Witam,
Zakupiłem Mazdę 3 (BL) z 2009r. w wersji Exclusive i mam pewien problem z alarmem. Alarm zazbraja się prawidłowo, ale po rozbrojeniu zawsze włącza się alarm (ok sekundy po rozbrojeniu). Dioda LED alarmu mruga 2 razy informując o powodzie alarmu. Do alarmu mam dołączony elektroniczny klucz do rozbrajania alarmu w przypadku awarii pilota i na kluczu jest napis GEMEL (takie alarmy z Włoch montowane również w Fiatach). Z uniwersalnej instrukcji obsługi alarmów Gemel wyczytałem, że podwójne mruganie diody oznacza naruszenie czujek ultradźwiękowych (Ultrasonic). Wykonałem test działania tych czujek otwierając tylne okna i wkładając rękę raz z jednej, raz z drugiej strony – trochę muszę pomachać, żeby alarm uruchomić, ale wszystko działa jak trzeba. Czujki "patrzą" jak najbliżej okien bocznych i maksymalnie jak to możliwe nie wchodzą sobie w drogę.
Czy posiada ktoś jakąkolwiek instrukcję obsługi do alarmu montowanego w ASO (z takim kluczem elektronicznym – u mnie w kolorze niebieskim i napisem Gemel) i jest w stanie potwierdzić, że rzeczywiście 2 mrugnięcia diody to wyzwolenie alarmu przez czujki ultradźwiękowe?
Z góry dzięki.
Problem z "fabrycznym" alarmem montowanym w ASO
Strona 1 z 1
Staram się zdobyć informację jaką centralkę tam montują. Na razie czekam na odpowiedź od ASO.
Jeśli nie będą chcieli powiedzieć, to będę musiał sam znaleźć centralkę... Eh, nie lubię rozbierania tych plastików.
Dopisano 23 sie 2013, 16:49:
Trochę poszperałem i najbardziej zbliżoną instrukcją obsługi alarmu jest ta: http://www.meta-system.eu/forum/download/file.php?id=703. Zachowanie po zazbrojeniu.rozbrojeniu się zgadza, kody błędów się zgadzają, testowanie czujników w aucie też. Tylko piloty inne i działanie przycisków.
W moim przypadku dioda led pokazuje czujnik drzwi, ale czasami (co mniej więcej 5. raz) mam błąd o niskim stanie akumulatora. Być może przy rozbrojeniu spada napięcie na akumulatorze i alarm "nie zdąży" się rozbroić w trakcie otwierania drzwi auta (centralny i kierunki zjadają napięcie przez chwilę).
Przyciśnięcie drugi raz przycisku rozbrajania mniej więcej w momencie drugiego mignięcia kierunkowskazu przy rozbrajaniu sprawia, że alarm się nie włączy.
Alarm to prawdopodobnie Metasystem Gemel MZ01 (nie potwierdzone na 100%). Może komuś się przyda.
Jeśli nie będą chcieli powiedzieć, to będę musiał sam znaleźć centralkę... Eh, nie lubię rozbierania tych plastików.
Dopisano 23 sie 2013, 16:49:
Trochę poszperałem i najbardziej zbliżoną instrukcją obsługi alarmu jest ta: http://www.meta-system.eu/forum/download/file.php?id=703. Zachowanie po zazbrojeniu.rozbrojeniu się zgadza, kody błędów się zgadzają, testowanie czujników w aucie też. Tylko piloty inne i działanie przycisków.
W moim przypadku dioda led pokazuje czujnik drzwi, ale czasami (co mniej więcej 5. raz) mam błąd o niskim stanie akumulatora. Być może przy rozbrojeniu spada napięcie na akumulatorze i alarm "nie zdąży" się rozbroić w trakcie otwierania drzwi auta (centralny i kierunki zjadają napięcie przez chwilę).
Przyciśnięcie drugi raz przycisku rozbrajania mniej więcej w momencie drugiego mignięcia kierunkowskazu przy rozbrajaniu sprawia, że alarm się nie włączy.
Alarm to prawdopodobnie Metasystem Gemel MZ01 (nie potwierdzone na 100%). Może komuś się przyda.
-
m79reed
Witaj m79reed,
Bardzo wielu producentom samochodów, w tym Maździe, alarmy „fabryczne” dostarcza włoska firma Gemel (obecnie należącą do potentata w tej branży Meta System). Dobrze ustaliłeś, alarm przeznaczony do Mazd ma kodowe oznaczenie MZ-01. Jest to tak naprawdę Gemel E-252 z ewentualnymi „dodatkami”, m.in. opcją klucza elektronicznego. Niestety wsparcie techniczne produktów Gemel nie istnieje. Jestem jedynie w posiadaniu instrukcji instalacyjnej (po holendersku), jeśli byś chciał, ale raczej nie znajdziesz tam odpowiedzi na swoje pytanie
Jeśli ASO nie pomoże to proponuję zwrócić się z prośbą o pomoc bezpośrednio do Meta System Polska
Bardzo wielu producentom samochodów, w tym Maździe, alarmy „fabryczne” dostarcza włoska firma Gemel (obecnie należącą do potentata w tej branży Meta System). Dobrze ustaliłeś, alarm przeznaczony do Mazd ma kodowe oznaczenie MZ-01. Jest to tak naprawdę Gemel E-252 z ewentualnymi „dodatkami”, m.in. opcją klucza elektronicznego. Niestety wsparcie techniczne produktów Gemel nie istnieje. Jestem jedynie w posiadaniu instrukcji instalacyjnej (po holendersku), jeśli byś chciał, ale raczej nie znajdziesz tam odpowiedzi na swoje pytanie

Witam mam pytanko do czego służy ten klucz elektroniczny u mnie jest niebieski z napisem gemel i mam wtyk do niego w środku auta
- Od: 1 lis 2014, 16:22
- Posty: 24
- Auto: Mazda 6 2.2 diesel 163 KM kombi 2009 rok
Dzięki 
- Od: 1 lis 2014, 16:22
- Posty: 24
- Auto: Mazda 6 2.2 diesel 163 KM kombi 2009 rok
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość