Automatyczne światła, fabryczne dzienne, montaż DRL

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Tytan » 8 maja 2012, 09:30

Ścibi85 napisał(a):Czytam te wątki nt świateł do jazdy dziennej i jakoś nie widzę odpowiedzi. Pomysł jest taki, aby zamontować LEDy i działały one wtedy gdy czujnik zmierzchu nie uzna aby włączyć mijania w pozycji AUTO. A gdy zapalą się mijania, LEDy gasły. Czy ktoś już rozgryzł ten temat? Pomysł zrodził się gdy dziś wyjąłem żarówki, aby sprawdzić jakie muszę kupić, gdyż seryjne Philipsa jakoś nie świecą za rewelacyjnie. A Osramy Night Breaker H11, które chcę zakupić kosztują prawie 60zł za sztukę. Stąd pomysł o ich oszczędzaniu i wykorzystywaniu tylko w nocy.


Ja mam u siebie zrealizowany dokładnie Twój pomysł i działa to bardzo dobrze. Możesz jeździć cały czas na światłach ustawionych w pozycji Auto. Po zapaleniu auta załączają się LEDy a gdy czujnik zmierzchu wykryje, że jest ciemno to automatycznie włącza światła mijania a LEDy gasną. Ułatwieniem realizacji tego pomysłu u mnie był brak fabrycznego w wersjach skandynawskich/polskich (ja mam auto z Belgii) automatycznego włącznika świateł mijania, który swoim działaniem kłuci się z ideą czujnika zmierzchu.
Co do żarówek to testowałem już kilka typów i odradzam Ci Night Breakery. Świecą oczywiście lepiej niż fabryczne Philipsy ale czas po jakim mi się przepaliły (ok 3-4miesiące) i to przy świeceniu tylko w nocy bo w dzień miałem Ledy jest daleki od oczekiwań za takie pieniądze. Testowałem jeszcze Philipsy Crystal Vision dają fajny kolor światła bardzo zbliżony do ksenonów ale ilość światła jest niewystarczająca. Najlepsze H11 jakie miałem to te, które mam obecnie a mianowicie RING Xenon Max + 100% więcej światła. Dają porównywalnie albo jeszcze więcej światła niż Night Breakery mają fajny biały kolor i po ponad 7 miesiącach użytkowania cały czas świecą. Wadą może być konieczność ich zakupu przez Ebay z zagranicy bo w Polsce ich jeszcze nie widziałem w sprzedaży. Życze powodzenia w tuningu oświetlenia M3 :)
Japan – the best producer in the world !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 13:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez maestro » 8 maja 2012, 20:25

Tytan napisał(a):
Ścibi85 napisał(a):Czytam te wątki nt świateł do jazdy dziennej i jakoś nie widzę odpowiedzi. Pomysł jest taki, aby zamontować LEDy i działały one wtedy gdy czujnik zmierzchu nie uzna aby włączyć mijania w pozycji AUTO. A gdy zapalą się mijania, LEDy gasły. Czy ktoś już rozgryzł ten temat? Pomysł zrodził się gdy dziś wyjąłem żarówki, aby sprawdzić jakie muszę kupić, gdyż seryjne Philipsa jakoś nie świecą za rewelacyjnie. A Osramy Night Breaker H11, które chcę zakupić kosztują prawie 60zł za sztukę. Stąd pomysł o ich oszczędzaniu i wykorzystywaniu tylko w nocy.


