Automatyczne światła, fabryczne dzienne, montaż DRL

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez ZOOMik » 5 lis 2013, 19:27

Ad.1
Dla kogoś, kto posiada (fabrycznie lub sam dołożył moduł) automatyczne zapalanie świateł mijania po włączeniu zapłonu, opisywanej korzyści z montażu DRL nie będzie :P

Ad2.
Koszt zakupu/montażu dobrych DRL, bez względu na to czy kosztują 500 zł czy 350€, praktycznie nigdy się nie zwróci, więc jeśli nie musimy ich zakładać to z ekonomicznego punktu widzenia zawsze będzie to właściwa decyzja, :>

Ad3.
Zapalone światła mijania mogą wyglądać lepiej niż „dokładane” DRL zwłaszcza, kiedy brak na rynku pasującego produktu lub/i dogodnego miejsca montażu. W przeciwieństwie do Kolegi nie uważam, aby jazda 3BL na światłach mijania zamiast DRL była wstydem :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Tytan » 6 lis 2013, 09:16

ZOOMik myślę, że jakby Kolega simon jeździł na ksenonach to tez mógłby mieć trochę inne zdanie :)
Mi osobiście również robiło się żal tych nieszczęsnych halogenów i pozostałych żarówek palących się w ciągu dnia zwłaszcza podczas upalnych dni i z tego m.in. względu zamontowałem LEDy. Szkoda tylko, że Mazda nie staneła na wysokości zadania i nie przewidziała jakiegoś kompleksowego, fabrycznego rozwiązania w tej kwestii i trzeba kombinować nieraz jak koń pod górkę żeby to jakoś sensownie zrobić.
W nowej 3 za to mamy już najładniejsze moim zdaniem rozwiązanie DRL LED na rynku więc jakby się chciało w BL to pewnie by się dało
Japan – the best producer in the world !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 13:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez simon_ttp » 6 lis 2013, 21:05

No "wstyd" to może nie jest najlepiej dobrane słowo. Jednak faktem jest, że światła mijania nie zostały zaprojektowane do tego, aby świeciły się 24h/dobę. Jest to rozwiązanie tylko dla samochodów "nieprzystosowanych", co można też interpretować "zbyt starych".
Trochę trudno mi zrozumieć, że z jednej strony montujemy progi, oświetlenie nóg, montujemy nakładki i podstópnik czy też osłonę zderzaka, czyli wszystko aby autko było "naj", nawet jeśli te rzeczy to zwykła kosmetyka, a z drugiej strony tak praktyczna i istotna z punktu wizualnego tuningu, który jest widoczny "na pierwszy rzut oka" zaliczana jest do kwestii "czy warto".

Generalnie uważam, że komentarze typu "czy warto" na forum miłośników marki, którzy "picują" swoje auta na najróżniejsze sposoby za swojego rodzaju nietakt, a na pewno nic nie wnosi do tematu.

Jest bardzo dużą niedogodnością, że nie ma dedykowanych DRLi i trzeba się sporo wysilić (w typie zderzaka, który mam), ale mimo to nie jestem w stanie zaakceptować, aby fajowa 3 BLa miała rozwiązanie świateł dziennych rodem z początku motoryzacji.

P.S.
Faktycznie s-max ma ksenony, ale w 3ce jest to dla mnie głównie kwestia wyglądu i wygody.
Początkujący
 
Od: 14 paź 2013, 22:41
Posty: 24 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZR (Z6) 2009

Postprzez ZOOMik » 8 lis 2013, 18:24

Tytan napisał(a):ZOOMik myślę, że jakby Kolega simon jeździł na ksenonach to tez mógłby mieć trochę inne zdanie :)

Być może, ale po wypowiedziach w wątku mam wątpliwości... ;)

Tytan napisał(a):Szkoda tylko, że Mazda nie staneła na wysokości zadania i nie przewidziała jakiegoś kompleksowego, fabrycznego rozwiązania w tej kwestii i trzeba kombinować nieraz jak koń pod górkę żeby to jakoś sensownie zrobić.

+1

Tytan napisał(a):W nowej 3 za to mamy już najładniejsze moim zdaniem rozwiązanie DRL LED na rynku

A z tym to bym polemizował :P

simon_ttp napisał(a):No "wstyd" to może nie jest najlepiej dobrane słowo. Jednak faktem jest, że światła mijania nie zostały zaprojektowane do tego, aby świeciły się 24h/dobę. Jest to rozwiązanie tylko dla samochodów "nieprzystosowanych", co można też interpretować "zbyt starych".

Nikt nie świeci świateł przez 24h/dobę, ale nawet gdyby to „problem” nie leży w nieprzystosowaniu do takich warunków pracy, lecz w tym, że światła mijania nie są przeznaczone/zaprojektowane do takiego celu (świecenia w dzień) a co za tym idzie dedykowane DRL LED po prostu lepiej (skuteczniej) się w tej roli (warunkach) spisują.

simon_ttp napisał(a):Trochę trudno mi zrozumieć, że z jednej strony montujemy progi, oświetlenie nóg, montujemy nakładki i podstópnik czy też osłonę zderzaka, czyli wszystko aby autko było "naj", nawet jeśli te rzeczy to zwykła kosmetyka, a z drugiej strony tak praktyczna i istotna z punktu wizualnego tuningu, który jest widoczny "na pierwszy rzut oka" zaliczana jest do kwestii "czy warto".

A to dlatego, że DRL nie postrzegam w kategoriach tuningu :P

simon_ttp napisał(a):Generalnie uważam, że komentarze typu "czy warto" na forum miłośników marki, którzy "picują" swoje auta na najróżniejsze sposoby za swojego rodzaju nietakt, a na pewno nic nie wnosi do tematu.

Jedni „picują” a inni kochają je takimi, jakie fabryka stworzyła <serduszka> Nie wrzucaj wszystkich do jednego wora, bo to jest dopiero nietakt :P Zresztą podobnie jak zarzut, że nic do tematu nie wnosi dyskusja, "czy aby gra jest warta świeczki?" To, że Ty jesteś zdecydowany na montaż DRL nie oznacza, że nie warto sprowokować ludzi do przemyśleń na powyższy temat :)

simon_ttp napisał(a):Jest bardzo dużą niedogodnością, że nie ma dedykowanych DRLi i trzeba się sporo wysilić (w typie zderzaka, który mam), ale mimo to nie jestem w stanie zaakceptować, aby fajowa 3 BLa miała rozwiązanie świateł dziennych rodem z początku motoryzacji.

"Minus" za brak inicjatywy producenta w tym zakresie jest bezdyskusyjny i już wiele razy to zostało mu wytknięte. Swoją drogą nie jest to jedyna i nie ostatnia „wpadka” Mazdy <dupa>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Night » 20 lis 2013, 19:48

Cześć.
Wczoraj zamontowałem światełka, po dość dużych problemach z lokalizacją i modułem zdecydowałem się umieścić je nad halogenem. Kąt jest zachowany , światła są na równi z obrysem plastikowej wstawki(świecą na wprost). Generalnie wreszcie jestem zadowolony :) <jupi> .
Okazało się ,że nie trzeba zmieniać modułu świateł i wystarczy wgrać nową ścieżkę serwisową dla starego modułu w ASO. Po wgraniu nowego oprogramowania czujnik zmierzchu w dzien włącza LEDy a jak się robi ciemno ksenony. Światełka , które zamontowałem to NOXON 02 , mają kształt równoległoboku i dzięki temu dało się je zamontować nad halogenem z ustawieniem odpowiedniego kąta. Oczywiście trzeba idealnie wyciąć kształt w plastikowej wstawce pod światełka.
Załączniki
20131119_210810.jpg
20131119_232534.jpg
20131119_232703.jpg
20131121_130508.jpg
Ostatnio edytowano 26 sty 2014, 00:01 przez Night, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 10:13
Posty: 149
Skąd: Rzeszów
Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic

Postprzez Ścibi85 » 20 lis 2013, 23:44

O spoko :) Fajnie :) Gratulacje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/11)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez mazik87 » 21 lis 2013, 19:35

Możesz napisac ile kosztowało Cie owe wgranie sciezki serwisowej do modulu?
Gdzie kupowales lampy :–)?
Montowales sam czy aso?
Gdzie i jak podlaczyles?
Planuje w swojej montaż i kazda pomoc sie przyda :–)
Pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 10:52
Posty: 72
Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b

Postprzez KMBak » 21 lis 2013, 20:26

mazik87 napisał(a):Możesz napisac ile kosztowało Cie owe wgranie sciezki serwisowej do modulu?


U mnie to było 150 zł.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Night » 23 lis 2013, 11:32

1.Koszt wgrania opr: 100 zl
2. Swiatla led noxon 02: kosztowały mnie 150 zl w Rzeszowie , na allegro widziałem za 140
3.Calosc montowalem sam z wyjatkiem okablowania (montaz w essa Rzeszów 80zl). Z montazem wyjdzie okolo 200-250. Wolalem sam osadzic lampy i dokladnie uszczelnic niz przyjechac na gotowe i nie widzieć jak lampy zostaly zamontowane do plastikowej nakladki. Bardzo wazne jest precyzyjnie wycięcie otworów , tak żeby lampy nie byly luźne , potem mocowanie do ledow osadzasz na takiej plastikowej podstawce z tylu nakladki i uszczelniasz silikonem lub klejem na gorąco.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 10:13
Posty: 149
Skąd: Rzeszów
Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic

Postprzez Ścibi85 » 1 sty 2014, 16:27

ZOOMik napisał(a):
ZOOMik napisał(a):Gdzieś chyba mam zapisaną "fotorelację", jak wykonać „kopię” takich punktowych DRL a'la ATH – jak znajdę to zapodam.

Odnalazłem :)
http://www.zest-line.ru/index/ustanovka ... da_3/0-101


Podjęta decyzja... taki zamontuję na wiosnę. Obecne pójdą do Seata. Nie wiem tylko z czego zrobić to białe wypełnienie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/11)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez ZOOMik » 2 sty 2014, 17:17

Z tworzywa sztucznego, np. PMMA :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez simon_ttp » 18 sty 2014, 19:25

Właśnie odwiedził mnie szwagier i już nowe DRLe są zamontowane. Jutro rano podłączę elektrykę i zrobię zdjęcia.
Co do rozwiązania to ostatecznie będą zainstalowane 3 lampy na każdą stronę.
Lampy są osadzone w mufkach (łącznikach) rur pcv do wody pomalowane na czarno, klejone klejem do szyb (uszczelnienie) i mocowane wkrętami.
Zasada instalacji jest inna niż w podanej przez ZOOMika fotorelacji, ale jest za to dużo prostsza a efekt tak samo dobry, a może i lepszy.
Ostatnio edytowano 29 mar 2014, 11:22 przez simon_ttp, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 14 paź 2013, 22:41
Posty: 24 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZR (Z6) 2009

Postprzez ZOOMik » 18 sty 2014, 20:27

Od dawna wiadomo, że Polak (też) potrafi...zatem czekamy ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Ścibi85 » 19 sty 2014, 21:46

simon_ttp a może fotorelacja ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/11)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

PostTen post został usunięty przez simon_ttp 22 sty 2014, 20:48.

Postprzez simon_ttp » 22 sty 2014, 21:43

Kurcze, fotorelacja raczej niemożliwa, gdyż usługę wykonał szwagier z doświadczeniem blacharza samochodowego. Mogę go dopytać o szczegóły i je opisać. Na razie zbiór tego co zapamiętałem:
    1. nowe panele/osłony kupiłem w serwisie Mazdy. Koszt za sztukę 60 lub 65zł (nie pamiętam dokładnie)

    2. Tak jak widać na zdjęciach zamontowane są po trzy DRLe na stronę w środkowej części (użyłem DRLi NSSC 502HP). Otwory są wycięte w kształcie "boiska sportowego", mufki PCV muszą być pod skosem.

    3. DRLe są osadzone w mufkach PCV (takich do łączenia rurek od wody) do kupienia w markecie budowlanym

    4. Mufki są dokręcony (prawdopdobnie z boku lub lekko pod skosem) wkrętami do regipsu a całość od tyłu poprawiona sporą ilością kleju do szyb (mocny i elastyczny). Jest troszkę ciasno przy zewnętrznej mufce i musi mieć lekko podcięty bok, ale nie jest to widoczne).

    5. Mufki pomalowane (bo oryginalnie są jak rurka PCV – szare) czarnym lakierem matowym (takim do plastikowych elementów np. zderzaka) – po tym zabiegu mają ten sam kolor co reszta panelu/osłony.

    6. DRLe są po prostu wciśnięte w tak przygotowane mufki. Pasują bez problemu.

Montaż nie jest skomplikowany. Należy "poluźnić" mocowanie osłony zderzaka przedniego przez usunięcie kołków mocujących i kilku wkrętów z okolic grilla/nad chłodnicą. Dodatkowo trzeba odkręcić kilka wkrętów od spodu osłony zderzaka (połączenie ze spodnią osłoną komory silnika). Po tym zabiegu skręcamy koła maksymalnie w prawo i zabieramy się za lewą osłonę. Aby się do niej dostać trzeba jeszcze usunąc bodajże 3 wkręty w nadkola. Po lekkim odciągnięciu osłony puści zatrzask i będzie dość wygodne dojście do okręcenia panelu i światła przeciwmgielnego (o ile się je ma). Całość nie jest skomplikowana, szczególnie jak się ma wprawę... a szwagier ma :D
Oczywiście należy od razu podłączyć kabel zasilający, który łatwo można poprowadzić z komory silnika... jest sporo miejsca.
Tak wygląda to po skręceniu:
Obrazek

Czynność powtórzamy z drugiej strony, tam jest troszkę ciaśniej z uwagi na zbiornik spryskiwacza, ale tylko troszkę. Tam też prowadzimy kabelek, który można poprowadzić razem z wiązką innych kabli nad chłodnicą przy użyciu plastikowych opasek zaciskowych.
Obrazek

Moduł sterujący najwygodniej przykręcić za pomocą 3 wkrętów do osłony akumulatora.
Obrazek

Do podłączenia są 3 przewody, jeden pozostaje niepodłączony – w zależności od wybranego trybu żółty lub brązowy.
Moduł może prcować w dwóch trybach: wyłączającym DRLe przy włączonych światłach (postojówkach) lub przyciemniający DRLe o 30%. Na początku podłączyłem ten drugi tryb, ale krótko mówiąc nie działał, a nie miałem zamiaru w nocy razić innych kierowców, więc przełączyłem moduł w tryb gaszenia DRLi, gdzy działają postojówki – ten tryb działał poprawnie. Sygnał "załączonych" świateł postojowych wziąłem ze skrzynki bezpieczników: bezpiecznik nr 35 opisany jako "TAIL". Jest on skrajnym bezpiecznikiem i łatwo odkryć kawałem przewodu przez zdjęcie brązowej izolacji, potem lutownica, odrobina cyny a na koniec taśma izolacyjna.
Zasilanie (czerwony przewód) także wziąłem ze skrzynki bezpieczników, tym razem podłączając się do fioletowego przewodu dochodzącego do bezpiecznika nr 30 "ABS IG" – pisałem o tym w jednym z wcześniejszych postów. Szczęśliwie ten bezpieczniek także jest skrajnym bezpiecznikiem, więc tu też nie ma większych problemów.
Dla formalności dodam, że odkrycie bezpieczników, to odkręcenie jednej śruby i rozłączenie kilku zatrzasków... oczywiście wszystko po wcześniejszym odłączeniu akumulatora.
Sygnał masy wziąłem z przeznaczonej do tego śruby w okolicy montażu amortyzatora. Był do niej już zmasowany inny przewód, wystarczyło ją poluzować i "dorzucić" masę z modułu.
Na koniec jeszcze kilka opasek zaciskowych, aby wszystko przymocować i gotowe.
Obrazek

Poniżej 3 zdjęcia: światła wyłączone, tryb dzienny DRLe i włączone światła mijania.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dla mnie na zakończenie pozostało ustawienie włącznika świateł w tryb AUTO. Teraz to już tylko kwestia odzwyczajenia się od jego ruszania... bo teraz jest to zbędne <czarodziej>
Ostatnio edytowano 20 kwi 2015, 20:27 przez simon_ttp, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 14 paź 2013, 22:41
Posty: 24 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZR (Z6) 2009

Postprzez KMBak » 22 sty 2014, 22:47

No i zacnie.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez ZOOMik » 23 sty 2014, 00:31

Moim zdaniem "ruskie" jednak lepiej, ale i tak doceniam Kolegi inwencję twórczą i realizację <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez simon_ttp » 23 sty 2014, 21:56

W tych rosyjskich trochę mnie raziły te dodatkowe 2 DRLe, które z uwagi na konstrukcję trudno symetrycznie wkomponować. Z kolei gdyby cała środkowa część panelu była wypełniona, to górną też należałoby tak zrobić, bo wklęsła wyglądałaby dziwacznie, więc rozwiązanie na mufkach wydaje mi się bardziej spójne.
Jest jeszcze aspekt widoczności. W rozwiązaniu rosyjskim kąt widoczności świateł jest mocno ograniczony, dużo mocniej niż w "mufkach", a w końcu jest to istotny aspekt.
Tak więc teraz mamy 3 opcje. Markowy niemiecki tuning, rosyjskie silosy i... dolnośląskie mufki :)
Początkujący
 
Od: 14 paź 2013, 22:41
Posty: 24 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZR (Z6) 2009

Postprzez ZOOMik » 24 sty 2014, 19:30

Najważniejsze, że są różne propozycje a już każdy zainteresowany sobie wybierze co mu pasuje :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323