Montaż zestawu glośno mówiącego i tempomatu
1, 2
Witam wszystkich forumowiczów.
Chciałbym w mojej m3 zamontować zestaw głośno mówiący oraz tempomat. Na kierownicy nie mam oczywiście przycisków do tempomaty ani zestawu. Moje pytanie jest takie czy istnieje możliwość zamontowania i w jaki sposób i czy zakup nowej kierownicy by wystarczył?
Chciałbym w mojej m3 zamontować zestaw głośno mówiący oraz tempomat. Na kierownicy nie mam oczywiście przycisków do tempomaty ani zestawu. Moje pytanie jest takie czy istnieje możliwość zamontowania i w jaki sposób i czy zakup nowej kierownicy by wystarczył?
-
jafagnez312
Witamy
Tempomat na bank, bo jest to opcja akcesoryjna – zresztą zdaje się KMBak zakładał to może sam napisze Ci o szczegółach. Jeśli zaś chodzi o zestaw głośnomówiący to nie wiem czy "przeszczep" fabrycznego jest możliwy – musiałbym poszperać w skarbnicy wiedzy, ale najprościej będzie jak wykonasz na początek tel. do ASO
Tempomat na bank, bo jest to opcja akcesoryjna – zresztą zdaje się KMBak zakładał to może sam napisze Ci o szczegółach. Jeśli zaś chodzi o zestaw głośnomówiący to nie wiem czy "przeszczep" fabrycznego jest możliwy – musiałbym poszperać w skarbnicy wiedzy, ale najprościej będzie jak wykonasz na początek tel. do ASO
Zestaw odpuść. Nie warto i nie będzie to tak jak jest fabrycznie – przynajmniej tak mi ASO powiedzialo i google. Lepiej sobie Jabre kup. Znajdziesz w moim wątku. Tempomat zakładany był ASO. Zatem szczegółów technicznych Ci nie podam. Ale po zrobieniu jest tak jak normalnie wychodzi z fabryki. Tez fotki są w wątku. Cen nie pamiętam, ale około 1k.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Bardziej mi chodziło o to czy jak zdejmę kierownice to czy będę miał kabelki do podpięcia tempomatu i zestawu (słyszałem że tak było zrobione w golfie 4) i czy coś w komputerze trzeba zmieniać.
-
jafagnez312
KMBak napisał(a):Tempomat zakładany był ASO. Zatem szczegółów technicznych Ci nie podam.
W takim razie może jednak słówko ode mnie
jafagnez312, potrzebujesz zestaw akcesoryjny zawierający, m.in. przyciski sterujące przy kierownicy, których w swojej nie posiadasz – dołączono do niego szczegółowe instrukcje, więc pewno dałbyś radę i sam zamontować. Mija się to jednak z celem, ponieważ do działania wymagana jest „aktywacja” z poziomu serwisowego oprogramowania diagnostycznego Mazdy. W praktyce oznacza to, że jeśli chcesz mieć tempomat to jesteś zdany na łaskę ASO lub innego serwisu, który dysponuje odpowiednim sprzętem.
Co do zestawu głośnomówiącego to sprawdziłem i zapomnij o fabrycznym, ale nie ma czego specjalnie żałować.
ZOOMik napisał(a):zapomnij o fabrycznym, ale nie ma czego specjalnie żałować
O to właśnie chodzi...
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Również chciałem założyć tempomat do swojej 3 ale w Łodzi powiedzieli 1100 zl
- Od: 13 kwi 2012, 21:07
- Posty: 74
- Auto: Mazda 3 2010r. 1.6 105 km Sedan
Sprawdziłem swoją ofertę. Tempomat kosztował 809 zł a jego montaż coś koło 300. Więc wychodzi 1100. Dziś może miałbym trochę taniej.
Potarguj się.
Potarguj się.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Poczekam na większy przypływ gotówki
Tempomat najbardziej przyda się przed wakacjami
Tempomat najbardziej przyda się przed wakacjami
- Od: 13 kwi 2012, 21:07
- Posty: 74
- Auto: Mazda 3 2010r. 1.6 105 km Sedan
Na pocieszenie dołożenie tempomatu w Hyundaiu i30 to około 2000 zł!
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Kupiłem BL rocznik 2012 1.6 MZ-CD 115KM – sprowadzona z Belgii, wypasiona, ma prawie wszystko ... oprócz tempomatu. Poczytałem conieco o dołożeniu tempomatu w dziale dla BK, niektórym udało sie, ewentualnie wymiana czujnika stopu przy pedale, z dwupinowego na czteropinowy, no i oczywiściee wersja kierownicy z przyciskaami dla tempomatu.
U mnie w BL w/w czujnik jest chyba taki jaki powinien – zdjęcie realne poniżej.
Ponieważ mam inne – nie wyjasnione – problemy z magdaleną (nie działa sensor deszczu i nie ma wyświetlania aktualnego nr biegu i sugestii zmiany biegu miedzy licznikami prędkości i obrotów) , pomyslałem, że może pośrednik od którego kupiłem magde coś kombinował (lub sprzedający w Belgii) z tempomatem, pomyslałem ze może był tempomat oryginalnie, a w/w problemy to jakieś niekompatybilności w ECU.
Podmieniłem kierownice bez manetek na kierownice kupiona na alledrogo z przyciskami tempomatu (wymiana banalna).
Po załączeniu ON przyciskiem tempomatu, załącza się CRUISE na pomarańczowo, przyciskami SET+ lub SET- uaktywniam tempomat i napis CRUISE zmienia się na zielony. Generalnie wszystkie manetki tempomatu prawidłowo działają. Inne przyciski na kierownicy również działają tak jak powinny (zmieniona kierownica nie ma zbędnych dla mnie przycisków "telefonicznych", bo telefon/połączenia realizuje mi navi/radioTomTom).
No i na koniec jednak problem – tempomat niby działa, co objawia sie prawidłowym wyświetlaniem na konsoli i zmianami z pomarańcz na zielony i powrotnie, ale niestety nie trzyma prędkości – po zdjęciu nogi z "gazu" prędkość naturalnie, z braku naciskania "gazu" spada.
Przed wykonaniem zmian (założenie kierownicy z tempomatem), skontaktowałem się (a później telefonowano do mnie) z ASO Impex Lublin (rekomendowany przez naszego guru forumowego jako naprawdę dobre ASO). Wg nich VIN mojej magdaleny:
W systemie Mazdy brak jest informacji na temat dodatkowego wyposażenia z jakim wyprodukowany był dany samochód. Jeśli chodzi o wyposażenie w tempomat możemy zrobić to tylko z poziomu programu służącego do doboru części do numeru nadwozia, wg programu Pana samochód był wyposażony w tempomat.
Więc wg tych informacji powinno zatrybić – co mogłem pominąć, lub co mógłbym jeszcze sprawdzić/uruchomić prawidłowe działanie ?
Przepraszam za tyle literek, może ktoś dotrze do końca tej mojej pisaniny, a potrafi mi coś pomóc ?
U mnie w BL w/w czujnik jest chyba taki jaki powinien – zdjęcie realne poniżej.
Ponieważ mam inne – nie wyjasnione – problemy z magdaleną (nie działa sensor deszczu i nie ma wyświetlania aktualnego nr biegu i sugestii zmiany biegu miedzy licznikami prędkości i obrotów) , pomyslałem, że może pośrednik od którego kupiłem magde coś kombinował (lub sprzedający w Belgii) z tempomatem, pomyslałem ze może był tempomat oryginalnie, a w/w problemy to jakieś niekompatybilności w ECU.
Podmieniłem kierownice bez manetek na kierownice kupiona na alledrogo z przyciskami tempomatu (wymiana banalna).
Po załączeniu ON przyciskiem tempomatu, załącza się CRUISE na pomarańczowo, przyciskami SET+ lub SET- uaktywniam tempomat i napis CRUISE zmienia się na zielony. Generalnie wszystkie manetki tempomatu prawidłowo działają. Inne przyciski na kierownicy również działają tak jak powinny (zmieniona kierownica nie ma zbędnych dla mnie przycisków "telefonicznych", bo telefon/połączenia realizuje mi navi/radioTomTom).
No i na koniec jednak problem – tempomat niby działa, co objawia sie prawidłowym wyświetlaniem na konsoli i zmianami z pomarańcz na zielony i powrotnie, ale niestety nie trzyma prędkości – po zdjęciu nogi z "gazu" prędkość naturalnie, z braku naciskania "gazu" spada.
Przed wykonaniem zmian (założenie kierownicy z tempomatem), skontaktowałem się (a później telefonowano do mnie) z ASO Impex Lublin (rekomendowany przez naszego guru forumowego jako naprawdę dobre ASO). Wg nich VIN mojej magdaleny:
W systemie Mazdy brak jest informacji na temat dodatkowego wyposażenia z jakim wyprodukowany był dany samochód. Jeśli chodzi o wyposażenie w tempomat możemy zrobić to tylko z poziomu programu służącego do doboru części do numeru nadwozia, wg programu Pana samochód był wyposażony w tempomat.
Więc wg tych informacji powinno zatrybić – co mogłem pominąć, lub co mógłbym jeszcze sprawdzić/uruchomić prawidłowe działanie ?
Przepraszam za tyle literek, może ktoś dotrze do końca tej mojej pisaniny, a potrafi mi coś pomóc ?
Po pierwsze kierownice w autach z tempomatem i bez są takie same. Dokłada się tylko te przyciski po bokach. Przykręcane na śrubki. Jeśli Twoje przyciski do obsługi telefonu w poprzedniej kierownicy działały to ja bym przełożył panel tempomatu.
Po drugie każdy (chyba) ma kontrolki tempomatu (napis Crusie) na zegarach.
Po trzecie wygląda na to, że wystarczy elektronika w przyciskach, która już gada z kontrolkami w zegarach, ale...
Po czwarte albo brakuje jakiegoś dodatkowego modułu tempomatu lub (może bardziej prawdopodobne) odblokowania jego opcji w komputerze pokładowym.
Po drugie każdy (chyba) ma kontrolki tempomatu (napis Crusie) na zegarach.
Po trzecie wygląda na to, że wystarczy elektronika w przyciskach, która już gada z kontrolkami w zegarach, ale...
Po czwarte albo brakuje jakiegoś dodatkowego modułu tempomatu lub (może bardziej prawdopodobne) odblokowania jego opcji w komputerze pokładowym.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
łatwiej i może nawet taniej jest kupić całą kierownice – looknij na alledrogo
Co do przycisków "telefoniczno/blutoothowych" – pisałem że miałem, ale kompletnie nieprzydatne i nie działające, bo rozmowy telefoniczno/blutoothowe w moim przypadku realizuje. navi/radio TomTom (bardzo fajnie, wszystko na ekranie navi, nawet SMS-y mozna wyświetlać).
Co do tempomatu – chyba nic więcej hardware'owo nie trzeba, ale nie wiem dlaczego nie działa ... możliwe ze tylko uaktywnienie w komputerze magdy.
Przy okazji w ASO każe sprawdzić, bo chyba nikt inny nie potrafiłby pogrzebać w sofcie ?
Co do przycisków "telefoniczno/blutoothowych" – pisałem że miałem, ale kompletnie nieprzydatne i nie działające, bo rozmowy telefoniczno/blutoothowe w moim przypadku realizuje. navi/radio TomTom (bardzo fajnie, wszystko na ekranie navi, nawet SMS-y mozna wyświetlać).
Co do tempomatu – chyba nic więcej hardware'owo nie trzeba, ale nie wiem dlaczego nie działa ... możliwe ze tylko uaktywnienie w komputerze magdy.
Przy okazji w ASO każe sprawdzić, bo chyba nikt inny nie potrafiłby pogrzebać w sofcie ?
Jestem właśnie po samodzielnym montażu tempomatu w M3 BL 1.6 Z6. Jak najbardziej da się to zrobić samemu Wystarczy kierownica z przyciskami, włącznik stop z 4 pinami i aktywacja niestety chyba tylko IDSem. Po zamontowaniu kierownicy i włącznika STOP zadzwoniłem do serwisu Mazdy w Krakowie czy mi aktywują tempomat. Uprzejmy Pan poprosił o nr VIN i po paru minutach oddzwonił z informacją, że się nie da. Postanowiłem kupić IDSa od Chińczyków i zrobić to samemu skoro serwis Mazdy nie potrafi. Po 3 tygodniach interfejs dotarł i aktywacja zakończyła się sukcesem Jakby ktoś miał jakieś pytania to służę pomocą. Koszt takiej zabawy to: kierownica 130zł (ideał skórzana), włącznik stop 50zł, IDS z Chin 340zł
Cześć,
Pozwolę sobie podpiąć się pod temat, ponieważ wpisuje się on idealnie w moje zapytanie.
Mianowicie również chciałbym doposażyć moją M3 BL 2009 1.6 w wyposażeniu exclusive w fabryczny tempomat i zestaw głośnomówiący.
Przeczytałem wiele tematów na różnych forach i z tego co widzę, nie ma większych problemów z aktywacją tempomatu samego w sobie: przeszczep kierownicy, czujnik stopu 4-pin, a na koniec aktywacja IDS'em.
I tu pojawia się pierwsze pytanie. Zakładam, że ASO nie będzie chciało współpracować. Czy taką aktywację są w stanie wykonać także serwisy trzecie, które ogłaszają się, że mają interfejs IDS lub magicy ogłaszający się na OLX? Kolega wolakm wspomniał o samodzielnej aktywacji chińskim interfejsem więc podejrzewam, że inni też tak mogą? Jak to wygląda w praktyce? Macie może jakieś doświadczenie z tego typu serwisami w okolicy Warszawy, które możecie polecić? Jest to cenowo kuszące rozwiązanie, o ile nie będę musiał kupować IDSu za 340zł
No i jeszcze kwestia bluetooth... kolega ZOOMik napisał, że nie da się dołożyć fabrycznego modułu bluetooth. Z czego to wynika? Nie będzie on działał w ogóle, czy tylko częściowo? Może też wymaga podobnej aktywacji? Mógłbyś podać więcej szczegółów w czym tkwi problem?
W mojej 3 są już zainstalowane mikrofony, co w pewien sposób zasugerowało mi, że jest to możliwe jako opcja. Zdaję sobie sprawę z kiepskiej opinii tego zestawu, ale samo wybieranie i wyświetlanie numerów nie jest dla mnie istotne. To co jest dla mnie ważne to odbieranie i rozłączenie połączeń z kierownicy oraz zintegrowanie tego razem z systemem audio (wyciszenie radia/CD w trakcie dzwonienia itp).
Jeśli byłoby to możliwe nawet w ograniczonym zakresie, wtedy poszukam kierownicy, która ma zarówno przyciski BT jak i tempomatu. Ale wolę się upewnić, zanim zakupię konkretny model.
Pozdrawiam,
Filip
Pozwolę sobie podpiąć się pod temat, ponieważ wpisuje się on idealnie w moje zapytanie.
Mianowicie również chciałbym doposażyć moją M3 BL 2009 1.6 w wyposażeniu exclusive w fabryczny tempomat i zestaw głośnomówiący.
Przeczytałem wiele tematów na różnych forach i z tego co widzę, nie ma większych problemów z aktywacją tempomatu samego w sobie: przeszczep kierownicy, czujnik stopu 4-pin, a na koniec aktywacja IDS'em.
I tu pojawia się pierwsze pytanie. Zakładam, że ASO nie będzie chciało współpracować. Czy taką aktywację są w stanie wykonać także serwisy trzecie, które ogłaszają się, że mają interfejs IDS lub magicy ogłaszający się na OLX? Kolega wolakm wspomniał o samodzielnej aktywacji chińskim interfejsem więc podejrzewam, że inni też tak mogą? Jak to wygląda w praktyce? Macie może jakieś doświadczenie z tego typu serwisami w okolicy Warszawy, które możecie polecić? Jest to cenowo kuszące rozwiązanie, o ile nie będę musiał kupować IDSu za 340zł
No i jeszcze kwestia bluetooth... kolega ZOOMik napisał, że nie da się dołożyć fabrycznego modułu bluetooth. Z czego to wynika? Nie będzie on działał w ogóle, czy tylko częściowo? Może też wymaga podobnej aktywacji? Mógłbyś podać więcej szczegółów w czym tkwi problem?
W mojej 3 są już zainstalowane mikrofony, co w pewien sposób zasugerowało mi, że jest to możliwe jako opcja. Zdaję sobie sprawę z kiepskiej opinii tego zestawu, ale samo wybieranie i wyświetlanie numerów nie jest dla mnie istotne. To co jest dla mnie ważne to odbieranie i rozłączenie połączeń z kierownicy oraz zintegrowanie tego razem z systemem audio (wyciszenie radia/CD w trakcie dzwonienia itp).
Jeśli byłoby to możliwe nawet w ograniczonym zakresie, wtedy poszukam kierownicy, która ma zarówno przyciski BT jak i tempomatu. Ale wolę się upewnić, zanim zakupię konkretny model.
Pozdrawiam,
Filip
- Od: 14 cze 2017, 16:27
- Posty: 1
- Auto: Mazda 3 BL, 2009, sedan
1.6 dohc
Hej
Jestem już 2 lata po instalacji fabrycznego tempomatu.
Do całej operacji potrzeba:
-przycisków tempomatu na kierownicę (ja kupiłem całą kierownice na znanym serwisie aukcyjnym)
-czujnika pod pedał hamulca – czujnik musi mieć 4 piny w gnieździe
-aktywacja IDSem – ja pojechałem do autoryzowanego salonu mazdy w Warszawie przy ul Ostrobramskiej.
Sam zainstalowałem przyciski rozbierając kierownicę na części pierwsze – demontaż jest banalny – całe okablowanie jest fabrycznie z każdym samochodem. Okablowanie czujnika pod pedał hamulca również jest więc wystarczy wypiąć Nasz czujnik i wpiąć taki z 4 pinami. Następnie jedziemy do ASO i mówimy że chcemy aktywować tempomat. Operacja trwa 10 minut i kosztuje 140zł. Serwis bardzo chętnie Nam to aktywuje.
Jestem już 2 lata po instalacji fabrycznego tempomatu.
Do całej operacji potrzeba:
-przycisków tempomatu na kierownicę (ja kupiłem całą kierownice na znanym serwisie aukcyjnym)
-czujnika pod pedał hamulca – czujnik musi mieć 4 piny w gnieździe
-aktywacja IDSem – ja pojechałem do autoryzowanego salonu mazdy w Warszawie przy ul Ostrobramskiej.
Sam zainstalowałem przyciski rozbierając kierownicę na części pierwsze – demontaż jest banalny – całe okablowanie jest fabrycznie z każdym samochodem. Okablowanie czujnika pod pedał hamulca również jest więc wystarczy wypiąć Nasz czujnik i wpiąć taki z 4 pinami. Następnie jedziemy do ASO i mówimy że chcemy aktywować tempomat. Operacja trwa 10 minut i kosztuje 140zł. Serwis bardzo chętnie Nam to aktywuje.
Witam, sorki, że odgrzewam staroć ale zadzwoniłem do 2 ASO w Białymstoku i w Olsztynie i niestety, jak twierdzą, nie mogą aktywować tempomatu w aucie, które go nigdy nie miało.
Ktoś ma pomysł co zrobić aby go jednak aktywować?
Ktoś ma pomysł co zrobić aby go jednak aktywować?
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość