Pióra wycieraczek do BL
Jestem już po wymianie gumek na nowe i…wycieraczki pracują perfekcyjnie – zbierają wodę idealnie, po ich przejściu dokładnie na całej oczyszczanej powierzchni pozostaje sucha szyba. Absolutnie żadnych pominiętych miejsc, nawet na końcach, całkowity brak smużeń a także odgłosów w postaci skrzypień, pisków nie mówiąc o skakaniu – po prostu cisza, czyli...wszystko tak jak było fabrycznie.
Zdecydowanie polecam
Zdecydowanie polecam


Czy wam moze tez lata lewe pioro wycieraczki po szybcie ?
Chodzi mi o dol piora, zamiast slizgac sie po szybcie to skacze.
Piora fabryczne mam 3yg uzywane. Czy to wina ramiona czy moze umylem auto szamponem Bambino i poslizg stracily ?
Pozdrawiam!
Chodzi mi o dol piora, zamiast slizgac sie po szybcie to skacze.
Piora fabryczne mam 3yg uzywane. Czy to wina ramiona czy moze umylem auto szamponem Bambino i poslizg stracily ?
Pozdrawiam!
U mnie zaczęły skakać (czasem nawet obie) po "niewidzialnej wycieraczce". Nie dało się tego niczym ściągnać – dopiero polerka do szyby Sonax (http://www.autokosmetyki.pl/sonax_prepa ... ,p892.html) załatwiła sprawę – ściaga zanieszczyczenia i preparaty na bazie silikonów.
Jeśli po szamponie została hydrofobowa warstwa to wycieraczki nie mają wymaganego do pracy filmu wodengo. Brak poślizgu powoduje skoki. Przerabiałem to. Teraz jużjest ok. Myłem szaponem Sonaxa, teraz Meguiar'a i jest ok.
Jeśli po szamponie została hydrofobowa warstwa to wycieraczki nie mają wymaganego do pracy filmu wodengo. Brak poślizgu powoduje skoki. Przerabiałem to. Teraz jużjest ok. Myłem szaponem Sonaxa, teraz Meguiar'a i jest ok.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
KMBak napisał(a):U mnie zaczęły skakać (czasem nawet obie) po "niewidzialnej wycieraczce". Nie dało się tego niczym ściągnać – dopiero polerka do szyby Sonax (http://www.autokosmetyki.pl/sonax_prepa ... ,p892.html) załatwiła sprawę – ściaga zanieszczyczenia i preparaty na bazie silikonów.
Jeśli po szamponie została hydrofobowa warstwa to wycieraczki nie mają wymaganego do pracy filmu wodengo. Brak poślizgu powoduje skoki. Przerabiałem to. Teraz jużjest ok. Myłem szaponem Sonaxa, teraz Meguiar'a i jest ok.
A gumę wycieraczki czym przecierasz ?
Przy myciu myję szamponem, przy myciu samej szyby płynem do szyb, przecieram wilgotnym ręcznikiem papierowym. Tym Sonaxem też można czyścić gumy wycieraczek (robiłem to raz). Generalnie zawiedziony jestem trwałością wycieraczek. W rok zużyłem fabryczne gumki (8k km), i te aerodynamiczne wycieraczki – czekam teraz na gumki do fabrycznych ramion – zamówione w ASO. Scenariusz ten sam, po 5 miesiącach zaczynają mazać. Nie wiem czy to normalne, że to się tak szybko zuużywa?! Jak to jest u Was? Dbam o to by szyba była czysta i o to by regularnie usuwać syf z gumek... Żadnej chemii ponad to co powyżej napisałem.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
A czy Wam cicho wycieraczk chodza czy stukaja lekko ? Bo u mnie piszcza i stukaja a nowe piora...
I nie wiem czym teraz gumki i szybe umyc aby dostala poslizgu ?:D
Wideo ukazuje dziwiek wycieraczek – podniesione sa piora jak piszcza "Ramiona" Czy u was tez tak stuka na podniesionych wycieraczkach?
I nie wiem czym teraz gumki i szybe umyc aby dostala poslizgu ?:D
Wideo ukazuje dziwiek wycieraczek – podniesione sa piora jak piszcza "Ramiona" Czy u was tez tak stuka na podniesionych wycieraczkach?
No i ja dziś swoje odebrałem (105 zł para). Założyłem już na ramiona, jutro wrzucę po myciu na auto. Aero w kubeł (znaczy na półkę "in case of" – ale już i tak mazie robią)...
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Na wstępie słowo wyjaśnienia…
maestro, nie wątpisz chyba w moją chęć pomocy
Nie odpowiedziałem Ci, w miejscu gdzie tak uparcie „drążyłeś temat”, ponieważ postanowiłem nie brać udziału w dyskusjach, jeśli ewidentnie toczą się nie tam, gdzie powinny…przy okazji podziękowania dla moderatora za zrobienie porządku zgodnie z sugestią.
U mnie nie było i nie ma „kicania” wycieraczek zarówno nowych jak i tych zużytych.
Szampon „Bambino” radzę stosować wyłącznie na własny użytek lub potomstwa, zgodnie z jego przeznaczeniem
Odradzam czyszczenie piór (gumek) preparatami typu „scrub”, jak ten Sonax. Mam podobny środek, używam i polecam, ale wyłącznie od czasu do czasu "przelecieć" nim szyby. Dlaczego nie pióra? Preparat ma właściwości ścierne i może nam zniszczyć krawędź roboczą gumki lub/i zetrzeć warstwę grafitu, którą jest ona pokryta w celu zmniejszenia tarcia (lepszego poślizgu). Czym zatem myć gumki? Polecam delikatne przetarcie ich ściereczką lub ewentualnie papierem zwilżonym płynem do mycia szyb i to wszystko.
Żywotność piór wycieraczek zależy od wielu czynników i ciężko jednoznacznie określić co jest normą a co nie. Nie mniej, jeśli porównamy okres/przebieg jaki wytrzymały one u Ciebie z moimi 20 kkm (na upartego jeszcze mogłyby chwilę zostać) to faktycznie trochę za szybko Ci się "skończyły".
Już wcześniej zdałem relację z pracy wycieraczek po wymianie gumek na nowe – u mnie nic nie piszczy, nic nie stuka. Nie wsłuchiwałem się w pracę z uchylonymi ramionami, bo i po co skoro nie jest to ich normalna pozycja pracy. O myciu napisałem powyżej – użyj płynu do szyb. Samą szybę dobrze byłoby wcześniej oczyścić za pomocą dowolnego preparatu do „gruntownego” oczyszczania szkła lub ewentualnie za pomocą glinki.
maestro, nie wątpisz chyba w moją chęć pomocy
maestro napisał(a):Czy wam moze tez lata lewe pioro wycieraczki po szybcie ?
Chodzi mi o dol piora, zamiast slizgac sie po szybcie to skacze.
Piora fabryczne mam 3yg uzywane. Czy to wina ramiona czy moze umylem auto szamponem Bambino i poslizg stracily ?
Pozdrawiam!
U mnie nie było i nie ma „kicania” wycieraczek zarówno nowych jak i tych zużytych.
Szampon „Bambino” radzę stosować wyłącznie na własny użytek lub potomstwa, zgodnie z jego przeznaczeniem
KMBak napisał(a):Przy myciu myję szamponem, przy myciu samej szyby płynem do szyb, przecieram wilgotnym ręcznikiem papierowym. Tym Sonaxem też można czyścić gumy wycieraczek (robiłem to raz). Generalnie zawiedziony jestem trwałością wycieraczek. W rok zużyłem fabryczne gumki (8k km), i te aerodynamiczne wycieraczki – czekam teraz na gumki do fabrycznych ramion – zamówione w ASO. Scenariusz ten sam, po 5 miesiącach zaczynają mazać. Nie wiem czy to normalne, że to się tak szybko zuużywa?! Jak to jest u Was? Dbam o to by szyba była czysta i o to by regularnie usuwać syf z gumek... Żadnej chemii ponad to co powyżej napisałem.
Odradzam czyszczenie piór (gumek) preparatami typu „scrub”, jak ten Sonax. Mam podobny środek, używam i polecam, ale wyłącznie od czasu do czasu "przelecieć" nim szyby. Dlaczego nie pióra? Preparat ma właściwości ścierne i może nam zniszczyć krawędź roboczą gumki lub/i zetrzeć warstwę grafitu, którą jest ona pokryta w celu zmniejszenia tarcia (lepszego poślizgu). Czym zatem myć gumki? Polecam delikatne przetarcie ich ściereczką lub ewentualnie papierem zwilżonym płynem do mycia szyb i to wszystko.
Żywotność piór wycieraczek zależy od wielu czynników i ciężko jednoznacznie określić co jest normą a co nie. Nie mniej, jeśli porównamy okres/przebieg jaki wytrzymały one u Ciebie z moimi 20 kkm (na upartego jeszcze mogłyby chwilę zostać) to faktycznie trochę za szybko Ci się "skończyły".
maestro napisał(a):A czy Wam cicho wycieraczk chodza czy stukaja lekko ? Bo u mnie piszcza i stukaja a nowe piora...
I nie wiem czym teraz gumki i szybe umyc aby dostala poslizgu ?:D
Wideo ukazuje dziwiek wycieraczek – podniesione sa piora jak piszcza "Ramiona" Czy u was tez tak stuka na podniesionych wycieraczkach?
Już wcześniej zdałem relację z pracy wycieraczek po wymianie gumek na nowe – u mnie nic nie piszczy, nic nie stuka. Nie wsłuchiwałem się w pracę z uchylonymi ramionami, bo i po co skoro nie jest to ich normalna pozycja pracy. O myciu napisałem powyżej – użyj płynu do szyb. Samą szybę dobrze byłoby wcześniej oczyścić za pomocą dowolnego preparatu do „gruntownego” oczyszczania szkła lub ewentualnie za pomocą glinki.

U mnie na chwilę obecną, zarówno wycieraczki, jak i gumki jak nowe. Przejechane mam w okolicy 7kkm, gumki najczęściej przecieram tylko i wyłącznie płynem do mycia szyb + nakładam na nie dressing, taki sam jak do innych elementów plastikowych/gumowych – jego zadaniem jest rzekomo utrzymywanie sprężystości tychże elementów, tak więc uznałem, że to w sumie w przypadku wycieraczek również ważne.
Kupiłem/dostałem w "gratisie" też zapas płynu do spryskiwaczy w ASO – ładnie pachnie, porządnie czyści, a nie jest drogi, więc stwierdziłem, że nie ma sensu eksperymentować. Wszak może on też w jakimś stopniu odpowiadać za żywotność gumek, ale tego nie wiem, bo nie mam porównania.
Kupiłem/dostałem w "gratisie" też zapas płynu do spryskiwaczy w ASO – ładnie pachnie, porządnie czyści, a nie jest drogi, więc stwierdziłem, że nie ma sensu eksperymentować. Wszak może on też w jakimś stopniu odpowiadać za żywotność gumek, ale tego nie wiem, bo nie mam porównania.
MiastoGier.pl – Moja Praca :D
- Od: 11 sty 2012, 22:17
- Posty: 129
- Skąd: Skawina
- Auto: Mazda 3 2011 1.6 MZR
Aluminium Metalic
MOMO Corse
bigboy177 napisał(a):nakładam na nie dressing, taki sam jak do innych elementów plastikowych/gumowych – jego zadaniem jest rzekomo utrzymywanie sprężystości tychże elementów, tak więc uznałem, że to w sumie w przypadku wycieraczek również ważne.
Ważne, ale byłbym ostrożny z traktowaniem gumek czym popadnie a większość tych dressingów do tworzyw zawiera silikony, co w efekcie może powodować skutek odwrotny od zamierzonego, np. smużenie, mazanie wycieraczek. Ja nie stosuję, ale nie neguję – może akurat ten co masz się sprawdza. Widziałem środek specjalnie dedykowany takiej konserwacji piór, więc może kiedyś wypróbuję.

Korzystam z Natural Shine Matt Dressing od Chemical Guys – wybierałem go ze względu na to, że jest na bazie wody i pozostawia raczej matową powierzchnię. Niemniej jednak nie dam sobie głowy uciąć, że nie posiada silikonu. Póki co, nakładałem go dwa razy, podczas "grubszego" mycia auta, smużenia, ani niczego podobnego nie zauważyłem.
MiastoGier.pl – Moja Praca :D
- Od: 11 sty 2012, 22:17
- Posty: 129
- Skąd: Skawina
- Auto: Mazda 3 2011 1.6 MZR
Aluminium Metalic
MOMO Corse
maestro napisał(a):Panowie, a czy wie ktoś może jak powinny być ustawione ramiona wycieraczek??
Co masz na myśli?
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
KMBak napisał(a):maestro napisał(a):Panowie, a czy wie ktoś może jak powinny być ustawione ramiona wycieraczek??
Co masz na myśli?
Zdemontowałem ramiona, założyłem nowe i tam są zębatki i nie wiem jak ustawić aby bylo tak jak fabrycznie :-D
Witaj
Umyj dokładnie dół przedniej szyby tak na wysokości gdzie poprzednio dotykały do niej pióra wycieraczek, po ich wyłączeniu. Powinieneś zobaczyć na niej dwa znaczniki (słabo widoczne) będące punktami kontrolnymi ustawienia piór wycieraczek lewej i prawej. Potem pozostaje już tylko takie dopasowanie położenia ramion na wilelowypuście, aby pióra wycieraczek wskazywały/pokrywały się z punktami kontrolnymi na/w szybie. Tak w sprawdzonym i wiarygodnym ASO ustawiali położenie piór wycieraczek w moim aucie.
W BK trzeba było odmierzyć od górnej krawędzi podszybia: dla wycieraczki kierowcy 30 mm (mierzone do środka pióra na końcu jej długości w stronę pasażera) a dla wycieraczki pasażera 32 mm (mierzone na jej końcu)
Pozdrawiam życząc bezawaryjnej jazdy.
Umyj dokładnie dół przedniej szyby tak na wysokości gdzie poprzednio dotykały do niej pióra wycieraczek, po ich wyłączeniu. Powinieneś zobaczyć na niej dwa znaczniki (słabo widoczne) będące punktami kontrolnymi ustawienia piór wycieraczek lewej i prawej. Potem pozostaje już tylko takie dopasowanie położenia ramion na wilelowypuście, aby pióra wycieraczek wskazywały/pokrywały się z punktami kontrolnymi na/w szybie. Tak w sprawdzonym i wiarygodnym ASO ustawiali położenie piór wycieraczek w moim aucie.
W BK trzeba było odmierzyć od górnej krawędzi podszybia: dla wycieraczki kierowcy 30 mm (mierzone do środka pióra na końcu jej długości w stronę pasażera) a dla wycieraczki pasażera 32 mm (mierzone na jej końcu)
Pozdrawiam życząc bezawaryjnej jazdy.
- Od: 10 paź 2009, 20:00
- Posty: 45
- Skąd: 100-lica
- Auto: Mazda 3 BL Sport 2.0 DISI '09
Położenie ramion wycieraczek ustawia się dokładnie tak, jak opisał to danstan. Ja może tylko uzupełnię, że podobnie jak w BK można te punkty krańcowe odmierzyć – odpowiednio, dla wycieraczki od strony kierowcy 36 mm (+– 2mm) a po stronie pasażera 32 mm (+-2mm).

Skoro po aplikacji wycieraczki pracują prawidłowo to znaczy, że się nadaje
Ja mam podobny środek, ale f-my 303 z tym, że do wycieraczek go nie stosowałem, ale prawdopodobnie również by się nadał.
Wymieniałeś ramiona na nowe, ale po co
ZOOMik napisał(a):Widziałem środek specjalnie dedykowany takiej konserwacji piór, więc może kiedyś wypróbuję.

bigboy177 napisał(a):Korzystam z Natural Shine Matt Dressing od Chemical Guys – wybierałem go ze względu na to, że jest na bazie wody i pozostawia raczej matową powierzchnię. Niemniej jednak nie dam sobie głowy uciąć, że nie posiada silikonu. Póki co, nakładałem go dwa razy, podczas "grubszego" mycia auta, smużenia, ani niczego podobnego nie zauważyłem.
Skoro po aplikacji wycieraczki pracują prawidłowo to znaczy, że się nadaje
maestro napisał(a):Zdemontowałem ramiona, założyłem nowe i tam są zębatki i nie wiem jak ustawić aby bylo tak jak fabrycznie :-D
Wymieniałeś ramiona na nowe, ale po co


ZOOMik napisał(a):Widziałem środek specjalnie dedykowany takiej konserwacji piór, więc może kiedyś wypróbuję.bigboy177 napisał(a):Korzystam z Natural Shine Matt Dressing od Chemical Guys – wybierałem go ze względu na to, że jest na bazie wody i pozostawia raczej matową powierzchnię. Niemniej jednak nie dam sobie głowy uciąć, że nie posiada silikonu. Póki co, nakładałem go dwa razy, podczas "grubszego" mycia auta, smużenia, ani niczego podobnego nie zauważyłem.
Skoro po aplikacji wycieraczki pracują prawidłowo to znaczy, że się nadajeJa mam podobny środek, ale f-my 303 z tym, że do wycieraczek go nie stosowałem, ale prawdopodobnie również by się nadał.
303 też mam środek do kokpitów, plastików zewnętrznych i wewnętrznych. W sumie nie sprawdzałem na wycieraczkach, niemniej jednak, na powierzchniach plastikowych/gumowych sprawuje się świetnie. Ma mocny filtr UV, więc pewnie gumki wycieraczek dłużej będą elastyczne.
Kupię też ten dedykowany, który podałeś – dzięki wielkie. Znalazłem go w jednym ze sklepów za 27zł więc nie fortuna, a może faktycznie przedłuży żywotność wycieraczek.
MiastoGier.pl – Moja Praca :D
- Od: 11 sty 2012, 22:17
- Posty: 129
- Skąd: Skawina
- Auto: Mazda 3 2011 1.6 MZR
Aluminium Metalic
MOMO Corse
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości