Wymiana silniczka obiegu nawiewu

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez tomeq83 » 14 gru 2016, 15:17

Przy 108 000 w mojej do tej pory niezawodnej maździe padł silniczek otwierania i zamykania obiegu powietrza. To znaczy otwieranie i zamykanie działało ale przy przełączaniu silniczek głośno cykał przez około 10 sekund jak na filmiku https://www.youtube.com/watch?v=TAjuk97o4IY

Do końca nie wiem co było powodem tego głośnego cykania, może wystarczyło by rozebrać ten silniczek i coś ustawić, a być może ta wymiana była potrzebna bo wykruszyła się któraś zębatka...

Tak czy inaczej postanowiłem wymienić ten silniczek. Kod części to BBY4-61-B60. Mi udało się go kupić na allegro za kwotę 50zł z przesyłką z rozbitka (mazdy 3 bl 150km)

Wymiany dokonałem w oparciu o tą instrukcję http://sidesonic.blogspot.com/
Przy wyjmowaniu schowka aby dostać się wiatraka możecie też skorzystać z tego filmiku https://www.youtube.com/watch?v=3vDhee_QVzk

Jak już wyjmiecie schowek to trzeba odkręcić cały mechanizm klapek obiegu nawiewu nad którymi znajduje się silniczek.
Mechanizm ten z silniczkiem jest przykręcony trzema śrubami do obudowy wiatraka. Dwie dolne śruby można bez problemu odkręcić. Natomiast ta śruba na górze (na blogu zaznaczona jako "top screw") jest najgorsza do odkręcenia/przykręcenia bo jest tam ciasno. Mi walka z odkręceniem tej śruby i jej przykręceniem trwała kilka godzin. Na pewno "celowanie" śrubokrętem ułatwi wam kamerka inspekcyjna do telefonu z OBD do kupienia na allegro za ok 50zł (fajna rzecz i na pewno sobie kiedyś ą sprawię).

Gdy uda wam się odkręcić te trzy śruby to wyjmujecie cały mechanizm klapek. Na jego górze znajduje się silniczek, który wymieniacie (wymiana jest dość prosta według poradnika jak wyżej)

Kilka uwag przy wymianie silniczka.

Po pierwsze zamówiony przeze mnie silniczek nie miał ramienia z bolcem jak na zdjęciu:
BBY461B60_1.jpg


tylko miał inny zaczep jak na tym zdjęciu:
20161214_1417515.jpg


Wystarczyło tylko te ramiona zamienić bo są one zdejmowalne

Po drugie, ramię z silniczka które zamówiłem było w pozycji "na innej godzinie" aniżeli te wyjęte z auta i całość nie współgrała z ramieniem klapek nawiewu. Na obudowie silniczka zaznaczyłem mniej więcej w jakiej ma być pozycji to ramię ( w pozycji tak jak na zepsutym silniczku), rozebrałem nowy silniczek (jak połamią się zaczepy to nic bo i tak całość jest przykręcana na trzech śrubkach) i obróciłem zębatkę od tego ramienia do odpowiedniej pozycji. Silniczek złożyłem i po spasowaniu przykręciłem do całej obudowy klapek nawiewu, a następnie wszystko poskręcałem w odwrotnej kolejności.

Po przykręceniu silniczka do obudowy klapek nawiewu warto podłączyć do niego kabel zasilania/sterowania i zrobić próbę czy wszystko współgra.

U mnie wszystko już działa ponad miesiąc bez żadnych denerwujących cykań.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 18:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez tomeq83 » 20 lip 2018, 22:19

U mnie po wymianie tego silniczka wszystko gra i buczy od ponad 1,5 roku. Teraz już nie pamiętam za co ten silniczek odpowiadał – czy nogi, szyba, nawiewy czy np. otwieranie i zamykanie nawiewu z zewnątrz. Być może są dwa moduły i Tobie padł ten od nóg,szyby,nawiewu a mi otwieranie , zamykanie nawiewu. Niestety nie znam numeru części.

Zrób zdjęcie modułu o którym piszesz, może coś się znajdzie na internecie. Rozumiem,że wymieniłeś silniczek (który ja wymieniłem) i nie pomogło?
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 18:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323