Automatyczne światła, fabryczne dzienne, montaż DRL
Poprawianie – bo sam Producent, oprócz obrzydliwych LEDów do wersji po lifcie, nie oferuje żadnego akcesorium. Konkurencja w podobnych rocznikach takie opcje już posiadała/posiada. Ale nie ma co off-topować. :–)
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Niestety wymiana modułu nic nie dała
, w dodatku wycieraczki po ustawieniu na tryb auto pracują cały czas bez względu na to czy na czujnik pada rosa czy nie ;/. W przypadku świateł jest tak samo jak było tj:
Off – światła świeca cały czas
Auto – j.w.
Postojowe – gasną ksenony i włączają sie postojowe
mijania – tak samo jak przy off i auto
Off – światła świeca cały czas
Auto – j.w.
Postojowe – gasną ksenony i włączają sie postojowe
mijania – tak samo jak przy off i auto
- Od: 28 paź 2008, 10:13
- Posty: 149
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic
Z tego co ja wiem to moduł świateł jest po lewej stronie (koło kierowcy)!
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Sprawdzałem w książce serwisowej strona 3184 tj. AUTO LlGHTIWIPER CONTROL MODULE REMOVAL / INISTALLATION.
Moduł jest zamontowany w prawym górnym rogu.
Zdjęcia:
Moduł jest zamontowany w prawym górnym rogu.
Zdjęcia:
- Od: 28 paź 2008, 10:13
- Posty: 149
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic
No to jak to się ma do tego:
Wojtek napisał(a):dzisiaj pokopalem troszke w bazie EPC dla M3 BL i w sprawie running lights sytuacja wyglada nastepujaco:
sa dwa rodzaje modulow swiatel dla M3 BL przed face liftingiem
– BBP3-67-890A – z running lights* – brak mozliwosci zalozenia LEDow DRL
– BBM2-67-890A – bez running lights – otwarta droga do montazu swiatel dziennych
Zakres pracy: nalezy wymienic modul na ten odpowiedni (bez runing lights)
Modul znajduje sie pod plastikami przed drzwiami kierowcy i przykrecony jest 1 nakretka![]()
* – running lights – swiatla mijania zapalaja sie zaraz po przekreceniu stacyjki na ACC (manetka swiatel na OFF – jej polozenie nie ma wtedy znaczenia na dzialanie swiatel)
maly update:
ten sam modul jest stosowany w M3 fl![]()
koszt w USA tego modulu to niecale 30 USD![]()
http://www.mazdapartswholesale.com/OEMP ... 7890A.html
lub
http://www.jimellismazdaparts.com/produ ... 7890A.html
ps1. ciekawe ile w PL by chcieli za to![]()
ps2. czyli droga otwarta do montazu DRL
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
ZOOMik napisał(a):"Running lights" może być realizowane za pomocą dodatkowego modułu.
Lub za pomocą ustawienia komputera – ponoć u mnie tak było...

-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Znajdziesz, bo tak mam podłączone. Ale niestety nie wiem dokładnie gdzie (u mnie robiło to ASO). Wiem tylko, że jak chce się to zrobić dobrze (czyli podpiąć pod tablicą bezpieczników) to jest dużo roboty.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Liczyłem na bardziej precyzyjną odpowiedź
Obmacałem wszystkie bezpieczniki pod maską. Liczyłem, że któryś od świateł będzie pod napięciem tylko po przekręceniu licznika w ACC, ale niestety tak nie jest. Wszystkie mają cały czas 12V.
Czytając wątek odniosłem wrażenie, że inni forumowicze już przez to przechodzili, więc może ktoś jednak ma jakąś sugestię.
Obmacałem wszystkie bezpieczniki pod maską. Liczyłem, że któryś od świateł będzie pod napięciem tylko po przekręceniu licznika w ACC, ale niestety tak nie jest. Wszystkie mają cały czas 12V.
Czytając wątek odniosłem wrażenie, że inni forumowicze już przez to przechodzili, więc może ktoś jednak ma jakąś sugestię.
simon_ttp napisał(a):Czytając wątek odniosłem wrażenie, że inni forumowicze już przez to przechodzili, więc może ktoś jednak ma jakąś sugestię.
po co kombinowac? Poszukaj bezpiecznika od sterowania wtryskami... i uzyj go jako napiecia sterujacego... Kolejnym kablem bedzie "+" od postojowek –> wygasi swiatla dzienne...
Mase sobie sam znajdz
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
No jak bym nie chciał kombinować, to bym się nie brał za montaż DRLi
Właśnie przysiedziałem chwilkę przy schematach elektryki i oto wnioski:
1. sygnał ACC jest tylko w kabinie i można go podebrać z różowego (wg schematu) kabla i bezpieczników opisanych jako MIRROR, CIGAR, AUDIO
2. DRLe de facto powinny zapalać się w pozycji stacyjki ON, a nie ACC
3. Sygnał stacyjki ON jest wyprowadzany jako IG1/niebieski (m.in. sterowanie światłami, ABS) oraz IG2/biały (m.in. klimatyzacja, podgrzewanie foteli)
4. Znalazłem na schemacie, ze IG1 jest dostępny w konsoli bezpieczników pod maską na bezpieczniku oznaczonym w instrukcji obsługi jako ABS IG. Sygnał dochodzi tam co prawda przez bezpiecznik w kabinie SAS 15A, ale jest małoprawdopodobne aby diodowe DRLe przeciążyły go na tyle, co by go spalić, tak więc to będzie mój "punkt zaczepienia".
Tak więc wiem, już gdzie. Pozostaje przygotowanie DRLi. Będę próbował na wzór fotorelacji przytoczonej przez ZOOMika, ale coś czuję że nie będzie łatwo. Chyba najpierw zajmę się automatem do składania lusterek, to nie wymaga aż takiej pracy artystycznej
Właśnie przysiedziałem chwilkę przy schematach elektryki i oto wnioski:
1. sygnał ACC jest tylko w kabinie i można go podebrać z różowego (wg schematu) kabla i bezpieczników opisanych jako MIRROR, CIGAR, AUDIO
2. DRLe de facto powinny zapalać się w pozycji stacyjki ON, a nie ACC

3. Sygnał stacyjki ON jest wyprowadzany jako IG1/niebieski (m.in. sterowanie światłami, ABS) oraz IG2/biały (m.in. klimatyzacja, podgrzewanie foteli)
4. Znalazłem na schemacie, ze IG1 jest dostępny w konsoli bezpieczników pod maską na bezpieczniku oznaczonym w instrukcji obsługi jako ABS IG. Sygnał dochodzi tam co prawda przez bezpiecznik w kabinie SAS 15A, ale jest małoprawdopodobne aby diodowe DRLe przeciążyły go na tyle, co by go spalić, tak więc to będzie mój "punkt zaczepienia".
Tak więc wiem, już gdzie. Pozostaje przygotowanie DRLi. Będę próbował na wzór fotorelacji przytoczonej przez ZOOMika, ale coś czuję że nie będzie łatwo. Chyba najpierw zajmę się automatem do składania lusterek, to nie wymaga aż takiej pracy artystycznej
Mogę to przedstawić z mojej perspektywy.
1. Wartość jako wygoda funkcjonalna:
Użytkuję S-Maxa z 2011 roku, w którym takie rzeczy jak automatyczne składanie lusterek czy światła do jazdy w dzień/DRLe to standard, podobnie jak czujnik zmierzchu czy deszczu.
Jest cholernie wygodne, że nie muszę pamiętać czy mam włączone światła, czy nie i w jakiej to pozycji właśnie jest przełącznik i czy po zgaszeniu samochodu i otwarciu drzwi nie brzęczy mi coś. Po prostu uruchamiam samochód i jadę, a jak się robi ciemniej to światła same się włączają. Krótko mówiąc XXI wiek.
Tak się składa, ze mam autko z Niemiec i ma czujnik zmierzchu, więc po zamontowaniu DRLi będę miał dokładnie takie samo zachowanie jak w S-Maxie... prostota i wygoda.
2. Wartość jako koszt
Zakładając, że DRLe "musza być zamontowane", to wykonanie instalacji DRLi na wzór z fotorelacji szacuję na koszt max. 500zł (wliczając koszt DRLi). Kupno gotowego zestawu tuningowego to koszt 350€
3. Wartość jako efekt wizualny
Nie mam nikogo zamiaru urazić, ale piszę to co sądzę. Jak widzę na drodze autko w zwykły pogodny dzień, które jara biedne światełka mijania, tylko z uwagi na dyskusyjny przepis w naszym kraju, to żal mi się robi tych samochodzików staruszków, które urodziły się za wcześnie, aby być przystosowanym do wymogu DRLi.
Jednak sporo takich aut ma zamontowane dodatkowe światła DRL, niestety w wielu przypadkach słabo się to komponuje, ale widziałem kilka fajnych aplikacji. Te kiepskie instalacje traktuję jako próby "oszczędnościowe", natomiast te ładniejsze to dla mnie fajny tuning optyczny.
I teraz nałóżmy na to aspekt Mazdy 3 BL, samochodu co by nie mówić o nowoczesnej sylwetce, produkowany do 2013 roku i... jarający światłami mijania dzień i noc jak biedaczek ze starej epoki. Mazda 3 BK – to jestem w stanie zaakceptować, ale w samochodzie w "budzie" z 2013 roku to dla mnie wstyd i DRL być musi. Pechem jest tylko fakt, że do modelu zderzaka, który jest w mojej BLce akurat nie ma gotowego/dopasowanego rozwiązania za rozsądne pieniądze i trzeba się nieco pomęczyć.
P.S.
zapraszam do wątku z modułem automatycznego składania lusterek. To niedociągnięcie producenta już skorygowałem
1. Wartość jako wygoda funkcjonalna:
Użytkuję S-Maxa z 2011 roku, w którym takie rzeczy jak automatyczne składanie lusterek czy światła do jazdy w dzień/DRLe to standard, podobnie jak czujnik zmierzchu czy deszczu.
Jest cholernie wygodne, że nie muszę pamiętać czy mam włączone światła, czy nie i w jakiej to pozycji właśnie jest przełącznik i czy po zgaszeniu samochodu i otwarciu drzwi nie brzęczy mi coś. Po prostu uruchamiam samochód i jadę, a jak się robi ciemniej to światła same się włączają. Krótko mówiąc XXI wiek.
Tak się składa, ze mam autko z Niemiec i ma czujnik zmierzchu, więc po zamontowaniu DRLi będę miał dokładnie takie samo zachowanie jak w S-Maxie... prostota i wygoda.
2. Wartość jako koszt
Zakładając, że DRLe "musza być zamontowane", to wykonanie instalacji DRLi na wzór z fotorelacji szacuję na koszt max. 500zł (wliczając koszt DRLi). Kupno gotowego zestawu tuningowego to koszt 350€
3. Wartość jako efekt wizualny
Nie mam nikogo zamiaru urazić, ale piszę to co sądzę. Jak widzę na drodze autko w zwykły pogodny dzień, które jara biedne światełka mijania, tylko z uwagi na dyskusyjny przepis w naszym kraju, to żal mi się robi tych samochodzików staruszków, które urodziły się za wcześnie, aby być przystosowanym do wymogu DRLi.
Jednak sporo takich aut ma zamontowane dodatkowe światła DRL, niestety w wielu przypadkach słabo się to komponuje, ale widziałem kilka fajnych aplikacji. Te kiepskie instalacje traktuję jako próby "oszczędnościowe", natomiast te ładniejsze to dla mnie fajny tuning optyczny.
I teraz nałóżmy na to aspekt Mazdy 3 BL, samochodu co by nie mówić o nowoczesnej sylwetce, produkowany do 2013 roku i... jarający światłami mijania dzień i noc jak biedaczek ze starej epoki. Mazda 3 BK – to jestem w stanie zaakceptować, ale w samochodzie w "budzie" z 2013 roku to dla mnie wstyd i DRL być musi. Pechem jest tylko fakt, że do modelu zderzaka, który jest w mojej BLce akurat nie ma gotowego/dopasowanego rozwiązania za rozsądne pieniądze i trzeba się nieco pomęczyć.
P.S.
zapraszam do wątku z modułem automatycznego składania lusterek. To niedociągnięcie producenta już skorygowałem
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość