Strona 11 z 12

PostNapisane: 3 mar 2015, 09:41
przez KMBak
Wow. Zanotowałem. Dzięki. <spoko>

Re: Pióra wycieraczek do BL

PostNapisane: 3 mar 2015, 21:06
przez Ścibi85
U mnie niestety Sonax nie koniecznie sobie poradził... co prawda jest szyba czystsza ale wycieraczki dalej podskakują.

Re: Pióra wycieraczek do BL

PostNapisane: 3 mar 2015, 21:09
przez Ksylo
może coś z wycieraczkami nie tak?! dobrze wyczyszczone?

Re: Pióra wycieraczek do BL

PostNapisane: 3 mar 2015, 21:44
przez Ścibi85
Raczej tak. Ale może spróbuję jeszcze raz wyczyścić i szybę i same pióra.

Re: Pióra wycieraczek do BL

PostNapisane: 3 mar 2015, 23:08
przez Ksylo
może pióra były potraktowane jakąś mocną chemią i "wyschły"...?!

Re: Pióra wycieraczek do BL

PostNapisane: 3 mar 2015, 23:11
przez Ścibi85
Poza tą na myjkach bezdotykowych to nic nie używałem.

Re: Pióra wycieraczek do BL

PostNapisane: 5 mar 2015, 13:49
przez Tomek79
Było a nie ma, już wszystko wykupili (G1 100ml) na alledrogo :|

PostNapisane: 5 mar 2015, 19:53
przez ZOOMik
Tomek79 napisał(a):Ścibi85 u mnie nic nie skacze nawet przy 180km/h ale... – mam pióra BBP2-67-330 i BBP3-67-330 – od jakiegoś czasu, tj. od ok. 30tkm (czyli od 90tkm przebiegu) występują u mnie piski podczas pracy wycieraczek. Nie wiem co to, ASO też nie wie, pióra wycieraczek nie są ich źródłem – testowałem wszystkie oryginały (2 ??) i jakieś zamienniki – wszystko piszczy, albo szyba rezonuje... ?? Pisk podobny do tego jaki można uzyskać smarując palcem po rancie kieliszka. Tak, wk..wia podczas jazdy, dziecko się budzi, ale ni jak nie jestem tego tematu ogarnąć :| ASO też nie, albo nie chce – nie umie. Jest pomysł wymiany szyby – może ma już tyle micro uszkodzeń od kamieni – może pomoże. Może po zimie, bo tyle kamieni teraz na drodze...
Macie jakieś pomysły ?? Sugestie dla ASO – zbliża mi się przegląd 120tkm.

Jeśli nie mechanizm, nie pióra to pozostaje tylko szyba...tak na logikę :)
U mnie wycieraczki pracują cicho, nie skaczą. Szyby najczęściej myte razem z karoserią, czyli wodą z szamponem (przy okazji przecierane są również pióra o czym już kiedyś wspominałem), nie traktowane regularnie żadną "polerką" (raz czy dwa robiłem) ani "niewidzialną wycieraczką".

Re: Pióra wycieraczek do BL

PostNapisane: 27 cze 2015, 17:00
przez e-tomek
Miałem jeszcze z poprzedniego samochodu Bosch AeroTwin 550mm i 500mm, zamontowałem sobie tak na próbę – przymiarkę, bo i tak kupię AeroTwin 600mm na stronę kierowcy i ... i właśnie nie wiem, bo ta 500mm po stronie pasażera nawet pasuje. Dolna końcówka wycieraczki kończy się dosłownie milimetr przed plastikiem podszybia, trochę ciasno, ale zobaczę jeszcze.

Potestuję jeszcze inne opcje – np. 650mm dla kierowcy i może 450mm dla pasażera, albo 475, sprawdzę czy nie ma żadnego konfliktu między nimi, ale to na dniach.

Re: Pióra wycieraczek do BL

PostNapisane: 30 sie 2015, 19:13
przez e-tomek
Kupiłem oddzielnie Boscha AeroTwin, czyli AR19U i AR24U, łączna kwota 71,50zł, bo komplet AR607S kosztuje ok. 120zł, a to jest dokładnie to samo :D
Trochę odskakuje końcówka wycieraczki po stronie kierowcy, ale nie przeszkadza to w zbieraniu wody. Wycieraczki zbierają wodę znakomicie (niestety nie miałem okazji testować ich przy wyższych prędkościach, max. 90km/h) i są, tak jak zawsze były, całkowicie bezgłośne. Polecam.

Re: Pióra wycieraczek do BL

PostNapisane: 4 lis 2015, 12:27
przez Reader
Witam,

Od dość dawna jeżdżę na wycieraczkach Alca/Heyner. Nie wiem co to za produkcja, ale na zwykłych szkieletowych jeździłem jeszcze w Oplu. Zmieniłem z oryginalnych oplowskich i było całkiem ok.

Teraz mam drugi komplet Heyner Hybrid w Maździe, są to oczywiście hybrydy.
Trwałość: raczej nie wytrzymają przebiegu 12 tys. km, ale zużywają się bardzo stopniowo, jak oryginalne.
Mało podatne na uszkodzenia "zimowe" przy przypadkowym włączeniu wycieraczek.
Prędkości autostradowe: słabiej zbierają, ale nie pamiętam jak wypadają w porównaniu do mazdowskich (rzadko robię takie przebiegi).
Minusem tych wycieraczek jest nieco gorszy wygląd mocowania (bardziej kanciasty wygląd jak to komuś przeszkadza).

Ceny: 480 mm – 19 zł / szt., 600 mm – 22 zł/szt. Adapterów nie trzeba żadnych dokupywać.
Zapodaję link do producenta: http://alca.com.pl/glowna/435-heyner-hybrid.html

Re: Pióra wycieraczek do BL

PostNapisane: 5 lis 2015, 17:31
przez Norreca
ja kupilem w ASO bo sa jak dla mnie rewelacyjne.
przejechane na pierwszych 60k na nowych juz 25k i nadal jest idealnie :) ale nie jest tanio :P

Re: Pióra wycieraczek do BL

PostNapisane: 24 sty 2016, 20:49
przez lublinianin
Kupiłem oryginał w ASO – 150 zł . Działają świetnie

Re: Pióra wycieraczek do BL

PostNapisane: 24 sty 2016, 21:11
przez Ścibi85
lublinianin napisał(a):Kupiłem oryginał w ASO – 150 zł . Działają świetnie

W którym ASO ?

Re: Pióra wycieraczek do BL

PostNapisane: 25 sty 2016, 20:29
przez lublinianin
Matsuoka Lublin Al. Kraśnickie , podregulowali mi też przy okazji ramiona ( stukały o plastik przy masce ) , oraz przedmuchali spryskiwacze . Zapłaciłem tylko za wycieraczki . ( fakt , że robiłem też grubszą naprawę wtedy ) .
PS W ASO Mazda Impex na Wertera krzykneli 207 zł

Re: Pióra wycieraczek do BL

PostNapisane: 21 kwi 2016, 21:51
przez moor
Obrazek
Czy wycieraczka kierowcy u Was też tak "nie dociąga"?
Zmieniłem wycieraczki na Denso dedykowane do trójki. Potem przy jakiejś okazji wyczyściłem podszybie sugerując się fotorelacją z forum. No i nie mogę sobie przypomnieć czy przed tymi czynnościami też miałem taki niedoczyszczony pasek (szary nalot to uliczne błoto z tego dnia zmieszane z płynem do spryskiwaczy).

PostNapisane: 21 kwi 2016, 22:09
przez mysiak
w sensie że nie dojeżdża do samej krawędzi szyby? Z tego co pamiętam u mnie zawsze było mniej więcej tak jak na Twojej fotce. Zarówno na OEMach jak i później na Aerotwinach.
Podsumowując: moim zdaniem wygląda to prawidłowo

PostNapisane: 21 kwi 2016, 22:35
przez KMBak
Jest ok. Nigdy do krawędzi nie dochodzą. Na oryginalnych wycieraczkach z wymiennymi gumkami jest tak jak na Twoim zdjęciu (ramka z gumką jest nad ramieniem wycieraczki – patrząc na nie w stanie spoczynku). Na "bananach" ten pas jest jeszcze z 1,5 cm szerszy – ponieważ banan jest w jednej linii z ramieniem i mniej dochodzi do słupka. :| Mam nadzieję, że to zrozumiałe. :–)

PostNapisane: 22 kwi 2016, 08:29
przez Robur1978
Dodam od siebie, że w aucie z kierownicą po prawej jest dokładnie tak samo na OEMach.

PostNapisane: 22 kwi 2016, 21:01
przez moor
Dzięki za odpowiedź. Uspokoiliście mnie :)