Automatyczne światła, fabryczne dzienne, montaż DRL

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez KMBak » 2 paź 2013, 08:34

Poprawianie – bo sam Producent, oprócz obrzydliwych LEDów do wersji po lifcie, nie oferuje żadnego akcesorium. Konkurencja w podobnych rocznikach takie opcje już posiadała/posiada. Ale nie ma co off-topować. :–)
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Night » 2 paź 2013, 15:53

Niestety wymiana modułu nic nie dała :( , w dodatku wycieraczki po ustawieniu na tryb auto pracują cały czas bez względu na to czy na czujnik pada rosa czy nie ;/. W przypadku świateł jest tak samo jak było tj:
Off – światła świeca cały czas
Auto – j.w.
Postojowe – gasną ksenony i włączają sie postojowe
mijania – tak samo jak przy off i auto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 10:13
Posty: 149
Skąd: Rzeszów
Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic

Postprzez KMBak » 2 paź 2013, 16:43

Z tego co ja wiem to moduł świateł jest po lewej stronie (koło kierowcy)!
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Wojtek » 2 paź 2013, 17:36

powinien byc po lewej... przy podszybiu
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Night » 2 paź 2013, 18:57

Sprawdzałem w książce serwisowej strona 3184 tj. AUTO LlGHTIWIPER CONTROL MODULE REMOVAL / INISTALLATION.

Moduł jest zamontowany w prawym górnym rogu.
Zdjęcia:
Załączniki
20131001_212003[1].jpg
20131001_210839[1].jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 10:13
Posty: 149
Skąd: Rzeszów
Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic

Postprzez KMBak » 2 paź 2013, 20:23

No to jak to się ma do tego:

Wojtek napisał(a):dzisiaj pokopalem troszke w bazie EPC dla M3 BL i w sprawie running lights sytuacja wyglada nastepujaco:

sa dwa rodzaje modulow swiatel dla M3 BL przed face liftingiem
BBP3-67-890A – z running lights* – brak mozliwosci zalozenia LEDow DRL
BBM2-67-890A – bez running lights – otwarta droga do montazu swiatel dziennych ;)

Zakres pracy: nalezy wymienic modul na ten odpowiedni (bez runing lights) ;)
Modul znajduje sie pod plastikami przed drzwiami kierowcy i przykrecony jest 1 nakretka <diabełek>

* – running lights – swiatla mijania zapalaja sie zaraz po przekreceniu stacyjki na ACC (manetka swiatel na OFF – jej polozenie nie ma wtedy znaczenia na dzialanie swiatel)

modul swiatel BL 2009.jpg


maly update:
ten sam modul jest stosowany w M3 fl <serduszka>
koszt w USA tego modulu to niecale 30 USD hahaha

http://www.mazdapartswholesale.com/OEMP ... 7890A.html
lub
http://www.jimellismazdaparts.com/produ ... 7890A.html

ps1. ciekawe ile w PL by chcieli za to <co?>
ps2. czyli droga otwarta do montazu DRL
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Wojtek » 2 paź 2013, 21:14

to co ja podalem, to jest wedlug Mazdy... i EPC i to w dodatku wedlug numerow VIN <glupek2>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mazik87 » 5 paź 2013, 09:47

Ja posiadam taki modul BBP3-67-890A i mi sie swiatla nie odpalaja same..
Dlatego tez myslalem o DRL.
I moduł znajduje sie po prawej stronie od schowka na 100%.
No chyba ze sa dwa oddzielne moduly do swiatel?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 10:52
Posty: 72
Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b

Postprzez ZOOMik » 7 paź 2013, 22:50

"Running lights" może być realizowane za pomocą dodatkowego modułu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez KMBak » 7 paź 2013, 23:17

ZOOMik napisał(a):"Running lights" może być realizowane za pomocą dodatkowego modułu.


Lub za pomocą ustawienia komputera – ponoć u mnie tak było... <co?>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez ZOOMik » 7 paź 2013, 23:23

Coś mi się obiło o uszy, ale wydawało mi się, że to dopiero po FL...widać jednak wcześniej :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez ZOOMik » 25 paź 2013, 00:00

ZOOMik napisał(a):Gdzieś chyba mam zapisaną "fotorelację", jak wykonać „kopię” takich punktowych DRL a'la ATH – jak znajdę to zapodam.

Odnalazłem :)
http://www.zest-line.ru/index/ustanovka ... da_3/0-101
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez simon_ttp » 28 paź 2013, 09:28

Czy w komorze silnika znajdę sygnał ACC do zasilania DRLi? Skąd sugerujecie go wziąć?
Początkujący
 
Od: 14 paź 2013, 22:41
Posty: 24 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZR (Z6) 2009

Postprzez KMBak » 28 paź 2013, 09:31

Znajdziesz, bo tak mam podłączone. Ale niestety nie wiem dokładnie gdzie (u mnie robiło to ASO). Wiem tylko, że jak chce się to zrobić dobrze (czyli podpiąć pod tablicą bezpieczników) to jest dużo roboty.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez simon_ttp » 29 paź 2013, 22:00

Liczyłem na bardziej precyzyjną odpowiedź :(
Obmacałem wszystkie bezpieczniki pod maską. Liczyłem, że któryś od świateł będzie pod napięciem tylko po przekręceniu licznika w ACC, ale niestety tak nie jest. Wszystkie mają cały czas 12V.
Czytając wątek odniosłem wrażenie, że inni forumowicze już przez to przechodzili, więc może ktoś jednak ma jakąś sugestię.
Początkujący
 
Od: 14 paź 2013, 22:41
Posty: 24 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZR (Z6) 2009

Postprzez Ścibi85 » 29 paź 2013, 22:59

U mnie zrobione wg wzoru Philipsa. Kable pod akumulator i wpiecie kabla do kabli kostki żarówek i tyle...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/11)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez Wojtek » 29 paź 2013, 23:36

simon_ttp napisał(a):Czytając wątek odniosłem wrażenie, że inni forumowicze już przez to przechodzili, więc może ktoś jednak ma jakąś sugestię.

po co kombinowac? Poszukaj bezpiecznika od sterowania wtryskami... i uzyj go jako napiecia sterujacego... Kolejnym kablem bedzie "+" od postojowek –> wygasi swiatla dzienne...
Mase sobie sam znajdz :P
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez simon_ttp » 30 paź 2013, 01:21

No jak bym nie chciał kombinować, to bym się nie brał za montaż DRLi :D
Właśnie przysiedziałem chwilkę przy schematach elektryki i oto wnioski:
1. sygnał ACC jest tylko w kabinie i można go podebrać z różowego (wg schematu) kabla i bezpieczników opisanych jako MIRROR, CIGAR, AUDIO
2. DRLe de facto powinny zapalać się w pozycji stacyjki ON, a nie ACC <glupek2>

3. Sygnał stacyjki ON jest wyprowadzany jako IG1/niebieski (m.in. sterowanie światłami, ABS) oraz IG2/biały (m.in. klimatyzacja, podgrzewanie foteli)

4. Znalazłem na schemacie, ze IG1 jest dostępny w konsoli bezpieczników pod maską na bezpieczniku oznaczonym w instrukcji obsługi jako ABS IG. Sygnał dochodzi tam co prawda przez bezpiecznik w kabinie SAS 15A, ale jest małoprawdopodobne aby diodowe DRLe przeciążyły go na tyle, co by go spalić, tak więc to będzie mój "punkt zaczepienia".

Tak więc wiem, już gdzie. Pozostaje przygotowanie DRLi. Będę próbował na wzór fotorelacji przytoczonej przez ZOOMika, ale coś czuję że nie będzie łatwo. Chyba najpierw zajmę się automatem do składania lusterek, to nie wymaga aż takiej pracy artystycznej :)
Początkujący
 
Od: 14 paź 2013, 22:41
Posty: 24 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZR (Z6) 2009

Postprzez ZOOMik » 1 lis 2013, 17:49

simon_ttp napisał(a):No jak bym nie chciał kombinować, to bym się nie brał za montaż DRLi :D

Pytanie czy w ogóle warto się brać za ich montaż(?) ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez simon_ttp » 4 lis 2013, 00:00

Mogę to przedstawić z mojej perspektywy.

1. Wartość jako wygoda funkcjonalna:
Użytkuję S-Maxa z 2011 roku, w którym takie rzeczy jak automatyczne składanie lusterek czy światła do jazdy w dzień/DRLe to standard, podobnie jak czujnik zmierzchu czy deszczu.
Jest cholernie wygodne, że nie muszę pamiętać czy mam włączone światła, czy nie i w jakiej to pozycji właśnie jest przełącznik i czy po zgaszeniu samochodu i otwarciu drzwi nie brzęczy mi coś. Po prostu uruchamiam samochód i jadę, a jak się robi ciemniej to światła same się włączają. Krótko mówiąc XXI wiek.
Tak się składa, ze mam autko z Niemiec i ma czujnik zmierzchu, więc po zamontowaniu DRLi będę miał dokładnie takie samo zachowanie jak w S-Maxie... prostota i wygoda.

2. Wartość jako koszt
Zakładając, że DRLe "musza być zamontowane", to wykonanie instalacji DRLi na wzór z fotorelacji szacuję na koszt max. 500zł (wliczając koszt DRLi). Kupno gotowego zestawu tuningowego to koszt 350€

3. Wartość jako efekt wizualny
Nie mam nikogo zamiaru urazić, ale piszę to co sądzę. Jak widzę na drodze autko w zwykły pogodny dzień, które jara biedne światełka mijania, tylko z uwagi na dyskusyjny przepis w naszym kraju, to żal mi się robi tych samochodzików staruszków, które urodziły się za wcześnie, aby być przystosowanym do wymogu DRLi.
Jednak sporo takich aut ma zamontowane dodatkowe światła DRL, niestety w wielu przypadkach słabo się to komponuje, ale widziałem kilka fajnych aplikacji. Te kiepskie instalacje traktuję jako próby "oszczędnościowe", natomiast te ładniejsze to dla mnie fajny tuning optyczny.

I teraz nałóżmy na to aspekt Mazdy 3 BL, samochodu co by nie mówić o nowoczesnej sylwetce, produkowany do 2013 roku i... jarający światłami mijania dzień i noc jak biedaczek ze starej epoki. Mazda 3 BK – to jestem w stanie zaakceptować, ale w samochodzie w "budzie" z 2013 roku to dla mnie wstyd i DRL być musi. Pechem jest tylko fakt, że do modelu zderzaka, który jest w mojej BLce akurat nie ma gotowego/dopasowanego rozwiązania za rozsądne pieniądze i trzeba się nieco pomęczyć.

P.S.
zapraszam do wątku z modułem automatycznego składania lusterek. To niedociągnięcie producenta już skorygowałem :D
Początkujący
 
Od: 14 paź 2013, 22:41
Posty: 24 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZR (Z6) 2009

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323