Ja mam u siebie zrealizowany dokładnie Twój pomysł i działa to bardzo dobrze. Możesz jeździć cały czas na światłach ustawionych w pozycji Auto. Po zapaleniu auta załączają się LEDy a gdy czujnik zmierzchu wykryje, że jest ciemno to automatycznie włącza światła mijania a LEDy gasną. Ułatwieniem realizacji tego pomysłu u mnie był brak fabrycznego w wersjach skandynawskich/polskich (ja mam auto z Belgii) automatycznego włącznika świateł mijania, który swoim działaniem kłuci się z ideą czujnika zmierzchu.
Co do żarówek to testowałem już kilka typów i odradzam Ci Night Breakery. Świecą oczywiście lepiej niż fabryczne Philipsy ale czas po jakim mi się przepaliły (ok 3-4miesiące) i to przy świeceniu tylko w nocy bo w dzień miałem Ledy jest daleki od oczekiwań za takie pieniądze. Testowałem jeszcze Philipsy Crystal Vision dają fajny kolor światła bardzo zbliżony do ksenonów ale ilość światła jest niewystarczająca. Najlepsze H11 jakie miałem to te, które mam obecnie a mianowicie RING Xenon Max + 100% więcej światła. Dają porównywalnie albo jeszcze więcej światła niż Night Breakery mają fajny biały kolor i po ponad 7 miesiącach użytkowania cały czas świecą. Wadą może być konieczność ich zakupu przez Ebay z zagranicy bo w Polsce ich jeszcze nie widziałem w sprzedaży. Życze powodzenia w tuningu oświetlenia M3 :)

Mógłbyś wrzucić zdjęcia gdzie zamontowałeś LEDy?
I jakiej firmy LEDy zamontowałeś ? Jakaś firma Ci robiła czy sam robiłeś ? Jakieś wskazówki montażu czy co ?
Dzieki i pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez Ścibi85 » 8 maja 2012, 21:22

Tytan napisał(a):Ja mam u siebie zrealizowany dokładnie Twój pomysł i działa to bardzo dobrze. Możesz jeździć cały czas na światłach ustawionych w pozycji Auto. Po zapaleniu auta załączają się LEDy a gdy czujnik zmierzchu wykryje, że jest ciemno to automatycznie włącza światła mijania a LEDy gasną. Ułatwieniem realizacji tego pomysłu u mnie był brak fabrycznego w wersjach skandynawskich/polskich (ja mam auto z Belgii) automatycznego włącznika świateł mijania, który swoim działaniem kłuci się z ideą czujnika zmierzchu.


Wskazówki jak wskazówki :) Instrukcję jak chłop krowie na miedzy. Jestem kształcony w zupełnie innym kierunku i elektroniki czy elektryki samochodowej nie ogarniam kompletnie :) Będę wdzięczny... i podejrzewam, że nie tylko ja...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez Tytan » 9 maja 2012, 14:06

Więc tak :)
Ledy, które mam zamontowane to Philips LED Daytime lights w wersji najmocniejszej (5 diód LUXEON -10W na lampę). Świecą bardzo dobrze i myślę, że maja najlepszy na rynku stosunek jakości świecenia i wykonania do ceny. Tyle jeśli chodzi o zalety. Ich wadą, jeśli chodzi o montaż w M3 jest ich rozmiar a zwłaszcza duża głebokość lampy oraz specyficzny sposób montażu na zatrzaski.
W poprzednim samochodzie montowałem je sam bo nie było problemu z lokalizacją. W M3 natomiast zleciłem to mojemu znajomemu elektrykowi samochodowemu bo wiedziałem, że miejsce montażu napewno nie będzie takie oczywiste i napewno będzie trzeba sciągnąć w tym celu cały zderzak. Nie mam w tym momencie zdjęcia ale zamontowane są (mam zderzak w wersji sportowej) w pełnej części centralnej atrapy zderzaka na wysokości tablicy rejestracyjnej i przybliżone do zewnętrznych krawędzi tak żeby nie przekroczyć przepisowej odległości 40 cm od krawędzi samochodu. Ze względu na fakt jak bardzo elektryk musiał się napocić i ponarzekać przy montażu w tym miejscu odradzam je a już napewno te konkretne oprawy. Ja wybrałem je tylko ze względu na to, że miałem je dobrze sprawdzone w poprzednim aucie i wydawałomi się że tutaj też je jakoś upchnę. Z samego miejsca montażu i walorów estetycznych tego wykonania nie jestem całkowicie zadowolony i rozważam jeszcze wymianę na coś bardziej dedykowanego. Niestety ceny takich rozwiązań są mocno przesadzone. Plusy mojego rozwiązania są takie, że mam homologowane i zamontowane zgodnie z przepisami lampy. Również jakość tego oświetlenia i funkcjonalność jest bardzo wysoka. Podsumowując nie wiem do końca czy mój konkretny przykład jest dobry do powielania ale Koledzy prosili więc opisałem co i jak :)
Pozdrawiam
Japan – the best producer in the world !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 13:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez glowix » 9 maja 2012, 14:26

Tak jakby lekki OT sie zrobil. Watek nie dotyczy ledow tylko jak wylaczyc swiatla... :–)

Jak juz poszlismy w tym kierunku to moze ktos kto ma ledy wypowie sie jak ma je podlaczone, czy swieca sie pozycyjne itp itd. W jakiej pozycji przelacznik swiatel...
Głowix
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 13:38
Posty: 54
Skąd: Warszawa

Postprzez Ścibi85 » 9 maja 2012, 16:12

glowix napisał(a):Jak juz poszlismy w tym kierunku to moze ktos kto ma ledy wypowie sie jak ma je podlaczone, czy swieca sie pozycyjne itp itd. W jakiej pozycji przelacznik swiatel...


Miejsce jakoś wybrać można... pytanie jak zabawić się z kabelkami ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez glowasiek » 16 maja 2012, 08:42

Mazda 3-ka z ORI ledami (Hella) – na zywo wygladalo BAJERKA <serduszka> <serduszka>
A zeby nie bylo OT to zapewne w waszym przypadku jest podobnie jak w M6 GH, w celu deaktywacji wystarczy zmeinic modul swiatel lub kombinowac z ucieciem odpowiedniego kabelka przy module swiatel... pozdrowionka i szerokosci
Załączniki
Mazda 3  1 .jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez ZOOMik » 20 maja 2012, 19:11

glowasiek napisał(a):Mazda 3-ka z ORI ledami (Hella) – na zywo wygladalo BAJERKA <serduszka> <serduszka>

Jak dla mnie to wygląda tragicznie, jak szczerbata, bo te ledy świecą w tej paszczy jak zęby po wybielaniu <rotfl>

glowasiek napisał(a):A zeby nie bylo OT to zapewne w waszym przypadku jest podobnie jak w M6 GH, w celu deaktywacji wystarczy zmeinic modul swiatel lub kombinowac z ucieciem odpowiedniego kabelka przy module swiatel... pozdrowionka i szerokosci

Najpierw to trzeba ten moduł zlokalizować.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Ścibi85 » 7 cze 2012, 02:01

Niestety informacji brak na forum. Zobaczymy czy warsztat zdecyduje się pomóc mi w tej kwestii i ile to będzie kosztowało. O efektach będę informował możliwie szybko :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez ZOOMik » 8 cze 2012, 22:55

Jak sobie zażyczysz w ASO deaktywacji automatycznych świateł to zapewne za odpowiednią opłatą dadzą radę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Ścibi85 » 8 cze 2012, 23:29

To nie będzie w ASO. Podobno to kwestia jakiegoś przekaźnika podpiętego gdzieś, który na podstawie tego czy prąd do mijania idzie czy nie bedzie uruchamiał lub nie LEDy... Tak po krótce mi to wytłumaczono. A jak wyjdzie to się okażę. Dam znać na pewno jak to poszło... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez ZOOMik » 9 cze 2012, 12:30

Po tym lakonicznym opisie, chyba że coś pokręciłeś, jakoś nie bardzo mi się widzi, aby to było rozwiązanie dla posiadaczy "automatycznych świateł" chcących zamontować DRL, no ale OK. poczekajmy na końcowy efekt.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Ścibi85 » 9 cze 2012, 15:02

Być może i pokręciłem :D Nie znam się zbytnio na tym. Ma to ewentualnie robić Pan który 10 lat pracował z serwisie Mazdy, więc mam nadzieję, że się uda. Dalej tu nie ma żadnych wskazówek więc trzeba bardziej kombinować :D Dam znać.

Mam jeszcze jedno pytanko pewnie ZOOMik będzie w stanie odpowiedzieć. Dziś jeździłem z włączonymi pozycjami i halogenami przednimi. Jest to zgodne z prawem ? Póki nie będzie LEDów jest to dobre rozwiązanie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez Ścibi85 » 11 cze 2012, 21:49

I jak ? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez Tytan » 12 cze 2012, 11:20

Nie jest to zgodne z prawem. Każdy typ świateł ma swoje zastosowanie a przepisy mówią, że masz jeździć w dzień na światłach mijania lub homologowanych DRL. Poza tym nie widzę sensu takiego rozwiązania bo chronisz żarówki H11 w światłach mijania a w zamian używasz HB4 w przeciwmgielnych Różnica w mocy to 4W na korzyść HB4. Ceny tych żarówek są również zbliżone. W przypadku porównania z biksenonami tym bardziej bez sensu zarówno ze względu na niższą moc ksenona jak i jego wyższą żywotność od żarówek halogenowych.
Co do montażu DRL to rzeczywiście za ich załączanie odpowiada specjalny moduł wpięty jednym kablem ale w światła pozycyjne a nie mijania. Poza tym jak już pisałem w BL problemem nie jest sam montaż DRL ale montaż z jednoczesną deaktywacją fabrycznego automatycznego włącznika świateł mijania. A to akurat zapewne trzeba zrobić w serwisie.
Japan – the best producer in the world !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 13:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez Ścibi85 » 12 cze 2012, 21:40

Tytan napisał(a):Nie jest to zgodne z prawem.


Dziękuje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez Wojtek » 18 cze 2012, 16:45

ZOOMik napisał(a):Jak sobie zażyczysz w ASO deaktywacji automatycznych świateł to zapewne za odpowiednią opłatą dadzą radę :)

niekoniecznie...
polecam lekture <czytaj>

viewtopic.php?f=124&t=102916

czyli w M6 GH (we wszystkich modelach z running lights) mozna juz ta opcje "wylaczyc" <diabełek>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez cpr » 20 cze 2012, 17:55

Mazda oferuje "moduł DRL" C831-V7-460B jako wyposażenie dodatkowe do M3 (i nie tylko do M3).

Poszukiwanie google prowadzi np do szczegółowej instrukcji montażu modułu C831-V7-460A (zapewne bardzo podobnego do C831-V7-460B): http://www.cx7.cz/C830_V7_460A.pdf

Z pobieżnego czytania w/w "obrazkowej instrukcji" – jeśli tylko nasze M3 są wyposażone w podobny moduł, jego dezaktywacja wydaje się stosunkowo prosta i to bez...lutownicy, co otwierałoby drogę do samodzielnego montażu prawdziwych DRL, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
cpr
 

Postprzez KMBak » 26 cze 2012, 11:32

Mi w ASO zakomunikowano krótko, że LEDy z Mazdy 3 FL (są jako oryginalne akcesorium) do BL nie są przewidziane i że nie da się ich zamontować. Zastanawia mnie to – nie wierzę, że elektryka w FL różni się czymkolwiek od BLki. Pomijam fakt, że oryginalne LEDy z FL są brzydkie, ale otworzyłoby to furtkę do modów (bo ostatecznie wybór samych lamp ledowych to najmniejszy problem). Inna historia to jak to działa. O ile przy czujniku zmierzchu powinno być tak jak już wyżej pisano, ale jak go nie ma? Jak wygląda ręczne przestawienie?! <co?>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez glowix » 26 cze 2012, 12:01

Jeszcze raz przypomnę, ze clue tego wątku to wyłączenie świateł kiedy włącznik w pozycji zero. Ledy są tu dodatkowo, ale jakby powiązane... niech będzie...

zastanawia mnie tylko ta dziwna moda i nieodparcie kojarzy mi się z wiejskim tuningiem. Pozorne oszczędności, bo gramy paliwa i amortyzacja zakupu i montażu wystarczy na żarówki do końca życia auta. Montaż niby zgodnie z przepisami jest w wielu przypadkach nisko ziemi i daleko od obrysu samochodu co juz kilka razy mnie zirytowalo, bo tych aut zwyczajnie nie widać w lusterku w trudniejszych warunkach. Wymiar estetyczny.... pokazcie mi ładnie dobrane akcesorium....

Po co Wam to? Ale kombinujcie jeżeli ma to mi pomoc wyłączyć światła przy włączonym silniku :–)
Głowix
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 13:38
Posty: 54
Skąd: Warszawa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323