Strona 1 z 1

Za mała asymetria reflektorów ksenonowych?

PostNapisane: 30 kwi 2014, 17:31
przez monkahead
Poniższe rozważania wynikły z tego postu:
viewtopic.php?p=2846908#p2846908


Fabryczny bi-ksenon daje prawie symetryczne światło, nawet diagnosta na SKP miał z tym problem, zwłaszcza że ori lampy Mazdy mają homologację z UK. Także bez względu na pochodzenie lamp, problemy na stacji będą :/

Wysłano z Nokia Lumia 820

Re: Automatyczne światła, fabryczne dzienne, montaż DRL

PostNapisane: 30 kwi 2014, 23:27
przez ZOOMik
Reflektory 3BL to produkt japońskiej firmy Koito. To prawda, posiadają homologację E11 (UK), ale przystosowane są do ruchu prawostronnego. Nie potrafię powiedzieć czy opisywany przez Ciebie problem z rozkładem strumienia świetlnego jest dla nich normą, bo jak dotąd nie było powodów, aby się nad tym pochylić – w moim przypadku diagnosta nie zgłaszał żadnych zastrzeżeń. Będzie okazja, to przyjrzę się temu dokładniej.

Re: Automatyczne światła, fabryczne dzienne, montaż DRL

PostNapisane: 1 maja 2014, 11:05
przez monkahead
Temat reflektorów mam zdoktoryzowany bo przy zakupie auta diagnosta twierdził że coś jest nie tak z fabrycznym bi-ksenonem z homologacją UK. Okazało się że reflektory są OK, a problem był w diagnoście, a dokładnie w braku jego wiedzy. Natomiast wiązka światła bi-ksenonu nie przypomina tej halogenowej, nie ma tak ostrego kąta załamania, dlatego można ją łatwo pomylić z reflektorem symetrycznym z USA.

Wysłano z Nokia Lumia 820

PostNapisane: 1 maja 2014, 12:48
przez ZOOMik
monkahead napisał(a):Temat reflektorów mam zdoktoryzowany

Zatem Pan "doktor" rozminął się z prawdą, pisząc:

monkahead napisał(a):bez względu na pochodzenie lamp, problemy na stacji będą :/

;)
P.S.
Zbaczamy z tematu, więc proponuję zakończyć <cisza>

Re: Automatyczne światła, fabryczne dzienne, montaż DRL

PostNapisane: 1 maja 2014, 12:59
przez monkahead
Mogą być problemy, bo diagności mogą się sugerować homologacją z UK, na SKP twierdzili że to lampy z anglika, musiałem jechać do ASO żeby dowiedzieć się prawdy.

Wysłano z Nokia Lumia 820

PostNapisane: 1 maja 2014, 13:27
przez ZOOMik
Jeśli już to "mogą być" a nie "będą" ;)
Przyznaję, niekompetentny diagnosta może się trafić. Gdybyś sam miał wiedzę dotyczącą oznaczeń identyfikujących na lampach, do jakiego ruchu (prawo czy lewostronnego) zostały przystosowane to pokazałbyś im paluchem i może obyłby się bez wizyty w ASO :)
Dobra, zostawmy to już.
W pewnym sensie masz rzeczywiście rację i takie zdarzenia, rzadko bo rzadko, ale mogą mieć miejsce, więc w wolnej chwili przygotuję stosowne P/O do FAQ.

PostNapisane: 1 maja 2014, 20:29
przez monkahead
ZOOMik napisał(a):Gdybyś sam miał wiedzę dotyczącą oznaczeń identyfikujących na lampach, do jakiego ruchu (prawo czy lewostronnego) zostały przystosowane to pokazałbyś im paluchem i może obyłby się bez wizyty w ASO

A kto powiedział, że nie mam takiej wiedzy? viewtopic.php?f=470&t=127908
Warto się jednak upewnić w ASO przed zakupem, że auto faktycznie jest takie jakie powinno być.
Manuala robić nie musisz, już jest :D

Re: Automatyczne światła, fabryczne dzienne, montaż DRL

PostNapisane: 2 maja 2014, 00:08
przez ZOOMik
Teraz już tak, ale podczas wizyty w SKP nie miałeś – potrzebne informacje zdobyłeś dopiero „po”– i to miałem na myśli pisząc "Gdybyś miał wiedzę (...)"
Nie śledzę działu BK – swoją drogą nie najlepsze miejsce sobie wybrałeś na pytania o lampy BL ;)
Żadnego manuala/fotorelacji nie planowałem, bo do czego, ale skoro pstryknąłeś parę fotek przy okazji tamtejszej dyskusji to dodamy linka do FAQ w uzupełnieniu P/O.

PostNapisane: 5 maja 2014, 09:29
przez monkahead
ZOOMik napisał(a):Teraz już tak, ale podczas wizyty w SKP nie miałeś – potrzebne informacje zdobyłeś dopiero „po”– i to miałem na myśli pisząc "Gdybyś miał wiedzę (...)"

Jak idziesz to lekarza to też najpierw studiujesz książkę do anatomii?

Re: Automatyczne światła, fabryczne dzienne, montaż DRL

PostNapisane: 5 maja 2014, 17:45
przez ZOOMik
Widzę, że nie rozumiemy się …
Nikt nie wymaga ani nie oczekuje od właścicieli aut (także od Ciebie) znajomości oznaczeń widniejących na reflektorach przed wizytą na SKP, bo to oczywisty absurd. Napisałem, że gdybyś (przypadkowo) taką wiedzę posiadał „przed” a nie dopiero „po” (jak miało to miejsce) to być może uniknąłbyś przymusowej „wycieczki” do ASO i tylko tyle. Z mojej strony EOT.