Strona 1 z 2

Działanie termometru

PostNapisane: 14 cze 2010, 13:33
przez pluck
Jak działają termometry w Waszych BLkach?

Ja u siebie ostatnio zauważyłem, że mój działa kiepsko... wyjechałem z garażu (pokazuje 16st – realne...) na te upały (we Wrocławiu ponad 32st było). Przejechałem ladnych pare kilometrów a termometr pokazywał 18st...

Po tym jak stał 2h na słońcu i się konkretnie nagrzał pokazał mi 24st...

u Was działa podobnie czy muszę do serwisu z tym podjechać?

pzdr
pluck

Re: Działanie termometru

PostNapisane: 15 cze 2010, 13:00
przez Pedros121
Też miałem podobną sytuację, że temometr się jakby przywiesił. Było ciepło a termometr zaniżał ok 10 st. w trakcie jazdy na dystansie ok 15 km. Po postoju godzinnym wszystko było ok. Niestety nie wiem, czy to się jeszcze powtórzyło, bo mazdą jeździ moja małżonka najczęściej.

Re: Działanie termometru

PostNapisane: 5 lip 2010, 03:14
przez paros
heh, dokładnie parę dni temu żona dzwoniła, że coś termometr nie działa, bo wskazuje 19 stopni. Akurat jechałem autem i poinformowałem, że jest 33.
W każdym razie wygląda na to, że po wyjechaniu z chłodnego garażu termometr nie daje rady.

Pozdrawiam

Re: Działanie termometru

PostNapisane: 12 lip 2010, 00:18
przez ZOOMik
Nie wypowiadałem się wcześniej w temacie, bo akurat na termometr w aucie nie zwracam specjalnie uwagi, ale zaciekawiony tym co napisaliście postanowiłem przyjrzeć mu się wnikliwiej :) Na podstawie powyższych opinii oraz własnych obserwacji i wykonanych pomiarów stwierdzam, że termometr w „trójce” niestety należy zaliczyć do minusów. O ile dokładność wskazań jest jeszcze do zaakceptowania (śr.błąd ok. +1-2 st.) to już czas jego reakcji na zmiany temperatury zakrawa na żart, bo nie jest to kwestia minut, lecz godzin !! Ciekawe co na to serwis(?) :>

Re: Działanie termometru

PostNapisane: 14 lip 2010, 18:47
przez Jarlath
Witam,
Nie chce się wymądrzać, gdyż jeszcze nie odebrałem samochodu i nie mam możliwości oceny, ale wygląda to na jakiś mechanizm uśredniający z dużą stałą czasową. Formalnie można by to sprawdzić, ale wymagało by to trochę zachodu. Na 100% opóźnienia nie wynikają z czujnika, wina opóźnień na 100% po stronie komputera. Ciekawe jak będzie w drugą stronę, czyli z ciepłego garażu na mróz...

Re: Działanie termometru

PostNapisane: 16 lip 2010, 23:24
przez ZOOMik
Witaj Jarlath,
Poteoretyzować zawsze można <spoko> A jak już odbierzesz autko to będziesz miał okazję „podoktoryzować” się nad tym termometrem :) W mojej ocenie, bez dwóch zdań działa on nieprawidłowo – powiem więcej, w życiu nie spotkałem takiego „dziwoląga” ;) Co do Twojej teorii „uśredniania” to od razu nasuwa się pytanie o sens takiego działania, nie mówiąc już o występującej absurdalnej „zwłoce czasowej”. Dziś znów popatrzyłem sobie na ten fenomen…wyjechałem z garażu z temperaturą 25 st. i przez ponad godzinę wskazania nie zmieniły się a na dworze niemiłosierny upał – ok 35 st. :|

EDIT:
Okazuje się, że w nowej „trójce” pomiar temperatury zewnętrznej odbywa się w nieco bardziej skomplikowany niż zazwyczaj sposób. Komputer oblicza ją uwzględniając nie tylko aktualne dane z czujnika temperatury, ale również ostatnią zapamiętaną wartość oraz prędkość jazdy. Niestety w zastosowanym algorytmie jest błąd i stąd cały ten „cyrk”. Ponoć Mazda już wie o tym problemie i ma być on rozwiązywany przez wymianę modułu kontroli wyświetlacza.

Re: Działanie termometru

PostNapisane: 19 lip 2010, 08:56
przez Night
Hej.
Ja w swojej 3 nie zauważyłem aż tak wolnego reagowania na temp , w garazu pokazuje mi 21 stopni a gdy wyjade na ostatnio panujące upały to od razu wskakuje mi na 35 stopni. Swoja 3 odebrałem dokładnie w piątek możliwe że ten moduł o którym wspominał ZOOMik mam już wymieniony?

Re: Działanie termometru

PostNapisane: 19 lip 2010, 23:22
przez ZOOMik
Nie wykluczone, że świeżo produkowane egzemplarze już są tego błędu pozbawione – to by tłumaczyło prawidłowe zachowanie termometru u Ciebie – ale konkretnych informacji, które by to potwierdziły lub zaprzeczyły nie posiadam.

Re: Działanie termometru

PostNapisane: 21 lip 2010, 13:14
przez bart.kr
bylo to w sobote 17.07

jadac A4 w katowicach ( na termometrze wskazanie 35 st ) nagle zaczelo padac. wskazania temp. na wyswietlaczu natychmiast reagowala – spadala w ciagu 3-4 min stopmniowo do 29 st.
dodam tylko, ze nie garazuje – wiec moze problem maja ( potrafia go zauwazyc ) tylko ci co garazuja ??

nast. razem zaparkuje gdzies w garazu i zobacze co bedzie

Re: Działanie termometru

PostNapisane: 22 lip 2010, 18:15
przez ZOOMik
Problem uwidacznia się przy nagłych, dużych wahaniach temperatur, ale osobiście sprawdzałem tylko w kierunku zimno--->ciepło. Przy tym osiągnięcie na wyświetlaczu rzeczywistej temperatury trwa znacznie dłużej, jeśli poruszamy się z małymi prędkościami, postojami, np. jazda po mieście. No właśnie u siebie musiałbyś jeszcze przerobić wariant – z chłodu wyjechać na upał.

Re: Działanie termometru

PostNapisane: 17 wrz 2010, 20:26
przez mysiak
z moich dotychczasowych obserwacji termometru w 3 z 2009 roku widzę że niestety ..... wszystko jest z nim OK. wskazania są dosyć realne i to przy zmianach temeratury w obie strony

Re: Działanie termometru

PostNapisane: 17 wrz 2010, 20:52
przez ZOOMik
Dlaczego niestety? ;)
W jakim zakresie temperatur sprawdzałeś?

Re: Działanie termometru

PostNapisane: 18 wrz 2010, 19:11
przez mysiak
jak na razie w zakresie + 10 do + 23 powiedzmy. Zobaczymy jak będzie dalej

Re: Działanie termometru

PostNapisane: 20 wrz 2010, 23:19
przez ZOOMik
Pytałem, bo termometr świrował jak były upały – teraz to i u mnie jest ok :)

Re: Działanie termometru

PostNapisane: 11 lis 2010, 15:04
przez mateo_e11
pluck napisał(a):Jak działają termometry w Waszych BLkach?

Ja u siebie ostatnio zauważyłem, że mój działa kiepsko... wyjechałem z garażu (pokazuje 16st – realne...) na te upały (we Wrocławiu ponad 32st było). Przejechałem ladnych pare kilometrów a termometr pokazywał 18st...

Po tym jak stał 2h na słońcu i się konkretnie nagrzał pokazał mi 24st...

u Was działa podobnie czy muszę do serwisu z tym podjechać?

pzdr
pluck


Witam,

mialem podobny problem w mojej szostce. Na zwenatrz ponad 30 stopni a termometr pokazywal 22. Sprawdzilem podlaczenie czujnika, poobserwowalem i pojechalem do ASO. Tam jak tyko powiedzialem, ze mam taki problem od razu mi powiedzieli, ze w szostakch moze sie to zdarzyc i ze Mazda pracuje nad tanim rozwiazaniem problemu. Za tydzien zadzwonili, ze do wymiany jest caly sterownik klimy – cena ok 5000 pln – na szczescie mialem gwarancje...

Wymienili jak sie ochlodzilo czyli nie moge sprawdzic czy teraz pokazuje dokladnie ale skoro cos znalezli i wymieniali to chyba powinno byc ok

Takze polecam wizyte w ASO – czy uznaja w zime nie wiem, ale warto popatrzyc na termometr na wiosne czy w lecie i jakby co prosto do serwisu

Pozdrawiam

Mateo_e11

Re: Działanie termometru

PostNapisane: 15 lis 2010, 00:30
przez ZOOMik
Tak, tylko u Ciebie to mogła być jednostkowa usterka a w 3 BL to jest ponoć "wada konstrukcyjna".

Re: Działanie termometru

PostNapisane: 15 lis 2010, 09:47
przez mateo_e11
ZOOMik napisał(a):Tak, tylko u Ciebie to mogła być jednostkowa usterka a w 3 BL to jest ponoć "wada konstrukcyjna".


Przy wadzie jednostkowej w ASO zajrzeliby pod maskę, sprawdziliby czujnik a nie od razu wpisali auto na liste "do naprawy". Problem zapewne pojawia sie przy wysokich temperaturach a ze większość osób ma wtedy włączone wyświetlanie temperatury wewnetrznej to nawet tego nie zauważa – wpływu na jazdę to nie ma wiec po co ogłaszać akcje serwisową.

Mój post miał zachęcić osoby z takim problemem do odwiedzenia ASO i zgłoszenia usterki jeszcze w czasie gwarancji – jeśli za parę miesięcy okaże się, że wymieniają a Ty nie zgłosiłeś i skończyła Ci się gwarancja to albo płacisz albo nadal masz problem. Jeśli nie chcesz nie musisz jechać – mój post miał na celu poinformowanie, że problemy były i że były bezpłatnie usuwane.

Jeśli kupuję nowe auto i mam 3 lata gwarancji to wymagam, by wszystko co jest w tym aucie działało bez zarzutów a jak ujawi się jakaś "wada konstrukcyjna" to oczekuje, że zostanie naprawiona w ramach owej gwarancji. A teksty – "wada konstrukcyjna", "a Po co to Panu", "a kto w ogóle tego używa", "to i tak się zaraz zepsuje" itp. z zasady ignoruję – jest na wyposażeniu to ma działać prawidłowo – nie działa to ma zostać naprawione, jeśli naprawa jest niemożliwa (skrajne przypadki) – to proszę o rekompensatę (darmowy przegląd, ekstra wyposażenie) – takie postępowanie jak dotąd zawsze przynosiło skutek (choć parę razy zostałem już oskarżony o celowe psucie, o przychodzenie w ostatniej chwili przed końcem gwarancji i o chęć naciągnięcia – wtedy pomagała prośba o rozmowę z przełożonym)...


Mateo_e11

Re: Działanie termometru

PostNapisane: 15 lis 2010, 11:38
przez myManArm
A tak przy okazji – zadam, może głupie pytanie:
Gdzie w 3 BL przełącza się wskazania temp. wew. i zew. ?

Re: Działanie termometru

PostNapisane: 15 lis 2010, 15:04
przez pluck
zewnętrzną masz na wyświetlaczu. A wewnętrznej nie ma (przynajmniej u mnie). Ile ustawię na klimie – tyle po chwili jest.

Można zawsze rtęciowy termometr z tesco przybić do sufitu ;)

Re: Działanie termometru

PostNapisane: 15 lis 2010, 16:39
przez ZOOMik
mateo_e11,
Spokojnie, źle mnie zrozumiałeś :) Być może się mylę, ale nic mi nie wiadomo o masowych skargach użytkowników „szóstek” na wskazania temperatury zewnętrznej, dlatego napisałem, że u Ciebie akurat mogła to być jednostkowa usterka – taki czy inny sposób przyjęcia auta do naprawy oraz to, że już się z tym kiedyś spotkano niczego jeszcze nie dowodzi. Na termometr w "nowej trójce" skarży się bardzo wielu użytkowników nie tylko w Polsce i z tego co wiem, bezpośrednią przyczyną jest zastosowanie układu pomiarowego, który oblicza temperaturę wg pewnego algorytmu uwzględniając dodatkowe czynniki – nie dociekałem jak to jest w "6-ce". Efekt działania może denerwować kierowców, ale z punktu widzenia producenta niby wszystko jest OK, bo sprawuje się tak, jak go zaprojektowano – gdy się dokładnie wczytać to o możliwych „anomaliach” wspomina nawet instrukcja obsługi. Jako, że nie jest to stricte wada (usterka), serwis prawdopodobnie nic z tym nie zrobi, no chyba, że producent m.in. na skutek skarg, interwencji, użytkowników zdecyduję się na korektę układu (ponoć tak waśnie ma być). Przy okazji wizyty w ASO nie omieszkam o to zapytać :) Absolutnie nikogo nie zniechęcam do zgłaszania problemów – przeciwnie, całkowicie się z Tobą zgadzam, że wszystko powinno w samochodzie działać jak należy i póki jest jeszcze gwarancja warto im głowę zawracać z byle duperelem. Sęk w tym, że w omawianym tu przypadku de facto termometr działa prawidłowo. A to, że koncepcja wymyślona przez producenta nie do końca zadowala użytkowników to już osobna kwestia ;) Czas pokaże, jak się ta sprawa zakończy.

myManArm,
Tak jak napisał pluck temperatura wewnątrz pojazdu nie jest u nas wyświetlana.