Strona 1 z 1

Przyciski funkcyjne na desce rozdzielczej (po lewej stronie)

PostNapisane: 7 cze 2012, 22:43
przez widmo82
Witam. Mam prosbe o opisanie funkcji przycisków jakie występuja w wersji BL po lewej stronie kierownicy na desce rozdzielczej. Prosilbym o zrobienie zdjecia i informacji ktory przycisk odpowiada za jaka funkcje.

Re: BL TEAM | Luźne dyskusje o naszych mazdach

PostNapisane: 7 cze 2012, 22:48
przez KMBak
Obrazek

U mnie jest tam tylko regulacja nachylenia świateł w zależności od obciążenia (pokrętło) i wyłącznik elektronicznych wspomagaczy prowadzenia auta. Aha – kontrolka alarmu – dioda.

Widać na zdjęciu...

Ale to zależy od wyposażenia...

PostNapisane: 8 cze 2012, 10:09
przez radzi89
Ja mam tam przyciski od DSC, RVM, Parktronica i AFS.

Nie chce mi się robić fotki ale te których możesz nie znać to RVM – system monitorujący pojazdy w martwym polu i AFS – system obsługujący światła skrętne.

Re: BL TEAM | Luźne dyskusje o naszych mazdach

PostNapisane: 8 cze 2012, 10:29
przez MarTnes
Wersja 2.0 ma tam również przycisk i-Stop

Re: BL TEAM | Luźne dyskusje o naszych mazdach

PostNapisane: 8 cze 2012, 15:08
przez widmo82
Czyli mamy do wyboru po lewej stronie regulacje swiatel w formie pokretełka po srodku zestaw 4 "pól" a po prawej najwiekszy przycisk od... .?
To dla mnie bardzo wazne, moglby ktos to ladnie opsiac gdzie co jest?

Re: BL TEAM | Luźne dyskusje o naszych mazdach

PostNapisane: 8 cze 2012, 16:44
przez MarTnes
Zdjęcie z autocentrum.pl
Obrazek
Nie ma regulacji ręcznej świateł bo ta wersja ma xenony, czyli reguluje automat.
DSC – kontrola trakcji i stabilności
AFS – doświetlanie zakrętów (tylko w xenonach)
Puste pole – w wersji 2.0 jest tam przycisk i-Stop
RVM – to ten bajer z radarem z tyłu i ostrzeganiem o pojeździe w martwym polu
duże P – to czujniki parkowania z przodu

Chyba nic nie pomyliłem <faja>

PostNapisane: 8 cze 2012, 23:09
przez ZOOMik
MarTnes napisał(a):duże P – to czujniki parkowania z przodu

wł/wył – czujniki parkowania z tyłu

PostNapisane: 8 cze 2012, 23:38
przez MarTnes
ZOOMik napisał(a):wł/wył – czujniki parkowania z tyłu

Ale jak to z tyłu? Dlaczego? Jeździłem Ex+ z czujnikami z tyłu i tego nie było. Przecież one włączają się tylko przy biegu wstecznym. Natomiast z przodu ma to sens przy np. jeździe w korkach.
I tak też to działało w Civicu którym jeździłem nie dawno... ;)
Chyba, że Mazda ma na to inny patent.

PostNapisane: 8 cze 2012, 23:51
przez radzi89
Hmm, ja osobiście nie widziałem jeszcze czujników z przodu w BL. Nie mniej jednak fabrycznie jak masz parktronic to możesz go wyłączyć za pomocą tego przycisku.

Re: BL TEAM | Luźne dyskusje o naszych mazdach

PostNapisane: 9 cze 2012, 00:45
przez MarTnes
Mogę się mylić co do tego "P". ;)
Ale czujniki przednie są dostępne jako akcesoria dodatkowe.
Znalazłem to:
numer części: C840-V7-280K
Czujniki parkowania zestaw na przód i tył z 8 czujnikami i dźwiękowym sygnałem ostrzegawczym wyłącznik przednich czujników w zestawie, tylne czujniki aktywują się automatycznie po włączeniu biegu wstecznego, dostarczane czujniki są pokryte podkładem.

Re: BL TEAM | Luźne dyskusje o naszych mazdach

PostNapisane: 9 cze 2012, 08:39
przez Ścibi85
Ja mam czujniki z tyłu i "duzy przycisk P" który je włącza lub wyłącza. Tak jak pisali wcześniej i-Stop na jedym z małych przycisków.

Re: BL TEAM | Luźne dyskusje o naszych mazdach

PostNapisane: 9 cze 2012, 12:56
przez ZOOMik
MarTnes,
Przycisk oznaczony „P” występuje w trójkach fabrycznie wyposażonych w tylne czujniki parkowania i służy, tak jak napisałem, do ich włączania/wyłączania – prawdopodobnie jeździłeś autem, w którym je "dołożono" i stąd jego brak. Przednie czujniki parkowania nie były dostępne w żadnej wersji BL-ki. Natomiast można je zamontować zaopatrując się w jeden z trzech dostępnych zestawów akcesoryjnych. Zrobić to mogą zarówno użytkownicy posiadający czujniki tylne i chcący mieć dodatkowo przednie jak i Ci, którzy nie mają ich wcale i tu do wyboru są: tylne, przednie lub też jedne i drugie. Dwa ostatnie zestawy zawierają wspomniany przycisk „P”, który jeśli doposażymy auto w przednie czujniki lub kpl. tylnych i przednich, gdy nie miało ich wcale, służyć będzie do wyłączenia przednich.