Strona 1 z 1

Wnęka na koło zapasowe i jej wymiary / zbiornik na gaz

PostNapisane: 4 sty 2016, 10:20
przez JAZZ
Zadam pytanie do użytkowników w inny sposób żeby uniknąć usuwania postów przez nadgorliwych moderatorów :|

1. Czy w M3 BL we wszystkich wersjach jest wnęka na pełne koło zapasowe czy na dojazdówkę?
2. Jeżeli jest wnęka na pełne koło to jakie są jej wymiary: średnica i wysokość do podłogi?

Dla moderatorów dodam że po uzyskaniu odpowiedzi na powyższe, nie omieszkam wyrazić swojego wrażenia i opinii zgodnie z tematem wątku. Bez tych informacji 3 BL jest dla mnie samochodem poza kręgiem mojego zainteresowania w porównaniu do M6 GH.

PostNapisane: 4 sty 2016, 10:43
przez KMBak
JAZZ napisał(a):Zadam pytanie do użytkowników w inny sposób żeby uniknąć usuwania postów przez nadgorliwych moderatorów :|


Ale, że ja nadgorliwy? Nie przesadzaj – zacznij zadawać pytania tam gdzie one powinny się znaleźć.
Czyli w przypadku tych dwóch – odpowiednim miejscem jest:
Forum / Działy Techniczne / Mazda3 / 323 / MX-3 / BL / Nadwozie BL
Dlatego też odpiąłem Twój post od wątku o wrażeniach dotyczących auta i przeniosłem gdzie trzeba.

JAZZ napisał(a):1. Czy w M3 BL we wszystkich wersjach jest wnęka na pełne koło zapasowe czy na dojazdówkę?
2. Jeżeli jest wnęka na pełne koło to jakie są jej wymiary: średnica i wysokość do podłogi?


1. Z tego co wiem we wszystkich wersjach wnęka jest. Choć w niektórych wyposażeniach może być zajęta (np. subwoofer w MPS). jest to wnęka TYLKO na koło dojazdowe.
2. Zgodnie z odpowiedzią nr. 1 – tylko dojazdówka. Wymiarów niestety nie będę w stanie podać.

JAZZ napisał(a):Dla moderatorów dodam że po uzyskaniu odpowiedzi na powyższe, nie omieszkam wyrazić swojego wrażenia i opinii zgodnie z tematem wątku.


Bardzo chętnie ją zobaczymy. Mam nadzieję, że "niemoderatorzy" tez będą mogli ją przeczytać. Właściwie to zwłaszcza dla nich (tzn. normalnych forumowiczów/użytkowników) jest. My tylko pilnujemy, żeby później nie było 40 pytań o to samo w jednym miejscu z czego 25 bez odpowiedzi a pozostałe z różnymi bezsensownymi komentarzami. Także nie ma się co oburzać tylko docenić cudzą pracę (wykonywaną za przysłowiowe frytki).

PostNapisane: 4 sty 2016, 11:26
przez JAZZ
Ok niech tak będzie. Sądziłem, że zakładanie nowego wątku będzie zaśmiecaniem...
Jeżeli jest tam miejsce tylko na dojazdówkę to jest to samohód poza kręgniem moich zainteresowań. Szukam optymalnego rozwiązania pośród samochodów MAZDY pod kątem długich tras autostradowych na LPG i w tym wypadku nie satysfakcjonuje mnie zastosowane rozwiązanie bo zmusza mnie do tankowania co 300-350 km gdzie w Mazdze 6 z tym samym lub wiekszym silnikiem i nieznacznie wiekszym spalaniem bez zbytnich modyfikacji podłogi bagażnika mam zasięg 600-650 km. Jest to dla mnie w tym wypadku duży minus dla M3. Moim zdaniem samochód niepraktyczny i powtórzę żeby uniknąć zbędnych pytań – moim zdaniem.
P.S. Od kiedy moderowanie forum klubowego to praca? Mnie zawsze wydawało się, że to posiwęcanie wolnego czasu wspolnej idei...czyli czyn społeczny to za jakie frytki? <co?>
Rozumiem, że teraz ten wątek zostanie przeniesiony do działu wrazenia i opinie... ? Czy mam sam tam to wkleić, żeby nie zaśmiecać forum? hahaha

PostNapisane: 4 sty 2016, 12:00
przez KMBak
JAZZ napisał(a):Ok niech tak będzie. Sądziłem, że zakładanie nowego wątku będzie zaśmiecaniem...
Jeżeli jest tam miejsce tylko na dojazdówkę to jest to samochód poza kręgiem moich zainteresowań.


Żadne zaśmiecanie. Zawsze oceniamy to w kontekście kolejnego poszukiwania przez następnego usera z podobnym pytaniem.

JAZZ napisał(a):Szukam optymalnego rozwiązania pośród samochodów MAZDY pod kątem długich tras autostradowych na LPG i w tym wypadku nie satysfakcjonuje mnie zastosowane rozwiązanie bo zmusza mnie do tankowania co 300-350 km gdzie w Mazdze 6 z tym samym lub wiekszym silnikiem i nieznacznie wiekszym spalaniem bez zbytnich modyfikacji podłogi bagażnika mam zasięg 600-650 km. Jest to dla mnie w tym wypadku duży minus dla M3. Moim zdaniem samochód niepraktyczny i powtórzę żeby uniknąć zbędnych pytań – moim zdaniem.

Wiesz, producent nie szykował auta pod gaz i jego zbiornik. :]
Ocenianie auta jako "niepraktycznego" w tym ujęciu jest trochę krzywdzące – nawet jeśli jest "Twoim zdaniem". Jest niedostosowane do Twoich lub nie spełnia Twoich, konkretnych potrzeb – to fakt.

JAZZ napisał(a):P.S. Od kiedy moderowanie forum klubowego to praca? Mnie zawsze wydawało się, że to posiwęcanie wolnego czasu wspolnej idei...czyli czyn społeczny to za jakie frytki? <co?>


To już offtopic. Ale wierz mi – jest to praca. Nawet jeśli dla idei. Praca też może być przyjemna. Tak czy siak winna być doceniana.

JAZZ napisał(a):Rozumiem, że teraz ten wątek zostanie przeniesiony do działu wrazenia i opinie... ? Czy mam sam tam to wkleić, żeby nie zaśmiecać forum? hahaha


Opinia, że auto jest niepraktyczne, bo nie ma wnęki na pełny zapas to jeszcze zrozumiałe.
Ale, że jest niepraktyczne, bo nie ma wnęki na pełny zapas i w związku nie wejdzie tam duży zbiornik gazu to już słabo. <rotfl>

PostNapisane: 4 sty 2016, 15:35
przez JAZZ
KMBak napisał(a):Żadne zaśmiecanie.


Ok. Nie ma problemu.

KMBak napisał(a):Ocenianie auta jako "niepraktycznego" w tym ujęciu jest trochę krzywdzące


Nie zgadzam się. Taka jest moja ocena. Mam 323f BJ od 8 lat z LPG i dla mnie jest to auto bardziej praktyczne od obecnej M3 BL. W związku z niedopasowaniem do moich potrzeb nadal podtrzymuję auto jako niepraktyczne zgodnie z wymaganiami, które posiadam.
Tematu rdzy nie poruszam i nie wchodzę głębiej w specyfikacje bo pierwsze kryterium dla mnie nie zostało spełnione. Jest to tak czy owak ocena krzywdząca czy nie ale to ocena. Jak komuś to nie przeszkadza to nie będzie się przejmował małym zbiornikiem LPG skoro zamierza jeździć tylko po mieście itp...
Jednocześnie dla kogoś podstawowym kryterium może być np. trzeszczący fotel kierowcy. Skoro ktoś pisze opinię, że fotel kierowcy trzeszczy to to też będzie opinia krzywdząca? Jest to opinia i jest jaka jest.

KMBak napisał(a): Praca też może być przyjemna.


Potwierdzam, nie wnikam, wierz mi doceniam <spoko>

KMBak napisał(a):Ale, że jest niepraktyczne, bo nie ma wnęki na pełny zapas i w związku nie wejdzie tam duży zbiornik gazu to już słabo.


Tak słabo z tym rocznikiem Mazd3. Ciekawe jak mają najnowsze 3? Ale tam z kolei prawie wszystkie benzyny z DISI zostaje tylko 2.5?(nie wiem)
Nie zgadzam się i ponownie podtrzymuję zdanie. Planując zmianę mojej poczciwej BJ'ki na pierwszy ogień poszła właśnie BL. I jak widać mam argumenty ku temu żeby oceniać ją jako auto dla mnie niepraktyczne zgodnie z moimi kryteriami wyboru. Pomimo, że nie potrzebuję dużego samochodu i gabarytowo M3 z bagażnikiem dachowym na dłuższe rodzinne wypady by mnie zadowoliła (2 dzieci już bez wózków <jupi> – czas na rowerki <faja> ) to w związku z powyższymi rozwiązaniami producenta oceniam ją jako niepraktyczną i zdanie podtrzymuję. Jakby mnie było stać na benzynę bez LPG to..... tematu by nie było.
Rozważałem również Hondę Civic VIII lub IX ale tam jest podobna sytuacja.... nie ma pełnego zapasu ale np. w Oplu Astrze H jest pełne koło i nie powiem, że się nie zastanawiałem... Myślałem o Toyotach, hybrydach (bez LPG oczywiście) ale na taki krok nie jestem jeszcze gotowy tym bardziej, że jeśli już takie autko (hybrydę) jeśli miałbym kupować to tylko nowe....
Pozostaje M6 GH starsza rocznikowo o 2 lata od M3 BL (w moim zakresie cenowym) i w mojej ocenie 6 GH jest autem bardzo praktycznym – rozumiem, że to jest "mocne".

PostNapisane: 4 sty 2016, 15:51
przez KMBak
Ja się spieram o definicje określenia praktyczny/niepraktyczny.
Bo ja uważam, że mniejsze miejsce na dobieg jest o wiele rozsądniejsze niż marnowanie go na pełne koło (np. kosztem bagażnika etc.), tylko dlatego, że ktoś (np. Ty) będzie chciał tam montować zbiornik na gaz.
Mały bagażnik będący wynikiem tego mógłby już zadecydować o niepraktyczności auta, bo nic się w nim nie mieści. Bo to trochę tak jakbyś powiedział, czemu nie ma fabrycznej dziury w dachu, bo przecież chce sobie wyprowadzić antenę do CB radia – to nie praktyczne... Tylko o to mi chodzi.
Ja się nie spieram, że to czy tamto Ci nie pasuje – szanuję to i masz do tego prawo – szukasz tego co Ci opowiada.
Ale nie można arbitralnie określić, że auto jest niepraktyczne z takiego powodu jaki Ty przedstawiłeś. Ostatecznie można napisać, że jest niepraktyczne dla mnie – to się zgodzę. Bo "niepraktyczne dla mnie" nie równa się "niepraktyczne moim zdaniem". To pierwsze określa wpasowanie się w Twoje oczekiwanie – tylko w Twoje, a to drugie określa sytuację dla wszystkich użytkowników (lub przeważającej części).

Ale kij z tym. Nie ma co ciągnąć tematu.

Faktem jest, że montaż gazu w nowych silnikach benzynowych Mazdy stanowi jakiś problem technologiczny... Ale skoro już niektórzy montują gaz do ropniaków... <glupek2>

PostNapisane: 4 sty 2016, 15:59
przez JAZZ
KMBak napisał(a):Ostatecznie można napisać, że jest niepraktyczne dla mnie – to się zgodzę. Bo "niepraktyczne dla mnie" nie równa się "niepraktyczne moim zdaniem". To pierwsze określa wpasowanie się w Twoje oczekiwanie – tylko w Twoje, a to drugie określa sytuację dla wszystkich użytkowników (lub przeważającej części).


Ok, dobrze dlatego podkreśliłem –
JAZZ napisał(a):Moim zdaniem samochód niepraktyczny i powtórzę żeby uniknąć zbędnych pytań – moim zdaniem.


KMBak napisał(a):Ale kij z tym. Nie ma co ciągnąć tematu.


Dokładnie bo wchodzimy na tematy prof. Miodka i Bralczyka hahaha

Wracając do tematu wolałbym bez wnęki – wtedy można by rozważyć montaż zbiornika podwieszanego..... szkoda :(
A dojazdówka jest w ogóle w standardzie? Czy zestaw naprawczy a dojazdówka jako akcesorium?

PostNapisane: 4 sty 2016, 16:00
przez KMBak
Zależnie od wyposażenia. Ja miałem dojazdówkę w standardzie. W nowych Madach za dojazd trzeba słono płacić.

Re: Wnęka na koło zapasowe i jej wymiary

PostNapisane: 4 sty 2016, 22:09
przez Ścibi85
Wracając do głównego wątku tego tematu. Ja u siebie miałem zestaw naprawczy, ale kupiłem dojazdówkę. Niestety po włożeniu jej pod wykładzinę podnosi ją tak, że plastykowe zatrzaski nie są na swoim miejscu. Także u mnie dojazd też nie wchodzi.

Re: Wnęka na koło zapasowe i jej wymiary

PostNapisane: 4 sty 2016, 22:39
przez MarekSz
Z tego co pamiętam to BJ również ma dojazdówkę (chyba, że sama wnęka jest głębsza) ? Sam przesiadłem się z BJ na BL w obu przypadkach założyłem LPG i zasięg 400 km w trasie jest wystarczający (tak idealnie aby wyprostować kości w dłuższej trasie :) ). Oba auta oceniam za b. praktyczne, ale BL wygrywa zdecydowanie (nawet z 6 GH) ze względu na podgrzewaną przednią szybę (to jest dopiero praktyczne :D ). Odnośnie Civica VIII lub IX tam jest już dwupoziomowa podłoga i spokojnie wstawisz dużą butlę, która zapewni Tobie oczekiwany zasięg na LPG.

PostNapisane: 4 sty 2016, 23:01
przez JAZZ
Marek82 napisał(a):BJ również ma dojazdówkę


Potwierdzam i z poniesioną podłogą mam 34l LPG z dystrybutora.

Marek82 napisał(a):podgrzewaną przednią szybę


Super, duży plus.

Marek82 napisał(a):zasięg 400 km w trasie jest wystarczający


Tak ale: w moim przypadku aktualnie możliwy do osiągnięcia przy prędkościach 90-110 km/h.
Obecnie kursuję 90% po autostradzie + ekspresówka i przez najbliższe 2 lata raczej się to nie zmieni wiec przy prędkościach 120-130 (autostradowych) zasięg spada mi do 360km....
1.6 odpada bo 1. chciałbym coś więcej niż mam teraz 2. Szkoda mi piłować na 140 km/h silnik 1.6

Marek82 napisał(a):Civica VIII lub IX


Zarejestrowałem się też tam na forum i wiem ze z w miarę normalnym podniesieniem podłogi można założyć zbiornik 45l z dystrybutora co przy mniejszym średnim spalaniu niż M3 BL 2.0 daje realny zasięg spokojnie ponad 450 km...... ech chyba wrócę do Hondy <zawstydzony>

Re: Wnęka na koło zapasowe i jej wymiary / zbiornik na gaz

PostNapisane: 4 sty 2016, 23:28
przez widmo82
Mam wersję BK z butlą 54l czyli tankuje min 50l (na pustaka). Fakt, podłoga jest ciut podniesiona, ale wyrównałem ją pianką a przy okazji wygłuszyłem podłogę bagażnika. Takie jedno tankowanie wystarcza mi na 500km czyli dokładnie z Radomia do Zgorzelca na stację 1.2.3.. :)
Rozważ również takie rozwiazanie.

PostNapisane: 4 sty 2016, 23:35
przez JAZZ
Ok, myślę o podniesieniu podłogi ale właśnie nie wiem na ile sobie mogę pozwolić..... Chodzi o wymiary.... Ile trzeba stracić z bagażnika, żeby ile litrów zyskać? Oto jest pytanie <czarodziej> Napisałem do chłopaków z gaz-parts i czekam na odpowiedź....

PostNapisane: 5 sty 2016, 00:11
przez MarekSz
U mnie siedzi butla 45 litrowa i podłoga została podniesiona o 5-6 cm.

Re: Wnęka na koło zapasowe i jej wymiary / zbiornik na gaz

PostNapisane: 5 sty 2016, 00:41
przez widmo82
Do BK można wcisnąć butlę do której wchodzi min 50litrów i wtedy podnosi o ok 7cm, ale u mnie podniosło o 10cm bo najpierw wygłuszyłem sobie podłoge matami GMSa :P i musiała być zamontowana butla o innych wymiarach.
Najlepiej to jak poszukasz na forum, motostat itd. ludzi co mają dużą butle lub namówisz kogoś, aby położył jakąś deskę/poziomnicę w bagażniku i zmierzył do dna wnęki na dojazdówkę ile jest cm. Wtedy dobierzesz sobie butle. Krzysiek mimo, że montuje gaz, może nie pamiętać jakie dokładnie największe butle wchodzą do danego auta i ile ew. podnosi sie podłoga.

PostNapisane: 5 sty 2016, 09:59
przez Tytan
A ja się cieszę, że Mazda nie ułatwia montowania gazu do BL bo to jest według mnie profanacja dobrego samochodu tym śmierdzącym świństwem. Silniki benzynowe zostały zaprojektowane do pracy na benzynie, a nie na gazie. Przeróbki owszem obniżają znacząco koszty i są w związku z tym bardzo popularne w naszym kraju, ale wcześniej czy później odbiją się negatywnie na bezawaryjności i trwałości silnika. Każda nawet najlepsza instalacja gazowa bywa chimeryczna i użytkownicy gazu dobrze o tym wiedzą, tylko jakoś tak przymykają na to oko. A to się troszkę krztusi, a to na wolnych obrotach coś nie do końca równo pracuje, a to jakaś nieszczelność, a to filtr zapchany itd, itd.

Panowie można jeździć taniej i nie profanować samochodu wystarczy kupić diesla. Stację odwiedzacie rzadziej niż z największym nawet zbiornikiem gazu, jeździcie sobie przyjemnie korzystając z nadmiaru momentu obrotowego :) a jak z głową serwisujecie samochód to i przejeździcie setki tysięcy kilometrów bez awarii i tym samym nadmiernych wydatków. A oprócz tego tam z tyłu w bagażniku leży sobie spokojniutko dojazdówka – tak na wszelki wypadek :)

Oczywiście niech żaden gazownik nie czuje się urażony napisałem to trochę dla draki bo strasznie sfrustrowała mnie ta wypowiedz Kolegi, że jak nie ma fabrycznego miejsca na dużą butlę to auto jest już ogólnie niepraktyczne i w zasadzie trzeba by to było chyba opisać w jakiejś prasie <lol>

Podsumowując dla mnie wsadzanie butli do bagażnika, podnoszenie jego podłogi czy pozbywanie się dojazdówki jest tym co tak naprawdę powoduje, że nasze świetne auto robi się niepraktyczne!!!

PostNapisane: 5 sty 2016, 11:20
przez JAZZ
Tytan napisał(a):Panowie można jeździć taniej i nie profanować samochodu wystarczy kupić diesla.


A czemu nie od razu elektryka? Może nie rozpoczynajmy dyskusji na ten temat....ok? <nie powiem>

Jeżeli napisałeś to dla draki to gratuluję wybujałej wyobraźni.
Nigdzie nie wspomniałem o, jak ty to ująłeś fabrycznym miejscu na dużą butlę o prasie nie wspomnę tym bardziej, że to ty właśnie robisz z tego drakę.

Tytan napisał(a):nasze świetne auto robi się niepraktyczne!!!

Są jak widać lepsze rozwiązania nie każdy musi jezdzić Mazdą 3 BL pomimo że by chciał.

Odpowiedzi na pytanie zadane w wątku nadal nie uzyskałem. Czy byłbyś tak pomocny i zamiast robić drakę o LPG zajrzał pod klapę i podał mi te wymary?

PostNapisane: 5 sty 2016, 11:41
przez Tytan
Widzę, że najbardziej zainteresowany nie zrozumiał przesłania mojej wypowiedzi :)
Szkoda, ale może Ktoś inny zrozumie co było napisane między wierszami, może chociaż Ty Konrad ?
Pozdrawiam ;)

P.S. Wymiary sprawdzę w wolnej chwili po pracy.

PostNapisane: 5 sty 2016, 21:01
przez JAZZ
Dzięki wielkie. W czwartek jadę zobaczyć to (już trochę stoi – od lata na pewno): http://otomoto.pl/oferta/mazda-3-active ... 581d244368 nie żeby kupić ale ogólnie "pomacać" <nauka>

Tytan napisał(a):P.S. Wymiary sprawdzę w wolnej chwili po pracy.


Dziękuję serdecznie.

Tytan napisał(a): najbardziej zainteresowany nie zrozumiał


Zrozumiałem. Równie dobrze moglibyśmy mieć pretensje do tego, ze producent nie przewidział miejsca na dodatkowe akumulatory bo chcę zrobić "swapa" na elektryka <glupek2> .
Wybaczcie ale jestem zafiksowany na LPG <oczy>. To Będzie to mój 5 samochód z LPG.... to nie będę się rozwijał....
Może kiedyś będzie mnie stać na nówkę MPS lub MX-5 (profanacja LPG nie wchodzi w grę). Na razie kombinuję jak mogę i wiercę każdą dziurę żeby wydać rozsądnie ponad 40kPLN po 8 latach odkładania. BJ'ka 1.6 dobrze służy bidulka ale nadkola rudy wciąga i co ja mam jej powiedzieć? <płacze> Że ja oddam obcemu na żyletki? Póki co żonka będzie miała auto do odświeżenia prawka.....ale jej dni są policzone. Podobnie będzie za parę lat z tą co kupię niedługo..... więc myślę czysto użytkowo – praktycznie bo chciałbym mieć też choć trochę większy bagażnik niż teraz ale chyba nie będę miał.....
Szukam szperam....na plus a propos sprowadzenia z zachodu przemawia zlikwidowanie 500zł opłaty recyklingowej i chyba będzie 1.6 – zasięg taktyczny <nauka>

Marek82 napisał(a):Sam przesiadłem się z BJ na BL w obu przypadkach założyłem LPG


Jak jest w/g ciebie z miejscem przód/tył BL w porównaniu do BJ? Czytałem wiele opinii że jest trochę ciaśniej.....

PostNapisane: 6 sty 2016, 14:09
przez Tytan
Ok byłem w garażu z miarką :)
Średnica wnęki w najwęższym miejscu ok 60 cm
wysokość wnęki do podłogi bagażnika ok 14 cm
Może Ci to da jakiś pogląd na wymiary ale najlepiej jest i tak coś dopasować na miejscu u gazownika
Apropo ładny kolorek tej Madzi do sprzedania ;)