Wygłuszenie drzwi – fotorelacja.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Ścibi85 » 8 maja 2016, 16:11

Witam, obiecana fotorelacja z wygłuszania drzwi. Jest to proces dość długi i mozolny. Nie tyle demontaż drzwi co docinanie mat. Dodatkowo po zaklejeniu drzwi, podgrzałem je aby się lepiej trzymały przy pomocy zwykłej suszarki do włosów. Pewnie będzie Was interesowało czy coś to dało. Ciszy w samochodzie nie ma, teraz ewidentnie słychać, że wygłuszenie potrzebuje szczególnie podłoga i nadkola. Przy jeździe nie słychać już szumu z boków auta tylko z dołu. Po tym zabiegu wiadomo już co kolejne powinno zostać wygłuszone jeśli się chce mieć cicho. Ściana grodziowa silnika też by mogła dostać kilka mat :) Plus jest taki jeszcze, że nawet standardowe audio gra teraz dużo lepiej :) AAAA ile poszło mat :) Otóż, wykorzystałem 17 mat w wymiarach 25x50 cm :) Jeszcze informacja techniczna, ja pewnie coś źle zrobiłem, a na pewno o czymś nie widziałem. Po wypięciu wszystkich kostek z drzwi i zostawieniu auta prąd wszelaki zniknął :) Trzeba było użyć prostownika :)
Mam nadzieję, że komuś pomogłem, może ktoś wykorzysta te informacje :)
Załączniki
1.JPG
Używałem mat bitumicznych w wymiarze 25x50 cm samoprzylepnych.
2.JPG
Zacząłem od drzwi tylnych, ich demontaż jest dość prosty.
3.JPG
Należy odkręcić wszystkie śruby (10) wyjąć jedną zapinkę na samej górze i odkręcić silnik szyby.
4.JPG
Po odkręceniu delikatnie odkleić ten środek.
5.JPG
Cały środek został odtłuszczony.
6.JPG
Dużo łatwiej jest po demontażu klamki.
7.JPG
Trzeba tu wykręcić śrubkę
8.JPG
I tu śrubkę. Ostrożnie później przesunąć klamkę do tyłu i już.
9.JPG
Zdemontowany silnik i pierwsze wyklejanki.
10.JPG
Wyklejone całe drzwi, dodatkowo podpowiedź na wyjmowanie spinek do boczku. Wypchnąć je można samym bitem :)
11.JPG
12.JPG
I drzwi przednie.
13.JPG
Tutaj dostęp do środka jest łatwiejszy.
14.JPG
Tu dodatkowo poza tym co w drzwiach przednich dochodzi demontaż styropianowego "odboju" czy czegoś takiego. Jest to na spinkach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez KMBak » 9 maja 2016, 20:09

No chłopie szacun. Widać kupa roboty z tym. warto było? Czy wg Ciebie ilość poświęconej pracy i czasu jakoś wynagrodzona efektem?
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Ścibi85 » 13 maja 2016, 16:54

Tak jak pisałem wcześniej. Po "uciszeniu" drzwi wiadomo co robić dalej (choć nie wiem jeszcze czy będę kontynuował). Czyli podłoga i nadkola. Szczerze spodziewałem się lepszych rezultatów. Niestety to dowodzi tego , że BL jest mizernie wyciszony. Jeśli ktoś na to zwraca uwagę. Ciche opony i wyciszenie drzwi to mało. Plus bezapelacyjny jest poprawa jakości audio. Nie mniej jednak chyba warto było się pomęczyć.‰ Moje jeszcze jedno bardzo subiektywne zdanie jest takie, że powyżej 120km/h hałas jest już bardzo nie rośnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez ezg_siwy » 2 paź 2016, 23:18

Mam podobne spostrzeżenia po wygłuszeniu drzwi przednich w BK. Teraz słychać tył i dół. Smutne to trochę, ale w końcu 3 to auto budżetowe, dopiero 6 to klasa wyższa.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1034
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez Ścibi85 » 5 paź 2016, 13:06

Tu niestety z przykrością muszę się nie do końca zgodzić :( Ostatnio zaparkowałem koło M6 GJ i właściciel rozmawiał przez telefon sparowany z zestawem głośnomówiącym... :( wszystko było słychać na zewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez KMBak » 5 paź 2016, 14:21

ezg_siwy napisał(a):dopiero 6 to klasa wyższa


<lol> hahaha <glupek2>







<nie>

Jest fajnym autem, ale do klasy wyższej wyciszeniem to jej brakuje jakieś 1,5 roku świetlnego.

Ale...

Ścibi85 napisał(a):przez telefon sparowany z zestawem głośnomówiącym...


To ja Ci powiem lepszy numer. Siedziałem w swojej 6-stce, a obok na parkingu siedział znajomek w Volvo (któreś z tych dużych, 3-4 latek) i słyszałem co mówi do niego rozmówca przez system głośnomówiący. Także jak widać "temu premium" też dźwięk wylata na ulicę. Choć fakt – jego samego (tego ziomka) nie słyszałem. :]

Szach mat dla wyciszenia Volvo i Mazdy. <rotfl>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Ścibi85 » 6 paź 2016, 12:02

I tu pojawia się pytanie... a nawet dwa... czy w Mazdach FL 17 poprawią coś? I drugie jeśli nie to czy jest to tak naprawdę trudne i drogie, że nie można tego podarować swoim klientom ? :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez KMBak » 6 paź 2016, 12:07

Odpowiedź jest banalna. Auta do 120 kmh są ciche. Z niewielkimi wyjątkami na świecie nie można jeździć szybciej. Czytaj – nie ma potrzeby poprawiania problemu, bo go nie ma. Amen.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Ścibi85 » 7 paź 2016, 22:05

Konrad, ale ja rzadko jeżdżę szybciej, ale często jeżdżę po drogach kiepskiej jakości... jak po tarce. I wtedy nawet przy 60km/h jest głośno :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez mysiak » 7 paź 2016, 22:36

i tu już tylko chyba hydropneumatyka zawieszenia mogłaby pomóc a nie wygłuszenie
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez Ścibi85 » 8 paź 2016, 15:12

Nie mówię, że nie jest wygodnie, bo o dziwo dalej jest. Ale szum opon dociera mocno do wnętrza :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323