Automatyczne światła, fabryczne dzienne, montaż DRL
Nie wygląda to źle, ale musiałbym dobrać materiał na tę łukowatą listwę
Jeśli to oryginał, to jest gdzieś do dostania? Albo jakie to były wersje?
Dopisano 16 maja 2018, 06:50:
No i wszystko się wyjaśniło. Szpec od elektroniki też poległ. Wszystko przez brak oddzielnego modułu świateł i kontrolę ich przez BCM. Dla mnie temat się kończy.
Jeśli to oryginał, to jest gdzieś do dostania? Albo jakie to były wersje?
Dopisano 16 maja 2018, 06:50:
No i wszystko się wyjaśniło. Szpec od elektroniki też poległ. Wszystko przez brak oddzielnego modułu świateł i kontrolę ich przez BCM. Dla mnie temat się kończy.
- Od: 24 lut 2017, 13:16
- Posty: 60
- Skąd: Krosno/ Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda 3 BL, 2011, 1.6 Pb+LPG
https://www.olx.pl/oferta/swiatla-do-ja ... x0Jhh.html
Mam również moduł który powoduje że światła nie włączą się po przekręceniu kluczyka /odpaleniu samochodu.
Dodam w gratisie
Światła już nieaktualne mam tylko moduł BBM2 67890A
https://allegro.pl/mazda-3-bl-2009-2013 ... 81311.html
Mam również moduł który powoduje że światła nie włączą się po przekręceniu kluczyka /odpaleniu samochodu.
Dodam w gratisie
Światła już nieaktualne mam tylko moduł BBM2 67890A
https://allegro.pl/mazda-3-bl-2009-2013 ... 81311.html
- Od: 12 lis 2018, 23:33
- Posty: 1
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 2011r
Cześć,
Chciałbym zamontować światła do jazdy dziennej. Przeczytałem cały wątek 2x
Mam czujnik zmierzchu w mojej BL z 2009r.
Interesuje mnie rozwiązanie takie:
https://www.ebay.com/itm/09-10-11-12-Ma ... 0671227628 (zdjęcia w załączeniu).
Mój zderzak jest inny niż na załącznikach (albo przynajmniej tak mi się wydaje).
Czy wiecie gdzie mogę kupić gotowy zestaw do montażu?
W załączeniu przesyłam zdjęcie mojej 3-ki
Chciałbym zamontować światła do jazdy dziennej. Przeczytałem cały wątek 2x
Mam czujnik zmierzchu w mojej BL z 2009r.
Interesuje mnie rozwiązanie takie:
https://www.ebay.com/itm/09-10-11-12-Ma ... 0671227628 (zdjęcia w załączeniu).
Mój zderzak jest inny niż na załącznikach (albo przynajmniej tak mi się wydaje).
Czy wiecie gdzie mogę kupić gotowy zestaw do montażu?
W załączeniu przesyłam zdjęcie mojej 3-ki
- Od: 25 lis 2007, 18:27
- Posty: 47
- Skąd: Skawina/Kraków
- Auto: MX-5 1.8l
Dzień dobry,
Odświeżę trochę temat i mam nadzieję, że uczestnicy tego wątku jeszcze coś pamiętają
Słowem wstępu:
– Mazda 3 (2012, 2.2 MZR-CD)
– Oryginalne LED (wiem, że do tej wersji niby nie pasowały, ale serwis coś wymodził poprzedniemu właścicielowi)
– Tryb auto w manetce + czujnik zmierzchu (przy zapłonie LEDy, po zmierzchu mijania a LEDy ciemniały)
A problem jest taki, że LEDy zgasły Przy okazji wizyty w serwisie z półośką, poprosiłem mechaników żeby na szybko spojrzeli na to, może jakaś pierdoła do zrobienia w 5 min. Panowie poszperali w wiązce kabli i diagnoza na szybko – do LEDów nie dochodzi zasilanie, prawdopodobnie zimny lut na przekaźniku.
Co ciekawe, po wyjechaniu z serwisu jedno światło działa, drugie nie
I teraz poprawcie mnie proszę, jeśli jestem w błędzie. Przewertowałem wątek i jeśli dobrze rozumuje to przekaźnik, o którym mówili to moduł BBM2-67-890A i powinien znajdować się w okolicach schowka lub przy kierownicy.
Czy zatem jest szansa, że po wymianie tego modułu LEDy zaczną działać prawidłowo czy jest to raczej inny problem i warto najpierw szukać gdzieś indziej?
Pozdrawiam
PS. Czy C831-V7-460B i C831-V7-460A to oznaczenia kompletu oryginalnych zestawów LED? I czym się różni A od B?
Odświeżę trochę temat i mam nadzieję, że uczestnicy tego wątku jeszcze coś pamiętają
Słowem wstępu:
– Mazda 3 (2012, 2.2 MZR-CD)
– Oryginalne LED (wiem, że do tej wersji niby nie pasowały, ale serwis coś wymodził poprzedniemu właścicielowi)
– Tryb auto w manetce + czujnik zmierzchu (przy zapłonie LEDy, po zmierzchu mijania a LEDy ciemniały)
A problem jest taki, że LEDy zgasły Przy okazji wizyty w serwisie z półośką, poprosiłem mechaników żeby na szybko spojrzeli na to, może jakaś pierdoła do zrobienia w 5 min. Panowie poszperali w wiązce kabli i diagnoza na szybko – do LEDów nie dochodzi zasilanie, prawdopodobnie zimny lut na przekaźniku.
Co ciekawe, po wyjechaniu z serwisu jedno światło działa, drugie nie
I teraz poprawcie mnie proszę, jeśli jestem w błędzie. Przewertowałem wątek i jeśli dobrze rozumuje to przekaźnik, o którym mówili to moduł BBM2-67-890A i powinien znajdować się w okolicach schowka lub przy kierownicy.
Czy zatem jest szansa, że po wymianie tego modułu LEDy zaczną działać prawidłowo czy jest to raczej inny problem i warto najpierw szukać gdzieś indziej?
Pozdrawiam
PS. Czy C831-V7-460B i C831-V7-460A to oznaczenia kompletu oryginalnych zestawów LED? I czym się różni A od B?
- Od: 28 lip 2017, 14:33
- Posty: 1
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3, 2.2 MZR-CD, 2012r.
Cześć, trochę odkopie temat.
Będę montował u siebie DRL, tylko zastanawiam się skąd najlepiej wziąć +12V po zapłonie pod maską? Przeglądając temat odnalazłem, że jeden z użytkowników podpinał się pod bezpiecznik ABS. Szukając po internecie znalazłem też, że ludzie wpinają się pod wtryski lub moduł PCM. W przypadku Mazdy6 niektórzy także pod przekaźnik od klimatyzacji. Nie chciałbym zbytnio wpinać się pod elementy sterowania silnikiem itd., bo nie wiem na ile to bezpieczne.
Orientuje się ktoś jakie miejsce byłoby najlepsze pod wpięcie DRL? Dysponujecie jakimiś schematami elektrycznymi żeby zobaczyć jak to wygląda i przeanalizować gdzie możnaby się wpiąć w miarę bezpiecznie? Szukam po sieci i ogólnie ze schematami ciężko. Czy u nas w BL jest szansa, że przekaźnik od klimatyzacji będzie równie dobrym miejscem, gdzie pojawi się napięcie po zapłonie? Na żywo będę to mógł sprawdzić dopiero za kilka dni, bo aktualnie jest trochę chłodno na zewnątrz na wszelkie prace.
Zastanawiam się również nad podłączeniem DRLi przez dodatkowo przekaźnik, aby nie obciążać mocą dodatkowych 10W układu, w który będę się wpinał. Wtedy bym podpiął do przekaźnika stałe +12, a sygnał z zapłonu sterował by tylko cewką przekaźnika, czy jest sens montować dodatkowy przekaźnik, czy moc 10W jest zbyt mała żeby się tym przejmować?
Pozdrawiam
Będę montował u siebie DRL, tylko zastanawiam się skąd najlepiej wziąć +12V po zapłonie pod maską? Przeglądając temat odnalazłem, że jeden z użytkowników podpinał się pod bezpiecznik ABS. Szukając po internecie znalazłem też, że ludzie wpinają się pod wtryski lub moduł PCM. W przypadku Mazdy6 niektórzy także pod przekaźnik od klimatyzacji. Nie chciałbym zbytnio wpinać się pod elementy sterowania silnikiem itd., bo nie wiem na ile to bezpieczne.
Orientuje się ktoś jakie miejsce byłoby najlepsze pod wpięcie DRL? Dysponujecie jakimiś schematami elektrycznymi żeby zobaczyć jak to wygląda i przeanalizować gdzie możnaby się wpiąć w miarę bezpiecznie? Szukam po sieci i ogólnie ze schematami ciężko. Czy u nas w BL jest szansa, że przekaźnik od klimatyzacji będzie równie dobrym miejscem, gdzie pojawi się napięcie po zapłonie? Na żywo będę to mógł sprawdzić dopiero za kilka dni, bo aktualnie jest trochę chłodno na zewnątrz na wszelkie prace.
Zastanawiam się również nad podłączeniem DRLi przez dodatkowo przekaźnik, aby nie obciążać mocą dodatkowych 10W układu, w który będę się wpinał. Wtedy bym podpiął do przekaźnika stałe +12, a sygnał z zapłonu sterował by tylko cewką przekaźnika, czy jest sens montować dodatkowy przekaźnik, czy moc 10W jest zbyt mała żeby się tym przejmować?
Pozdrawiam
Cześć,
Temat zakończony sukcesem!
Kupiłem na allegro żarówki LED które są tzw. "2 w 1" czyli kierunkowskaz i światło do jazdy dziennej w jednej oprawce. Screen w załączeniu.
Podłączyłem wszystko zgodnie z instrukcją. Podpiąłem się do plusa po stacyjce w skrzynce z bezpiecznikami, oraz do instalacji oświetlenia. Rezultat? Odpalam samochód – światła dzienne się automatycznie włączają. Czujnik zmierzchu wykrywa, że jest ciemno (noc, tunel itp.) i automatycznie załącza światła mijania. Całkowicie bezobsługowe.
Kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej są bardzo mocne i mają przyjemną dla oka "nowoczesną" barwę.
Oczywiście wygląd to kwestia gustu. Na żywo lepiej wygląda niż na zrobionym na szybko zdjęciu w załączeniu
Dla osób szukających rozwiązania – to wydaje mi się najlepsze.
Temat zakończony sukcesem!
Kupiłem na allegro żarówki LED które są tzw. "2 w 1" czyli kierunkowskaz i światło do jazdy dziennej w jednej oprawce. Screen w załączeniu.
Podłączyłem wszystko zgodnie z instrukcją. Podpiąłem się do plusa po stacyjce w skrzynce z bezpiecznikami, oraz do instalacji oświetlenia. Rezultat? Odpalam samochód – światła dzienne się automatycznie włączają. Czujnik zmierzchu wykrywa, że jest ciemno (noc, tunel itp.) i automatycznie załącza światła mijania. Całkowicie bezobsługowe.
Kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej są bardzo mocne i mają przyjemną dla oka "nowoczesną" barwę.
Oczywiście wygląd to kwestia gustu. Na żywo lepiej wygląda niż na zrobionym na szybko zdjęciu w załączeniu
Dla osób szukających rozwiązania – to wydaje mi się najlepsze.
- Od: 25 lis 2007, 18:27
- Posty: 47
- Skąd: Skawina/Kraków
- Auto: MX-5 1.8l
I nielegalne. Ale spoko. Oby się nikt nie przy*ebał.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
DieSpinnePL napisał(a):Cześć,
Temat zakończony sukcesem!
Kupiłem na allegro żarówki LED które są tzw. "2 w 1" czyli kierunkowskaz i światło do jazdy dziennej w jednej oprawce. Screen w załączeniu.
Podłączyłem wszystko zgodnie z instrukcją. Podpiąłem się do plusa po stacyjce w skrzynce z bezpiecznikami, oraz do instalacji oświetlenia. Rezultat? Odpalam samochód – światła dzienne się automatycznie włączają. Czujnik zmierzchu wykrywa, że jest ciemno (noc, tunel itp.) i automatycznie załącza światła mijania. Całkowicie bezobsługowe.
Kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej są bardzo mocne i mają przyjemną dla oka "nowoczesną" barwę.
Oczywiście wygląd to kwestia gustu. Na żywo lepiej wygląda niż na zrobionym na szybko zdjęciu w załączeniu
Dla osób szukających rozwiązania – to wydaje mi się najlepsze.
Jak kwestia montażu? U mnie są pionowo, obawiam się też że będą się grzały i źle wpływały na klosz. Trzeba ściągać zderzak? wy21w są wciskane z blaszkami, czy wchodzą ładnie zamiast przejściówki? Średnica pasuje? Masz xenony, czy halogeny? Przedlift, czy polift? Możesz rzucić pare fotek przy wyłączonych z bliska?
Pozdrawiam
- Od: 13 cze 2018, 15:54
- Posty: 2
- Auto: Mazda 3 BK 1.6
Odkopuję,
szukałem u siebie modułu (M32010, rynek Austria) za schowkiem, przed fotelem pasażera. Widzę wtyczkę – modułu brak.
Jak dobrze rozumiem, jak kupię moduł – BBP367890A – podepnę pod wtyczkę, to światła będą mi się automatycznie zapalać (chciałbym tak, nie nie chcę żadnych DRL)?
szukałem u siebie modułu (M32010, rynek Austria) za schowkiem, przed fotelem pasażera. Widzę wtyczkę – modułu brak.
Jak dobrze rozumiem, jak kupię moduł – BBP367890A – podepnę pod wtyczkę, to światła będą mi się automatycznie zapalać (chciałbym tak, nie nie chcę żadnych DRL)?
Ja mam pytanie dotyczące dziennych świateł halogenowych działających w trybie auto (te najbliżej grilla). Chodzi o Cx-5 z 2012r.
Czy jest możliwość usunięcia opcji automatycznego wyłączenia tych świateł po zaciągnięciu ręcznego? Przecież to rozwiązanie jest idiotyczne. Stoję na światłach dłuższy czas i zaciągam ręczny – światła gasną. Auto odpalone, na skrzyżowaniu czyli uczestniczy w ruchu, a tu światła zgaszone. Więc jakie z nich światła do jazdy dziennej? Przecież one muszą się palić cały czas gdy jestem na drodze. Nie wiem co mieli na myśli projektanci. Już raz policja zwróciła mi uwagę, czasami inni mrugnęli z przeciwka...a tu zdziwienie.
Można jakoś ta opcję ręcznego wyłączyć?
Czy jest możliwość usunięcia opcji automatycznego wyłączenia tych świateł po zaciągnięciu ręcznego? Przecież to rozwiązanie jest idiotyczne. Stoję na światłach dłuższy czas i zaciągam ręczny – światła gasną. Auto odpalone, na skrzyżowaniu czyli uczestniczy w ruchu, a tu światła zgaszone. Więc jakie z nich światła do jazdy dziennej? Przecież one muszą się palić cały czas gdy jestem na drodze. Nie wiem co mieli na myśli projektanci. Już raz policja zwróciła mi uwagę, czasami inni mrugnęli z przeciwka...a tu zdziwienie.
Można jakoś ta opcję ręcznego wyłączyć?
- Od: 28 gru 2021, 22:54
- Posty: 10
- Auto: Mazda CX-5 2.0 benzyna (4x4)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość