Felgi – jakie wchodzą bez problemu do BL – dobór ET i rozmiaru opon (fabryczne i odpowiedniki)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ZOOMik » 19 sie 2012, 16:07

b0rderline napisał(a):po ostatniej wyprawie w góry i zasuwaniu na zakopiance doszedłem do wniosku, że na wiosnę zmieniam fabryczne Toyo na coś lepszego. Te opony po prostu nie dają rady przy większych prędkościach. Myślę o wymianie na Dunlopy Sport Maxx TT, ale chce przy okazji zwiększyć szerokość kapcia. I teraz mam do Was pytanie: czy na oryginalną felgę 17 calową o szerokości 7 cali wcisnę oponę o rozmiarze 225/45 czy lepiej nałożyć 215/45? W przypadku opcji 225 tylko nieznacznie zmniejszy mi się średnica koła, ale już opona 215 przy tym profilu będzie o ponad pół centymetra niższa, co nie tylko przełoży się na zakłamanie licznika ale też znacznie wpłynie na komfort jazdy. W przypadku 225 mam obawy, jak to będzie wyglądać (czy opona nie będzie zbytnio wystawać) i czy nie będzie obcierać o nadkola? No i jeszcze kwestia gwarancji na zawieszenie. Czy Mazda w przypadku np. padnięcia amortyzatora nie powie mi, że to wina zmiany opon i gwarancja już nie obowiązuje? Co myślicie?

Zmiana „kapci” na inne, lepsze to rozumiem, bo Toyo są twarde i generalnie szału nie ma, ale nie kumam po co chcesz zwiększać szerokość opony – żeby spalanie Ci wzrosło? ;) Przyczepność wystarczająco poprawisz poprzez samą zmianę fabrycznych gum na lepsze. Dodatkowym argumentem przeciwko jest bardzo duże prawdopodobieństwo, graniczące z pewnością (najlepiej zapytaj w ASO), że w razie uszkodzeń elementów zawieszenia, będzie to okazja dla MMP do odrzucenia roszczeń z tytułu gwarancji, poza tym auto homologowane jest na określonych rozmiarach opon, co również może mieć znaczenie – jeśli już, zrób to po gwarancji.

radzi89 napisał(a):Po pierwsze to temat dotyczy felg, a nie opon :)

A gdzie ma chłopak pisać?!
Był tu temat o oponach, ale pewien z jednej strony nadgorliwy a z drugiej wyraźnie stronniczy moderator go usunął, za to w takim dziale BK w najlepsze toleruje się takowy (kiedyś było nawet kilka, na co zwracałem również uwagę) :|
Pytam się więc, gdzie tu sens, logika, jakiekolwiek klarowne zasady, które byłyby propagowane i przestrzegane zarówno przez moderatorów jak i użytkowników? Nie oczekuję odpowiedzi – pozostawiam ku rozwadze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez b0rderline » 26 sie 2012, 10:18

ZOOMik napisał(a):Zmiana „kapci” na inne, lepsze to rozumiem, bo Toyo są twarde i generalnie szału nie ma, ale nie kumam po co chcesz zwiększać szerokość opony – żeby spalanie Ci wzrosło? ;) Przyczepność wystarczająco poprawisz poprzez samą zmianę fabrycznych gum na lepsze. Dodatkowym argumentem przeciwko jest bardzo duże prawdopodobieństwo, graniczące z pewnością (najlepiej zapytaj w ASO), że w razie uszkodzeń elementów zawieszenia, będzie to okazja dla MMP do odrzucenia roszczeń z tytułu gwarancji, poza tym auto homologowane jest na określonych rozmiarach opon, co również może mieć znaczenie – jeśli już, zrób to po gwarancji.


spalanie i tak jest potężne, więc jak jeszcze trochę wzrośnie, to wielkiej różnicy mi nie zrobi ;–) natomiast liczę, że szersza opona taką różnicę w przyczepności zrobi. Ale mam właśnie obawy o gwarancję, więc popytam o to jak będę następnym razem w serwisie.
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 17:41
Posty: 113 (0/1)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0, rocznik 2011

Postprzez ZOOMik » 26 sie 2012, 15:57

Spalanie z całą pewnością trochę wzrośnie a czy poprawisz znacząco przyczepność akurat przez planowaną zmianę szerokości – wątpię. Nawet jeśli teoretycznie odrobinę, to czy skorzystasz z tego „bonusu” – również mam wątpliwości, bo musiałyby to być skrajne warunki – no chyba, że tak prowadzisz to OK, bo tego nie wiem. Do normalnej, codziennej jazdy rozmiar 205/50 jest moim zdaniem wystarczający. Oczywiście zrobisz jak zechcesz, ale ja bym tylko zmienił opony na jakiś model z górnej półki, kładąc nacisk podczas wyboru właśnie na przyczepność (skoro dla Ciebie to priorytet). Tak na marginesie tylko dodam, że należy mieć świadomość, iż nie ma opon idealnych – jeśli postawisz na przyczepność na suchym, to na mokrym już tak różowo nie będzie a i żywotność opony z powodu miękkiej mieszanki gumy, będzie poniżej średniej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez mirfex69 » 24 wrz 2012, 21:30

Markopolo13 napisał(a):Kupiłem właśnie te felgi i pasują bez problemu, śmiało można zakładać, pozd.

Witam.Tez kupilem stalowki na zime,tylko z calego wakacyjnego rozleniwienia wyszlo mi z glowy pomyslec o szpilkach do nich.Czy TY kupowales,czy uzywasz tych od alu? A jesli kupowales-to szpilki maja jakies symbole pewnie,czy moglbys mi je podac?Dzieki z gory :)
Pozdrawiam i przyczepnosci :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2012, 22:41
Posty: 552 (86/16)
Skąd: Luxembourg
Auto: Jest:
M3 BP Sky Cruise ,19'
Byla:
M3 BM Sky Passion 14'
M3 BL Navigator 12'
M3 BL Active 09'

Postprzez JohnyS » 24 wrz 2012, 23:17

Nakrętki mogą być te same.
Mazda 6 2.0 GY MZR-CD 143KM 2007r. Parrot 9200 + Yanosik + Connect 2 BT
8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2010, 10:57
Posty: 89 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez mirfex69 » 25 wrz 2012, 19:58

JohnyS napisał(a):Nakrętki mogą być te same.

ups..jeszcze w tym aucie nie zmienialem kol a teraz widze,ze faktycznie to nie szpilki tylko nakretki sa.. :D I mowisz,ze to sprawdzone?Ze nakretki od letnich fabrycznych alu beda pasowac do stalowek?Tak pytam bo wg. nowych lukemburackich przepisow juz od pazdziernika(czyli ten weekend) maja prawo wymagac zimowego ogumienia.Tzn,nie musze miec aaaale jak sie nagle zrobi zima i mnie trafia na letnich to slono moze zakosztowac :| Dlatego tak dopytuje bo jakby cos to musze pojechac tu poszukac odpowiednich do stalowek nakretek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2012, 22:41
Posty: 552 (86/16)
Skąd: Luxembourg
Auto: Jest:
M3 BP Sky Cruise ,19'
Byla:
M3 BM Sky Passion 14'
M3 BL Navigator 12'
M3 BL Active 09'

Postprzez JohnyS » 26 wrz 2012, 00:35

Praktycznie wszystkie fabryczne nakrętki od oryginalnych felg aluminiowych, pasują do oryginalnych felg stalowych, i dotyczy to każdej marki. Nawet wymyślne Fordy, Toyoty itp. mają tak zrobione nakrętki, że przykręcisz nimi stalową felgę.
Jeśli zdarzały się modele samochodów, że nakrętki/śruby od alu nie pasowały do stalówek, przy stalowym zapasie/dojazdówce, był osobny komplet śrub i dużo czerwonych napisów, żebyś się nie pomylił w czasie awarii.
Jeśli rzeczywiście masz oryginalne, mazdowskie nakrętki przy felgach aluminiowych, będą pasować do stalówek.

Pozdrawiam
Mazda 6 2.0 GY MZR-CD 143KM 2007r. Parrot 9200 + Yanosik + Connect 2 BT
8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2010, 10:57
Posty: 89 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez ZOOMik » 26 wrz 2012, 22:43

mirfex69 napisał(a):Witam.Tez kupilem stalowki na zime,tylko z calego wakacyjnego rozleniwienia wyszlo mi z glowy pomyslec o szpilkach do nich.Czy TY kupowales,czy uzywasz tych od alu? A jesli kupowales-to szpilki maja jakies symbole pewnie,czy moglbys mi je podac?Dzieki z gory :)
Pozdrawiam i przyczepnosci :)

Nie czytałeś całego wątku lub przeoczyłeś a odpowiedź znajdziesz TUTAJ
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez JohnyS » 26 wrz 2012, 23:17

Tyle, że niekoniecznie muszą być przelotowe ;)
Mazda 6 2.0 GY MZR-CD 143KM 2007r. Parrot 9200 + Yanosik + Connect 2 BT
8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2010, 10:57
Posty: 89 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez ZOOMik » 28 wrz 2012, 00:01

Powinny :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez JohnyS » 2 paź 2012, 23:46

ZOOMik napisał(a):Powinny :)

A można wiedzieć dlaczego?
Mazda 6 2.0 GY MZR-CD 143KM 2007r. Parrot 9200 + Yanosik + Connect 2 BT
8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2010, 10:57
Posty: 89 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez ZOOMik » 7 paź 2012, 12:51

Bo takie są zalecane do stalówek. Oczywiście nie oznacza to, że analogiczną nakrętką krytą (zamkniętą) ich nie przykręcimy, ale zdarzyć się może, zwłaszcza, jeśli nie mamy oryginalnych, fabrycznych felg, że w ten sposób nie zamocujemy pewnie kół (nakrętka będzie za krótka/szpilka za długa) zatem po prostu bezpieczniej będzie użyć nakrętek przelotowych tym bardziej, że koszt zakupu nie jest duży.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez JohnyS » 7 paź 2012, 20:19

Raczej nie "zalecane", tylko tańsze.
Nigdy nie widziałem, żeby nawet najkrótsza nakrętka kryta, nie dociągnęła jakiejkolwiek felgi stalowej, przy oryginalnych szpilkach. Nawet jak masz oryginalnie felgi aluminiowe i zapas stalowy, nie potrzebujesz drugiego kompletu nakrętek, żeby go przykręcić.
Oczywiście, może się tak zdarzyć jak piszesz, miałem nawet taki przypadek u mamy w Hondzie, że poprzedni właściciel wymienił szpilki na dłuższe, założył dystanse i jak chciałem wrócić do oryginalnych felg aluminiowych, nie tylko oryginalne, ale też wszystkie inne nakrętki kryte były za krótkie, żeby je dociągnąć. Ale to już był bardzo odosobniony przypadek.
Ja polecam nakrętki od alu do stalówek, ładniej wyglądają, lepiej chronią gwinty, są trwalsze. Jedyny problem, jaki dostrzegam, to to, że kołpaki mogą odstawać.
Mazda 6 2.0 GY MZR-CD 143KM 2007r. Parrot 9200 + Yanosik + Connect 2 BT
8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2010, 10:57
Posty: 89 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez mirfex69 » 14 paź 2012, 17:41

Dzieki panowie,zostalem doinformowany jak trzeba <spoko>
Temat jak dla mnie jest wyczerpany i nie bede biegal w poszukiwaniu innych nakretek.
Pozdowki dla mazdomaniacow i przyczepnosci panowie i panie :)

Dopisano 14 paź 2012, 17:45:

ZOOMik napisał(a):Nie czytałeś całego wątku lub przeoczyłeś a odpowiedź znajdziesz TUTAJ

Dopiero sie ucze poruszac na forum ,pouczenie zrozumialem i przyjmuje do wiadomosci oraz obiecuje poprawe <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2012, 22:41
Posty: 552 (86/16)
Skąd: Luxembourg
Auto: Jest:
M3 BP Sky Cruise ,19'
Byla:
M3 BM Sky Passion 14'
M3 BL Navigator 12'
M3 BL Active 09'

Postprzez ZOOMik » 15 paź 2012, 23:42

JohnyS napisał(a):Raczej nie "zalecane", tylko tańsze.
Nigdy nie widziałem, żeby nawet najkrótsza nakrętka kryta, nie dociągnęła jakiejkolwiek felgi stalowej, przy oryginalnych szpilkach. Nawet jak masz oryginalnie felgi aluminiowe i zapas stalowy, nie potrzebujesz drugiego kompletu nakrętek, żeby go przykręcić.
Oczywiście, może się tak zdarzyć jak piszesz, miałem nawet taki przypadek u mamy w Hondzie, że poprzedni właściciel wymienił szpilki na dłuższe, założył dystanse i jak chciałem wrócić do oryginalnych felg aluminiowych, nie tylko oryginalne, ale też wszystkie inne nakrętki kryte były za krótkie, żeby je dociągnąć. Ale to już był bardzo odosobniony przypadek.
Ja polecam nakrętki od alu do stalówek, ładniej wyglądają, lepiej chronią gwinty, są trwalsze. Jedyny problem, jaki dostrzegam, to to, że kołpaki mogą odstawać.

Tańsze to tym lepiej ;) To prawda, że w ramach fabrycznego wyposażenia, stalową felgę przykręcimy tą samą nakrętką (krytą) co aluminiową – chociażby wspomniany zapas (jeśli ktoś posiada) o czym zresztą informuje nas instrukcja. Jeśli jednak ktoś miałby sprawić sobie kpl. felg stalowych i chciał dokupić do nich nakrętki to nie widzę sensownych powodów używania nakrętek krytych, wręcz przeciwnie, ale oczywiście niech każdy robi jak uważa.

mirfex69 napisał(a):Dopiero sie ucze poruszac na forum ,pouczenie zrozumialem i przyjmuje do wiadomosci oraz obiecuje poprawe <ok>

<spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Rainder » 16 mar 2014, 17:08

Nie wiem czy w dobrym temacie, ale mam pewnien problem. Szukam opon letnich do mojej mazdy 3 BL, jakie opony polecacie? Nie ukrywam że głównie chodzi o cenę. Co powiecie o rozmiarze 225/45/17? Ten rozmiar jest w miare uniwersalny i tani, tylko czy to będzie dobry wybór do mazdy? Rozglądałem się np. za uniroyalami rainsport 3 225/45/17 chodzą gdzieś po 350zł w zwyż. Prosiłbym o wypowiedzenie się osób które coś wiedzą na ten temat ;).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lut 2014, 19:36
Posty: 13 (0/2)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 3BL Sport '09

Postprzez ZOOMik » 16 mar 2014, 19:54

Tak, ten rozmiar może być z technicznego punktu widzenia zamiennikiem fabrycznego 205/50 R17, bo mieści się w dopuszczalnej tolerancji. Co do kwestii, jaką markę/model opony warto kupić to tu nie dyskutujemy na ten temat…poczytaj ten wątek:
viewtopic.php?f=329&t=11167
Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi to w nim dopytaj.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Ścibi85 » 16 mar 2014, 20:00

Do 3 BL zalecane są 205/50/17 oraz ewentualnie 205/55/16. Coprawda na oryginalną felgę 17, 7" wejdzie Ci 225 ale będzie niższa o 2,5mm. Nie wiem czy ktoś zakładał taki rozmiar i jak to się sprawuję.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/11)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez ZOOMik » 16 mar 2014, 20:16

Sprawować się będzie, ale osobiście nie polecam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Rainder » 16 mar 2014, 22:36

ZOOMik napisał(a):Sprawować się będzie, ale osobiście nie polecam.


Można wiedzieć dlaczego? Jestem jeszcze zielony troche w tych tematach :P. Czyli co szukać w innym rozmiarze? Jeśli tak to będę musiał znaleść tańsze, a w odpowiednim rozmiarze ;/.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lut 2014, 19:36
Posty: 13 (0/2)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 3BL Sport '09

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323