Strona 1 z 1

Układ monitorowania tyłu pojazdu

PostNapisane: 22 lut 2018, 20:05
przez peater
Witam

Posiadam mazde 3 BL i jest to wersja z RVM. Ostatnio jechałem autostradą w nocy i nie było dużego ruchu. Przy prędkości 150-160 w lusterkach świecił symbol RVM a obok mnie nie jechało żaden samochód. Co może być przyczyną?

Ostatnio myślałem że ma to znaczenie jak może jest mokra droga i mgła która jest z tyłu samochodu powoduje zaświecenie, ale ostatnio jechałem i było sucho i też świeciło. I to tylko w lewym lusterku. Przy mniejszej prędkości działa wszystko ok.

Pozdrawiam

Re: Układ monitorowania tyłu pojazdu

PostNapisane: 23 lut 2018, 09:12
przez tomeq83
To powtarzające się zjawisko, czy narazie jednorazowo miałeś taki przypadek?

Mi w nowej trójce (BN) też kilka razy RVM zwariował i świecił, ale problem się nie powtarza.

Re: Układ monitorowania tyłu pojazdu

PostNapisane: 23 lut 2018, 18:10
przez peater
Powtarza się to. W przeciągu trzech miesięcy miałem dłuższą trasę ponad 1000 kilometrów i w czasie jazdy testowałem jak jechałem 160 to się świeciło puściłem gaz to zgasło i znowu jak dodałem to znowu świeciło. Ale jak jadę 120 to jest ok.

Re: Układ monitorowania tyłu pojazdu

PostNapisane: 23 lut 2018, 18:34
przez tomeq83
Miałem na myśli czy powtarza się np w ciągu miesiąca w podobnych warunkach, czy ile razy w ciągu roku a nie w trakcie jednej konkretnej jazdy.

Re: Układ monitorowania tyłu pojazdu

PostNapisane: 23 lut 2018, 19:13
przez peater
Na co dzień nie jeżdżę z taką prędkością :)

PostNapisane: 23 lut 2018, 22:34
przez tomeq83
Rozumiem :)

To przejedź się kiedyś 160 i daj znać czy problem się powtarza (chodzi mi o powtarzalność w skali dni-miesiąca-roku, a nie jednej jazdy) czy był jednostkowy.

Trzeba mieć na względzie, że obecne systemy bezpieczeństwa są czasami "ułomne" i jeżeli nie zawodzą na co dzień to opisana przez Ciebie obserwacja wadliwego funkcjonowania RVM według mnie jest pomijalna. To tylko czujniki i sztywny program do odczytywania zebranych danych z czujników.

Re: Układ monitorowania tyłu pojazdu

PostNapisane: 16 lis 2019, 02:17
przez marfa
W razie gdyby ktoś nadal nie wiedział – czujniki martwego pola reagują czasami np. na metalowe barierki wzdłuż drogi. Ponadto wg instrukcji działają tylko powyżej prędkości 60 km/h, więc może stąd ta wybiórczość i "niewiadomoocochodzi".