Silniczek lusterka zewnętrznego

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Arivlad » 12 lis 2022, 14:23

Witam wszystkich :)

Miałem identyczny problem jak powyższy. Lusterko przestało się składać a silniczek non stop pracował. Pierwsza moja reakcja byłą taka, że trzeba kupić nowe lusterko, niestety miałem pecha i nowych zamienników nie mogłem dostać (mam lusterko ze wskaźnikiem martwego pola) a używki akurat też nie były w obiegu.

Całe szczęście znalazłem ten temat i udało mi się je naprawić.

Z pomocą przyszli "Chińczyki" i na Ali znalazłem oraz zamówiłem metalowy zamiennik trybiku który widać na zdjęciu.

Po rozebraniu lusterka na części pierwsze, wymiana trybiku to już formalność.

Niestety żeby całkowicie ściągnąć lusterko z samochodu musiałem odczepiać całą tapicerkę gdyż kabelki od martwego pola były na osobnej kostce niż reszta, która była schowana właśnie pod tapicerką.

Całość zajęło mi około 2h (nie mam doświadczenia), od ściągnięcia lusterka, rozebrania go, wyczyszczenia i przesmarowania, po ponowny montaż na samochodzie.

Za trybik zapłaciłem €7 a strach pomyśleć jaką cenę krzyknęli by mi w ASO.

Teraz muszę tylko zamówić drugi trybik i wymienić go w lewym lusterku, bo na oryginalnym lusterko niemiłosiernie hałasuje, w porównaniu do metalowego zamiennika.
Załączniki
WhatsApp Image 2022-11-12 at 12.21.19.jpeg
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2015, 12:50
Posty: 5
Skąd: Breda
Auto: Mazda 3 BL, GT-L 2.0 151 KM

Postprzez donpedro5 » 12 sie 2025, 00:33

Też mam wymianę zębatki za sobą i potwierdzam że jej wymiana nie jest jakoś szczególnie skomplikowana – więcej zabawy jest z samym zdjęciem lusterka, niż później wymianą zębatki mechanizmu sterowania lusterkiem. Z tym czy zębatka plastikowa głośniej pracuje od metalowej to nie wiem bo wymieniałem na plastikową, natomiast gdy sam szukałem rozwiązania problemu z lusterkiem rozwalił mnie jeden wątek gdzie ktoś reklamował że kleił rozerwaną zębatkę <rotfl> Na takiej zębatce w mechanizmie sterowania lusterkiem działają wbrew pozorom całkiem spore siły, zwłaszcza zimą gdy lusterko potrafi oblodzić, silniczek używa większej siły. Do przewidzenia było że mu ta zębatka się znów rozleci. Ze swojej strony mogę dodać, że warto użyć smaru serwisowego Mazdy do takich mechanizmów bo też jego brak sprzyja wycieraniu się zębów przez co lusterko dłużej się składa/rozkłada lub szarpie – zwłaszcza jeśli to plastikowa zębatka.
Początkujący
 
Od: 26 lip 2023, 12:45
Posty: 13 (4/0)
Auto: Mazda 6 GJ (III generacja) 2017

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323