Skraplacz klimatyzacji Mazda 3(BL) po 01.02.2012 r.

Dzień dobry.
Przy okazji serwisu olejowego w autku (Mazda BL 1,6 105 KM 2013 r.) wyszła na jaw nieszczelność kompresora klimatyzacji, brak połowy lamelek na skraplaczu klimatyzacji i nieszczelność na połączeniu przewodów do skraplacza.
Wg. japancars w autku po 01.02.2012 r. montowano skraplacz o nr OE BHB6-61-480 – nie mogę znaleźć zamiennika. I tu pojawia się pytanie, na które być może ktoś zna odpowiedz.
Czy skraplacz o nr OE BBP2-61-480B montowany w Maździe BL do 01.02.2012 r., bardzo różni się od tego, który powinien być w moim samochodzie?
Okazuje się, że z kompresorem też jest problem bo jest inny niż mówi japancars powinno być BBP2-61-450A, a w rzeczywistości jest B44D-61-450A. Różnica jest widoczna gołym okiem, a dostępność kompresora tak jak i skraplacza – zerowa. Kosz w ASO to podobno 3 tys. kompresor i 2 tys. skraplacz.
Czy komuś zdarzyło się wymieniać skraplacz albo kompresor w Mazdzie po 2012 r.?
Przy okazji serwisu olejowego w autku (Mazda BL 1,6 105 KM 2013 r.) wyszła na jaw nieszczelność kompresora klimatyzacji, brak połowy lamelek na skraplaczu klimatyzacji i nieszczelność na połączeniu przewodów do skraplacza.
Wg. japancars w autku po 01.02.2012 r. montowano skraplacz o nr OE BHB6-61-480 – nie mogę znaleźć zamiennika. I tu pojawia się pytanie, na które być może ktoś zna odpowiedz.
Czy skraplacz o nr OE BBP2-61-480B montowany w Maździe BL do 01.02.2012 r., bardzo różni się od tego, który powinien być w moim samochodzie?
Okazuje się, że z kompresorem też jest problem bo jest inny niż mówi japancars powinno być BBP2-61-450A, a w rzeczywistości jest B44D-61-450A. Różnica jest widoczna gołym okiem, a dostępność kompresora tak jak i skraplacza – zerowa. Kosz w ASO to podobno 3 tys. kompresor i 2 tys. skraplacz.
Czy komuś zdarzyło się wymieniać skraplacz albo kompresor w Mazdzie po 2012 r.?