Działanie termometru
1, 2
Jak działają termometry w Waszych BLkach?
Ja u siebie ostatnio zauważyłem, że mój działa kiepsko... wyjechałem z garażu (pokazuje 16st – realne...) na te upały (we Wrocławiu ponad 32st było). Przejechałem ladnych pare kilometrów a termometr pokazywał 18st...
Po tym jak stał 2h na słońcu i się konkretnie nagrzał pokazał mi 24st...
u Was działa podobnie czy muszę do serwisu z tym podjechać?
pzdr
pluck
Ja u siebie ostatnio zauważyłem, że mój działa kiepsko... wyjechałem z garażu (pokazuje 16st – realne...) na te upały (we Wrocławiu ponad 32st było). Przejechałem ladnych pare kilometrów a termometr pokazywał 18st...
Po tym jak stał 2h na słońcu i się konkretnie nagrzał pokazał mi 24st...
u Was działa podobnie czy muszę do serwisu z tym podjechać?
pzdr
pluck

- Od: 15 mar 2010, 00:25
- Posty: 93
- Auto: M3 BL Excl+
Też miałem podobną sytuację, że temometr się jakby przywiesił. Było ciepło a termometr zaniżał ok 10 st. w trakcie jazdy na dystansie ok 15 km. Po postoju godzinnym wszystko było ok. Niestety nie wiem, czy to się jeszcze powtórzyło, bo mazdą jeździ moja małżonka najczęściej.
Było SUBARU i na pewno jeszcze kiedyś będzie :–) A teraz jest MAZDA...
- Od: 10 mar 2010, 09:55
- Posty: 13
- Auto: MAZDA 3 1.6
heh, dokładnie parę dni temu żona dzwoniła, że coś termometr nie działa, bo wskazuje 19 stopni. Akurat jechałem autem i poinformowałem, że jest 33.
W każdym razie wygląda na to, że po wyjechaniu z chłodnego garażu termometr nie daje rady.
Pozdrawiam
W każdym razie wygląda na to, że po wyjechaniu z chłodnego garażu termometr nie daje rady.
Pozdrawiam
Nie wypowiadałem się wcześniej w temacie, bo akurat na termometr w aucie nie zwracam specjalnie uwagi, ale zaciekawiony tym co napisaliście postanowiłem przyjrzeć mu się wnikliwiej
Na podstawie powyższych opinii oraz własnych obserwacji i wykonanych pomiarów stwierdzam, że termometr w „trójce” niestety należy zaliczyć do minusów. O ile dokładność wskazań jest jeszcze do zaakceptowania (śr.błąd ok. +1-2 st.) to już czas jego reakcji na zmiany temperatury zakrawa na żart, bo nie jest to kwestia minut, lecz godzin
Ciekawe co na to serwis(?) 


Witam,
Nie chce się wymądrzać, gdyż jeszcze nie odebrałem samochodu i nie mam możliwości oceny, ale wygląda to na jakiś mechanizm uśredniający z dużą stałą czasową. Formalnie można by to sprawdzić, ale wymagało by to trochę zachodu. Na 100% opóźnienia nie wynikają z czujnika, wina opóźnień na 100% po stronie komputera. Ciekawe jak będzie w drugą stronę, czyli z ciepłego garażu na mróz...
Nie chce się wymądrzać, gdyż jeszcze nie odebrałem samochodu i nie mam możliwości oceny, ale wygląda to na jakiś mechanizm uśredniający z dużą stałą czasową. Formalnie można by to sprawdzić, ale wymagało by to trochę zachodu. Na 100% opóźnienia nie wynikają z czujnika, wina opóźnień na 100% po stronie komputera. Ciekawe jak będzie w drugą stronę, czyli z ciepłego garażu na mróz...
Pozdrawiam
Jarlath
Jarlath
- Od: 14 lip 2010, 18:20
- Posty: 30
- Skąd: PL, Gliwice
- Auto: Mazda 3 (BL '10) Excl+ SD 2.0 MZR DISI i-stop, Lampy BX
Witaj Jarlath,
Poteoretyzować zawsze można
A jak już odbierzesz autko to będziesz miał okazję „podoktoryzować” się nad tym termometrem
W mojej ocenie, bez dwóch zdań działa on nieprawidłowo – powiem więcej, w życiu nie spotkałem takiego „dziwoląga”
Co do Twojej teorii „uśredniania” to od razu nasuwa się pytanie o sens takiego działania, nie mówiąc już o występującej absurdalnej „zwłoce czasowej”. Dziś znów popatrzyłem sobie na ten fenomen…wyjechałem z garażu z temperaturą 25 st. i przez ponad godzinę wskazania nie zmieniły się a na dworze niemiłosierny upał – ok 35 st. 
EDIT:
Okazuje się, że w nowej „trójce” pomiar temperatury zewnętrznej odbywa się w nieco bardziej skomplikowany niż zazwyczaj sposób. Komputer oblicza ją uwzględniając nie tylko aktualne dane z czujnika temperatury, ale również ostatnią zapamiętaną wartość oraz prędkość jazdy. Niestety w zastosowanym algorytmie jest błąd i stąd cały ten „cyrk”. Ponoć Mazda już wie o tym problemie i ma być on rozwiązywany przez wymianę modułu kontroli wyświetlacza.
Poteoretyzować zawsze można

EDIT:
Okazuje się, że w nowej „trójce” pomiar temperatury zewnętrznej odbywa się w nieco bardziej skomplikowany niż zazwyczaj sposób. Komputer oblicza ją uwzględniając nie tylko aktualne dane z czujnika temperatury, ale również ostatnią zapamiętaną wartość oraz prędkość jazdy. Niestety w zastosowanym algorytmie jest błąd i stąd cały ten „cyrk”. Ponoć Mazda już wie o tym problemie i ma być on rozwiązywany przez wymianę modułu kontroli wyświetlacza.

Hej.
Ja w swojej 3 nie zauważyłem aż tak wolnego reagowania na temp , w garazu pokazuje mi 21 stopni a gdy wyjade na ostatnio panujące upały to od razu wskakuje mi na 35 stopni. Swoja 3 odebrałem dokładnie w piątek możliwe że ten moduł o którym wspominał ZOOMik mam już wymieniony?
Ja w swojej 3 nie zauważyłem aż tak wolnego reagowania na temp , w garazu pokazuje mi 21 stopni a gdy wyjade na ostatnio panujące upały to od razu wskakuje mi na 35 stopni. Swoja 3 odebrałem dokładnie w piątek możliwe że ten moduł o którym wspominał ZOOMik mam już wymieniony?
- Od: 28 paź 2008, 10:13
- Posty: 149
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic
Nie wykluczone, że świeżo produkowane egzemplarze już są tego błędu pozbawione – to by tłumaczyło prawidłowe zachowanie termometru u Ciebie – ale konkretnych informacji, które by to potwierdziły lub zaprzeczyły nie posiadam.

bylo to w sobote 17.07
jadac A4 w katowicach ( na termometrze wskazanie 35 st ) nagle zaczelo padac. wskazania temp. na wyswietlaczu natychmiast reagowala – spadala w ciagu 3-4 min stopmniowo do 29 st.
dodam tylko, ze nie garazuje – wiec moze problem maja ( potrafia go zauwazyc ) tylko ci co garazuja
nast. razem zaparkuje gdzies w garazu i zobacze co bedzie
jadac A4 w katowicach ( na termometrze wskazanie 35 st ) nagle zaczelo padac. wskazania temp. na wyswietlaczu natychmiast reagowala – spadala w ciagu 3-4 min stopmniowo do 29 st.
dodam tylko, ze nie garazuje – wiec moze problem maja ( potrafia go zauwazyc ) tylko ci co garazuja
nast. razem zaparkuje gdzies w garazu i zobacze co bedzie
- Od: 27 mar 2010, 23:06
- Posty: 28
- Skąd: Śląsk
- Auto: M3 excl.++ 1,6 MZR
Problem uwidacznia się przy nagłych, dużych wahaniach temperatur, ale osobiście sprawdzałem tylko w kierunku zimno--->ciepło. Przy tym osiągnięcie na wyświetlaczu rzeczywistej temperatury trwa znacznie dłużej, jeśli poruszamy się z małymi prędkościami, postojami, np. jazda po mieście. No właśnie u siebie musiałbyś jeszcze przerobić wariant – z chłodu wyjechać na upał.

z moich dotychczasowych obserwacji termometru w 3 z 2009 roku widzę że niestety ..... wszystko jest z nim OK. wskazania są dosyć realne i to przy zmianach temeratury w obie strony
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
pluck napisał(a):Jak działają termometry w Waszych BLkach?
Ja u siebie ostatnio zauważyłem, że mój działa kiepsko... wyjechałem z garażu (pokazuje 16st – realne...) na te upały (we Wrocławiu ponad 32st było). Przejechałem ladnych pare kilometrów a termometr pokazywał 18st...
Po tym jak stał 2h na słońcu i się konkretnie nagrzał pokazał mi 24st...
u Was działa podobnie czy muszę do serwisu z tym podjechać?
pzdr
pluck
Witam,
mialem podobny problem w mojej szostce. Na zwenatrz ponad 30 stopni a termometr pokazywal 22. Sprawdzilem podlaczenie czujnika, poobserwowalem i pojechalem do ASO. Tam jak tyko powiedzialem, ze mam taki problem od razu mi powiedzieli, ze w szostakch moze sie to zdarzyc i ze Mazda pracuje nad tanim rozwiazaniem problemu. Za tydzien zadzwonili, ze do wymiany jest caly sterownik klimy – cena ok 5000 pln – na szczescie mialem gwarancje...
Wymienili jak sie ochlodzilo czyli nie moge sprawdzic czy teraz pokazuje dokladnie ale skoro cos znalezli i wymieniali to chyba powinno byc ok
Takze polecam wizyte w ASO – czy uznaja w zime nie wiem, ale warto popatrzyc na termometr na wiosne czy w lecie i jakby co prosto do serwisu
Pozdrawiam
Mateo_e11
____________________________________________
Mateo_e11
Mazda6 Sport Kombi Active 2.0 MZR-CD 105kW/143KM
Mazda3 Sport Active 1.6 MZR 77kW/105KM
____________________________________________
Mateo_e11
Mazda6 Sport Kombi Active 2.0 MZR-CD 105kW/143KM
Mazda3 Sport Active 1.6 MZR 77kW/105KM
____________________________________________
- Od: 12 lut 2008, 23:09
- Posty: 17
- Auto: 6 Sport Kombi Active 2.0MZR-CD
3 Sport Active 1.6
ZOOMik napisał(a):Tak, tylko u Ciebie to mogła być jednostkowa usterka a w 3 BL to jest ponoć "wada konstrukcyjna".
Przy wadzie jednostkowej w ASO zajrzeliby pod maskę, sprawdziliby czujnik a nie od razu wpisali auto na liste "do naprawy". Problem zapewne pojawia sie przy wysokich temperaturach a ze większość osób ma wtedy włączone wyświetlanie temperatury wewnetrznej to nawet tego nie zauważa – wpływu na jazdę to nie ma wiec po co ogłaszać akcje serwisową.
Mój post miał zachęcić osoby z takim problemem do odwiedzenia ASO i zgłoszenia usterki jeszcze w czasie gwarancji – jeśli za parę miesięcy okaże się, że wymieniają a Ty nie zgłosiłeś i skończyła Ci się gwarancja to albo płacisz albo nadal masz problem. Jeśli nie chcesz nie musisz jechać – mój post miał na celu poinformowanie, że problemy były i że były bezpłatnie usuwane.
Jeśli kupuję nowe auto i mam 3 lata gwarancji to wymagam, by wszystko co jest w tym aucie działało bez zarzutów a jak ujawi się jakaś "wada konstrukcyjna" to oczekuje, że zostanie naprawiona w ramach owej gwarancji. A teksty – "wada konstrukcyjna", "a Po co to Panu", "a kto w ogóle tego używa", "to i tak się zaraz zepsuje" itp. z zasady ignoruję – jest na wyposażeniu to ma działać prawidłowo – nie działa to ma zostać naprawione, jeśli naprawa jest niemożliwa (skrajne przypadki) – to proszę o rekompensatę (darmowy przegląd, ekstra wyposażenie) – takie postępowanie jak dotąd zawsze przynosiło skutek (choć parę razy zostałem już oskarżony o celowe psucie, o przychodzenie w ostatniej chwili przed końcem gwarancji i o chęć naciągnięcia – wtedy pomagała prośba o rozmowę z przełożonym)...
Mateo_e11
____________________________________________
Mateo_e11
Mazda6 Sport Kombi Active 2.0 MZR-CD 105kW/143KM
Mazda3 Sport Active 1.6 MZR 77kW/105KM
____________________________________________
Mateo_e11
Mazda6 Sport Kombi Active 2.0 MZR-CD 105kW/143KM
Mazda3 Sport Active 1.6 MZR 77kW/105KM
____________________________________________
- Od: 12 lut 2008, 23:09
- Posty: 17
- Auto: 6 Sport Kombi Active 2.0MZR-CD
3 Sport Active 1.6
mateo_e11,
Spokojnie, źle mnie zrozumiałeś
Być może się mylę, ale nic mi nie wiadomo o masowych skargach użytkowników „szóstek” na wskazania temperatury zewnętrznej, dlatego napisałem, że u Ciebie akurat mogła to być jednostkowa usterka – taki czy inny sposób przyjęcia auta do naprawy oraz to, że już się z tym kiedyś spotkano niczego jeszcze nie dowodzi. Na termometr w "nowej trójce" skarży się bardzo wielu użytkowników nie tylko w Polsce i z tego co wiem, bezpośrednią przyczyną jest zastosowanie układu pomiarowego, który oblicza temperaturę wg pewnego algorytmu uwzględniając dodatkowe czynniki – nie dociekałem jak to jest w "6-ce". Efekt działania może denerwować kierowców, ale z punktu widzenia producenta niby wszystko jest OK, bo sprawuje się tak, jak go zaprojektowano – gdy się dokładnie wczytać to o możliwych „anomaliach” wspomina nawet instrukcja obsługi. Jako, że nie jest to stricte wada (usterka), serwis prawdopodobnie nic z tym nie zrobi, no chyba, że producent m.in. na skutek skarg, interwencji, użytkowników zdecyduję się na korektę układu (ponoć tak waśnie ma być). Przy okazji wizyty w ASO nie omieszkam o to zapytać
Absolutnie nikogo nie zniechęcam do zgłaszania problemów – przeciwnie, całkowicie się z Tobą zgadzam, że wszystko powinno w samochodzie działać jak należy i póki jest jeszcze gwarancja warto im głowę zawracać z byle duperelem. Sęk w tym, że w omawianym tu przypadku de facto termometr działa prawidłowo. A to, że koncepcja wymyślona przez producenta nie do końca zadowala użytkowników to już osobna kwestia
Czas pokaże, jak się ta sprawa zakończy.
myManArm,
Tak jak napisał pluck temperatura wewnątrz pojazdu nie jest u nas wyświetlana.
Spokojnie, źle mnie zrozumiałeś
myManArm,
Tak jak napisał pluck temperatura wewnątrz pojazdu nie jest u nas wyświetlana.

1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość