Problem z elektroniką/elektryką (tempomat, światła, oświetlenie wnętrza itd.)
Czytając cały temat też naszła mnie myśl o jakiejś powodzi tudzież zalaniu autka. Niestety bardzo to przykre.. Jednakże podziwiam Twój spokój
Mimo wszystko przejrzałbym dokładnie auto żeby poznać jego przeszłość, ewentualnie skontaktowałbym się ze sprzedającym , podejrzewam że komisem...
Dokładnie – samochód ewidentnie był podtopiony... Albo myty myjką w środku/pod maską!?!
Tyle usterek elektronicznych w "Japończyku" – nie ma bata – nie powstały w wyniku eksploatacji. Coś jest szyte – a ASO? Chyba powinno zwrócić pieniądze.
Ten tempomat – sprawdzałeś na wyższej prędkości, jadąc na zapiętym biegu? Znaczy wciskałeś SET+/– powiedzmy przy 60 kph jadąc na 3 lub 4? Wciśnięcie (dotknięcie nawet) hamulaca lub sprzęgła wyłącza tempomat (uniemożliwia również jego włączenie). Tempomat nie działa również poniżej 20 kph. Domyślam się, że robiłeś wszystko jak napisałem, ale od wypadku piszę.
Kupowałeś auto od osoby prywatnej czy handlarza?
Tyle usterek elektronicznych w "Japończyku" – nie ma bata – nie powstały w wyniku eksploatacji. Coś jest szyte – a ASO? Chyba powinno zwrócić pieniądze.

Ten tempomat – sprawdzałeś na wyższej prędkości, jadąc na zapiętym biegu? Znaczy wciskałeś SET+/– powiedzmy przy 60 kph jadąc na 3 lub 4? Wciśnięcie (dotknięcie nawet) hamulaca lub sprzęgła wyłącza tempomat (uniemożliwia również jego włączenie). Tempomat nie działa również poniżej 20 kph. Domyślam się, że robiłeś wszystko jak napisałem, ale od wypadku piszę.
Kupowałeś auto od osoby prywatnej czy handlarza?
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Tak tak, czytałem i sprawdzałem dokładnie jak mówisz..
No ciężko sprawdzić czy auto było zalane czy też nie.. ASO nic o tym nie wspominało a i sam widziałem samochód od spodu łącznie z silnikiem itp
No ale niestety wszystko da sie ukryć..
Samochód odkupiłem od osoby która go dopiero co sprowadziła, nie komis..
Spokojny jestem bo nie są to "ciężkie" usterki i może jak się uda niektore wyeliminuje z manualką sam :–)
Jak nie to będzie jak jest ;p
Albo poprostu przyzwyczajony jestem do usterek mazdy 3 ( wczesniej miałem BK y6 ) :d
Co do dmuchawy to jest problem z nadmichem dla pasażera. Dla kierowcy wieje zimne, pasażer dostaje ciepłe ( nie gorące ) podejżewam siłownik po stronie pasażera bądź czujnik.
W koncu znajde chwile to sprawdze wszystko :–)
Pzdr
No ciężko sprawdzić czy auto było zalane czy też nie.. ASO nic o tym nie wspominało a i sam widziałem samochód od spodu łącznie z silnikiem itp
No ale niestety wszystko da sie ukryć..
Samochód odkupiłem od osoby która go dopiero co sprowadziła, nie komis..
Spokojny jestem bo nie są to "ciężkie" usterki i może jak się uda niektore wyeliminuje z manualką sam :–)
Jak nie to będzie jak jest ;p
Albo poprostu przyzwyczajony jestem do usterek mazdy 3 ( wczesniej miałem BK y6 ) :d
Co do dmuchawy to jest problem z nadmichem dla pasażera. Dla kierowcy wieje zimne, pasażer dostaje ciepłe ( nie gorące ) podejżewam siłownik po stronie pasażera bądź czujnik.
W koncu znajde chwile to sprawdze wszystko :–)
Pzdr
- Od: 26 maja 2011, 10:52
- Posty: 72
- Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b
Zatem powodzenia, bo cierpliwości Ci nie brakuje. Pisz nam tu potem wszystko. 
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Witam ponownie
Udało się naprawic tempomat :–)
Przeczyszczone wszystkie styki na sterowniku, test ok.
Okazało się również ze uszkodzeniu uległ czujnik sprzęgła..
Po naprawie wszystko wróciło do normy :–)
Niestety kolejna usterka.. Problem z wycieraczkami..
Jak chce włączyć "szybkie" przemycie ( wajcha w gore ) to wycieraczkom "brak" energi tzn. Wieszaja sie na srodku ;/ jak przytrzymam wajche to wszystko jest normalnie.. Tylko musze wyczaic kiedy pościć zeby wycieraczki wróciły na swoje miejsce :–) postaram sie nagrac problem.
Jakies sugestie co moge sprawdzic?
Dziś czyściłem okolice silniczka razem z wtyczkami i niestety nie pomogło..
Moze byc uszkodzona sama wajcha albo jakis przekaźnik?
Pzdr
Udało się naprawic tempomat :–)
Przeczyszczone wszystkie styki na sterowniku, test ok.
Okazało się również ze uszkodzeniu uległ czujnik sprzęgła..
Po naprawie wszystko wróciło do normy :–)
Niestety kolejna usterka.. Problem z wycieraczkami..
Jak chce włączyć "szybkie" przemycie ( wajcha w gore ) to wycieraczkom "brak" energi tzn. Wieszaja sie na srodku ;/ jak przytrzymam wajche to wszystko jest normalnie.. Tylko musze wyczaic kiedy pościć zeby wycieraczki wróciły na swoje miejsce :–) postaram sie nagrac problem.
Jakies sugestie co moge sprawdzic?
Dziś czyściłem okolice silniczka razem z wtyczkami i niestety nie pomogło..
Moze byc uszkodzona sama wajcha albo jakis przekaźnik?
Pzdr
- Od: 26 maja 2011, 10:52
- Posty: 72
- Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b
W moim innym aucie (chociaż Mazda w domu jest) podobne objawy miałem przez uszkodzoną kostkę zapłonu. Tam się zbiegało parę "plusów" instalacji el. i leciało dalej do sterowników różnych urządzeń. Usterka była trudna do namierzenia i wyszło dopiero kiedy po uderzeniu w tę kostkę następowały różne dziwne światełka na konsoli centralnej. Komputer pokazywał, że wszystko jest OK (brak zapisanych błędów w pamięci). Kolega mechanik wykrył to bo jest zaciętym elektrykim sam. Jeśli kostka jest zaraz za kluczykiem zapłonu, to może została uszkodzona przy próbie kradzieży. W moim przypadku na pewno chodziło o wiek auta ( 14lat uruchamiania :–) .Może to coś pomoże w eliminacji problemu. Pozdrawiam
- Od: 28 gru 2010, 22:59
- Posty: 4
Witam
Man prośbę,
Może i nie związana z tematem bezpośrednio ale pomoc też mi się przyda.
Dziś byłem umyc auto na myjni bezdotykowej kercherem..
Ku mojemu zdziwieniu po umyciu samochodu otworzyłem maske samochodu i w srodku bylo mokro w przedniej czesci kolo refrektorow i na puszcze z bezpiecznikami..
Prosze ktoregos z uzytkownikow o zdjecia uszczelek na gornej i dolnej czesci maski, poniewaz nie wiem czy moja maska ma wszystkie bo jednak woda jakos sie wcisnela do srodka :–(
Pzdr
Man prośbę,
Może i nie związana z tematem bezpośrednio ale pomoc też mi się przyda.
Dziś byłem umyc auto na myjni bezdotykowej kercherem..
Ku mojemu zdziwieniu po umyciu samochodu otworzyłem maske samochodu i w srodku bylo mokro w przedniej czesci kolo refrektorow i na puszcze z bezpiecznikami..
Prosze ktoregos z uzytkownikow o zdjecia uszczelek na gornej i dolnej czesci maski, poniewaz nie wiem czy moja maska ma wszystkie bo jednak woda jakos sie wcisnela do srodka :–(
Pzdr
- Od: 26 maja 2011, 10:52
- Posty: 72
- Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b
Uszczelki pod maską są trzy:
Zaznaczona czerwonymi strzałkami u mnie dosyć mocno przylega do zamkniętej maski (jak się otwiera to słychać jak się lekko odkleja) Ta zaznaczona na żółto jest najważniejsza w trakcie jazdy – ona przylega do zderzaka i do reflektorów (może masz ten zderzak albo lampy jakieś obwieszone i nie przylega jak trzeba – albo któraś jest porwana), a ta zaznaczona na zielono to "ostatnia linia frontu" przed komorą silnika – też przylega do zderzaka.
Ja często myje auto, często myjkami ciśnieniowymi i nigdy mi się nie zdarzyło, żeby woda "wpadła" pod maskę...
Zaznaczona czerwonymi strzałkami u mnie dosyć mocno przylega do zamkniętej maski (jak się otwiera to słychać jak się lekko odkleja) Ta zaznaczona na żółto jest najważniejsza w trakcie jazdy – ona przylega do zderzaka i do reflektorów (może masz ten zderzak albo lampy jakieś obwieszone i nie przylega jak trzeba – albo któraś jest porwana), a ta zaznaczona na zielono to "ostatnia linia frontu" przed komorą silnika – też przylega do zderzaka.
Ja często myje auto, często myjkami ciśnieniowymi i nigdy mi się nie zdarzyło, żeby woda "wpadła" pod maskę...
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Mocno siedzi. Ale to ciezko na odleglosc wyrok wydac.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Jeżeli chodzi o nadmuch usterka została znaleziona i wyeliminowana :–)
"Uszkodzony" okazał sie potencjometr na silowniku ktory steruje nadmuchem (cieple/zimne) u pasażera.
Spray do regeneracji potencjometrow, odpowiednie czyszczenie, ustawienie zebatek i smiga :–)
Pozostał problem wycieraczek..
I tu moje pytanie. Czy do dzialania wycieraczek w mazda 3 BL jest odpowiedzialny jakis przekaznik?
Jak tak to ktory, bo szukalem w manualce i nie widze takowego ;/
Czy przyczyna nieprawidlowego dzialania moze byc sam silnik czy sterownik BBP3-67-890A?
Dodam, ze sam sterownik rozbieralem i wyglada w porzadku..
Pzdr
"Uszkodzony" okazał sie potencjometr na silowniku ktory steruje nadmuchem (cieple/zimne) u pasażera.
Spray do regeneracji potencjometrow, odpowiednie czyszczenie, ustawienie zebatek i smiga :–)
Pozostał problem wycieraczek..
I tu moje pytanie. Czy do dzialania wycieraczek w mazda 3 BL jest odpowiedzialny jakis przekaznik?
Jak tak to ktory, bo szukalem w manualce i nie widze takowego ;/
Czy przyczyna nieprawidlowego dzialania moze byc sam silnik czy sterownik BBP3-67-890A?
Dodam, ze sam sterownik rozbieralem i wyglada w porzadku..
Pzdr
- Od: 26 maja 2011, 10:52
- Posty: 72
- Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b
Takie mam pytanie z innej beczki
Kim jesteś z zawodu/zamiłowania/wykształcenia? Ja bym się z tym chyba zapłakał... no cóż... na fizjoterapii czy oligofrenopedagogice o takich rzeczach nie wspominali...
Mam conieco do czynienia z elektronika ;p
Jestem serwisantem GSM :–)
Nie no co Ty, usterki moze i sa wkurzajace dla niektorych ale wszystko jest do naprawienia :–)
Niestety nie wszystko mozna znalezc/dowiedziec sie z manualku dlatego tez pytam tutaj, moze ktos juz ktos mial podobne problemy :–)
Ale widze zr chyba nie ;p
Pzdr
Jestem serwisantem GSM :–)
Nie no co Ty, usterki moze i sa wkurzajace dla niektorych ale wszystko jest do naprawienia :–)
Niestety nie wszystko mozna znalezc/dowiedziec sie z manualku dlatego tez pytam tutaj, moze ktos juz ktos mial podobne problemy :–)
Ale widze zr chyba nie ;p
Pzdr
- Od: 26 maja 2011, 10:52
- Posty: 72
- Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b
mazik87 napisał(a):Pozostał problem wycieraczek..
I tu moje pytanie. Czy do dzialania wycieraczek w mazda 3 BL jest odpowiedzialny jakis przekaznik?
Jak tak to ktory, bo szukalem w manualce i nie widze takowego ;/
Czy przyczyna nieprawidlowego dzialania moze byc sam silnik czy sterownik BBP3-67-890A?
Dodam, ze sam sterownik rozbieralem i wyglada w porzadku..
Przekaźnika raczej nie ma. Z tych dwóch wymienionych elementów silnik bym wykluczył.

Problem wycieraczek rozwiazany :–)
Pomogla wymiana mechanizmu wraz z silniczkiem
W starym okazal sie uszkodzony jeden z pinow (prawdopodobnie odpowiedzialny wlasnie za powrot wycieraczki )
I jak narazie samochod jest (odpukac ;p) bez zadnych usterek :–)
Pozdrawiam i dziekuje za wszystkie odpowiedzi.
W razie pytan odnosnie usterek elektronicznych itp. W naszych Mazdach chetnie odpowiem/pomoge bo juz w sumie duza czesc samochodu wewnatrz rozbieralem i wiem co gdzie i jak ;p
Pzdr
Pomogla wymiana mechanizmu wraz z silniczkiem
W starym okazal sie uszkodzony jeden z pinow (prawdopodobnie odpowiedzialny wlasnie za powrot wycieraczki )
I jak narazie samochod jest (odpukac ;p) bez zadnych usterek :–)
Pozdrawiam i dziekuje za wszystkie odpowiedzi.
W razie pytan odnosnie usterek elektronicznych itp. W naszych Mazdach chetnie odpowiem/pomoge bo juz w sumie duza czesc samochodu wewnatrz rozbieralem i wiem co gdzie i jak ;p
Pzdr
- Od: 26 maja 2011, 10:52
- Posty: 72
- Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b
Ostatnio po myciu myjka ciśnieniową specjalnie sprawdziłem po maską – wszędzie sucho. Sprawdziłeś jak to u Ciebie jest, znaczy przyczyna "wlewania się wody"?
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość