mam 2 cm luzu. Nie mogę obniżyć niestety... A nie będę kombinował z deskami
Pierwszy etap wykonany: opony seria Fulda Sport Control 2. Jakaś nowość, etykietę ma super za te pieniądze, zobaczymy jak się sprawdzi.
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość